Poprzedni temat «» Następny temat
Hipersześcian - temat ogólny: opinie, zastrzeżenia, sugestie
Autor Wiadomość
Aristo 
Legenda


Posty: 569
Podziękowania: 220/144
Wysłany: 2025-09-16, 14:01   Hipersześcian - temat ogólny: opinie, zastrzeżenia, sugestie

Na dobry początek wykaz postaci przyłączalnych:

Belaree
Rasa: Elf (drow)
Klasa: Uczeń smoka
Charakter: Chaotyczny dobry
Miejsce spotkania: AR3000 (Pajęcza Knieja, na wschód od ruin z Czerwonymi Magami)


Grusham
Rasa: Półork
Klasa: Kapłan/Złodziej
Charakter: Neutralny zły
Miejsce spotkania: AR5405 (Jaskinia Mulaheya)


Holnara
Rasa: Krasnolud
Klasa: Kapłan
Charakter: Neutralny dobry
Miejsce spotkania: AR5402 (Kopalnie Nashkel, 2. poziom, zachodnie wyrobisko z Kylee'm)


Vicril
Rasa: Półelf
Klasa: Wojownik/Mag/Kapłan
Charakter: Neutralny zły
Miejsce spotkania: AR4700 (Wioska Xvartów, wschodni skraj mapy)


Judith
Rasa: Człowiek
Klasa: Czarownik
Charakter: Chaotyczny zły
Miejsce spotkania: AR4300 (na północ od Nashkel, wysepka na południu mapy)


Tomi (Potix?)
Rasa: Gnom
Klasa: Wynalazca (podklasa złodzieja)
Charakter: Chaotyczny neutralny
Miejsce spotkania: AR2800 (Nadbrzeżny Szlak pomiędzy PPD a Beregostem, skrzyżowanie)
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Aristo 
Legenda


Posty: 569
Podziękowania: 220/144
Wysłany: 2025-09-17, 09:26   

Pogram dłużej dopiero za dwa miesiące, może do tego czasu coś pozmieniasz. Na razie tylko krótko sprawdziłem poprawność instalacji i parę innych rzeczy.
Przy większej instalacji może wyjdą jakieś problemy z kompatybilnością z innymi modami.

***
Na razie moje wątpliwości budzi umiejscowienie Judith. Ta wysepka na AR4300 jest wykorzystywana już przez dwa mody - Shades of the Sword Coast i The Stone of Askavar. W skale jest zrobiona jaskinia, w której siedzi Topniejący Człowiek z SotSC, a po aktywowaniu odpowiedniego etapu TSoA wychodzi on na zewnątrz, a jaskinia znacznie się powiększa i ma już innych lokatorów. Doszłoby więc w pewnym momencie do sytuacji, że na małym skrawku terenu stoją dwie obce sobie postaci, a tuż obok nich znajduje się wejście do kryjówki niebezpiecznego maga, zasiedlonej też przez pajęczaki.
Większy sens miałoby w tej sytuacji umieścić Judith nawet na lokacji z Jarmarkiem (gdzieś na północy, w odosobnieniu). Tylko że z jej wysokim poziomem i zerowymi warunkami przyłączenia byłaby dostępna zbyt wcześnie i zbyt łatwo. Albo należałoby wprowadzić jakiś warunek odnośnie poziomu bądź PD protagonisty (jak u Baelotha), albo przenieść ją np. do pierwszego obszaru Kniei Otulisko, by opóźnić jej dostępność.

***
Tomi, umiejscowiony w obecnym miejscu, jest już trzecim przyłączalnym łotrzykiem na drugiej lokacji po wyjściu z Candlekeep. Poza tym była gdzieś tam Miranda od Nowusa, tam ma miejsce zasadzka z Extra Expanded Enhanced Encounters, a potem jeszcze wydarzenie z Ascalons Questpack, i Bóg wie, co jeszcze.
Ja bym go widział raczej w którymś z lokali w Beregoście.
Jego dialog przyłączeniowy jest nazbyt uproszczony, zarówno patrząc od strony protagonisty, jak i jego samego. Protagonista jest jeszcze wtedy w szoku po śmierci Goriona, jeszcze do każdego podchodzi z nieufnością, a w tym dialogu zupełnie tego nie widać. Tomi z kolei spotyka dwójkę (jeśli liczyć z Imoen) zagubionych gówniarzy, pyta tylko o drogę i bez wahania dołącza do grupy, choć nic jeszcze nie wskazuje na to, żeby mieli oni zamiar czy potrzebę kiedykolwiek udać się do Wrót Baldura.

***
Gdybyś liznął więcej tajników modowania, to trzeba by zrobić wspólny instalator dla podklasy i głównej części dodatku, żeby oszczędzić graczom zachodu. Wcale by też nie zaszkodziło połączyć ten mod z Kuglarzami; nic by się nie gryzło, mod stałby się atrakcyjniejszy, a może nawet znalazłby się jakiś punkt zaczepienia z wątkiem którejś z postaci.

***
Może warto pomyśleć nad dodaniem postaciom, jeśli oczywiście miałoby to w danym przypadku sens, jakichś drobnych specjalnych zdolności. Np. Judith zajmowała się chyba trochę znachorstwem, więc może mogłaby mieć raz dziennie zdolność stworzenia małej mikstury leczącej albo dobrych jagód.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Ruffle_truffle
Ruffle_truffle 


Wiek: 37
Posty: 1429
Podziękowania: 78/110
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2025-09-17, 14:44   

Tomi w dialogach z protagonistą zaznacza, że wydawało mu się, że szybko dotrze do celu.

"Wędrówka jest niekiedy niebezpieczna, a i jej cel dość odległy, ale wolę już podróżować, niż gnić w rodzinnej osadzie." <- pierwszy dialog

"Ech... Myślałem, że zdołamy dojść do Wrót Baldura dość szybko. Okazuje się, że aby tam dotrzeć, trzeba uporać się z wieloma problemami..." <- drugi dialog

Można go zwerbować przed Pomocną Dłonią. A tam już wiemy, że "drogi są nieprzejezdne".
Chciałem, by stał przy jakimś drogowskazie. Mogę go dać gdzie indziej, zmienić też imię.

Co do Judith to stacjonowanie w Kniei Otulisko mi się podoba. Miałem ją tam umieścić, podobnie z Jarmarkiem. Ale padło na ten nieszczęsny fragment wysepki.

Dodałbym jej zdolność "Rzucenie uroku" (jako maluch słuchałem od babci, że ktoś mógł na mnie go rzucić. Nie byłoby to jak z zauroczeniem. Prędzej - prosta klątwa. Np. -2 do szczęścia lub -2 do zręczności i TraK0 oraz 25% szans na nieudane rzucenie czaru). Ewentualnie przeciwieństwo zaklęcia "Szczęście".

Do tego umiejętność uwarzenia mikstury leczenia i Zdjęcie klątwy 1x/dzień. (Nadal inspiracja "zabobonnym" wschodem kraju, w którym wiara w moc Szeptuch jest ciągle żywa).

Zabiorę się za modyfikowanie.

Kuglarzy mogę spokojnie dołączyć. Podobnie z podklasą, ale zawsze staram się dać możliwość zaimplementowania modów odrębnie.
_________________
years ago i had an elven beauty, now i am closer to mordor
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 37
Posty: 1429
Podziękowania: 78/110
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2025-09-20, 05:46   Kilka poprawek

Co zmienione:

- umiejscowienie Judith (Knieja Otulisko)
- zmiana imienia Tomi -> Potix
- umiejscowienie Potixa (za Beregostem)
- dodanie Judith specjalnych zdolności ("Rzucenie uroku", "Uwarzenie mikstury leczenia", "Zdjęcie klątwy")

Wklejam tutaj, nie w gotowych, bo to jeszcze nie jest ukończona modyfikacja.
_________________
years ago i had an elven beauty, now i am closer to mordor
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group