Wiek: 36 Posty: 609 Podziękowania: 89/119 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-25, 12:04
Wzajemne relacje z innymi NPC to dla mnie jedna z najważniejszych rzeczy w trakcie tworzenia NPC. W "procesie produkcji Mirandy" bardzo zależało mi na tym, aby powiązać ją w różnego rodzaju relacje z dotychczas znanymi postaciami, zachowując przy tym oczywiście ducha tych postaci. Pierwsze komentarze testujących okazały się satysfakcjonujące - Meisarcha, jeśli zamierzasz spróbować zagrać kolejny raz w BGEE, bardzo polecam Ci dołączenie Mirandy i samodzielne sprawdzenie, jak wygląda sprawa banterów :) W przypadku Ariadne i pozostałych NPC quest. fabuła i bantery to dla mnie kwestie priorytetowe.
Mhm, no właśnie. Trochę to wszystko mało różnorodne. Brak mi np. jakiegoś fajnego gnoma, albo niziołka. Taki gnom wojownik, albo niziołek kapłan... bardzo rzadko widzi się takie połączenia. Zamiast tego ciągle leci się tymi samymi kalkami.
Z drugiej strony nie wiem czy chce, by było "oryginalnie", bo kiedy ostatnio tak coś zapowiedziano, to takie uzasadnienie padło.
Ostatnio zmieniony przez Meisarcha 2017-07-26, 19:44, w całości zmieniany 1 raz
Wiek: 36 Posty: 609 Podziękowania: 89/119 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-26, 09:27
Lava Del'Vortel napisał/a:
Mhm, no właśnie. Trochę to wszystko mało różnorodne. Brak mi np. jakiegoś fajnego gnoma, albo niziołka. Taki gnom wojownik, albo niziołek kapłan... bardzo rzadko widzi się takie połączenia. Zamiast tego ciągle leci się tymi samymi kalkami.
Z drugiej strony nie wiem czy chce, by było "oryginalnie", bo kiedy ostatnio tak coś zapowiedziano, to takie uzasadnienie padło
Możesz powiedzieć, na jakiej podstawie uważasz, że tworzę postaci-kalki? Czy dałem jakies sygnały, że chcę stworzyć drugą Aerie czy Yoshimo? Naprawdę bardzo staram się, aby każda z tworzonych przeze mnie postaci była zupełnie inna i nie zamierzam tworzyć żadnych kalek. Fakt, iż będzie kilka osób z tej samej rasy wcale nie oznacza, iż będą one takie same ;) Nie zabieram się za tworzenie niziołków czy krasnoludów, gdyż sam nigdy nie lubiłem grać takimi rasami, w związku z czym obawiam się, że nie umiałbym zrobić dobrze takiego NPC. Wychodzę z założenia, żeby nie robić niczego na siłę lub "bo tak wypada", a skoro mod jest autorski, to mogę sobie na to pozwolić. Zależy mi na tym, aby być profesjonalnym.
Powiedziałem, że "leci się kalkami", nie pisałem jeszcze o Twoich modach, bo obecnie jest jeden. Ale to popularne, że przy pierwszych projektach albo leci się czymś totalnie od czapy, albo robi się kolejnego "bardzo inteligentnego maga". Osobiście chętniej widziałbym głupiego czarownika, który używa swojej magii w nieprzemyślany sposób, nic nie robiący z sobie z konsekwencji, na którym już np. akademia postawiła krzyżyk, bo mają dość lenistwa w jego/jej wykonaniu.
EDIT: Rozważania, zgodnie z przewidywaniami, odbiegły od tematu, skoncentrowały się na kwestiach niepożądanych w głównym nurcie Forum, dlatego trafiły do działu przeznaczonych na takie rozważania, będę tam odsyłać również kolejne - M
Ostatnio zmieniony przez Meisarcha 2017-07-26, 19:44, w całości zmieniany 2 razy
Cieszę się, że wróciłeś, nowusie. I gratuluję własnej komnaty!
M napisał/a:
Rozważania, zgodnie z przewidywaniami, odbiegły od tematu, skoncentrowały się na kwestiach niepożądanych w głównym nurcie Forum, dlatego trafiły do działu przeznaczonych na takie rozważania, będę tam odsyłać również kolejne
Wobec tego nie będę nawet próbował zgadnąć, co przegapiłem, chociaż nietrudno się domyślić. Nie daj się, nowusie! Stwórz takie postacie, na jakie masz ochotę. Pamiętaj tylko o tym, że w rozmowie z nimi <CHARNAME> musi mieć możliwość reagowania w różny sposób na ich zachowanie. Niech popiera ich wizję świata lub potępia ją w czambuł, niech będzie dla ich pomysłów obojętny lub neutralny. W Faerunie jest miejsce dla wszystkich. Ludzie rodzą się tam jako słudzy i jako słudzy umierają. I większości z nich nawet nie przyjdzie do głowy, że mogliby odmienić swój los (tylko popatrz na misje związane z rodem d'Arnise). Żebrzą tam na ulicach, a gdy ktoś tych żebraków morduje, to gracz może nawet wybrać jako komentarz, że "to świetny początek do oczyszczenia ulic"! W uwielbianym przez graczy Podmroku panują seksistowskie i rasistowskie zasady, a jakoś nie słychać, żeby ktoś na to sarkał.
Nie chcę wcale powiedzieć, że brak Ci wyobraźni - broń Boże! - ale nie widziałem wśród Twoich pomysłów niczego tak kontrowersyjnego, jak niektóre słynne pomysły z Siege of Dragonspear, a te obroniły się przed atakami nietolerancji, więc i Tobie się uda. Bądź sobą, bądź twardy, twórz!
Wiek: 36 Posty: 609 Podziękowania: 89/119 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-26, 23:13
memory napisał/a:
Cieszę się, że wróciłeś, nowusie. I gratuluję własnej komnaty!
Nie daj się, nowusie! Stwórz takie postacie, na jakie masz ochotę. Pamiętaj tylko o tym, że w rozmowie z nimi <CHARNAME> musi mieć możliwość reagowania w różny sposób na ich zachowanie. Niech popiera ich wizję świata lub potępia ją w czambuł, niech będzie dla ich pomysłów obojętny lub neutralny. W Faerunie jest miejsce dla wszystkich. Ludzie rodzą się tam jako słudzy i jako słudzy umierają. I większości z nich nawet nie przyjdzie do głowy, że mogliby odmienić swój los (tylko popatrz na misje związane z rodem d'Arnise). Żebrzą tam na ulicach, a gdy ktoś tych żebraków morduje, to gracz może nawet wybrać jako komentarz, że "to świetny początek do oczyszczenia ulic"! W uwielbianym przez graczy Podmroku panują seksistowskie i rasistowskie zasady, a jakoś nie słychać, żeby ktoś na to sarkał.
Nie chcę wcale powiedzieć, że brak Ci wyobraźni - broń Boże! - ale nie widziałem wśród Twoich pomysłów niczego tak kontrowersyjnego, jak niektóre słynne pomysły z Siege of Dragonspear, a te obroniły się przed atakami nietolerancji, więc i Tobie się uda. Bądź sobą, bądź twardy, twórz!
Ja również się cieszę, że wróciłem, Memory :) I bardzo cieszę się z tej własnej komnaty! :) Zapewniam Cię, że z żadnego ze swoich pomysłów nie zamierzam zrezygnować, a wręcz przeciwnie - trwają intensywne prace i wciąż pojawiają się nowe idee. Zapewniam Cię, że będzie kontrowersyjnie, ale zważywszy na dzisiejszą dyskusję sprzed kilku godzin wolę póki co mniej pisać o planach, a więcej działać w kwestii samego modowania :) Masambe powinien się pojawić w fazie testowania jeszcze w sierpniu.
Dziękuję za miłe słowa, motywację i jeszcze raz dziękuję za wszystkie znalezione błędy w "Mirandzie NPC" :)
Rób jak uważasz, a spokojnie możesz liczyć na pomoc testujących, a inni modujący z tego co wyczytałem z życzliwości chcą byś ominął pewne niebezpieczne rafy pracy modderskiej...Czasami nie warto wyważać otwartych drzwi, coś o tym wiem hehe
W przyszłości planujesz coś pod silnik BG 2 EE? A może EET?
Wiek: 36 Posty: 609 Podziękowania: 89/119 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-27, 00:08
Nobanion napisał/a:
Cytat:
nowus777
Rób jak uważasz, a spokojnie możesz liczyć na pomoc testujących, a inni modujący z tego co wyczytałem z życzliwości chcą byś ominął pewne niebezpieczne rafy pracy modderskiej...Czasami nie warto wyważać otwartych drzwi, coś o tym wiem hehe
W przyszłości planujesz coś pod silnik BG 2 EE? A może EET?
Dzięki :) Każdy z 10 NPC będzie miał dopiero początek swej historii w BGEE, natomiast rozwinięcie chciałbym kontynuować w BG2EE, przy czym to już na pewno nie dla wszystkich 10 NPC, a dla tych, którzy zostaną wybrani przez graczy. Planów jest sporo, oby starczyło czasu, sił i motywacji do ich realizacji :)
Nie zabieram się za tworzenie niziołków czy krasnoludów, gdyż sam nigdy nie lubiłem grać takimi rasami, w związku z czym obawiam się, że nie umiałbym zrobić dobrze takiego NPC. Wychodzę z założenia, żeby nie robić niczego na siłę lub "bo tak wypada", a skoro mod jest autorski, to mogę sobie na to pozwolić. Zależy mi na tym, aby być profesjonalnym.
To oczywiste, że jesteś autorem, więc tworzysz wedle uznania. Natomiast ja jako odbiorca wyrażam tylko żal, że modów wprowadzających nowe postacie przyłączalne będące ludźmi, elfami czy półelfami jest zatrzęsienie - natomiast niziołków, krasnoludów czy gnomów jest deficyt, naprawdę dobrego nie ma chyba wcale. I wtedy pojawiasz się Ty z DZIESIĘCIOMA nowymi postaciami, które na pierwszy rzut oka zmieściłyby się w czterech.
Gdybym miał mocne moderskie umiejętności i dużo wolnego czasu to stworzyłbym naprawdę przyzwoitego dwarfa. Niestety moje umiejętności kończą się na dodaniu go do gry, a czasu mam mniej niż bym sobie życzył. Na szczęście jest spora scena moderska do BG. Oh, wait (human fighter, human fighter, human cleric, elf ranger, half-elf sorceror, human fighter, human rogue).
@Nowus777, nie chcę Cię w żaden sposób deprecjonować - bynajmniej! Wierzę w to, że wkładasz wiele pracy i wysiłku w te postaci i każda z nich jest specjalna na swój sposób. Potraktuj ten post nie jako jakiś atak na Ciebie, tylko bardziej jako samozarzut na moje własne oczekiwania.
Powodzenia z Twoim projektem.
_________________ It would be of small avail to talk of magic in the air...
Wiek: 36 Posty: 609 Podziękowania: 89/119 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-27, 12:04
Phaelin napisał/a:
nowus777 napisał/a:
Nie zabieram się za tworzenie niziołków czy krasnoludów, gdyż sam nigdy nie lubiłem grać takimi rasami, w związku z czym obawiam się, że nie umiałbym zrobić dobrze takiego NPC. Wychodzę z założenia, żeby nie robić niczego na siłę lub "bo tak wypada", a skoro mod jest autorski, to mogę sobie na to pozwolić. Zależy mi na tym, aby być profesjonalnym.
To oczywiste, że jesteś autorem, więc tworzysz wedle uznania. Natomiast ja jako odbiorca wyrażam tylko żal, że modów wprowadzających nowe postacie przyłączalne będące ludźmi, elfami czy półelfami jest zatrzęsienie - natomiast niziołków, krasnoludów czy gnomów jest deficyt, naprawdę dobrego nie ma chyba wcale. I wtedy pojawiasz się Ty z DZIESIĘCIOMA nowymi postaciami, które na pierwszy rzut oka zmieściłyby się w czterech.
Gdybym miał mocne moderskie umiejętności i dużo wolnego czasu to stworzyłbym naprawdę przyzwoitego dwarfa. Niestety moje umiejętności kończą się na dodaniu go do gry, a czasu mam mniej niż bym sobie życzył. Na szczęście jest spora scena moderska do BG. Oh, wait (human fighter, human fighter, human cleric, elf ranger, half-elf sorceror, human fighter, human rogue).
@Nowus777, nie chcę Cię w żaden sposób deprecjonować - bynajmniej! Wierzę w to, że wkładasz wiele pracy i wysiłku w te postaci i każda z nich jest specjalna na swój sposób. Potraktuj ten post nie jako jakiś atak na Ciebie, tylko bardziej jako samozarzut na moje własne oczekiwania.
Powodzenia z Twoim projektem.
Akurat polskich modów NPC do BG:EE aż tak dużo nie ma :) Niewykluczone, że kiedyś wezmę się za jakieś inne rasy. Bardzo dziękuję za życzenia powodzenia, przydadzą się :)
Wiek: 36 Posty: 609 Podziękowania: 89/119 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-27, 22:53
Prace nad Masambe w ciągu ostatnich dni znacznie przyspieszyły. Wątek przyjaźni i romansu został dziś oskryptowany i zakończony.
2017/07/27 do ukończenia pozostało:
- stworzyć quest łącznie z postaciami w niego zaangażowanymi oraz z wpisami do dziennika (75% zrobione)
- stworzyć bantery okolicznościowe (25% zrobione)
- stworzyć bantery z NPC
- stworzyć konflikty romansowe
- stworzyć soundset
Jutro na pewno rozpiszę konflikty romansowe, zakończę sprawę questa oraz rozpocznę pisać bantery. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, Masambe być może będzie już gotowy pod koniec następnego tygodnia :)
Cytat:
Generalnie, jeśli chodzi o portrety, to pierwsze co bym zrobił, to napisał do autorów grafik prośbę o zgodę na użycie ich w modyfikacji. To tak dla przyzwoitości i w celu uniknięcia ewentualnych nieprzyjemności.
Poruszałem na tym forum kiedyś ten problem i pojawiły się komentarze, że wystarczy odpowiednio opisać wszystko w readme. Doskonale zdaję sobie sprawe, że korzystam z czyichś prac, natomiast w readme moda z całą pewnością poinformuję, skąd pochodzi portret. Nie uważacie, że takie rozwiązanie wystarczy? Jeśli nie, będę szukał kogoś, kto umie się bawić grafiką, bo niestety w tej kwestii jestem absolutnie zielony :(
_________________ Then they summoned me over to join in with them
To the dance of the death.
Into the circle of fire I followed them
Into the middle I was led
Wiek: 36 Posty: 609 Podziękowania: 89/119 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-28, 21:11
Cahir napisał/a:
nowus777 napisał/a:
Cytat:
Generalnie, jeśli chodzi o portrety, to pierwsze co bym zrobił, to napisał do autorów grafik prośbę o zgodę na użycie ich w modyfikacji. To tak dla przyzwoitości i w celu uniknięcia ewentualnych nieprzyjemności.
Poruszałem na tym forum kiedyś ten problem i pojawiły się komentarze, że wystarczy odpowiednio opisać wszystko w readme. Doskonale zdaję sobie sprawe, że korzystam z czyichś prac, natomiast w readme moda z całą pewnością poinformuję, skąd pochodzi portret. Nie uważacie, że takie rozwiązanie wystarczy? Jeśli nie, będę szukał kogoś, kto umie się bawić grafiką, bo niestety w tej kwestii jestem absolutnie zielony :(
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum