Wysłany: 2025-09-16, 14:01 Hipersześcian - temat ogólny: opinie, zastrzeżenia, sugestie
Na dobry początek wykaz postaci przyłączalnych:
Belaree Rasa: Elf (drow)
Klasa: Uczeń smoka
Charakter: Chaotyczny dobry
Miejsce spotkania: AR3000 (Pajęcza Knieja, na wschód od ruin z Czerwonymi Magami)
Judith Rasa: Człowiek
Klasa: Czarownik
Charakter: Chaotyczny zły
Miejsce spotkania: AR4300 (na północ od Nashkel, wysepka na południu mapy)
Tomi (Potix?) Rasa: Gnom
Klasa: Wynalazca (podklasa złodzieja)
Charakter: Chaotyczny neutralny
Miejsce spotkania: AR2800 (Nadbrzeżny Szlak pomiędzy PPD a Beregostem, skrzyżowanie)
Pogram dłużej dopiero za dwa miesiące, może do tego czasu coś pozmieniasz. Na razie tylko krótko sprawdziłem poprawność instalacji i parę innych rzeczy.
Przy większej instalacji może wyjdą jakieś problemy z kompatybilnością z innymi modami.
***
Na razie moje wątpliwości budzi umiejscowienie Judith. Ta wysepka na AR4300 jest wykorzystywana już przez dwa mody - Shades of the Sword Coast i The Stone of Askavar. W skale jest zrobiona jaskinia, w której siedzi Topniejący Człowiek z SotSC, a po aktywowaniu odpowiedniego etapu TSoA wychodzi on na zewnątrz, a jaskinia znacznie się powiększa i ma już innych lokatorów. Doszłoby więc w pewnym momencie do sytuacji, że na małym skrawku terenu stoją dwie obce sobie postaci, a tuż obok nich znajduje się wejście do kryjówki niebezpiecznego maga, zasiedlonej też przez pajęczaki.
Większy sens miałoby w tej sytuacji umieścić Judith nawet na lokacji z Jarmarkiem (gdzieś na północy, w odosobnieniu). Tylko że z jej wysokim poziomem i zerowymi warunkami przyłączenia byłaby dostępna zbyt wcześnie i zbyt łatwo. Albo należałoby wprowadzić jakiś warunek odnośnie poziomu bądź PD protagonisty (jak u Baelotha), albo przenieść ją np. do pierwszego obszaru Kniei Otulisko, by opóźnić jej dostępność.
***
Tomi, umiejscowiony w obecnym miejscu, jest już trzecim przyłączalnym łotrzykiem na drugiej lokacji po wyjściu z Candlekeep. Poza tym była gdzieś tam Miranda od Nowusa, tam ma miejsce zasadzka z Extra Expanded Enhanced Encounters, a potem jeszcze wydarzenie z Ascalons Questpack, i Bóg wie, co jeszcze.
Ja bym go widział raczej w którymś z lokali w Beregoście.
Jego dialog przyłączeniowy jest nazbyt uproszczony, zarówno patrząc od strony protagonisty, jak i jego samego. Protagonista jest jeszcze wtedy w szoku po śmierci Goriona, jeszcze do każdego podchodzi z nieufnością, a w tym dialogu zupełnie tego nie widać. Tomi z kolei spotyka dwójkę (jeśli liczyć z Imoen) zagubionych gówniarzy, pyta tylko o drogę i bez wahania dołącza do grupy, choć nic jeszcze nie wskazuje na to, żeby mieli oni zamiar czy potrzebę kiedykolwiek udać się do Wrót Baldura.
***
Gdybyś liznął więcej tajników modowania, to trzeba by zrobić wspólny instalator dla podklasy i głównej części dodatku, żeby oszczędzić graczom zachodu. Wcale by też nie zaszkodziło połączyć ten mod z Kuglarzami; nic by się nie gryzło, mod stałby się atrakcyjniejszy, a może nawet znalazłby się jakiś punkt zaczepienia z wątkiem którejś z postaci.
***
Może warto pomyśleć nad dodaniem postaciom, jeśli oczywiście miałoby to w danym przypadku sens, jakichś drobnych specjalnych zdolności. Np. Judith zajmowała się chyba trochę znachorstwem, więc może mogłaby mieć raz dziennie zdolność stworzenia małej mikstury leczącej albo dobrych jagód.
Tomi w dialogach z protagonistą zaznacza, że wydawało mu się, że szybko dotrze do celu.
"Wędrówka jest niekiedy niebezpieczna, a i jej cel dość odległy, ale wolę już podróżować, niż gnić w rodzinnej osadzie." <- pierwszy dialog
"Ech... Myślałem, że zdołamy dojść do Wrót Baldura dość szybko. Okazuje się, że aby tam dotrzeć, trzeba uporać się z wieloma problemami..." <- drugi dialog
Można go zwerbować przed Pomocną Dłonią. A tam już wiemy, że "drogi są nieprzejezdne".
Chciałem, by stał przy jakimś drogowskazie. Mogę go dać gdzie indziej, zmienić też imię.
Co do Judith to stacjonowanie w Kniei Otulisko mi się podoba. Miałem ją tam umieścić, podobnie z Jarmarkiem. Ale padło na ten nieszczęsny fragment wysepki.
Dodałbym jej zdolność "Rzucenie uroku" (jako maluch słuchałem od babci, że ktoś mógł na mnie go rzucić. Nie byłoby to jak z zauroczeniem. Prędzej - prosta klątwa. Np. -2 do szczęścia lub -2 do zręczności i TraK0 oraz 25% szans na nieudane rzucenie czaru). Ewentualnie przeciwieństwo zaklęcia "Szczęście".
Do tego umiejętność uwarzenia mikstury leczenia i Zdjęcie klątwy 1x/dzień. (Nadal inspiracja "zabobonnym" wschodem kraju, w którym wiara w moc Szeptuch jest ciągle żywa).
Zabiorę się za modyfikowanie.
Kuglarzy mogę spokojnie dołączyć. Podobnie z podklasą, ale zawsze staram się dać możliwość zaimplementowania modów odrębnie.
_________________ years ago i had an elven beauty, now i am closer to mordor
- umiejscowienie Judith (Knieja Otulisko)
- zmiana imienia Tomi -> Potix
- umiejscowienie Potixa (za Beregostem)
- dodanie Judith specjalnych zdolności ("Rzucenie uroku", "Uwarzenie mikstury leczenia", "Zdjęcie klątwy")
Wklejam tutaj, nie w gotowych, bo to jeszcze nie jest ukończona modyfikacja.
_________________ years ago i had an elven beauty, now i am closer to mordor
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum