Poprzedni temat «» Następny temat
[IwD I] Drużyna
Autor Wiadomość
Khadgar Laendroth

Wiek: 36
Posty: 89
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2005-06-18, 11:05   [IwD I] Drużyna

Temat analogiczny do [IwD2]Druzyna, tylko dotyczy ID...
Przedstawię wam moje drużyny do ID:

Za pierwszym razem (gra niedokończona bo zapomniałem zapisać save'ów - ze względu na format dysku); doszedłem nią twierdzy elfów (ta najbardziej na południu bodajże "Odcięta dłoń"):
1) Elf wojownik (łuki + oburęczne miecze)
2) Człowiek łowca (topory)
3) Człowiek paladyn (miecz + tarcza)
4) Krasnolud kapłan (proca + jakaś wekiera/młot/morgenstern)
5) Elf złodziej (łuk krótki)
6) Człowiek mistrz inwokacji

Za drugim razem gra przerwana z powodu błędu (doszedłem do ducha w Głębiach dorma i błąd nie do zlikwidowania :/):
1) Człowiek wojownik (miecze duże + tarcza)
2) Krasnolud wojownik (topory + tarcza)
3) Kobieta wojownik elf (łuki + miecze oburęczne)
4) Elf wojownik/złodziej (łuki + miecze lekkie)
5) Półelf łowca/kapłan (cep/młot + tarcza)
6) Elf mag czysty :|

No i wreszcie moja obecna gra którą zamierzam ukończyć raz na zawsze :roll: :
1) Człowiek wojownik (topory i młoty, głownie młoty + tarcza)
2) Niziołek wojownik/złodziej (lekkie miecze i sztylety + tarcza)
3) Elf wojowik/mag (łuki + kusze)
4) Półelf wojownik/druid (sejmitar + maczuga)
5) Człowiek nektormanta
- tą druzyną jestem dopiero w dolinie cieni, ale wydaje mi się że jest to jedno z lepszych zestawień postaci - przynajmniej na razie gra mi się nią super... polecam!

A jakie Wy macie drużyny ? - które klasy polceacie a których odradzacie ? Czy przydatni są wg Was paladyn i łowca ? Czy lepsi zamiast nich wojownicy ?
Ostatnio zmieniony przez morgan 2010-02-28, 16:50, w całości zmieniany 2 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Joneleth
Zasłużony


Posty: 385
Podziękowania: 6/2
Wysłany: 2005-07-01, 21:33   

Moja pierwsza drużyna (nie przeszedłem nią gry) to byli:

1. Człowiek wojownik
2. Elf łowca
3. Gnom wojownik/kapłan
4. Elf wojownik/złodziej
5. Człowiek bard
6. Elf mag (zwykły)

Druga drużyna (tą już gre przeszedłem) to:

1. Człowiek paladyn
2. Krasnolud wojownik/kapłan
3. Niziołek złodziej
4. Półefl bard
5. Elf mag
6. Człowiek nekromanta

A gdy ostatni raz przechodziłem gre, postanowiłem stworzyć naprawde wymiatający skład - jak się później okazało, drużyna ta jest jak najbardziej standartowa...:

1. Człowiek wojownik
2. Krasnolud wojownik
3. Elf wojownik
4. Półelf kapłan
5. Niziołek złodziej
6. Człowiek mag

Nie miałem tą drużyną absolutnie żadnych problemów... Ale nie polecam grania nią, gdyż jest za mało ciekawa...

A w wakacje mam zamiar zagrać:

1. Półelf łowca/kapłan
2. Elf wojownik/złodziej
3. Półelf mag

Myśle, że miło mi się nią będzie grało :).
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Matheous 


Wiek: 34
Posty: 452
Podziękował 1 razy
Skąd: Bytek
Wysłany: 2005-07-02, 09:53   

Typowa druzyna:
1.Krasnolud wojownik
2.Krasnolud kaplan
3.Elfka zlodziej
4.Czlowiek mag(bo mi sie ten portret niebieskiego maga podobal:P) iluzjonista

I bez problemu cala gra:P Tylko Yxunomei nieco upierdliwa, ale dalej to juz bajka;D
_________________
For Ancelot,
The Ancient cross of war!
For the holy town of gods!
Gloria, gloria perpetua!
In this dawn of victory!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Gandalf 
Mag Naszych Czasów


Wiek: 39
Posty: 236
Skąd: Białystok
Wysłany: 2005-07-02, 10:41   

A ja mam inny sposób na drużynę , w jej skład wchodzą :

1.Paladyn
2.Krasnolud Wojownik
3.Wojownik
4.Mag
5.Kapłan
6.Złodziej

Gram teraz takim teamem w IwD i dobry jest :D
_________________
cRPG Forever "Baldur's Gate SAGA" <pease>
Ostatnio zmieniony przez Gandalf 2007-01-04, 19:31, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Hélegorn 
Beholder


Posty: 149
Podziękowania: 1/1
Skąd: z BGiF-u (RIP)
Wysłany: 2005-07-02, 18:10   

Im więcej postaci potrafi sprawnie posługiwać się łukiem, tym łatwiej się gra. Zatem warto wykorzystać dobrodziejstwo dwuklasowości i magowi dać najpierw trzy poziomy wojownika... Złodziejowi również (lub stworzyć wieloklasowca w/z).

O moich drużynach tu pisać nie będę, bo raczej nie były one znacząco odmienne od wcześniej przedstawionych przez Was.
_________________
...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Yoda


Wiek: 34
Posty: 36
Skąd: Poznań
Wysłany: 2005-07-03, 16:43   

Grę przeszedłem drużyną prawie tradycyjną:
- Elf, wojownik, łuki i miecze długie
- Krasnolud, wojowni, topory i łuki/młoty
- Złodziej, niziołek, proce i sztylety
- Nekromanta, człowiem, -||- + kije
- Pół-elf, kapłan, morgerszterny, proce, wiekiery
- Pół-elf, bard, kusze, halabardy

Mogłem coś pomylić, bo dawno grałem, ale ogólnie główny zarys był taki :) Tyle ode mnie. Pozdro!
_________________
Opis ;)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Khadgar Laendroth

Wiek: 36
Posty: 89
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2005-07-03, 22:46   

A przechodził ktoś ID1 woj/mag/zlo solo lub z druzyną ?? :> Jeżeli tak to jak trójklasowca oceniacie w ID1 ?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ewok


Posty: 131
Wysłany: 2005-07-04, 14:03   

Trójklasowcami grałem w IWD2 (głównie po to, by mi się nie marnowały artefakty barda), w ID1 wydają mi się zbyteczni.
A drużyna, jaką aktualnie gram ( IWD1+ dodatki), to:
- paladyn (czł.),
- woj (od broni obuchowej, która m.in. niszczy wspomniane gdzieś tutaj "kamienne utrapieńce" , krasnolud),
- woj (od łuków i broni siecznej, czł.),
- kapłan/mag (gnom),
- złodziej/mag (elf),
- mag (półelf).
Oceniam ją jako optymalną, kłopotów nie mam.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kermit 
Bibliotekarz


Wiek: 36
Posty: 143
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2005-07-18, 21:49   

Właśnie zaczynam grę w IWD, a potem tym samym skłądem w IWD 2 :D. Moja dzielna drużyna, która pokona każde plugawe plugastwo na tej splugawionej plugastwem ziemi (zaraz po myslniku jest skrót, którego używam w grze):
Sparhawk von Fireston Aep Callaith - Sparhawk, tradycyjnie paladyn :D
Vealissitheannael - V. (:D), elf, czarodziej
Grimhhuaendeth Ciemny Młot - Młotek (:P), krasnolud, wojownik
Sael Enn - tak samo, druid, półelf
Delilah - tak samo, bardka, elfka
... (zapomniałem imienia, potemz mienie :P) - tak samo, niziołek, złodziej.

Kermit.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 45
Posty: 1411
Podziękowania: 95/2
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2005-07-19, 16:08   

Cytat:
Im więcej postaci potrafi sprawnie posługiwać się łukiem, tym łatwiej się gra. Zatem warto wykorzystać dobrodziejstwo dwuklasowości i magowi dać najpierw trzy poziomy wojownika... Złodziejowi również (lub stworzyć wieloklasowca w/z).

Hélegorn ogólnie rzecz biorąc dobrze pisze, jeśli chodzi o klasy. łuki i inne bronie dystansowe są niezłe, ale nie na SF...
Wieloklasowcy i dwuklasowcy rządzą. Jednoklasowy złodziej jest właściwie zbędny w grze, podobnie inne klasy, warto grać wielo- i dwuklasowcami. Woj/mag i woj/kapłan będą lepsi od zwykłego woja. Do tego dochodzi oszczędzość mijsc i więcej PD do podziału między np. tylko 3-4 postacie.
Paladyn jest taki sobie – wojownik/kapłan (do tego krasnal) będzie zawsze lepszy.
Po co tworzyć jednoklasowego maga? Lepiej stworzyć woja i zdwuklasować o po np. 12 poziomie.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ewok


Posty: 131
Wysłany: 2005-08-07, 00:51   

Wg mnie - druid to egzemlifikacja defensywnego stylu gry (cenionego przez strategów i odkrywcow "wartości", lekceważonego przez gmin).
@Kinski - inwencja graczy to juz dla Ciebie nie problem, a konsystencję architektury gier rozstrzygniesz po swojemu...Życzę jak najlepiej.. :) ...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Vaelleas Baenre


Wiek: 34
Posty: 105
Skąd: Menzoberranzan//////// Lublin
Wysłany: 2005-10-02, 12:53   

Elf, Chaot. Neutr., Mag/Złodziej i z max do Int i Zr, trochę do kondycji.
Elf, Neutr. Dobry, Kapłan/Wojownik i max S, Kon,Mdr i troche Zr.

Dwoma takimi praktycznymi postaciami można ładnie pograć i jakby źle szło to dodać łowcę i wyjdzie dobra a przede wszystkim szybko awansująca 2,3 osobowa drużynka championów ;)
_________________
W imię Vhaerauna, Pana w Masce!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Verxan


Wiek: 86
Posty: 49
Wysłany: 2006-01-28, 16:37   

Ja prawie zawsze grałem drużyną: 3 zbrojnych, łotr, kapłan i mag. Standard, ale ci zbrojni to zawsze byli wojownik, łowca i paladyn, a nie tak jak u niektórych 3 wojów. Na początku byli to sami ludzie, a potem pozmieniałem rasy i miałem każdą w drużynie. Ostatnio zacząłem grać Wojownikiem/Magiem/Złodziejem i gra się nieźle, choć trochę ciężko.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Serafin 

Wiek: 36
Posty: 194
Podziękowania: 11/10
Wysłany: 2006-01-28, 18:13   

Vaelleas Baenre napisał/a:
Elf, Chaot. Neutr., Mag/Złodziej i z max do Int i Zr, trochę do kondycji.
Elf, Neutr. Dobry, Kapłan/Wojownik i max S, Kon,Mdr i troche Zr.


Nie uważasz Vaelleasie że wybór charakterów nie ma żadnego wpływu na grę w ID1? :-)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
sovellis 
Zasłużony


Wiek: 37
Posty: 862
Podziękowano 2 razy
Skąd: z brzydgoszczy
Wysłany: 2006-01-29, 16:37   

Niby nie, ale tworzy się dzięki temu fajny klimat. Ja lubię grać neutralnymi magami, albo złymi wojami. Dużo jest kombinacji. Zależy jak wyobrażasz sobie swoją opowieść.
_________________
Odwaga jest miarą wartości człowieka.
---------------------------
Ex Balor BG1, Niedoszły Mroźny Dziad

Do nieba nie chodzę, bo jest mi nie po drodze teraz jestem tu,
Co ma być to będzie, niebo znajdę wszędzie, gdy zabraknie tchu...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group