Witam, zainstalowałem BGT i gram solo w/z/m. Przeszedłem pierwszą część, ale po skończeniu gry importowałem po prostu postać do części drugiej. No i gram sobie gram i w końcu poszedłem po Edwina do doków. Niestety nie dał mi on zadania od gildi, ale bym zabił Dynaheir. ;/ Można jakoś rozwiązać ten problem?
Eeee, czekaj... przeszedłeś część BG1 i importowałeś postać do BG2 tak? Czy masz BGT i wszystko przebiegło 'płynnie' po rozmowie z ksieciem?
Tak czy owak Edwin spotkany w Dokach nie ma prawa dać zadania zabicia Dynaheir. Nie instalowałeś może jakiś modów dotyczących tego NPC? A może nie pojawił się i usiłowałeś go przywołać kodem z konsoli?
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.
Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu
-cała prawda o Imoen :P
Ostatnio zmieniony przez Tuldor88 2014-08-22, 17:44, w całości zmieniany 1 raz
Mam BGT. Po pokonaniu Sarevoka nie rozmawiałem z nikim, z tego powodu, że chciałem zachować niektóre przedmioty. :P Dlatego importowałem. Mody instalowałem pod w/z/m, że tak powiem i nie instalowałem żadnych nowych npc czy modów, które ulepszałyby innych przyłączalnych NPC. Trochę dziwne, że Edwin daje zadanie "Magowie". :) Oczywiście można sobie podarować kilka zadań i tak czy inaczej zabić MaeVara no ale zawsze kilka zadań odpada. Chyba trzy. :) Przywoływany Edwin kodem pojawia się ale modelem z jedynki. Inne kody, które znalazłem np.
CLUAConsole:SetGlobal("MaeVarWork","GLOBAL",6)
albo
CLUAConsole:SetGlobal("EdwinJob","GLOBAL",4)
Wpisałem je i nie wiem na jakiej zasadzie miałyby one podziałać, bo nic się nie zmieniło. :)
Rozumiem, że po zabiciu sarevoka się przeniosłeś kodem do jakiejś lokacji z BG2?
O ile dobrze pamiętam jakieś BGT tweaki, albo samo BGT miało opcję poprawionej ciągłości NPCów. Nie wiem jak to jest rozwiązane, ale nie wykluczam, że NPC będący w BG1/2 ma po prostu "przełącznik" w skrypcie, który po przeniesieniu się do BG2 zmienia dialogi ba te z BG2. Wtedy jeśli przeniosłeś się kodem do lokacji z BG2, gra może nadal myśleć, że jesteś w BG1, i Edwin wtedy faktycznie powinien dawać zlecenie na Dynaheir.
Rozmawiałeś z Minscem/Jaheirą w lochach Irenicusa? (O Imoen nie pytam, bo ona jest nieco specjalnym NPCem). Jeśli moja teoria się zgadza, to ta dwójka też powinna mieć przekręcone dialogi na te z BG1.
_________________ był szalony jak stado zajęcy na wiosnę, kiedyś kazał nam ściąć cały zagajnik dębów, bo uroiło mu się, że go szpiegują... a potem doszedł do wniosku, że były jednak w porządku i rozkazał nam je pochować.
- czy wy wiecie ile czasu zajmuje zakopanie dębowego lasu?
Cóż, w takim razie wrzuć proszę treść pliku weidu.log z listą zainstalowanych modów (powinien być w folderze w którym zainstalowałeś grę.
_________________ był szalony jak stado zajęcy na wiosnę, kiedyś kazał nam ściąć cały zagajnik dębów, bo uroiło mu się, że go szpiegują... a potem doszedł do wniosku, że były jednak w porządku i rozkazał nam je pochować.
- czy wy wiecie ile czasu zajmuje zakopanie dębowego lasu?
Ja zaś z radością przyjrzałbym się save z tej gry bo sytuacja jest pieruńsko ciekawa...
Nie sądzę też, by chodziło o to o czym mówisz Picollo - zaczynając BG2 przez import charname zaczynamy nową grę a nie kontynuujemy część przerwaną w BG1. Co więcej samo pojawienie sie w lochach irka ustala zmienną odpowiedzialną za zakończenie BG1, konkretnie Global("ENDOFBG1","GLOBAL",2)
wycinek ze skryptu lokacji:
IF
OnCreation()
Global("NewGame","AR0602",0)
Global("ENDOFBG1","GLOBAL",1)
THEN
RESPONSE #100
SetCursorState(TRUE)
FadeToColor([1.0],0)
SmallWait(10)
MoveViewPoint([0.0],INSTANT)
StartMovie("SOAINTRO")
SetGlobal("NewGame","AR0602",1)
SetGlobal("ENDOFBG1","GLOBAL",2)
Continue()
END
No chyba, że kolega by pominął loch irka i z terenów BG1 kodem skoczył od razu na poziom nr2 albo coś w ten deseń...
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.
Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu
@Tuldor: A mógłbyś jeszcze sprawdzić jedną rzecz?
Wygląda na to, że masz BGT zainstalowane. Przytoczyłeś fragment skryptu-
Kod:
IF
OnCreation()
Global("NewGame","AR0602",0)
Global("ENDOFBG1","GLOBAL",1)
THEN
RESPONSE #100
SetCursorState(TRUE)
FadeToColor([1.0],0)
SmallWait(10)
MoveViewPoint([0.0],INSTANT)
StartMovie("SOAINTRO")
SetGlobal("NewGame","AR0602",1)
SetGlobal("ENDOFBG1","GLOBAL",2)
Continue()
END
I zwracasz uwagę, że ENDOFGB1 jest w lochach Irka ustawiane na wartość 2.
Gdzie jest ustawiane na 1?
Pamiętasz na pewno, że standardowo wszystko ma wartość 0. Więc gdzieś musiała ta zmienna na 1 ustawiona. Chyba, że ten kawałek został pominięty.
Ale to teoretyczna rozmowa, bo i tak postać była eksportowana do BG2, więc nie ma z tym problemu. Inna sprawa, że nie widzę modułu, który faktycznie by ingerował w Edwina per se. Więc chyba będzie tak, jak Tuldor mówił, potrzebny jest zapis, żeby posprawdzać wszystko bezpośrednio w sejwie.
_________________ był szalony jak stado zajęcy na wiosnę, kiedyś kazał nam ściąć cały zagajnik dębów, bo uroiło mu się, że go szpiegują... a potem doszedł do wniosku, że były jednak w porządku i rozkazał nam je pochować.
- czy wy wiecie ile czasu zajmuje zakopanie dębowego lasu?
@Tuldor: A mógłbyś jeszcze sprawdzić jedną rzecz?
Wygląda na to, że masz BGT zainstalowane. Przytoczyłeś fragment skryptu-
I zwracasz uwagę, że ENDOFGB1 jest w lochach Irka ustawiane na wartość 2.
Gdzie jest ustawiane na 1?
Jedynka jest ustalana w chwili gdy:
- wykonamy quest w "Samouczku" do SoA lub
- zabijemy Sarevoka w Świątyni Bhaala, fragment skryptu z tamtej lokacji
Cytat:
IF
Global("SarevokBoutToDie","GLOBAL",3)
Global("ENDOFBG1","GLOBAL",0)
THEN
RESPONSE #100
AddexperienceParty(15000)
SetGlobal("ENDOFBG1","GLOBAL",1)
Więc:
ENDOFBG1 = 0 => BG1
ENDOFBG1 =1 => Śmierć Sarevoka
ENDOFBG1 =2 => BG2-Wejście do Lochów Irenicusa (bez różnicy czy przez import czy przez rozmowę z księciem w Pałacu Książęcym i kontynuację gry przy BGT).
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.
Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu
-cała prawda o Imoen :P
Ostatnio zmieniony przez Tuldor88 2014-08-22, 17:45, w całości zmieniany 1 raz
w konsoli wpisz: CLUAConsole:GetGlobal("ENDOFBG1","GLOBAL")
jeśli wartość nie równa się 2, to wpisz: CLUAConsole:SetGlobal("ENDOFBG1","GLOBAL",2)
Dialogi muszą być prawidłowe u Jaheiry i Minsca, bo dla tych postaci BGT posiada oddzielne pliki dialogowe dla BG1 i BG2. W przypadku Edwina A64 wykorzystał jeden plik dla obu części gry, więc nie ma sensu przywoływać innych wersji postaci. Bardzo możliwe, że ten mod pozwalający ominąć lochy zablokował blok skryptu ustawiający tą zmienną, więc powyższe komendy powinny pomóc. Jeśli w dalszym ciągu będziesz miał dialogi z jedynki, to prawdopodobnie coś się pochrzaniło przy instalacji, jeśli żaden z modów nie zmienia pliku edwin.dlg.
_________________ "Podwładny winien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty tak, aby swoim pojmowaniem istoty rzeczy przełożonego nie peszyć"
Ukaz Cara Rosji Piotra I z 9 grudnia 1708 roku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum