Poprzedni temat «» Następny temat
Baldur's Gate III - zapowiedzi
Autor Wiadomość
kurtz 

Posty: 28
Wysłany: 2020-03-04, 19:25   

Silvaren napisał/a:
Hej

Weekend przesiedziałem pisząc poniższy tekst. To tylko prywatna opinia, więc nie zdziwię się, jeśli wzbudzi oburzenie u co niektórych, ale chciałem się tym mimo wszystko podzielić, bo tutejsza społeczność najpewniej wychowywała się na BG podobnie jak ja:
https://silvaren-crpg.blogspot.com/2020/03/baldurs-gate-3-opinia-fana-serii.html


Bardzo ciekawy tekst i wiele przydatnych informacji dla kogoś nie zna D&D 5e. Pewnie masz rację, że BG3 to nie jest produkt kierowany (głównie) do weteranów BG. I nikt z twórców się nie przejmuje takimi drobiazgami, jak to, że dla nas - starych graczy - jest ważne, że np. była karta z opisem przedmiotu, z jego historią i rysunkiem :) Z pewnością będzie nam brakować całej masy takich smaczków za które pokochaliśmy BG.
W zasadzie Twój tekst uświadomił mi jedną rzecz, która od początku mi przeszkadzała - w BG3 jak na razie nie ma żadnych nawiązań, żadnego odniesienia do pierwszych 2 części. Nawet odrobinę nie czuć, że robią tę grę ludzie, którzy są pasjonatami serii. Przy całej mojej niechęci do Beamdog których radosna twórczość pogrzebała nadzieje na stworzenie BG3 w Infinity Engine, to tam przynajmniej pracowali pasjonaci BG.
Ten fragment BG3 który pokazali równie dobrze mógłby się nazywać Divinity 3 albo Dragon Age 4.

Z jedną rzeczą którą napisałeś nie do końca mogę się zgodzić - w 1998 grafika BG nie zachwycał szczegółowością teł ani niczym innym :) W tamtych czasach czytałem gazety o grach i wszyscy zgodnie oceniali grafikę jako najsłabszy element tej gry - w najlepszym wypadku pisano o niej że jest ładna ale przestarzała, niektóre elementy jak sposób pokazywania wody budziły wręcz politowanie. Moje subiektywne odczucia były podobne. Dlaczego tak było? Po prostu BG1 był w rozdzielczości 640x480 a gigantyczne piksele jak łebki od zapałek raziły nawet w tamtych czasach :)
Właściwie dopiero BG2 wprowadzając wyższą rozdzielczość pokazało jak piękne mogą być gry na Infinity Engine, a jeszcze większość osób (w tym ja) musiało długo poczekać, żeby się o tym przekonać, bo najpierw standardem były monitory CRT o niskiej rozdzielczości (choć pamiętam, że nawet to przejście z 640x480 na 800x600 w BG2 to była dla mnie ogromna różnica), a później przez wieeele lat na rynku królowały bardzo kiepskiej jakości monitory ciekłokrystaliczne.
Zgadzam się w pełni, że grafika z Baldurków bardzo dobrze poradziła sobie z upływem czasu. Gry które naprawdę zachwycały grafiką w 1998 (np. Unreal 1) teraz wyglądają wręcz śmiesznie. Powiem więcej, jak gram teraz w BG2 w wysokiej rozdzielczości na wyświetlaczu OLED, to ta gra potrafi wizualnie wręcz zachwycać i np. pierwsze dwa Dragon Age czy pierwsze 2 Wiedźminy wypadają graficznie o wiele gorzej, bo to ich 3D się mocno zestarzało.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 47
Posty: 811
Podziękowania: 206/183
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2020-03-04, 21:44   

kurtz napisał/a:
Gry które naprawdę zachwycały grafiką w 1998 (np. Unreal 1) teraz wyglądają wręcz śmiesznie.

No ja akurat uważałem w tamtym czasie Unreala (oraz mojego ulubionego FPSa - Half-Life) za 'dostateczne' pod względem grafiki. Za to Baldur's Gate był śliczny! Pikselowata drużyna w niczym mi nie przeszkadzała, to były tylko symbole, a nie próba odwzorowania prawdziwego świata, jak w FPSach. Za to tła były, są i chyba będą ładne.
...przynajmniej dla mnie :razz:
_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
kurtz 

Posty: 28
Wysłany: 2020-03-04, 23:30   

memory napisał/a:
Za to Baldur's Gate był śliczny! Pikselowata drużyna w niczym mi nie przeszkadzała, to były tylko symbole, a nie próba odwzorowania prawdziwego świata, jak w FPSach. Za to tła były, są i chyba będą ładne.
...przynajmniej dla mnie :razz:


Dla mnie grafika była ok. na tamte czasy - ale chyba taki prawdziwy zachwyt to poczułem przy niektórych tłach z Icewind Dale - zwłaszcza Heart of Winter i oczywiście przy BG2.
Unreal pokazał parę rzeczy na wyższym poziomie niż gry wtedy - głównie chodzi o światło, odbicia na powierzchniach itp. choć też dość szybko się zestarzał - przecież już rok później pojawił się Quake 3 i to był kolejny krok w rozwoju grafiki w grach.
Half-Life to była tylko przeróbka silnika Quake 2 który już zaczynał się starzeć, ale szczerze ja nie pamiętam jego grafiki, ja tam wtedy jako dzieciak nie grałem w Half-Life, ja tam byłem, w środku, chodziłem po korytarzach Black Mesa :D Zresztą tak samo było z BG1 :D
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Silvaren 

Posty: 9
Podziękowania: 11/1
Wysłany: 2020-03-07, 20:31   

Ja z prasy pamiętam właśnie zachwyty nad grafiką (m.in. recenzja z pisma ""RESET"), a i na mnie zrobiła bardzo dobre wrażenie. W tamtych czasach łupałem raczej w Heroes of Might & Magic II i StarCrafta, więc zbyt częstego kontaktu z grami 3D nie miałem.

Tła w Icewind Dale wyglądały znacznie lepiej od tych z Baldurów głównie dlatego, że artyści z Black Isle naprawdę mnóstwo pracy włożyli w ręczne malowanie zrzutowanych scen. Dlatego śnieg i roślinność (trawa w Kuldahar, drzewa w Samotnej Kniei) wyglądały tak realistycznie. Baldur's Gate 1 & 2 miał np. drzewa prosto z programu do modelowania graifki 3D, które po wyrenderowaniu i zrzutowaniu kompletnej sceny w ogóle nie były w żaden sposób poprawiane. BioWare dużo mniej pracy poświęciło na podmalowanie środowiska. Niektóre obszary, jak bodajże dzielnica świątyń w Athkatli to surowy rzut izometryczny (opowiadali o tym m.in. Trent Oster i Josh Sawyer).

A co do braku podobieństw BG3 do poprzedników, najlepiej podsumowują to słowa producenta:
"We wanted to make Baldur’s Gate 3D and we wanted to make sure it was not just a nostalgia trip. There’s a whole new audience out there and they don’t want to play stuff made in the 80s and 90s. They want to play modern stuff that appeals to them. But in the meantime, we’re using all the tricks used in the 80s and 90s. We’re using systemics and we’re using the story. If you’re not into certain RPG stats and this and that, you don’t need to dive into it. But if you want to, there’s a hardcore version waiting there for you.

That is what we’re trying to do with Baldur’s Gate III. If you played the original ones we hope you’re going to play this one and appreciate what we did even though it doesn’t look exactly like the old ones. I don’t think you can release something like that in 2020 as a sequel"
_________________
https://silvaren-crpg.blogspot.com/
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
greegarak 
Tsung vs.Kang- Chodzić ci się nie chce?"

Wiek: 38
Posty: 612
Podziękowania: 53/70
Skąd: CK-FAInn=200km
Wysłany: 2020-04-11, 19:19   

Nieżle. Udomowione smoki w służbie u githzerai i ludzi. W sumie to w D&D mackowce są bardziej podli niż smoki. Trzeba z nimi walczyć, nawet z pomocą smoków (choć wolałbym wiwerny)..

https://www.facebook.com/...20746885979384/

A tu coś co może przerazić - on żyje.
https://www.facebook.com/...19459053260720/
_________________
Mapa( w profilu lub ten link ) nie wyjaśnia: 8h z "PPD" do Cloakwood a 12 powrót, 16h z "PPD" do Pelvel a 20 powrót, 8h od Zbójów do Pelvel a 12 powrót, 8h od Mutamina do Durlag a 16 powrót,
krócej idzie się z Gulyki do Durlag,niż z mostu Fire, z kopalni jest blisko do Wyrm's Xing i do tego jest trakt;Inne rozbieżności czasowe w 2-ie strony do przyjęcia np:strome zbocza u LonelyPeak,wolno się z schodzi,wolniej niż gdy się wchodzi
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
greegarak 
Tsung vs.Kang- Chodzić ci się nie chce?"

Wiek: 38
Posty: 612
Podziękowania: 53/70
Skąd: CK-FAInn=200km
Wysłany: 2021-07-07, 18:02   

https://www.reddit.com/r/.../m42g43/minsc_a

Jeszcze straszniejsze oblicze Minsca - tak wygląda jego szał na codzień.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Neysa 
Witch with the Cats


Wiek: 100
Posty: 152
Podziękowania: 17/23
Skąd: z Kociej Wieży
Wysłany: 2021-07-07, 23:08   

Na Bhaala, strach się bać...
_________________
Nie drażnić lwa!
- Dlaczego? - zapytałem dozorcy.
- Dostaje biegunki - odrzekł.
Stanisław Jerzy Lec
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Kliwer 


Wiek: 33
Posty: 1426
Podziękowania: 153/242
Wysłany: 2021-07-08, 10:04   

Nigdy nie myślałem, że gra z "Baldur's Gate" w tytule będzie mnie tak bardzo nie obchodzić... Jeżeli jakaś gra będzie jeszcze spadkobiercą Baldurów, to będzie nią Black Geyser: Couriers of Darkness. Zobacznie, że w skrócie to jest nawet BG... :smile:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
greegarak 
Tsung vs.Kang- Chodzić ci się nie chce?"

Wiek: 38
Posty: 612
Podziękowania: 53/70
Skąd: CK-FAInn=200km
Wysłany: 2021-07-08, 10:44   

Cytat:


Nigdy nie myślałem, że gra z "Baldur's Gate" w tytule będzie mnie tak bardzo nie obchodzić

A Bg dark aliance 1 i 2?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Kliwer 


Wiek: 33
Posty: 1426
Podziękowania: 153/242
Wysłany: 2021-07-08, 11:49   

Ach, zapomniałem o tych cudach :razz: Istotnie, też nic ciekawego.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Cahir 
Pan Świtu


Wiek: 39
Posty: 1060
Podziękowania: 217/51
Wysłany: 2021-07-08, 13:59   

Kliwer napisał/a:
Nigdy nie myślałem, że gra z "Baldur's Gate" w tytule będzie mnie tak bardzo nie obchodzić... Jeżeli jakaś gra będzie jeszcze spadkobiercą Baldurów, to będzie nią Black Geyser: Couriers of Darkness. Zobacznie, że w skrócie to jest nawet BG... :smile:


Trochę mi na tę chwilę zalatuje Pillarsami bardziej niż BG. Niedobrze, bo Pillarsy bardzo przeciętne są. Mam nadzieje, że podobieństwo będzie jedynie wizualne.
_________________
Then they summoned me over to join in with them
To the dance of the death.
Into the circle of fire I followed them
Into the middle I was led
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
greegarak 
Tsung vs.Kang- Chodzić ci się nie chce?"

Wiek: 38
Posty: 612
Podziękowania: 53/70
Skąd: CK-FAInn=200km
Wysłany: 2021-07-08, 15:45   BG: Morrowind

. "We wanted to make Baldur’s Gate 3D and we wanted to make sure it was not just a nostalgia trip. There’s a whole new audience out there and they don’t want to play stuff made in the 80s and 90s. They want to play modern stuff that appeals to them. But in the meantime, we’re using all the tricks used in the 80s and 90s. We’re using systemics and we’re using the story. If you’re not into certain RPG stats and this and that, you don’t need to dive into it. But if you want to, there’s a hardcore version waiting there for you.

That is what we’re trying to do with Baldur’s Gate III. If you played the original ones we hope you’re going to play this one and appreciate what we did even though it doesn’t look exactly like the old ones. I don’t think you can release something like that in 2020 as a sequel
Ta przytoczona przez Silvarena wypowiedź producenta bg3, nasuwa myśl że całe to podejście do marketingu to kit, mający na celu przyszć się do najbardziej popularnego crpg.
I cóż ma znaczyć stwierdzenie "But if you want to, there’s a hardcore version waiting there for you." w kontekście Bg1 i 2?. Takich określeń to używał producent dragon age w konteście realistycznej krwi, albo jeżeli pamiętam dobrze to też romansów, a raczej scen seksu.

No cóż jeżeli chcieli zrobić po prostu wersje 3D, by przyciągnąć potencjalnych graczy, to wg mnie wystarczyłoby pójść w stronę Morrowinda. Takie Wrota byłyby ciekawe do zwiedzenia, albo taki Waterdeep, jak i wszelkie plenery związane z geografią Wybrzeży miecza.
A jak pokazał Morowind - w takim wyrywku świata jest możliwe utrzymać dobrą fabułę. Ale może za bardzo kieruję myśli w strone mojego marzenia sprzed 10 lat, BG zhybrydowane z Morrowindem.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Kliwer 


Wiek: 33
Posty: 1426
Podziękowania: 153/242
Wysłany: 2021-07-09, 09:16   

Ja osobiście uważam, że w cRPGu taktycznym (jakim są wszystkie gry Infinity i podobne) robienie widoku 3D to strata czasu i zasobów. Pillars of Eternity był grą przeciętną, ale pokazał, że widok izometryczny się wciąż doskonale sprawdza przy takim stylu rozgrywki. I do tego może zaowocować bardzo piękną scenerią. Oczywiście koncepcję Balrurów należałoby rozwinąć: dodać np. prawdziwy efekt ciemności (wpływający na trafienia, ale i na możliwość dostrzeżenia przeciwników, czyniący z infrawizji atut i wymuszający używanie np. pochodni), dodać elewację terenu (możliwe na silniku izometrycznym, 3d do tego nie potrzebne), wprowadzić więcej opcji taktycznych (chwytanie, bycza szarża etc.). To byłoby pożądane rozwinięcie formuły BG.

Ale nie. Lepiej ładować kasę w nagrywanie dialogów i tworzenie fajerwerków 3d. W ten sposób gry od lat wyglądają coraz ładniej, ale złożoność rozgrywki albo stoi w miejscu, albo wręcz się cofa.

Co do tej gry - to nie będzie BG3. To będzie Original Sin 3 w nowej szacie. Ja tej serii gier nie lubię, dla mnie ta firma skończyła się na Divinity 2: Ego Draconis. Ale wielu będzie to odpowiadać. Tylko, że to nie będzie Baldur.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
greegarak 
Tsung vs.Kang- Chodzić ci się nie chce?"

Wiek: 38
Posty: 612
Podziękowania: 53/70
Skąd: CK-FAInn=200km
Wysłany: 2021-07-09, 10:04   Wlaki w pełnej przestrzeni

Kliwer napisał/a:

... że w cRPGu taktycznym (jakim są wszystkie gry Infinity i podobne) robienie widoku 3D to strata czasu i zasobów. Pillars of Eternity był grą przeciętną, ale pokazał, że widok izometryczny się wciąż doskonale sprawdza przy takim stylu rozgrywki

Dragon age origins, chyba pokazał że taktycznie 3D daje radę. Piszę chyba bo przeszedłem tylko prolog. Choć walka tam ze smokiem(to już DA2) to bardziej zręcznościówka 'ala Wiedźmin2. Tylko też zarzut do PofE, izometria ogranicza taktykę w przestrzeni pionowej, czyli brak latania. Walki ze smokami, czy latającymi potworami, to bylejakie potyczki, i wg.mnie izometria sobie z tym nie radzi.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Kliwer 


Wiek: 33
Posty: 1426
Podziękowania: 153/242
Wysłany: 2021-07-09, 11:29   

Cytat:
Dragon age origins, chyba pokazał że taktycznie 3D daje radę


Daje radę, ale jest stratą środków, które można by lepiej wykorzystać. Np. na rozwinięcie mechaniki.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group