Poprzedni temat «» Następny temat
Pole bitwy (korektornia)
Autor Wiadomość
ThugPoet 
star-crossed philanthropist

Wiek: 47
Posty: 175
Podziękowano 10 razy
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2007-07-20, 08:35   

Gawith napisał/a:
Cytat:
Chodzi Ci o <PRO_HIMHER>?
Pozwolę się wtrącić - ja podstawiam stałe (robię męską i żeńską formę dialogu), a tę zmienną wyrucam


Hmm... czyli, jeśli zmienię to np. na <PRO_JEGOJEJ> to zadziała? ;>

btw, mozna by pójść dalej. Czasami trzeba kombinować z takim dobraniem wypowiadanej kwestii, żeby pasowała ona do obu płci (bo nie wiadomo, 'czym' jest charname ;) )

np.

I was forced to kill him.
Co z tym zrobić? Powiedzmy, że
Zmuszono mnie do zabicia go.
Problem płci rozwiązany, ale wygląda ciut kulawo...
Z tego co pisze Morgan możaby wprowadzić coś takiego:
Byłem <PRO_ZMUSZONYZMUSZONA> by go zabić

Am I right?

Ktoś testował takie myka?


pomysł wydaje się świetny, ciekawe czy da się zastosować :hmm:
_________________
zwykły chłopak z podlasia ;)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Lara
Przyjaciel Klanu
Aen Saevherne


Wiek: 47
Posty: 421
Skąd: z Gdyni
Wysłany: 2007-07-20, 08:48   

Gawith napisał/a:
I was forced to kill him.
Co z tym zrobić? Powiedzmy, że
Zmuszono mnie do zabicia go.
Problem płci rozwiązany, ale wygląda ciut kulawo...
Z tego co pisze Morgan możaby wprowadzić coś takiego:
Byłem <PRO_ZMUSZONYZMUSZONA> by go zabić

Am I right?

I jak wyglądałoby to w przypadku kobiety:
Byłem zmuszona by go zabić? ;P

Szczerze mówiąc, mnie się bardziej podoba ta pierwsza wersja (choć nie jest idealna).
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
ThugPoet 
star-crossed philanthropist

Wiek: 47
Posty: 175
Podziękowano 10 razy
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2007-07-20, 08:54   

Cytat:
<PRO_JEGOJEJ>

a ciekawe czy da się zastosować taki wariant :hmm:
to byłoby duże ułatwienie
_________________
zwykły chłopak z podlasia ;)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Nugrud

Posty: 76
Podziękowania: 1/1
Wysłany: 2007-07-20, 12:40   

morgan napisał/a:
Chodzi Ci o <PRO_HIMHER>?
Nastian pisał swego czasu (i w samym BG II tak stosowali), że część ze zmiennych działa w języku polskim, ale nie testowałem, które...


A Rik opisał to tak: Zmienne dialogowe.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
ThugPoet 
star-crossed philanthropist

Wiek: 47
Posty: 175
Podziękowano 10 razy
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2007-07-20, 12:45   

ale "zwraca" w języku polski czy angielskim? ;)
_________________
zwykły chłopak z podlasia ;)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Nugrud

Posty: 76
Podziękowania: 1/1
Wysłany: 2007-07-20, 12:47   

Zwraca w języku polskim oczywiście:

Cytat:
< PRO_HIMHER > - Zwraca "jego" lub "jej" w zależności od płci głównej postaci.


"jego" i "jej" - to po polsku jest, co nie? ;)

Cytat:
< PRO_BROTHERSISTER > - Zwraca "brat" lub "siostra" w zależności od płci głównej postaci.


Tu się chyba wkradł błąd, bo to powinno zwracać "bracie", "siostro".
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
ThugPoet 
star-crossed philanthropist

Wiek: 47
Posty: 175
Podziękowano 10 razy
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2007-07-20, 12:54   

dziękuje za wyjaśnienia, ale jak to ma się do tego, co napisał Cuttooth


Cytat:
w polskiej wersji językowej nie stosuje się <PRO_HESHE> itp., tylko robisz coś takiego:

@numer linijki ~Rodzaj męski~ ~Rodzaj żeński~, czyli np.

@1 ~I don't like <CHARNAME>, <PRO_HESHE> sucks~
tłumaczysz:
@1 ~Nie lubię <CHARNAME>, On jest do bani~ ~Nie lubię <CHARNAME>, Ona jest do bani~.


wtedy te całe zwraca to czy tamto (w języku polskim-np. "siostro", "jego" itd.) mija się jakby z celem ;)
_________________
zwykły chłopak z podlasia ;)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Nugrud

Posty: 76
Podziękowania: 1/1
Wysłany: 2007-07-20, 13:23   

Te zmienne są po to, żeby oszczędzić sobie pisania, ale nikt na razie nie potrafi potwierdzić jak one do końca działają. Myślę, że pora, żeby się wypowiedział fachowo Rik i ewentualnie odnowił tamten tekst wyjaśniając wszelkie wątpliwości.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
morgan 
Exiled Bard


Posty: 5143
Podziękowania: 469/316
Skąd: Island of Misfit Toys
Wysłany: 2007-07-20, 14:12   

Co do tych zmiennych - nie przekręcajcie i nie dopisujcie rzeczy, których nie mówiłem
<PRO_JEGOJEJ> ni ch... nie zadziała... Zamiana w moim przypadku polega na np:
@1 = ~Spotkałem go wczoraj~ ~Spotkałem wczoraj~
Wyraźnie pisałem, że opuszczam <PRO_HIMHER>
A co do tego zwracania (kojarzy mi się z barem i zbyt dużą ilością trunku):
W samym BG II na pewno używane są zmienne:
<PRO_BROTHERSISTER> ("Raczej nieświadomie, <PRO_BROTHERSISTER>...")
<PRO_HESHE> ("że <CHARNAME> cię wykorzystał<PRO_HESHE>"; "Kimkolwiek on<PRO_HESHE> jest" - rozmowy z Sarem) - SHE podstawia po prostu -a i trzeba tak skonstruować dialog, by do tej formy dojść - ImO w PL łatwiej jest skopiować dialog i zmienić osobę, niż za każdym razem sprawdzać, czy to na pewno zadziała...
Pozdrawiam
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Yarpen 
Bibliotekarz
Podrywacz znudzonych literatek


Wiek: 34
Posty: 345
Podziękowania: 21/15
Wysłany: 2007-07-21, 14:39   

Witam. Zdecydowanie, o wiele lepiej jest pisać stringi dla obu wersji. Zawsze się znajdzie coś, co nie wejdzie przez tokeny. Lepiej dać fanom gry porządnie zrobione tłumaczenie, com?

[ Dodano: 2007-07-22, 15:34 ]
Przeklejam z PW, bo jeszcze Thugy zapomni czy co. I przydadzą się opinie reszty ludków.

Cytat:
@296 = ~Postać zostaje obłożona trwałą klątwą berserku. Po rozpoczęciu walki, <HESHE> natychmiast wpada w berserk, zabijając wszystkich w swoim zasięgu, do czasu aż się uspokoi lub straci przytomność.~
Proponowałbym używać "szału" zamiast berserku.

@297 = ~Otrzymuje premię do trafień krytycznych, jakie <HESHE> może zadać swoim przeciwnikom.~
Zostaje zwiększona szansa na zadanie przeciwnikom trafienia krytycznego.

@298 = ~Uzyskuje dodatkowy atak na rundę.~
Zwiększa się ilość ataków na rundę.

@300 = ~Postaci narzucono charakter Neutralny. Odtąd wszelkie działania będą kształtować jej prawdziwy charakter.~
Odtąt, tylko jej czyny kształtować będą jej charakter.

@307 = ~Ze dociekliwością właściwą tej klasie, doświadczony łotrzyk obejrzał wystarczająco dużo mikstur w swoim awanturniczym życiu, by pokusić się o stworzenie jakiejś. Posiadając zdolność Alchemii, łotrzyk może stworzyć dziennie jedną z ośmiu rodzajów mikstur.
Dzięki koniecznej, w swym fachu dociekliwości, łotrzyk nie raz natknął się na rozmaite mikstury w swym awanturniczym życiu - dzięki czemu może on samemu pokusić się o uwarzenie jakiejś. ...

@302 = ~Umagicznienie Miecza (+1)~
@303 = ~Umagicznienie Sztyletu (+1)~
@304 = ~Umagicznienie Topora (+1)~
@305 = ~Umagicznienie Halabardy (+1)~
ETC. nazwy broni nie są unikalne, stąd wypadałoby je pisać z małej litery.

@343 = ~Nagle czujesz dojmujące pieczenie, które sprawia duży dyskomfort w okolicy pachwiny. Może powinieneś bardziej uważać, z kim dzielisz posłanie.~
Dojmujące. Dziwny wyraz ;P
"Nagle czujesz nieprzyjemne pieczenie w okolicach pachwiny, które wywołuje u ciebie duży dyskomfort.

@344 = ~Majestat Orła~
Ładne. Ale dla ścisłości, możnaby użyć "Orli splendor".

@348 = ~Zwinność kota~
Wolałbym osobiście Kocią grację. Ale zwinność też git. Jeśli już to "Kocia zwinność". Chociaż widzę, że robisz to tak, by pasowało Kota-Orła.. więc diecezja należy do Ciebie Thugy ;)

@354 = ~Skok Lutzaena~
Hm.. może Skoki Lutzaena. Znaczy się, bo w opisie jest że wraz z doświadczeniem można ich wykonać więcej.

@358 = ~Antymagiczna skorupa~
Sfera anty-magii.

@360 = ~Dotknięcie lisza~
Dotyk lisza. Należałoby zachować jednolitość (Dotyk ghula)

@362 = ~Męstwo trolla~
Au. Wytrzymałość trolla. Twardość trolla. Ale nie męstwo.

@65111 = ~Wejście do Zardzewiałej Pochwy ~
Usuń tą spację po Pochwie ;P
_________________
"Yarpen przedstawiony jest jako kawał sukinsyna i prostaka, ale w gruncie rzeczy porządnego. Cechuje go rubaszny humor, potrafi jednak być poważny i szczery."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Thishen
Zasłużony


Wiek: 37
Posty: 424
Podziękowania: 1/5
Skąd: Piernikowo
Wysłany: 2007-07-22, 16:48   

Yarpen napisał/a:

@307 = ~Ze dociekliwością właściwą tej klasie, doświadczony łotrzyk obejrzał wystarczająco dużo mikstur w swoim awanturniczym życiu, by pokusić się o stworzenie jakiejś. Posiadając zdolność Alchemii, łotrzyk może stworzyć dziennie jedną z ośmiu rodzajów mikstur.
Dzięki koniecznej, w swym fachu dociekliwości, łotrzyk nie raz natknął się na rozmaite mikstury w swym awanturniczym życiu - dzięki czemu może on samemu pokusić się o uwarzenie jakiejś. ...

Czy to nie jest ten sam tekst, co w instrukcji? :O W grze chyba zreszta tez wystepuje.
"Wykorzystujac wrodzony spryt, doswiadczony lotrzyk, ktory widzial w zyciu wiele roznego rodzaju mikstur, sam takze moze sie pokusic o stworzenie eliksiru. Posiadajac umiejetnosc Alchemia, lotrzyk moze raz dziennie stworzyc jeden z osmiu typow mikstur."
Yarpen napisał/a:

@298 = ~Uzyskuje dodatkowy atak na rundę.~
Zwiększa się ilość ataków na rundę.

Ja bym chyba jednak optowal za dodatkowym atakiem, jest jednoznaczne i wiadomo konkretnie co i ile dodaje ;)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Philoos 
Zasłużony


Wiek: 41
Posty: 865
Podziękowania: 24/11
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-07-22, 21:44   

Hmm, dopiero teraz przejrzałem te teksty.
Thug, częśc z nich jest z TDD, a więc już przetłumaczona - (np. Antymagiczna Skorupa, Pociski Mocy Mordenkainena - te akurat przez mnie- itp.) więc nie ma sensu tłumaczyc na nowo/zmienić wersji z TDD...
Do tego taki Majestat Orła, Zwinność Kota jest chyba w IWD (choć nie grałem), wystarczy rzucić okiem na oryginalne opisy i porównać - możliwe że są takie same, więc i pracy będzie mniej.

Żeby nie pisać w oddzielnym topiku: get ahold of sth - literówka czy takie coś istnieje?
skin 'im alive- obedrzeć żywcem ze skóry? (w 3. os.)
as o' late -?
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
ThugPoet 
star-crossed philanthropist

Wiek: 47
Posty: 175
Podziękowano 10 razy
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2007-07-23, 09:18   

Philoos napisał/a:
Hmm, dopiero teraz przejrzałem te teksty.
Thug, częśc z nich jest z TDD, a więc już przetłumaczona - (np. Antymagiczna Skorupa, Pociski Mocy Mordenkainena - te akurat przez mnie- itp.) więc nie ma sensu tłumaczyc na nowo/zmienić wersji z TDD...
Do tego taki Majestat Orła, Zwinność Kota jest chyba w IWD (choć nie grałem), wystarczy rzucić okiem na oryginalne opisy i porównać - możliwe że są takie same, więc i pracy będzie mniej.

Zgadza się, co zresztą odpowiednio oznaczyłem, że część się powtarza(z TDD,IWD). Puściłem to w celu ponownego spojrzenia, wyłapania ewentualnych literówek, jakichś błędzików, które choćby w TDD się czasem jeszcze zdarzają.

Philoos napisał/a:
get ahold of sth - literówka czy takie coś istnieje?

ahold to potocznie hold...
Philoos napisał/a:
skin 'im alive- obedrzeć żywcem ze skóry? (w 3. os.)

tak
Philoos napisał/a:
as o' late -?

as of late-ostatnimi czasy etc.
_________________
zwykły chłopak z podlasia ;)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
ThugPoet 
star-crossed philanthropist

Wiek: 47
Posty: 175
Podziękowano 10 razy
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2007-07-23, 14:55   

6

@650018 = ~Chaparral relieves arthritis. By drinking the tonic, it will act like the spell free action when consumed. The herb makes the user become completely immune to any effects which hinder action or movement whether it is magical in origin or not. The duration of the herbs effect is 10 turns.

PARAMETRY:

Waga: 1 pound

Może używać:
Any~

@650019 = ~Yarrow~
@650020 = ~Yarrow helps to stop bleeding. By placing the flowering herb over one's wounds, blood will clot faster and stop any abrasions, lacerations, or penetrations from causing further blood loss. It will not however allow the user to regenerate or heal faster. It also will not protect the user from future harm due to similar cuts.

PARAMETRY:

Waga: 1 pound

Może używać:
Any~

@650021 = ~Calendula~
@650022 = ~Calendula soothes burns. By mixing the freshly crushed calendula berries with small amounts of water and making a thick paste to apply over the skin, one can protect from fire. These berries will award a temporary, 1 hour- fire resistance bonus of 25% per use.

PARAMETRY:

Waga: 1 pound

Może używać:
Any~

@650023 = ~Stillingia~
@650024 = ~Stillingia helps laryngitis. The entire herb, which is grown only in the fall in northern Sembia, is very rare but can still give a spellcaster an enormous bonus as each plant will allow for vocalization, as per the spell Vocalize, for a period of one day.

PARAMETRY:

Waga: 1 pound

Może używać:
Any~

@650025 = ~Alfalfa~
@650026 = ~Alfalfa is an excellent source of many nourishing vitamins. Taking regular doses of the herb can provide the body with nutrients needed to be physically able. Alfalfa will increase one's strength, constitution, and dexerity by one point per day it is used.

PARAMETRY:

Waga: 1 pound

Może używać:
Any~

@650027 = ~Golden Rod~
@650028 = ~Golden Rod is useful for the cleaning and healing of wounds. By mixing the fungus with other natural herbs into a paste-like cream, the golden rod plant's leaves and flowers can be used to increase one's hit points by 12, but will not prevent further injury to the user.

PARAMETRY:

Waga: 1 pound

Może używać:
Any~

@650029 = ~Nettle~
@650030 = ~Nettle can be used for improving eyesight. By chewing the plant, one's failing vision - either from cloud-eye or Glitterdust magicks - can be restored to it's natural function.

PARAMETRY:

Waga: 1 pound

Może używać:
Any~

@650031 = ~Red Raspberry~
@650032 = ~Red Raspberry can be used to increase the heart and provides stimulation to the body. It provides a temporary boost to energy levels. By taking a number of berries as food, one's speed can be increased slightly as well as the number of attacks doubled.

PARAMETRY:

Waga: 1 pound

Może używać:
Any~

@650033 = ~Bugle Weed~
@650034 = ~The natural alcohol in Bugle Weed extract has one simple effect: it intoxicates a person substantially for a period of about eight hours.

PARAMETRY:

Waga: 1 pound

Może używać:
Any~

@650035 = ~Juniper~
@650036 = ~The berries from Juniper, as well as the extracts from the leaves, can be harvested from the wild to cause the person taking the juice to hallucinate, having wild fears and perceive dangers that may not truly exist.

PARAMETRY:

Waga: 1 pound

Może używać:
Any~

@650037 = ~Mixed Herbal Potion~
@650038 = ~This is the potion that was mixed for you by the herbalist in Hlondeth. Its properties are not known, and you may not find out what it does until it is imbibed.~

@650039 = ~Red Root Usnea~
@650040 = ~Red Root Usnea helps with breathing problems. By using this wild herb, one's sinuses can be purged of any harmful toxins or natural odors or particles.

PARAMETRY:

Waga: 1 pound

Może używać:
Any~

@650041 = ~Hops~
@650042 = ~The extract from Hops can help cure restlessness. The energy boost the herb provides nullifies the need for sleep in the user. However, it is only a temporary boost, and should not be used without the proper consultation with an apothecary.

PARAMETRY:

Waga: 1 pound

Może używać:
Any~

@650043 = ~Gotu Kola~
@650044 = ~Gotu Kola increases mental and physical alertness. The benefits this purplish flowering herb gives to a person are well worth the price of such a rare herb. When taken properly, Gotu Kola will decrease the user's AC by 6 and add 3 to all saving throws. Also, Gotu Kola will allow the person eating the herbs to move at a greater rate and dodge normal missiles.

PARAMETRY:

Waga: 1 pound

Może używać:
Any~

@650045 = ~Coltsfoot~
@650046 = ~Coltsfoot is a fairly common herb found in most grassland temperate areas of Faerűn. It is also produces very poisonous seeds, sought after by many thieves and assassins. Coltsfoot seeds can cause 2 hit points of poison daMag to whomever ingests the herb, which has nearly no taste, making it a popular form of food poisonings.

PARAMETRY:

Waga: 1 pound

Może używać:
Any~

@650047 = ~Death Saving Throw Reduced by 2~
@650048 = ~Wand Saving Throw Reduced by 2~
@650049 = ~Polymorph Saving Throw Reduced by 2~
@650050 = ~Breath Weapon Saving Throw Reduced by 2~
@650051 = ~Spells Saving Throw Reduced by 2~

@650052 = ~History of Dragons~
@650053 = ~History of Dragons
-from the 'Book of the World',
excerpted from 'The Origin
Myths- A Treatise by Dunkelzahn
of Candlekeep, 1354 DR.

moje tł.

@650018 = ~Chaparral łagodzi bóle reumatyczne. Po spożyciu ziela, działa ono jak zaklęcie Swoboda ruchów. Sprawia, że istota staje się całkowicie odporna na wszelkie efekty, zarówno te magiczne, jak i zwykłe, ograniczające ruch czy też działanie. Czas trwania zaklęcia wynosi 10 tur.

PARAMETRY:

Waga: 1/2 kg

Może używać:
Dowolna postać~

@650019 = ~Krwawnik~
@650020 = ~Krwawnik pomaga zatamować krwawienie. Przykładając okład z kwitnącej rośliny na ranę, sprawiamy, że krew krzepnie, a wszelkie obtarcia, skaleczenia, czy przebicia skóry zasklepiają się szybciej. Nie pozwala on jednak na szybszą regenerację ani uzdrowienie, ani też nie chroni przed podobnymi obrażeniami w przyszłości.

PARAMETRY:

Waga: 1/2 kg

Może używać:
Dowolna postać~

@650021 = ~Nagietek~
@650022 = ~Nagietek łagodzi skutki oparzeń. Stosując na skórę grubą papkę ze świeżo zgniecionych owoców nagietka, zmieszanych z niewielką ilością wody, chronimy się od ognia. Jagody te zapewniają tymczasową, jednogodzinną, premię 25% do odporności na ogień.

PARAMETRY:

Waga: 1/2 kg

Może używać:
Dowolna postać~

@650023 = ~Stillingia~
@650024 = ~Stillingia pomaga przy zapaleniu krtani. Samo zioło, rosnące tylko jesienią w północnej Sembii, jest bardzo rzadkie, lecz mimo to może zapewnić rzucającemu ogromną premię w postaci ugłosowienia, jak znane zaklęcie, przez okres jednego dnia.

PARAMETRY:

Waga: 1/2 kg

Może używać:
Dowolna postać~

@650025 = ~Lucerna~
@650026 = ~Lucerna jest doskonałym źródłem wielu witamin. Regularne spożywanie ziela dostarcza organizmowi składniki pokarmowe, niezbędne do prawidłowego funkcjonowania. Po spożyciu, lucerna zwiększa Siłę, Kondycję i Zręczność o jeden punkt na czas jednego dnia.

PARAMETRY:

Waga: 1/2 kg

Może używać:
Dowolna postać~

@650027 = ~Nawłoć~
@650028 = ~Nawłoć jest wykorzystywana do oczyszczania i leczenia ran. W połączeniu z grzybem i innymi ziołami, uzyskujemy papkę o kremowej konsystencji, przy czym liście i kwiaty ziela odpowiadają za zwiększenie PŻ o 12, lecz nie ustrzeże to od uniknięcia dalszych obrażeń.

PARAMETRY:

Waga: 1/2 kg

Może używać:
Dowolna postać~

@650029 = ~Pokrzywa~
@650030 = ~Pokrzywa pozytywnie działa na wzrok. Poprzez żucie rośliny, osłabione widzenie - bądź wskutek działania Zaćmy lub Skrzącego Pyłu - może być przywrócone do jego naturalnej funkcji.

PARAMETRY:

Waga: 1/2 kg

Może używać:
Dowolna postać~

@650031 = ~Malina~
@650032 = ~Malina wzmacnia serce i pobudza organizm. Zapewnia tymczasową premię do wyrzucenia z siebie ukrytych pokładów energii. Zjadając jej owoce w swoim pożywieniu, można nieznacznie zwiększyć szybkość poruszania się, a także podwoić liczbę ataków.

PARAMETRY:

Waga: 1/2 kg

Może używać:
Dowolna postać~

@650033 = ~Dąbrówka~
@650034 = ~Alkohol otrzymywany z ekstraktu dąbrówki ma jedną zasadniczą właściwość: poważnie odurza osobę na 8 godzin.

PARAMETRY:

Waga: 1/2 kg

Może używać:
Dowolna postać~

@650035 = ~Jałowiec~
@650036 = ~Zarówno owoce jałowca, jak i ekstrakty z jego liści, powodują halucynacje u spożywającej je osoby, która odczuwa silne lęki i widzi zagrożenia, które w rzeczywistości mogą nie istnieć.

PARAMETRY:

Waga: 1/2 kg

Może używać:
Dowolna postać~

@650037 = ~Mikstura Kompozycji Ziół~
@650038 = ~Jest to mikstura, która została przygotowana dla ciebie przez zielarza w Hlondeth. Nie jest znane jej działanie, więc niczego się o niej nie dowiesz, dopóki sam jej nie spróbujesz.~

@650039 = ~Czerwony Korzeń Usnei~
@650040 = ~Czerwony Korzeń Usnei jest pomocny w problemach układu oddechowego. Stosując to zioło, ułatwiamy oczyszczenie zatok z wszelkich szkodliwych toksyn, gazów i drobin pyłu.

PARAMETRY:

Waga: 1/2 kg

Może używać:
Dowolna postać~

@650041 = ~Chmiel~
@650042 = ~Ekstrakt chmielu jest skuteczny w leczeniu nerwowości. Premia energetyczna, jaką ziele zapewnia, zmniejsza potrzebę snu u istoty. Jednak jest to tylko tymczasowa premia, a jej stosowanie należy konsultować z medykiem lub farmaceutą.

PARAMETRY:

Waga: 1/2 kg

Może używać:
Dowolna postać~

@650043 = ~Gotu Kola~
@650044 = ~Gotu Kola wzmacnia czujność fizyczną i umysłową. Korzyści dla użytkownika, płynące z tego purpurowo kwitnącego zioła, warte są ceny, którą należy zapłacić za tak rzadki okaz. Właściwe spożycie zioła zmniejsza KP użytkownika o 6 pkt i dodaje 3 pkt do wszystkich rzutów obronnych. Ponadto, Gotu Kola umożliwia ulepszone poruszanie się i unikanie obrażeń od zwykłych pocisków.

PARAMETRY:

Waga: 1/2 kg

Może używać:
Dowolna postać~

@650045 = ~Podbiał~
@650046 = ~Podbiał to dość pospolite zioło, spotykane w większości obszarów zielonych Faerűnu. Wytwarza on również bardzo trujące nasiona, poszukiwane przez wielu złodziei i zabójców. Nasiona podbiału mogą powodować utratę 2 PŻ wskutek obrażeń od trucizny u każdego, kto je spożyje. Nie mają żadnego smaku, co sprawia, że są często wykorzystywane do zatruwania pożywienia.

PARAMETRY:

Waga: 1/2 kg

Może używać:
Dowolna postać~

@650047 = ~Rzut obronny przeciw śmierci zostaje zmniejszony o 2~
@650048 = ~Rzut obronny przeciw różdżkom zostaje zmniejszony o 2~
@650049 = ~Rzut obronny przeciw polimorfii zostaje zmniejszony o 2~
@650050 = ~Rzut obronny przeciw zionięciom zostaje zmniejszony o 2~
@650051 = ~Rzut obronny przeciw czarom zostaje zmniejszony o 2~

@650052 = ~Historia Smoków~
@650053 = ~Historia Smoków
-z 'Księgi Świata',
fragment 'Mitów o Początku
Świata' - Traktat Dunkelzahna
z Candlekeep, 1354 DR.
_________________
zwykły chłopak z podlasia ;)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Yarpen 
Bibliotekarz
Podrywacz znudzonych literatek


Wiek: 34
Posty: 345
Podziękowania: 21/15
Wysłany: 2007-07-23, 18:14   

Majestaty Kotów, Orle Zwinności są w IWD właśnie w takich wersjach jak podałem w moich sugestiach :) Orli splendor, Kocia zwinność.

Antymagiczna skorupa jest jak dla mnie be ;P Ale to wasz Board.

Cytat:
Przykładając okład z kwitnącej rośliny na ranę

Hm... no nie może kwitnąć dokładnie w momencie jak ją nakładamy. Proponowałbym Przykładając okład z rośliny w okresie zakwitania...

Cytat:
Stosując na skórę

Nakładając na skórę/Stosując na skórze

Cytat:
tymczasową, jednogodzinną

Po prostu "godzinną" nie ma co maślić masła.

Cytat:
rzucającemu ogromną premię

...rzucającemu niezwykle przydatną umiejętność... - lub coś takiego.

Cytat:
Zaćmy lub Skrzącego Pyłu

Ociemniałości lub Błyszczącego Pyłu

Cytat:
może być przywrócone do jego naturalnej funkcji.

może być przywrócone do prawidłowego funkcjonowania.

Cytat:
Zapewnia tymczasową premię do

Zapewnia tymczasową zdolność

Cytat:
konsultować z medykiem lub farmaceutą.

:-D Mimo wszystko dla zachowania klimatu proponowałbym "...z uzdrowicielem bądź zielarzem."

I na koniec, proponowałbym z opisu ziół pousuwać te "Może używać: Dowolna postać". W oryginalnej grze, jak każdy może używać jakiegoś przedmiotu to nie ma takiego zapisu :) Po prostu wiadomo.

Thuggy, dajesz dajesz :D
_________________
"Yarpen przedstawiony jest jako kawał sukinsyna i prostaka, ale w gruncie rzeczy porządnego. Cechuje go rubaszny humor, potrafi jednak być poważny i szczery."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group