Poprzedni temat «» Następny temat
Divine Divinity - opinie
Autor Wiadomość
Cruel 
Zasłużony


Wiek: 37
Posty: 256
Podziękowano 1 razy
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2005-06-13, 14:39   Divine Divinity - opinie

Gierka już nie najnowsza, jednak dość przyjemna, mimo fatalnego, przynajmniej w moim wypadku, pierwszego wrażenia. Grał ktoś? Jakie odczucia?
Ostatnio zmieniony przez Vinci 2009-10-31, 11:17, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Karanith 
Przyjaciel Klanu


Wiek: 34
Posty: 1177
Podziękowania: 38/15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-06-13, 18:38   

Mnie odrzuciłó od razu. Po prostu tak mnie zniesmaczyła, że dłużej niż 5 minut nie mogłem. Może dalej jest lepiej. Możę gra ma jakieś specyficzne, niepwtarzalne walory, dla których warto zagrać?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Enselor

Wiek: 36
Posty: 43
Skąd: Kraków
Wysłany: 2005-06-13, 21:48   

jak dla mnieta gra mogłoa by nie istnieć ani nie zachwyca ani nie zraza zwykła rąbanka z miare ciekawą fabułą
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Cruel 
Zasłużony


Wiek: 37
Posty: 256
Podziękowano 1 razy
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2005-06-14, 15:18   

Otóż to, tak właśnie wyglądało moje pierwsze wrażenie - durny hack&slash kopiujący diablo, z przeciętną grafiką i trywialnym rozwojem postaci. Dołował mnie też zasięg widzenia postaci, który był nie dość że niewygodny do gry, to przede wszystkim nierealny...
Ale z czasem okazało się, że gra wcale typowym h&s nie jest. Nie mamy tutaj ogromu questów, koncentrujących się na zabiciu kogoś. Zadania są o wiele bardziej urozmaicone, często trzeba mocno pomyśleć, aby popchnąć akcję do przodu - poziom questów bez większych problemów przewyższa takie NWN. Grafika z czasem przetaje przeszkadzać, minimapa mocno pomaga, muzyka sprawia miłe wrażenie. Rozwój postaci jest dobrze pomyślany, nie mamy sztywno narzuconej drogi rozwoju, z powodzeniem można mieszać zdolności trzech klas. Samych zdolności mamy 32 na każdą klasę, czyli razem 96 - do tego posiadają one po 5 stopni zaawansowania, co również stwarza ciekawe możliwości. Dochodzą również pomniejsze fakty, razem sprawiające bardzo dobre wrażenie: przemyślana profesja złodzieja, który staje się wreszcie kimś więcej niż narzędziem do otwierania pułapek; ciekawy system własnoręcznego zaklinania przedmiotów; piramidy teleportacyjne, uprzyjemniejące grę.

+ grywalność
+ długość i obszar gry
+ swoboda
+ rozwój postaci
+ ciekawe umiejętności
+ urozmaicone zadania
+ dobra ścieżka dźwiękowa
+ niezły klimat w niektórych miejscach
+ wymagania sprzętowe
- czasami nużące poziomy (podziemia Aleroth)
- taka sobie grafika
- niekiedy kiepski klimat
- zasięg widzenia postaci na początku gry

Ocena: 7/10
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Joneleth
Zasłużony


Posty: 385
Podziękowania: 6/2
Wysłany: 2005-07-03, 23:50   

Mi się gra strasznie spodobała, a że to nie jest hack&slash, to wiedziałem z recenzji :D. Gra ma bardzo dużą grywalność, sporo ciekawych questów i muzykę, która mnie wprost urzekła :D. Fabuła jest trochę sztampowa, ale znośna :). No i należy pamiętać o bardzo dużej interaktywności z otoczeniem, praktycznie każdy przedmiot można przesunąć :D.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Cruel 
Zasłużony


Wiek: 37
Posty: 256
Podziękowano 1 razy
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2005-08-06, 17:13   

Fabuła owszem, oryginalnością nie zaskakuje, ale chociaż na poczatku gry nikt nie każe nam ratować świata - przez jakiś czas w ogóle nie wiadomo o co biega, wątek rozwija się dość ciekawie, a to duży plus.
A wspomniana interaktywność pozwala niekiedy na przecięcia - można chociażby włożyć sobie łóżko do plecaka i nosić je ze sobą przez cały czas, zaś kiedy mamy potrzebę zregenerować HP/MP wyjmujemy je na ziemię i śpimy, praktycznie gdziekolwiek...
Btw, dla osób nie znających gierki - można ją dostać za naprawdę psie pieniądze na allegro.
_________________
Nobody's perfect... But I'm so close it scares me.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
darrion
Przyjaciel Klanu


Wiek: 36
Posty: 543
Podziękowania: 6/5
Skąd: far far away
Wysłany: 2005-12-27, 04:05   

Gierka jest bardzo fajna, podoba mi się duży spójny świat, klimat i ciekawa fabuła, DD niczym jakoś specjalnie nie zadziwia, niczym wielkim nas nie zaskakuje ale jednak mocno wciąga i trzyma przy monitorze długie godziny.

O teraz mnie coś przytrzymało:/ już 4.04 a przed chwilą była 24.04:/ trzeba iść w końcu spać:)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Cannabis 


Wiek: 34
Posty: 181
Podziękowania: 1/3
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2007-12-11, 20:57   

Największą zaletą Divine Divinity jest muzyka, którą uważam za najlepszą w grach (a przynajmniej w TOP 3 :P). Jednak na tej muzyce moja opinia się pogarsza. Postacie poruszają się tak jakby skokami, co dobrze widać podczas biegu. Sterowanie też nie przypadło mi do gustu.

Zapomniałem wspomnieć, że kobieta mag ma całkiem fajny głos ;>
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Vinci
Zasłużony


Posty: 2519
Podziękowania: 250/60
Wysłany: 2008-11-14, 15:30   

Divine Divinity doczekało się własnej kategorii. Jej popularność na forum jest niestety dość nikła, ale może po prostu jej zwolennicy się ukrywają i nie wypowiadają, mimo tego, że gra ociera się o mistrzostwo, prawda Zed? ;>

Moim zdaniem gra naprawdę na to zasłużyła. Arcydzieło, które pojawiło się znikąd, więc można by spróbować rozbuchać nieco dyskusję związaną z grą. Nowe tematy mile widziane, postarajcie się misiaki :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Gawith 
Przyjaciel Klanu


Wiek: 36
Posty: 867
Podziękowania: 28/28
Wysłany: 2008-11-14, 15:33   

Heh, grałem w to wieki temu, przeszedłem dwa razy... genialna gra, zresztą już się rozpływałem nad nią na TH. Cudowny klimat. I głos czarownicy, mhrrhrr...

http://pl.youtube.com/watch?v=aweZbaSHWmQ
Main theme... ;)
_________________
Szarotki alpejskie som tuczące :D
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Vinci
Zasłużony


Posty: 2519
Podziękowania: 250/60
Wysłany: 2008-11-14, 16:33   

Powracają wspomnienia. Na starym kompie, na Duronie 800 całkiem długo się ładowała, strasznie mnie to wkurzało :P

Cannabis napisał/a:
Zapomniałem wspomnieć, że kobieta mag ma całkiem fajny głos ;>

Gawith napisał/a:
I głos czarownicy, mhrrhrr...


Ej, co Wy z tym głosem? Dlaczego ja go nie pamiętam? :<

Enselor napisał/a:
jak dla mnieta gra mogłoa by nie istnieć ani nie zachwyca ani nie zraza zwykła rąbanka


Ma gość szczęście, że mnie jeszcze na forum nie było w 2005 roku, bo za takie słowa -_-"

:P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Urudin

Posty: 19
Podziękował 1 razy
Wysłany: 2009-01-30, 13:42   

Wiem że to necroposting ale:

Jedna z lepszych gier w jakie grałem, mało znana ale cholernie dobra. Wiele godzin nad tym spędziłem, np. szukając obrączki dla elfki a w końcu ją podrabiając. Aż mi się nie chciało odchodzić z krain po wykonaniu full questów(byłem dosłownie wszędzie). Niestety kontynuacja (beyond divinity) nie była już taka ciekawa.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
kol 
Przyjaciel Klanu
Fantazmaty i miazmaty


Wiek: 35
Posty: 2375
Podziękowania: 60/46
Skąd: Preußen
Wysłany: 2009-05-08, 12:35   

Swietna gra!
Fabuła niezła, gra się przyjemnie, odrobina humoru i ironii (rozmowa szkieletów w Katakumbach!), lecz spaprany system losowych przedmiotów a'la Diablo.
Muzyka wielce nastrojowa!
Jeszcze nie ukończyłem, ale chyba zdania o niej nie zmienię;)
_________________
xui̯-ø
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
kol 
Przyjaciel Klanu
Fantazmaty i miazmaty


Wiek: 35
Posty: 2375
Podziękowania: 60/46
Skąd: Preußen
Wysłany: 2009-05-15, 12:27   

Parę wad:
-skopany całkiem koniec - durny h'n's, że aż palce bolą:/
-otwarte zakończenie... U Prusa lepiej to wyglądało.
-porąbany system teleportów u Salach Krasnoludów

Ale w końcu odkryłem, jak zaczarować rynsztunek (heh, debil;) i gra była pod koniec trochę zbyt łatwa.

Natomiast Smocza zbroja mile mnie zaskoczyła:)
_________________
xui̯-ø
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Vinci
Zasłużony


Posty: 2519
Podziękowania: 250/60
Wysłany: 2009-05-15, 12:32   

kol napisał/a:
Jeszcze nie ukończyłem, ale chyba zdania o niej nie zmienię;)

kol napisał/a:
-skopany całkiem koniec - durny h'n's, że aż palce bolą:/


Hehe, miałem Ci o tym napisać przy pierwszym poście, ale pomyślałem, że nie będę Ci psuł zabawy xD Ja zazwyczaj właśnie dochodzę do wyprawy do tej cholernej twierdzy i tam kończę, bo nie chce mi się po niej łazić, końcówka jest straszna. Przykre, bo do tej końcówki, to cała gra jest niebywale wciągająca.

kol napisał/a:
-porąbany system teleportów u Salach Krasnoludów


Hmm, daje rade, nie jest tak źle, ale wolałbym zwyczajne mosty nad tą cholerną rzeką złota. Wkurzające jest wchodzenie do króla, gdy trzeba zostawić cały ekwipunek, na starym kompie, gra mi się zwyczajnie wieszała tam, nie wyrabiał gdy automatycznie zabierano jej wszystko.

kol napisał/a:
Ale w końcu odkryłem, jak zaczarować rynsztunek (heh, debil;) i gra była pod koniec trochę zbyt łatwa.


Tymi kulami? No to brawo :lol:

kol napisał/a:
Natomiast Smocza zbroja mile mnie zaskoczyła:)


A mnie nie. Znaczy, fajna sprawa, ale ja zwyczajnie zapisywałem i wczytywałem przed zdobywaniem kolejnych jej elementów, bo te też mają losowe właściwości, a czasem można dostać taki chłam, że brrrr :/
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group