Poprzedni temat «» Następny temat
Belaree NPC
Autor Wiadomość
Ruffle_truffle 


Wiek: 36
Posty: 1360
Podziękowania: 61/108
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2024-12-24, 15:01   Po co się męczyć? Copilot może (nieco) wyręczyć

Zaczynam się bać AI. Zabiera pracę grafikom, programistom, ba, nawet astrologom(!)
Ale to dość pomocne narzędzie.

Nawet, jeśli trzeba potem nieco poprawić. Satysfakcji mniej, ale o wiele wygodniej.

Oto kod, który wyskoczył po komendzie i wklejeniu tekstu:

Kod:
// Przykładowy kod dialogu dla postaci w Baldur's Gate II Enhanced Edition

BEGIN BELAREE_DIALOGUE

IF ~ NumTimesTalkedTo(0) ~ THEN BEGIN 0
  SAY ~Witajcie... Żałobnicy?~
  IF ~~ THEN REPLY ~To ty, Belaree? Jak się tutaj znalazłaś?~ GOTO 1
END

IF ~~ THEN BEGIN 1
  SAY ~To będzie dłuższa historia. Skoro pytasz, opowiem ją.~
  IF ~~ THEN REPLY ~Zanim opuściłam Podmrok, udałam się na północ, gdyż docierały do mnie informacje, jakoby w Amn źle widziano magię. Po naszym rozstaniu, chciałam wrócić w okolice lasów Tethyru, musiałam jednak odnowić zapasy, a wioski wydawały mi się bardziej uprzedzone do osób z mej rasy.~ GOTO 2
END

IF ~~ THEN BEGIN 2
  SAY ~Czekałam zatem przed bramami miasta, aż zapadnie zmrok, by nikt nie zwracał większej uwagi na moją karnację. Udało mi się zamaskować swoje pochodzenie.~
  IF ~~ THEN REPLY ~Po kilku godzinach chodzenia po mieście, zaatakował mnie jakiś bandyta. Użyłam magii, aby go uśmiercić. Niestety, dostrzegli mnie Zakapturzeni.~ GOTO 3
END

IF ~~ THEN BEGIN 3
  SAY ~Ostrzegli, że magia w Athkatli jest niedozwolona. Była też wzmianka o tym, że mogą z niej korzystać osoby odpowiedzialne i zdrowe umysłowo.~
  IF ~~ THEN REPLY ~Wiedząc, że mój umysł płata czasem figle, postanowiłam udać się do kapłana, który mnie wyleczy z mojej przypadłości.~ GOTO 4
END

IF ~~ THEN BEGIN 4
  SAY ~Bałam się jednak pójść do większych świątyń. Skierowałam się zatem ku slumsom, gdyż tam jest przybytek dla potrzebujących.~
  IF ~~ THEN REPLY ~Kapłan Ilmatera mnie nie odtrącił, za ostatnie pieniądze prosiłam o łaskę.~
END

IF ~~ THEN BEGIN 5
  SAY ~Moje myśli stały się odtąd klarowne, ale nadal bałam się Zakapturzonych. Poprosiłam kapłana o możliwość pracy. Mogłam nawet sprzątać, byle dalej istnieć, mieć jakieś zajęcie...~
  IF ~~ THEN REPLY ~Potrzebował osoby chętnej do pomocy. Mogłam sprzątać, opiekować się poranionymi.~ GOTO 6
END

IF ~~ THEN BEGIN 6
  SAY ~Wypłata była jednak bardzo skromna, ale mogłam żyć i czymś się zajmować. Samo to, że trzymał pod swym dachem drowa, mogło się dla niego bardzo źle zakończyć.~
  IF ~~ THEN REPLY ~Pewnego razu odbywał się pogrzeb. Miałam dekorować pochówek szlachcia, który w geście pokuty uczynił jałmużnę świątyni Ilmatera.~ GOTO 7
END

IF ~~ THEN BEGIN 7
  SAY ~Wtedy zobaczyłam przy urnie pająka, który wchodził w norę do niższych katakumb.~
  IF ~~ THEN REPLY ~Zbadałam przestrzeń za pomocą magii. Spostrzegłam, że niżej jest mnóstwo pająków.~
END

IF ~~ THEN BEGIN 8
  SAY ~Jestem zatem tutaj i planuję zamach. Na siedzibę kultu Lloth lub jej pająki. Sprawa wygląda na bardzo poważną. Są tam ciała ludzkie, w lepkich pajęczynach.~
  IF ~~ THEN REPLY ~Pomożesz mi w mojej misji? Chętnie się przyłączę do twojej kompanii. Lub, jeśli mnie nie chcesz, poczekam na ciebie.~
END

END BELAREE_DIALOGUE


Dodać końcową zgodę/niezgodę na przyjęcie do drużyny, sprawdzić, czy kod jest poprawny, a jakby co... wkleić z nową komendą od... nowa.

No cóż, moje dotychczasowe twory były tworzone "ręcznie". Dawało to satysfakcję, ale, jak już wspomniałem, było niebywale czasochłonne i męczące. Żmudne sprawdzanie, czy nie wkradł się przecinek jeden, bo pupa zbita i szukaj igły w stogu siana...

Mimo tego, iż nie jest to teraz m o j e, postanawiam skorzystać z AI. Jeśli dobrze pójdzie, to kontynuacja może ukazać się jeszcze w tym roku.

P.S. Maszyna nie zastąpi człowieka tu w 100%, ale w 98%... Treść dialogów jest odautorska, choć można też posiłkować się Copilotem.

No i chyba wygeneruję nowy portret.

Belaree.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 151,81 KB

_________________
years ago i had an elven beauty, now i am closer to mordor

https://forum.polter.pl/swiat-valees-rdzen-swiata-rasy-vt76172.html <- autorskie uniwersum
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Ril
Ruffle_truffle 


Wiek: 36
Posty: 1360
Podziękowania: 61/108
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2024-12-28, 20:10   Kod na surowo, ale postępuje

Wstawiam, gdyby ktoś miał pomysł, gdzie jeszcze dodać wtrącenia.

Uwaga: kod jest bardzo wstępny, zanim to zredaguję i przetestuję, minie chyba więcej czasu, niż do Sylwestra.

Kod:
BACKUP ~Belaree\backup~
AUTHOR ~Ruffle_truffle~

LANGUAGE
  ~Polish~
  ~polish~

BEGIN ~BELAREE~

COPY ~Belaree\BELAREE.cre~ ~override\BELAREE.cre~
SAY NAME1 ~Belaree~
SAY NAME2 ~Belaree~
SAY BIO ~Zapytana o przeszłość, BELAREE rzeknie tylko, że jej tułaczka po Wybrzeżu Mieczy to co prawda cenne doświadczenie, lecz mogłaby uciec z Podmroku rozsądniej. Jak postanowiła kiedyś, powróciła do stron rodzinnych, mimo iż zdaje sobie sprawę z niebezpieczeństw i ryzyka. Wydaje się być przywrócona do normalności i nie tak zdesperowana, jak przedtem.~
SAY INITIAL_MEETING ~Tak?~ [2HFS022]
SAY UNHAPPY_BREAKING ~Poczuj mój gniew.~ [2HFS042]
SAY HAPPY ~Przejdziemy do legendy!~ [2HFS007]
SAY UNHAPPY_ANNOYED ~Możesz się ze mną nie zgodzić, ale obawiam się, że stanie się coś przeciwnego, niż myślisz, że się stanie.~ [2HFS032]
SAY UNHAPPY_SERIOUS ~Możesz się ze mną nie zgodzić, ale obawiam się, że stanie się coś przeciwnego, niż myślisz, że się stanie.~ [2HFS032]
SAY TIRED ~Potrzebuję snu. Lepiej, żebym nie musiała się dalej obchodzić bez niego.~ [2HFS011]
SAY BORED ~Czyżbyśmy nie mieli już nic do zrobienia?~ [2HFS013]
SAY BATTLE_CRY3 ~Pokażmy im, co potrafimy!~ [2HFS004]
SAY DAMAGE ~Aaaaach!~ [2HFS035]
SAY DYING ~Och...! Och...~ [2HFS037]
SAY HURT ~Ach... A!~ [2HFS036]
SAY SELECT_COMMON1 ~Czym mogę służyć?~ [2HFS017]
SAY SELECT_COMMON2 ~Czego sobie życzysz?~ [2HFS018]
SAY SELECT_COMMON3 ~Jestem.~ [2HFS019]
SAY SELECT_ACTION1 ~Dobrze.~ [2HFS023]
SAY SELECT_ACTION2 ~Jeśli tego chcesz.~ [2HFS024]
SAY SELECT_ACTION3 ~Jak sobie życzysz.~ [2HFS025]
SAY SELECT_ACTION4 ~Już się robi.~ [2HFS026]
SAY SELECT_ACTION5 ~Jak sobie życzysz.~ [2HFS029]   
SAY MORALE ~Tej bitwy nie da się wygrać. Musimy się wycofać.~ [2HFS001]
SAY LEADER ~Hm... Grupa najemników pod moją komendą. Będzie ciekawie.~ [2HFS008]
SAY AREA_FOREST ~Um... Ładnie tu, ale chyba powinniśmy iść dalej.~ [2HFS012]
SAY AREA_CITY ~Um... Ładnie tu, ale chyba powinniśmy iść dalej.~ [2HFS012]
SAY AREA_DAY ~Um... Ładnie tu, ale chyba powinniśmy iść dalej.~ [2HFS012]
SAY AREA_NIGHT ~To był długi dzień. Należy nam się chwila wytchnienia.~ [2HFS010]
SAY CRITICAL_HIT ~Nareszcie! Pokażę wam, o co w tym wszystkim chodzi.~ [2HFS009]
SAY CRITICAL_MISS ~Ymmm. Tego się nie spodziewałeś, co?~ [2HFS041]
SAY BATTLE_CRY2 ~Ku chwale!~ [2HFS005]
SAY SELECT_COMMON4 ~Słucham.~ [2HFS020]
SAY SELECT_COMMON5 ~Mmmm... Nnn... Aaaj...~ [2HFS031]
SAY SELECT_COMMON6 ~Jeśli nie czujesz się na siłach, by nami dowodzić - powiedz słowo, a ja się wszystkim zajmę.~ [2HFS033]
SAY BATTLE_CRY1 ~Wspólnie jesteśmy niezwyciężeni!~ [2HFS006]
SAY TARGET_IMMUNE ~Ja... Nie doceniłam wroga. Muszę... Muszę się wycofać!~ [2HFS002]
SAY INSULT ~Myślisz, że ostatnio przytyłam?~ [2HFS030]
SAY REACT_TO_DIE_GENERAL ~Ponieśliśmy wielką stratę.~ [2HFS039]
SAY REACT_TO_DIE_SPECIFIC ~Nie...! Twoja śmierć zostanie pomszczona.~ [2HFS040]

COMPILE ~Belaree\Dialogues~
COMPILE ~Belaree\Scripts~
COMPILE ~AR3000.bcs~ ~Belaree\AR3000.baf~

APPEND ~STATE.IDS~ ~0x80101FEF CD_STATE_NOTVALID~
UNLESS ~CD_STATE_NOTVALID~
APPEND ~pdialog.2da~
~BELARE BELAREP BELAREJ BELAREC BELARED~
APPEND ~interdia.2da~
~BELAREB~

COPY~Belaree\Portrait\BELAL.bmp~ ~override\BELAL.bmp~
COPY~Belaree\Portrait\BELAM.bmp~ ~override\BELAL.bmp~
COPY~Belaree\Portrait\BELAS.bmp~ ~override\BELAS.bmp~
COPY ~Belaree\AUDIO~ ~override\~

COPY~Belaree\belspe.itm~ ~override\belspe.itm~
SAY NAME1 ~Lanca Eilistraee~
SAY NAME2 ~Lanca Eilistraee~
SAY UNIDENTIFIED_DESC ~Ta broń została zaklęta przez Eilistraee i jest darem tej bogini dla Belaree. Drowka posługuje się nią eksterminując pajęcze pomioty, jakie uprzędły swe sieci na Wybrzeżu Mieczy. Przedmiot jest traktowany jak kij, jeśli chodzi o kwestię biegłości, lecz wysuwający się grot podczas ataków sprawia, że obrażenia są obuchowe lub kłute.~
SAY DESC ~Ta broń została zaklęta przez Eilistraee i jest darem tej bogini dla Belaree. Drowka posługuje się nią eksterminując pajęcze pomioty, jakie uprzędły swe sieci. Przedmiot jest traktowany jak kij, jeśli chodzi o kwestię biegłości, lecz wysuwający się grot podczas ataków sprawia, że obrażenia są obuchowe lub kłute.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +1
Trak0 +1
Specjalne:
Niewrażliwość na efekty pajęczyny
100% szans na zabicie pająka jednym ciosem
Typ obrażeń: obuchowe lub kłute
Waga: 4
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: kij
Typ broni: 2-ręczna~


Kod:
// Przykładowy kod dialogu dla postaci w Baldur's Gate II Enhanced Edition

BEGIN BELARE

IF ~ NumTimesTalkedTo(0) ~ THEN BEGIN BELARE0
  SAY ~Witajcie... Żałobnicy?~
  IF ~~ THEN REPLY ~To ty, Belaree? Jak się tutaj znalazłaś?~ GOTO BELARE1
END

IF ~~ THEN BEGIN BELARE1
  SAY ~To będzie dłuższa historia. Skoro pytasz, opowiem ją. Zanim opuściłam Podmrok, udałam się na północ, gdyż docierały do mnie informacje, jakoby w Amn źle widziano magię. Po naszym rozstaniu, chciałam wrócić w okolice lasów Tethyru, musiałam jednak odnowić zapasy, a wioski wydawały mi się bardziej uprzedzone do osób z mej rasy. Czekałam zatem przed bramami miasta, aż zapadnie zmrok, by nikt nie zwracał większej uwagi na moją karnację. Udało mi się zamaskować swoje pochodzenie. Po kilku godzinach chodzenia po mieście, zaatakował mnie jakiś bandyta. Użyłam magii, aby go uśmiercić. Niestety, dostrzegli mnie Zakapturzeni. Ostrzegli, że magia w Athkatli jest niedozwolona. Była też wzmianka o tym, że mogą z niej korzystać osoby odpowiedzialne i zdrowe umysłowo. Wiedząc, że mój umysł płata czasem figle, postanowiłam udać się do kapłana, który mnie wyleczy z mojej przypadłości. Bałam się jednak pójść do większych świątyń. Skierowałam się zatem ku slumsom, gdyż tam jest przybytek dla potrzebujących. Kapłan Ilmatera mnie nie odtrącił, za ostatnie pieniądze prosiłam o łaskę. Moje myśli stały się odtąd klarowne, ale nadal bałam się Zakapturzonych. Poprosiłam kapłana o możliwość pracy. Mogłam nawet sprzątać, byle dalej istnieć, mieć jakieś zajęcie... Potrzebował osoby chętnej do pomocy. Mogłam sprzątać, opiekować się poranionymi. Wypłata była jednak bardzo skromna, ale mogłam żyć i czymś się zajmować. Samo to, że trzymał pod swym dachem drowa, mogło się dla niego bardzo źle zakończyć. Pewnego razu odbywał się pogrzeb. Miałam dekorować pochówek szlachcia, który w geście pokuty uczynił jałmużnę świątyni Ilmatera. Wtedy zobaczyłam przy urnie pająka, który wchodził w norę do niższych katakumb. Zbadałam przestrzeń za pomocą magii. Spostrzegłam, że niżej jest mnóstwo pająków. Jestem zatem tutaj i planuję zamach. Na siedzibę kultu Lloth lub jej pająki. Sprawa wygląda na bardzo poważną. Są tam ciała ludzkie, w lepkich pajęczynach. Pomożesz mi w mojej misji? Chętnie się przyłączę do twojej kompanii. Lub, jeśli mnie nie chcesz, poczekam na ciebie.~
++ ~Nie wydaje mi się, abyś była konieczna w drużynie.~ + Belare_1
++ ~Nie ma sprawy, z chęcią pomożemy.~ + Belare_2
END

IF ~~ THEN BEGIN Belare_1
  SAY ~W takim razie będę tu krążyć.~ EXIT
END

IF ~~ THEN BEGIN Belare_2
  SAY ~Nie pożałujecie, chociaż niektórzy mogą na mnie krzywo patrzeć.~ //(Belaree się przyłącza).
IF ~~ THEN DO ~ReputationInc(-1) JoinParty() SetGlobal("BelareeTalks","GLOBAL",0)~ EXIT
END

END BELARE


Kod:
// Kod dialogu dla nowej postaci w Baldur's Gate II Enhanced Edition

BEGIN BELAREJ

IF ~Global("BelareeTalks","GLOBAL",1)~ THEN BEGIN BELAREJ0
  SAY ~Wciąż nie mogę się nacieszyć powrotem do zdrowia. Mój sfatygowany umysł wreszcie zaznał spokoju.~
  IF ~~ THEN REPLY ~Jak to jest, być szalonym?~ GOTO BELAREJ1
  IF ~~ THEN REPLY ~Nie mamy teraz czasu na roztrząsanie przeszłości.~
  IF ~~ THEN DO ~IncrementGlobal("BelareeTalks","GLOBAL",1) RealSetGlobalTimer("BelareeTimer","GLOBAL",2200)~ EXIT
END

IF ~~ THEN BEGIN BELAREJ1
  SAY ~Spróbuję to wyjaśnić najlepiej, jak umiem, ale to nie będzie proste. Wszystko zaczęło się już w Ust Natha. Byłam zmuszona do prowadzenia podwójnego życia u boku kapłanek Lolth. Jeden fałszywy ruch i czekała mnie śmierć w męczarniach.~
  IF ~~ THEN REPLY ~Kontynuuj.~ GOTO BELAREJ2
  IF ~~ THEN REPLY ~Dość już usłyszałem. Ruszajmy.~
  IF ~~ THEN DO ~IncrementGlobal("BelareeTalks","GLOBAL",1) RealSetGlobalTimer("BelareeTimer","GLOBAL",2200)~ EXIT
END

IF ~~ THEN BEGIN BELAREJ2
  SAY ~Grałam zatem rolę kogoś, kim nie jestem. Moja osobowość zaczęła się gubić w ilości masek, jakie nakładałam. Robiłam rzeczy wbrew swojej naturze, aby przeżyć i nie dać się zdemaskować.~
  IF ~~ THEN REPLY ~Kontynuuj.~ GOTO BELAREJ3
  IF ~~ THEN REPLY ~Dość już usłyszałem. Ruszajmy.~
  IF ~~ THEN DO ~IncrementGlobal("BelareeTalks","GLOBAL",1) RealSetGlobalTimer("BelareeTimer","GLOBAL",2200)~ EXIT
END

IF ~~ THEN BEGIN BELAREJ3
  SAY ~Po pewnym czasie mój mózg nie dawał już rady. Rozkładałam każdy element rzeczywistości na części pierwsze, w dodatku nie mogąc później przestać już tego robić.~
  IF ~~ THEN REPLY ~Kontynuuj.~ GOTO BELAREJ4
  IF ~~ THEN REPLY ~Dość już usłyszałem. Ruszajmy.~
  IF ~~ THEN DO ~IncrementGlobal("BelareeTalks","GLOBAL",1) RealSetGlobalTimer("BelareeTimer","GLOBAL",2200)~ EXIT
END

IF ~~ THEN BEGIN BELAREJ4
  SAY ~Gdy umysł był już przegrzany, zaczął pracować dość chaotycznie, na szczęście nie zatraciłam zdolności do logicznego myślenia, choć była ona zaburzona. Robiłam i wygadywałam rzeczy tak absurdalne, że wstyd mi do dziś, gdy o nich wspominam.~
  IF ~~ THEN REPLY ~Kontynuuj.~ GOTO BELAREJ5
  IF ~~ THEN REPLY ~Dość już usłyszałem. Ruszajmy.~
  IF ~~ THEN DO ~IncrementGlobal("BelareeTalks","GLOBAL",1) RealSetGlobalTimer("BelareeTimer","GLOBAL",2200)~ EXIT
END

IF ~~ THEN BEGIN BELAREJ5
  SAY ~Gdyby nie ucieczka z Podmroku, pewnie zostałabym niewolniczką łupieżców umysłu. Przepraszam, nie zdołam więcej z siebie wydusić. Ruszajmy.~
  IF ~~ THEN REPLY ~Skoro tyle ci wystarczy.~ EXIT
END

IF ~Global("BelareeTalks","GLOBAL",2)~ THEN BEGIN BELAREJ6
  SAY ~W rodzinnych stronach czuję, że zło jest najbliżej, dlatego mój duch się hartuje, jak żelazo w kuźni.~
  IF ~~ THEN REPLY ~A już nie łapiesz drgawek przy byle potyczce? Belaree, nie rozśmieszaj mnie!~ GOTO BELAREJ7
  IF ~~ THEN REPLY ~Do tej pory inaczej to wszystko znosiłaś.~ GOTO BELAREJ8
  IF ~~ THEN REPLY ~Tak trzymać! Będziemy silni i zahartowani!~ GOTO BELAREJ9
END

IF ~~ THEN BEGIN BELAREJ7
  SAY ~Nie kpij. Dużo się zmieniło, jestem uzdrowiona. I mam w sobie siłę na to, aby walczyć.~
IF ~~ THEN DO ~IncrementGlobal("BelareeTalks","GLOBAL",1) RealSetGlobalTimer("BelareeTimer","GLOBAL",2200)~ EXIT
END

IF ~~ THEN BEGIN BELAREJ8
  SAY ~Byłam wtedy chora. Zostałam jednak cudem wyleczona.~
IF ~~ THEN DO ~IncrementGlobal("BelareeTalks","GLOBAL",1) RealSetGlobalTimer("BelareeTimer","GLOBAL",2200)~ EXIT
END

IF ~~ THEN BEGIN BELAREJ9
  SAY ~Musimy tacy być. Okoliczności tego wymagają.~
IF ~~ THEN DO ~IncrementGlobal("BelareeTalks","GLOBAL",1) RealSetGlobalTimer("BelareeTimer","GLOBAL",2200)~ EXIT
END

IF ~Global("BelareeTalks","GLOBAL",3)~ THEN BEGIN BELAREJ10
SAY ~Niedaleko jest Ust Natha. Muszę radzić sobie z dosyć silnym stresem, bo nie wiem, czy czasem ktoś mnie nie odszuka. Ale stawię czoła wszystkim zagrożeniom!~
  IF ~~ THEN REPLY ~Jesteś… Jesteś nie do poznania, Belaree! Mam z ciebie teraz wspaniałą kompankę.~ GOTO BELAREJ11
  IF ~~ THEN REPLY ~Może i już nie drżysz przed byle potyczką, ale ciągle wątpię w twoje możliwości.~ GOTO BELAREJ12
END

  IF ~~ THEN BEGIN BELAREJ11
SAY ~Dziękuję ci bardzo za słowa uznania.~
  IF ~~ THEN DO ~IncrementGlobal("BelareeTalks","GLOBAL",1) RealSetGlobalTimer("BelareeTimer","GLOBAL",2200)~ EXIT
END

  IF ~~ THEN BEGIN BELAREJ12
SAY ~Cóż, możesz mnie zatem odłączyć od siebie!~
  IF ~~ THEN DO ~IncrementGlobal("BelareeTalks","GLOBAL",1) RealSetGlobalTimer("BelareeTimer","GLOBAL",2200)~ EXIT
END

IF ~Global("BelareeTalks","GLOBAL",4)~ THEN BEGIN BELAREJ13
 SAY ~Nie chcę być namolna, lecz chciałam zapytać - czy czujesz potęgę związaną z dziedzictwem?~
 IF ~~ THEN REPLY ~Chodzi ci o krew Bhaala? Jasne, czuję się jak młody bóg.~ GOTO BELAREJ14
 IF ~~ THEN REPLY ~Nie, raczej podchodzę do tego jak do pewnej skazy.~ GOTO BELAREJ16
END

IF ~~ THEN BEGIN BELAREJ14 SAY ~Nie wiem, czy twoje podejście jest odpowiednie. Ja od niedawna czuję się podobnie, ale jestem krewnym lodowego smoka, a nie boga… Mordu.~
 IF ~~ THEN REPLY ~I sądzisz, że jesteś lepsza? Coś podobnego.~ GOTO BELAREJ15
 IF ~~ THEN REPLY ~Może i masz rację, to trochę jak skaza.~ GOTO BELAREJ16
END

IF ~~ THEN BEGIN BELAREJ15
 SAY ~Dla mnie to zło wpisane w naturę. Przykro mi, że chyba tego nie pojmujesz.~
IF ~~ THEN EXIT
END

IF ~~ THEN BEGIN BELAREJ16
SAY ~Potrzebujesz niesamowicie silnej woli, by nie dać się jej pochłonąć.~
IF ~~ THEN EXIT
END

END BELAREJ


Kod:
// Przypomnienie Belaree o zadaniu
CHAIN
IF ~InParty("BELAREE")
Global("BelareePaiNaRemind","GLOBAL",0)
TimeOfDayGT(2200)
TimeOfDayLT(4400)~ THEN BELAREE BELAREE_PAINA_REMIND
~*Belaree wygląda na zaniepokojoną.*~
DO ~SetGlobal("BelareePaiNaRemind","GLOBAL",1)~
== BELAREE ~Musimy się zająć sprawą Pai'Na i jej pajęczego sanktuarium. Nie możemy tego dłużej odkładać.~
EXIT

// Ultimatum Belaree
CHAIN
IF ~InParty("BELAREE")
Global("BelareePaiNaRemind","GLOBAL",1)
TimeOfDayGT(4400)~ THEN BELAREE BELAREE_PAINA_ULTIMATUM
~*Belaree wygląda na zdeterminowaną.*~
DO ~SetGlobal("BelareePaiNaUltimatum","GLOBAL",1)~
== BELAREE ~Czas ucieka, a my nadal nie zajęliśmy się Pai'Na. Jeśli nie podejmiemy się tego zadania natychmiast, będę zmuszona odejść z drużyny.~
EXIT

// Krótkie wypowiedzenie Belaree po uśmierceniu Pai'Na
CHAIN
IF ~Dead("PaiNa")~ THEN BELAREE BELAREE_AFTER_PAINA
~*Belaree z ulgą spogląda na pole bitwy.*~
== BELAREE ~Wreszcie. Pai'Na i jej pajęcze sanktuarium zostały zniszczone. Zrobiliśmy to razem.~
DO ~SetGlobal("PaiNaTaskCompleted","GLOBAL",1)~
EXIT

// Skrypt usuwający Belaree z drużyny, jeśli zadanie nie zostało wykonane
IF
  Global("BelareePaiNaUltimatum","GLOBAL",1)
  Global("PaiNaTaskCompleted","GLOBAL",0)
  TimeOfDayGT(4600)
THEN
  RESPONSE #100
    ActionOverride("BELAREE",LeaveParty())
    DisplayStringHead("BELAREE",~Nie dotrzymaliście słowa, muszę odejść.~)


Kod:
BEGIN VICONIA_BURNING

IF ~InParty("BELAREE")~ IF ~~ THEN BEGIN 1
  SAY ~Kolejna drowka! Zaatakować ich wszystkich!~
  IF ~~ THEN DO ~Enemy()~ EXIT
END

//Edycja pliku dialogowego Viconii (VICONIA.DLG):

Znajdź plik VICONIA.DLG w folderze gry (najczęściej w folderze override).

Dodaj nowy wpis do rozmowy z fanatykami, aby sprawdzić, czy Belaree jest w drużynie.

IF
  InParty("BELAREE")
  See("VICONIA")
  See("BELAREE")
THEN
  RESPONSE #100
    Attack("Party")

BEGIN FANATYK_WALKA

IF
  Global("FANATYK_ATTACK","GLOBAL",1)
THEN
  RESPONSE #100
    Attack("Party")


Kod:
BEGIN BELAREE_EXIT_UNDERDARK

IF ~NumTimesTalkedTo(0)~ THEN BEGIN 0
  SAY ~Jesteś. Czekam na ciebie. Nie było większych problemów. No, zinfiltrowali mój charakter prostymi czarami, Tak dla pewności. Są bardzo ostrożni, nawet wsparcie Adalon nie wystarczyło. Chcesz mnie nadal w grupie?~
  IF ~~ THEN REPLY ~Oczywiście, Belaree. Twoja pomoc jest nieoceniona.~ GOTO 1
  IF ~~ THEN REPLY ~Musimy to przemyśleć. Może lepiej będzie, jeśli zostaniesz tutaj.~ GOTO 2
END

IF ~~ THEN BEGIN 1
  SAY ~Dziękuję za zaufanie. Zrobię, co w mojej mocy, aby nie zawieść was.~
  IF ~~ THEN EXIT
END

IF ~~ THEN BEGIN 2
  SAY ~Rozumiem. Będę tu czekać na dalsze instrukcje.~
  IF ~~ THEN EXIT
END

END BELAREE_EXIT_UNDERDARK


Kod:
CHAIN
IF ~InParty("BELAREE")
InMyArea("IRENICUS")
See("IRENICUS")
Global("IrenicusFinalBattle","GLOBAL",1)
CombatCounter(0)~ THEN BELAREE BELAREE_FINAL_BATTLE
~*Belaree spogląda na Irenicusa z determinacją.*~
== BELAREE ~Za przewodem Eilistraee, niechybnie uda nam się położyć kres twym chorym machinacjom! Przygotuj się na potępienie, Irenicusie!~ // Belaree's dialog line
EXIT


Kod:
CHAIN
IF ~InParty("BELAREE")
ReputationLT(5)
Global("BelareeLeaveReputation","GLOBAL",0)~ THEN BELAREE BELAREE_LEAVE_LOW_REPUTATION
~*Belaree spogląda na ciebie z rozczarowaniem.*~
DO ~SetGlobal("BelareeLeaveReputation","GLOBAL",1)~
== BELAREE ~Nie mogę tego dłużej znieść. Twoje czyny przynoszą hańbę naszemu imieniu. Muszę odejść, zanim będzie za późno.~
== BELAREE ~Za przewodem Eilistraee, mam nadzieję, że odnajdziesz swoją drogę.~
DO ~LeaveParty()~
EXIT


Kod:
BEGIN ADALON_DIALOGUE

IF ~~ THEN BEGIN 0
  SAY ~Widzę, że masz w drużynie Belaree. Będzie musiała tu zostać. Jej "pobratymcy" na pewno by ją rozpoznali. Powiadomię elfy z powierzchni, że nie ma złych intencji. Gdy wrócisz, nie będzie problemów związanych z jej towarzystwem. Belaree, czy jesteś gotowa opuścić Podmrok i podjąć nowe wyzwania na powierzchni?~
  IF ~~ THEN REPLY ~Tak, jestem gotowa, Adalon. Dziękuję za wszystko.~ GOTO 1
END

IF ~~ THEN BEGIN 1
  SAY ~Niech twoja podróż będzie bezpieczna i pełna światła.~
  IF ~~ THEN DO ~AddJournalEntry(@12345,QUEST_STATE_DONE)
                LeaveAreaLUA("AR6000","",0)~ EXIT
END

SKRYPT:

IF
  Dialog("Adalon")
  StateCheck("Belaree",STATE_DIALOG_FINISHED)
THEN
  RESPONSE #100
    LeaveAreaLUA("AR6000","",0)


Kod:
CHAIN
IF ~InParty("BELAREE")
InMyArea("AMELISSANA")
Global("AmelissanaDefeated","GLOBAL",1)~ THEN BELAREE BELAREE_FINAL_DIALOGUE
~*Belaree spogląda na ciebie z troską i nadzieją.*~
== BELAREE ~Um... Jeśli mogę się wtrącić - gdyby tylko można było uczynić tę esencję jasną... stać się bóstwem zabójstwa, lecz w imię lepszej sprawy... Nie wiem jednak, czy masz w sobie na tyle dobra, ale... jakąkolwiek opcję wybierzesz, sądzę, że będzie odpowiednia.~
EXIT




Kod:
// Bantery między Belaree i Aerie

CHAIN
IF ~InParty("Aerie")
See("Belaree")
!StateCheck("Aerie",CD_STATE_NOTVALID)
!StateCheck("BELAREE",CD_STATE_NOTVALID)
Global("BELAREEAerie1","GLOBAL",0)~ THEN BELAREE BELAREEAerie1
~*Belaree spogląda na Aerie z zainteresowaniem.*~
DO ~SetGlobal("BELAREEAerie1","GLOBAL",1)~
== BAERIE ~Niedawno zostały mi one zabrane.~
== BELAREE ~Ja musiałabym być półsmokiem, żeby je mieć.~
== BAERIE ~Ale mnie ich tak bardzo, wciąż bardziej, brakuje!~
== BELAREE ~Zrozumiesz kiedyś, że nie są konieczne.~
== BAERIE ~Na razie nie mogę tego wcale pojąć.~
EXIT

// Bantery między Belaree i Anomenem

CHAIN
IF ~InParty("Anomen")
See("Belaree")
!StateCheck("Anomen",CD_STATE_NOTVALID)
!StateCheck("BELAREE",CD_STATE_NOTVALID)
Global("BELAREEAnomen1","GLOBAL",0)~ THEN BELAREE BELAREEAnomen1
~*Anomen z zachwytem spogląda na Belaree.*~
DO ~SetGlobal("BELAREEAnomen1","GLOBAL",1)~
== BANOMEN ~Szlachetna Pani, jesteś mroczną elfką, a robisz wrażenie jak promienna dewa!~
== BELAREE ~Bez przesady, Anomenie. Anioły są świętsze.~
EXIT

// Bantery między Belaree i Haer'Dalisem

CHAIN
IF ~InParty("Haer'Dalis")
See("Belaree")
!StateCheck("HaerDalis",CD_STATE_NOTVALID)
!StateCheck("BELAREE",CD_STATE_NOTVALID)
Global("BELAREEHaerDalis1","GLOBAL",0)~ THEN BELAREE BELAREEHaerDalis1
~*Haer'Dalis recytuje z entuzjazmem.*~
DO ~SetGlobal("BELAREEHaerDalis1","GLOBAL",1)~
== BHAERDALIS ~Och, moja muzo, jak dźwięczny puzon, siejesz moc wszędzie, ktoś ją wydobędzie!~
== BELAREE ~Chcesz mi zagrać na nerwach?~
== BHAERDALIS ~Bynajmniej, jaskółeczko, chcę, abyś mi grała.~
EXIT

// Bantery między Belaree i Janem

CHAIN
IF ~InParty("Jan")
See("Belaree")
!StateCheck("Jan",CD_STATE_NOTVALID)
!StateCheck("BELAREE",CD_STATE_NOTVALID)
Global("BELAREEJan1","GLOBAL",0)~ THEN BELAREE BELAREEJan1
~*Jan pyta z ciekawością.*~
DO ~SetGlobal("BELAREEJan1","GLOBAL",1)~
== BJAN ~Czy w Podmroku rosną warzywa?~
== BELAREE ~Prędzej grzyby, Janie. I różne porosty.~
== BJAN ~Och! To bardzo przykre! Nie wyobrażam sobie powierzchni bez rzepy. A pod spodem to jakby z przegranej pozycji. Rzepa to krzepa!~
EXIT

// 1-szy Dialog z Viconią

CHAIN
IF ~InParty("Viconia")
See("Belaree")
!StateCheck("Viconia",CD_STATE_NOTVALID)
!StateCheck("BELAREE",CD_STATE_NOTVALID)
Global("BELAREEViconia1","GLOBAL",0)~ THEN BELAREE BELAREEViconia1
~*Viconia spogląda na Belaree z mieszanymi uczuciami.*~
DO ~SetGlobal("BELAREEViconia1","GLOBAL",1)~
== BVICONIA ~Nie wiem, czemu jeszcze żyjesz, ale widocznie w tym chaosie, jaki panował w twojej głowie, była swego rodzaju logika.~
== BELAREE ~Owszem, była, Viconio.~
== BVICONIA ~Zastanawia mnie coś - jakim sposobem udało ci się przetrwać parając się tak typowo męską profesją, jaką jest czarnoksięstwo.~
== BELAREE ~Nie za długo przebywałam wśród drowów. Po osiągnięciu dojrzałości wychowywała mnie Adalon - srebrna pani.~
== BVICONIA ~Kim jest Adalon?~
== BELAREE ~Nie mogę tego zdradzić, a zwłaszcza tobie, Viconio.~
EXIT

// 2-gi dialog z Viconią

CHAIN
IF ~InParty("Viconia")
See("Belaree")
!StateCheck("Viconia",CD_STATE_NOTVALID)
!StateCheck("BELAREE",CD_STATE_NOTVALID)
Global("BELAREEViconia2","GLOBAL",0)~ THEN BELAREE BELAREEViconia2
~*Belaree rozgląda się niespokojnie.*~
DO ~SetGlobal("BELAREEViconia2","GLOBAL",1)~
== BELAREE ~Kiedy jesteśmy na otwartej przestrzeni, wyznasz czasem, Viconio, że jakaś część ciebie wciąż wypatruje pajęczej sieci pomiędzy tym wszystkim. Ja również obawiam się, że zwidy wrócą.~
== BVICONIA ~Zwidy? O czym ty mówisz, dziewko?~
== BELAREE ~Wypatruję zjaw i postaci, jakie wytwarzał mój umysł, gdy byłam obłożona "klątwą" szaleństwa.~
== BVICONIA ~Skąd wiesz, że to nie duchy ciebie nawiedzały? Być może Lolth nasyłała te... Wizje.~
== BELAREE ~Potrafię wywołać omam w mózgu wroga. Na tyle przerażający, by uciekł w panice. Ja znosiłam lepiej takie przywidzenia.~
== BVICONIA ~Nie jesteś tak słaba, jak myślałam wcześniej.~
EXIT

// 3-ci Dialog z Viconią

CHAIN
IF ~InParty("Viconia")
See("Belaree")
!StateCheck("Viconia",CD_STATE_NOTVALID)
!StateCheck("BELAREE",CD_STATE_NOTVALID)
Global("BELAREEViconia3","GLOBAL",0)~ THEN BELAREE BELAREEViconia3
~*Viconia patrzy na Belaree z wyrazem troski.*~
DO ~SetGlobal("BELAREEViconia3","GLOBAL",1)~
== BVICONIA ~Nie myśl, że wiara w Mroczną Pannę usprawiedliwi cię przed rivvinami. Będą uprzedzeni przez wzgląd na twe pochodzenie, tak jak do mnie są uprzedzeni.~
== BELAREE ~Nie wydaje mi się, Viconio. Ludzie reagują na mnie dość przyjaźnie. A tych mniej przekonanych uwodzę swoimi czarami.~
== BVICONIA ~To nie wystarczy, trafią się tacy, którzy będą chcieli cię unicestwić.~
== BELAREE ~Przekonamy się, Viconio.~
EXIT


Pozostał jeden dialog w Tronie Baala, oczywiście zredagowanie kodu. Ale idzie do przodu...
P.S. Wklejam, by mieć wgląd, a właściwie, by ktoś inny miał wgląd w treść. Mogą być spoilery.
_________________
years ago i had an elven beauty, now i am closer to mordor

https://forum.polter.pl/swiat-valees-rdzen-swiata-rasy-vt76172.html <- autorskie uniwersum
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 36
Posty: 1360
Podziękowania: 61/108
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2024-12-30, 12:07   Pierwsze koty za płoty





Kod generowany Copilotem nadawał się do obróbki, ale szło to bardzo topornie.
Nie wiem, na pewno trochę pomogło, ale teraz, po redagowaniu i pomyślnej instalacji jeszcze trzeba będzie trochę popracować.

Przede wszystkim:

- dodać Belaree odporność na magię
- wyposażyć ją w Lancę Eilistraee (ulepszoną)
- zmienić i przetestować postać

Nie ma ona dialogu przy Drzewie Życia, i kilku innych na razie. Ma natomiast po wejściu do Pałacu w Suldanesselar.

Cóż, postać również nie jest na razie do przywołania Duchem Przywołania w Tronie Bhaala, ale można ją łatwo znaleźć w Saradush (o ile nie ma się jej w drużynie - ale to muszę jeszcze sprawdzić). Taka mała niespodzianka.
_________________
years ago i had an elven beauty, now i am closer to mordor

https://forum.polter.pl/swiat-valees-rdzen-swiata-rasy-vt76172.html <- autorskie uniwersum
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 36
Posty: 1360
Podziękowania: 61/108
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2024-12-31, 12:30   Powoli do przodu

Co naprawione:

- Odporność na magię - +50%, dodana
- dialog odłączenia - dodany
- dialog, gdy widzimy Belaree GT(1) - dodany
- dialog po załatwieniu Pai'Na - dodany
- Lanca Eilistraee działa i zabija pająki jednym ciosem

Widzę teraz potknięcia w poprzedniej wersji. Dlatego zanim Hipersześcian powstanie, przyda się nieco ćwiczeń przy Belaree w dwójce.



Smacznego szampana, nie strzelajcie zbyt hucznie. No i petardy (dźwiękowe), jeśli już, to w wyimaginowanej krainie.
_________________
years ago i had an elven beauty, now i am closer to mordor

https://forum.polter.pl/swiat-valees-rdzen-swiata-rasy-vt76172.html <- autorskie uniwersum
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Ril, Rakusz
Ruffle_truffle 


Wiek: 36
Posty: 1360
Podziękowania: 61/108
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2025-01-02, 11:45   Byle nie dostać fioła przy skryptowaniu...



Dialogi uwarunkowane czasowo działają.
Żeby było prościej, użyłem tego samego schematu, co przy Belaree do jedynki, ale nie EE, tylko do Trilogy. Zatem pierwsza wersja z EET może być niekompatybilna. Chyba, że zainstaluje się postać tylko do jednej części.

Moduję na czystym BG II EE. Mam tylko SkipChateauIrenicus, żeby pominąć Lochy Irenicusa.

Co do dialogów z <CHARNAME>, to zmienię tylko treść, gdyż nie pasują do kobiecej postaci. Muszę znaleźć prosty tutorial, jaki to tłumaczy.

Przydałyby się też dialogi z Valygarem, ale czy ja wiem? Ostatnio grałem z nim i zagaduje do protagonisty sam, bajdurząc coś o nieetycznej magii.

Bardziej konieczne są wtrącenia przy stosie z Viconią (powoli znajduję pomysł na rozwiązanie tej kwestii),

Miało być inne udźwiękowienie, ale za mało kobieta drow ma kwestii, by być użyteczna w BG2. Zostałem zatem przy wcześniejszym Audio.

Belaree jest przy najkrótszej drodze z powierzchni do Pai'Na. Wszedłem, ale nawet z możliwością załatwienia pająka jednym ciosem, nie było najprościej (głównie przez mało zaklęć leczących trucizny).

No i pamiętajcie - pająk-upiór, to nie pająk... To potwór.
_________________
years ago i had an elven beauty, now i am closer to mordor

https://forum.polter.pl/swiat-valees-rdzen-swiata-rasy-vt76172.html <- autorskie uniwersum
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Ril
Ruffle_truffle 


Wiek: 36
Posty: 1360
Podziękowania: 61/108
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2025-01-06, 18:01   Małe postępy odnotowane




Bazując na modzie Branwen, zdołałem dodać linijkę przywołującą Belaree w Tronie Baala.

Trzeba będzie mi zagrać tą postacią za niedługo. Na razie muszę ustalić, gdzie dodać wtrącenia.

No i skrypty niekiedy poprawić, także dla postaci do jedynki (Hipersześcian).

Jest kilka niedociągnięć - np. Shargass, zamiast Shargaas w modzie Grusham NPC, 10% na zabicie pająka w Lancy Eilistraee itp.
_________________
years ago i had an elven beauty, now i am closer to mordor

https://forum.polter.pl/swiat-valees-rdzen-swiata-rasy-vt76172.html <- autorskie uniwersum
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Airenicus 

Posty: 2
Wysłany: 2025-01-13, 12:01   

Kilka pytań odnośnie postaci jeśli można.

1) Ona jest do BG1 czy do BG2?

2) Czy działa w EE czy tylko w oryginalnej wersji?

3) Jest z nią jaki fajny romansik albo plany w tej kwestii?

4) Czy ma dużo banterow z PC bądź z innymi towarzyszami?

5) Czy ma PID czyli opcje zagadania do niej oraz rozmaite interakcje?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 36
Posty: 1360
Podziękowania: 61/108
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2025-01-13, 15:37   

Airenicus napisał/a:
Kilka pytań odnośnie postaci jeśli można.

1) Ona jest do BG1 czy do BG2?

2) Czy działa w EE czy tylko w oryginalnej wersji?

3) Jest z nią jaki fajny romansik albo plany w tej kwestii?

4) Czy ma dużo banterow z PC bądź z innymi towarzyszami?

5) Czy ma PID czyli opcje zagadania do niej oraz rozmaite interakcje?


1) Jest w jedynce EE, w sumie ma nawet dużo interakcji, tylko poprawię dialog pojawiający się przy odłączeniu, bo jest standardowy (jak w drużynie stworzonej przez gracza). W dwójce ma już inny dialog przy odłączeniu.

2) Do jedynki jest zarówno w EE, jak i w Trilogy. Dwie osobne wersje. Temat: Mody gotowe.

3) W pierwotnym założeniu nie ma mieć romansu, ale za to ścieżkę przyjaźni. Jest mod z dobrą drowką Yasraena NPC, który też ma ścieżkę przyjaźni, ale koliduje to z romansowaniem z oryginalnymi kobietami w grze (Jaheira, Viconia czy Aerie są zazdrosne, mimo że nie ma de facto romansu), Belaree mogłaby przyjaźnić się z protagonist(k)ą, ale romans dopiero w Tronie Bhaala najwyżej, i to jeśli nie romansowało się z nikim w SoA. Przyjaźń Belaree za to nie kolidowałaby z żadnym romansem, no i bez obaw, daleko mi do wciskania jej "niszowej" orientacji. ;)

4) Planuję jeszcze z Keldornem co najmniej. Ogólnie jest to pierwszy mój mod planowany do BG2, muszę od nowa zaznajomić się z fabułą oryginału. Szczerze? Banterów dużo nie ma póki co. Nie mydlę oczu, że będzie bardzo rozgadana. Prędzej dodałbym odzywanie się przy jakiejś misji czy sytuacji.

5) Nie ma PID. Ale można to dodać. Rozmawia z nami głównie o przeszłości, o przebytej traumie i powrocie do normalnego stanu. Może sprawdzę, jak jest z tym u Yasraeny. Bo ona to ma. I jeśli gracz będzie naciskał na romans, może dodam dodatkowe dialogi.
_________________
years ago i had an elven beauty, now i am closer to mordor

https://forum.polter.pl/swiat-valees-rdzen-swiata-rasy-vt76172.html <- autorskie uniwersum
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group