Widzę, że wyspecjalizowałeś się w robieniu postaci do BG1. Dlaczego by nie połączyć tej nowej trójki z Belaree i Holnarą w jedną pięcioosobową paczkę, jak to zrobili kiedyś Nowus, Glam czy Skitia? Warunkiem byłoby to, żeby każda z postaci była rozbudowana w porównywalnym stopniu, ale przecież można ustalić sobie niewysokie progi: dla każdego minizadanie, udźwiękowienie, po 1-2 rozmowy z każdą z oryginalnych postaci i wystarczy. Ale najpiękniejsze jest to, że mógłbyś wtedy (powiem więcej - powinieneś) ułożyć też relacje i dialogi pomiędzy wszystkimi własnymi postaciami, nad którymi masz przecież pełną kontrolę twórczą.
Tymczasem chodzę z Grushamem i Vicrilem w drużynie i nie mają szansy do siebie zagadać.
Wysłany: 2024-07-09, 04:47 A zatem... "Ściśnięta Dłoń".
Póki co usunąłem wersję 3.0 Vicrila i radzę korzystać z poprzedniej.
Oczywiście, że byłoby to całkiem spoko, obawiam się tylko, że dla Holnary i Belaree dźwięk musiałby pozostać taki, jaki jest. Grusham też raczej nie dostanie dubbingu autorskiego (pasuje mi ten z Icewinda).
Vicril i Judith - tu miałem jakiś wkład z dubbingiem. Ciekawie się wcielić w starą wiedźmę. Zmodyfikowałem komputerowo głos, ale to taka mała pantomima w moim wykonaniu.
No i ten nieszczęsny błąd w skrypcie.
Nie wiem, jaki dać tytuł temu przedsięwzięciu. Roboczo może być "Ściśnięta Dłoń". Bo 5 bohaterów jak 5 palców.
_________________ years ago i had an elven beauty, now i am closer to mordor
Nie wiem, jaki dać tytuł temu przedsięwzięciu. Roboczo może być "Ściśnięta Dłoń". Bo 5 bohaterów jak 5 palców.
A ja jednak przewrotnie zaproponowałbym dodanie... jeszcze jednej postaci.
Byłby to mężczyzna, by osiągnąć w modzie parytet płci. Bardzo młody gnom technolog (podklasę dla niego już masz); niedoświadczony jak Charname czy Imoen, ale pełen entuzjazmu. Postać najzupełniej "normalna": bez złej przeszłości, bez... problemów psychicznych, przed nikim ani niczym nie ucieka, wychowany w zwykłej, uczciwej rodzinie rzemieślniczej. Od najmłodszych lat zafascynowany wszelkimi urządzeniami mechanicznymi chce dostać się do Wrót Baldura i prosić kapłanów Gonda, by pozwolili mu się u nich uczyć. Pochodziłby z któregoś nieodległego amnijskiego miasteczka (Crimmor albo Purskul), dotarł do Nashkel i tam na razie czeka, bo na drogach jest niebezpiecznie, do Wrót ponoć nikogo nie wpuszczają, a ponadto - w czasie obecnych napięć politycznych - na Amnijczyków patrzą wszędzie z nieufnością.
Nie brzmi to może ekscytująco, ale jednak widzę w takiej postaci dwa spore atuty fabularne.
Po pierwsze, losy takiej postaci i Wychowanka Goriona byłyby splecione - z czasem pokazałoby się, że dążą do tego samego, dość odległego fabularnie miejsca, czyli do Wrót Baldura, wspierają się i razem nabywają doświadczenie. A często bywa w modach, i w grze zresztą też, że towarzysze podróżują z nami bez należytego uzasadnienia, szczególnie jeśli ich jedyna misja to zadanie wstępne, "przyłączeniowe" - robi się to zadanie i postać w zupełności, jak niewolnik, oddaje się przywódcy - jego los staje się też losem postaci i tyle. Tu wyglądałoby to trochę inaczej, jak np. u Walahnana autorstwa Lavy, gdzie postać ma swoje wyraźne dążenia, a zadanie ma koniec też dopiero we Wrotach. Dodatkowo perypetie takiej postaci miałyby swoje sensowne zakończenie pod koniec gry, co też nie jest normą u innych NPCów - przy czym dotarcie do Komnaty Cudów niekoniecznie musiałoby oznaczać natychmiastowe odłączenie się od drużyny.
Po drugie zaś, taka postać ma spory potencjał konfrontatywny w dialogach, np. na osiach:
- młodość <-> starość - oczywiście, gnomy dożywają do 300 lat, ludzie - dla równego rachunku przyjmijmy, że 75; przy przeliczniku 1:4 mógłby więc rocznikowo być w tym samym wieku co Judith, ale on jest biologicznie nastolatkiem, a ona staruszką - a to też nie jest zły temat do pogawędki;
- technologia <-> magia - mógłby wchodzić w dyskusje na ten temat z postaciami czarującymi
- doświadczenie <-> brak doświadczenia - on: dopiero opuścił domowe pielesze, ma może nieco wyidealizowany obraz życia na szlaku, w odróżnieniu od postaci, która mają już za sobą trochę walk, podróży i przygód.
Do tego różnice kulturowe (np. z Beelaree), religijne itp.
To oczywiście tylko ogólny zarys, ale może w jakimś zakresie godny rozważenia.
Dzięki za podpowiedź. Zamysł jest ok. Właśnie zdałem sobie sprawę, że muszę zrobić totalny reinstall jedynki. I to koniecznie, bo za dużo zainstalowanych modyfikacji, i to własnych.
Od sierpnia ruszę z projektem. Jeszcze żeby upały nie były takie dotkliwe ;)
_________________ years ago i had an elven beauty, now i am closer to mordor
Raczej nie. Jeśli popatrzeć na obrazki z materiałów źródłowych, to gnomy mogą wyglądać całkiem młodo, jeśli są w odpowiednim wieku. Okazuje się, że w 2. edycji zasad AD&D żyją nawet dłużej, niż pisałem wcześniej:
While the average lifespan of a Rock Gnome is in the area of four centuries, it is not uncommon to find an elder patriarch or matriarch who has been around for more than 600 years. The oldest of them have been known to approach the venerable age of 750 years.
The first half-century of a gnome's life is generally spent in a carefree childhood. (...)
By the time he or she has reached 50 years of age, a gnome is expected to Begin applying himself or herself to the development of a useful skill and to learn the basics of self-defense and weaponcraft. However, during this half-century-long adolescence, gnomes are still not subjected to an array of responsibilities--instead, they are encouraged to experiment with a variety of trades and activities until they find those best suited to their own talents and personality.
The occasion of his or her hundredth birthday is of great significance to a Rock Gnome, for it indicates that he or she has reached adulthood. (…)
(The Complete Book of Gnomes & Halflings, Rozdział 2)
Czyli pierwsze 50 lat to dzieciństwo, kolejne 50 to dorastanie, a 100 lat to wejście w dorosłość. I chyba nie ma powodów sądzić, że pod względem rozwoju biologicznego przez pierwszych kilkadziesiąt lat gnom nie wygląda jak dziecko (jak małe Jansenki w BG2), potem jak odpowiednik ludzkiego nastolatka, by w końcu stać się dorosłym. Rozwój jest rozciągnięty mocno w czasie, ale jednak jest.
Co do portretów, to ważny u gnomów jest wielki nochal, większy nawet niż u krasnoludów:
The most distinctive physical characteristic of the Rock Gnome is an enormous nose - a proboscis that is larger than that of any dwarf or human, despite the gnome's diminutive size.
(Op. cit.)
Ruffle_truffle napisał/a:
I jeszcze jedno pytanie - dawać technologa, czy poprawioną opcję - wynalazcę?
Co do podklasy to nie wiem, czym się różni Twój technolog od wynalazcy. Musiałbyś dać tu jakieś porównanie.
Dałbym sobie spokój z takimi narzędziami. Co jakieś pseudoAI może wiedzieć o tym, co masz w umyśle? A to tam kryją się Twoje postacie: ich historie, charaktery, nastawienie do przeróżnych spraw. Sądzę, że w takim zadaniu nie zastąpi Cię ani maszyna, ani inna osoba, np. użytkownik forum. W najlepszym razie może to posłużyć jako inspiracja, jeśli wyczerpią się własne pomysły.
Jeśli chodzi o kwestie mówione, to powinny one nie tylko być same w sobie sensowne, nie tylko pasować do całokształtu postaci, ale też być tak sformułowane, żeby dobrze brzmiały po ugłosowieniu.
Co do portretu gnoma, to szukałbym raczej twarzy w tych klimatach.
Zmieniłem portret na ten sugerowany, ale dodałem tło lasu. Zmieniłem też paperdoll na niziołka złodzieja.
Całkiem dobrze się składa, bo chciałbym, aby to był gnom... Leśny. Albo w połowie gnom leśny, a w połowie skalny.
Trochę to kontrastuje z jego profesją, ale np. Aerie też stanowi dalej idący wyjątek.
Może po prostu u niego bardziej rozwinięte były instynkty twórcze, bo inne gnomy leśne nie opuszczają zbyt często siedzib.
Za Sferopedią:
"Nieśmiałe i skryte leśne gnomy unikają kontaktów z przedstawicielami innych ras - wyjątek stanowią rzadkie przypadki, gdy ich osadom grozi straszliwe niebezpieczeństwo. Członkowie tej podrasy są najmniejszymi gnomami, mierzącymi 60-75 centymetrów wzrostu. Ich skóra ma barwę kory - jest szarozielona. Włosy mają ciemne, a oczy niebieskie, brązowe lub zielone. Te gnomy są długowieczne - żyją przeciętnie 500 lat.
Przedstawiciele tej podrasy posługują się nie tylko gnomim, ale również elfim, leśnym oraz prostym językiem, pozwalającym porozumiewać się (na podstawowym poziomie) z leśnymi zwierzętami. Ich dodatkowym atutem jest umiejętność poruszania się w lesie bez pozostawiania za sobą śladów i skutecznego ukrycia się. Swe wioski zabezpieczają wilczymi dołami i innymi zdradliwymi pułapkami, które zwykle załatwiają sprawę walki za nich. Szczególnie zajadle zwalczają orków, jaszczuroludzi i troglodytów, oraz inne istoty zagrażające ich drogocennym lasom.
Osady leśnych gnomów liczą sobie zwykle około setki mieszkańców, a każda rodzina zajmuje pojedyncze puste w środku drzewo. Większość takich wiosek jest ukryta tak dobrze, że nawet elfi łowcy mają problem z ich odnalezieniem. Leśne gnomy uważają się za strażników lasu i przyjaciół zwierząt. Niekiedy pomagają też zagubionym podróżnikom, ale zwykle bez ujawniania się."
Sam mam w sobie trochę takiego "dziecka lasu", więc i wyraźniej będzie to wszystko się zarysowywać. Taką mam przynajmniej nadzieję, bo póki co nie mam spójnego konceptu na dialogi. Może to wymaga większego namysłu.
Myślę, że żadnej tragicznej przeszłości nie będzie, może poza opuszczeniem domu rodzinnego, w którym nie było możliwości rozwoju.
_________________ years ago i had an elven beauty, now i am closer to mordor
Oprócz kwestii do nagrania mam 5 dialogów. Wklejam, bo a nuż mój stary sprzęt się popsuje i nie będę do nich mieć dostępu.
Poza tym nie będę póki co pracował nad wszystkimi 6-cioma NPCami. Daję dwa tygodnie wolnego na projekt z gnomem i dwa na scalenie projektów.
Zważywszy, że ciężko mi nawet napisać instalkę dla NPC z nową podklasą, tym bardziej będzie mi się odwlekać złączenie NPC w "Hipersześcian".
Oto dialogi w spoilerze.
Dialog inicjujący
Tomi:
Witaj, wędrowcze! Którędy do Komnaty Cudów we Wrotach Baldura?
1. Witaj. Prawdę mówiąc, nie wiem. Podejrzewam, że na północ.
2. Nie mam czasu dla młokosów takich jak ty.
1.1. O! Wreszcie ktoś odpowiedział, może zatem udamy się tam wspólnie?
2.2. Idź zatem swoją drogą!
1. Cóż, nie wiem, czy damy radę znaleźć się tam tak szybko, ale możesz mi towarzyszyć.
2. Nie wydaje mi się, by to był dobry pomysł.
1.1. Wspaniale! Ruszajmy!
2.2. Jak wolisz, poczekam tutaj, jakby co.
Dialog 1
Tomi:
Wędrówka jest niekiedy niebezpieczna, a i jej cel dość odległy, ale wolę już podróżować, niż gnić w rodzinnej osadzie.
1. A gdzie do tej pory mieszkałeś, gnomie?
2. Nie mamy czasu, by o tym mowić.
1.1. Och, nic szczególnego. Dobrze ukryta osada leśnych gnomów w Lasach Tethyru.
1.2. Skoro tak bardzo cenisz swój czas... Zamilknę.
1. 1. I dlaczego postanowiłeś opuścić swoją ojczyznę?
1. W lesie nie miałem perspektyw rozwoju. Ponadto moi krewniacy podejrzewali, że płynie we mnie krew skalnego gnoma, gdyż bardziej niż oni przejawiałem instynkty twórcze. W końcu, gdy tylko osiągnąłem dojrzałość, postanowiłem... czmychnąć. Słyszałem, że we Wrotach Baldura cenią sobie wynalazki. Postanowiłem zwiedzić tamto miejsce i się czegoś nauczyć. No cóż, to... wszystko.
Dialog 2
Tomi:
Ech... Myślałem, że zdołamy dojść do Wrót Baldura dość szybko. Okazuje się, że aby tam dotrzeć, trzeba uporać się z wieloma problemami...
1. Czyżby dopadło cię zniechęcenie, Tomi?
2. Zatem zajmijmy się uporaniem z nimi, zamiast narzekać i ględzić!
1.1. Szczerze? Dopadło mnie to, że życie na szlaku i życie w ogóle nie jest tak proste, jak myślałem na początku.
1. To dobrze, a teraz idźmy naprzód, jasne? Te problemy same się nie rozwiążą!
2. Tomi, mam dokładnie takie samo wrażenie. Odkąd podróżuję, czuję bezustanny stres. Ruszajmy.
Dialog 3
Tomi:
Ha! Nie sądzisz, że poczyniłem postępy w rzemiośle? Za niedługo skonstruuję coś naprawdę niezłego!
1. Czyli co na przykład? Nie, nie imponuje mi technologia.
2. No tak, muszę przyznać, że coraz lepiej ci idzie w te... "Klocki".
1.1. Och! To brzmi jak herezja względem nauk Gonda! Obrażam się!
1.2. Dobrze, że opuściłem swą małą ojczyznę. W lesie mógłbym co najwyżej konstruować sidła!
Dialog 4
Tomi:
Och...! Zaczynam się niecierpliwić. Punkt docelowy jest coraz bliżej, ale myślałem, że ujrzenie Komnaty Cudów nastąpi znacznie szybciej...
1. Tomi, cierpliwość jest bardzo wskazana każdemu z nas.
2. Przestań narzekać, Tomi! Udając się w podróż powinieneś się liczyć z przeszkodami!
1.1. Masz rację. Muszę się w nią uzbroić.
1.2. Trudno się z tym nie zgodzić, ale ton twego głosu nie jest zbyt przyjazny... No nic, zamilknę.
_________________ years ago i had an elven beauty, now i am closer to mordor
BEGIN ~Nowa podklasa: Technolog (New kit for a thief: Technologist)~
INCLUDE ~%MOD_FOLDER%/Technol/lib/fl#add_kit_ee.tpa~
ADD_KIT ~TECHNOL~ // nazwa robocza podklasy
~TECHNOL 1 0 1 1 0 1 1 0~ // Clasweap.2da- dostęp do biegłości (podział BG1)
~TECHNOL 0 1 0 0 1 0 0 1 0 1 1 0 0 1 1 1 0 1 0 0 0 0 1 1 0 1 1 1 1 1 1 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0~ // Weapprof.2da- dostęp do biegłości (podział BG2)
~TECHNOL 0 15 0 16 0 0~ // Abclasrq.2da- minimalne wartości cech
~TECHNOL -5 0 -5 0 0 0~ // Abclsmod.2da- modyfikatory cech
~TECHNOL 17 0 0 17 17 0~ // Abdcdsrq.2da- wymagania by dwuklasować na tą podklasę
~TECHNOL 0 17 0 16 0 0~ // Abdcdcrq.2da- wymagania by dwuklasować z tej podklasy
~TECHNOL 0 1 1 1 1 1 1 1 1~ // Alignment.2da- dostępne charaktery
~TECHNOL 1 0 0 1 1 0~ // Dualclas.2da- możliwości dwuklasowania
~Tomi\Technol\TECHNOL.2da~ // plik CLAB- tabela zdolności
~K_T_G~ // Kittable.2da- umiejscowienie na liście ras i podklas
~0x00040000 4~ // kitlist.2da- lista przedmiotów dostępnych dla podklasy
~Th0~ // Luabbr.2da- lista zdolności wysokiego poziomu
~CHAN09 * HELM20 BAG20 RING06 RING39 * BOOT01 AMUL19 BRAC16 BELT10 AROW11,40 BULL03,40 BOLT06,40 POTN52,5 POTN4,2 POTN14,5 SW1h42 SW1H27 STAF08~ // przedmioty na początku ToB
SAY ~wynalazca~
SAY ~Wynalazca~
SAY ~WYNALAZCA: Wynalazcy to złodzieje, którzy poświęcili się badaniom nad nauką i rzemiosłem. Wraz z przybyciem doświadczenia, potrafią wykonywać i opracowywać coraz bardziej skomplikowane wynalazki, które można nazwać syntetycznymi i awangardowymi jak na realia Krain. Inspirując się najczęściej doktrynami Gonda, potrafią wytworzyć prawdziwe dzieła techniki z tego, co im wpadnie w ręce podczas podróży. Wynalazcy, zwani również technologami, to jednostki wywodzące się najczęściej z dużych miast lub takie, które otrzymały solidne, kierunkowe wykształcenie. Mogą się nimi stać wyłącznie gnomy. Niestety, wnikliwe studiowanie nauki negatywnie wpłynęło na ich fizyczność.
Zalety:
- Na 1 poziomie raz dziennie tworzy: binokle ułatwiające wykrycie iluzji oraz pułapek, obdarzające także infrawizją.
- Na 4, 8 i 16 poziomie otrzymuje zdolność 'PIROAKUSTYKA', zezwalającą raz dziennie stworzyć petardę dźwiękową, granat dźwiękoszczelny lub bombę dźwiękową.
- Na 8, 16 i 24 poziomie otrzymuje zdolność 'PIROTECHNIKA', zezwalającą raz dziennie stworzyć petardę prochową, granat z prochem, bombę gazową lub granat toksycznych oparów.
- Na 10 poziomie raz dziennie potrafi stworzyć: trójczłonową wyrzutnię (po użyciu przez podręczne przedmioty w ekwipunku tworzą się trzy kusze, każdą z nich można strzelać innym rodzajem amunicji - pociskami, strzałami lub bełtami).
- Na 15 poziomie potrafi stworzyć skafander chroniący przed zimnem i kwasem (+30%) lub ogniem i elektrycznością (+30%), zapewniający KP 8, a także dodający +25% odporności na obrażenia fizyczne.
- Na 18 poziomie wykonać potrafi skafander chroniący przed ogniem i kwasem (+35%) i zapewniający KP 5, a także +30% na obrażenia fizyczne i nie ograniczający rzucania czarów.
- Na 25 poziomie potrafi wytworzyć zbroję-golema (działa jak przemiana w żelaznego golema).
Wady:
- Jego kondycja i siła może wynosić co najwyżej 13.
- Jego wynalazki nie stają się silniejsze na wyższych poziomach.
- Brak zwiększonych obrażeń przy sztyletowaniu.
- Potrafi zastawić tylko jedną pułapkę.
- Otrzymuje tylko 15 punktów umiejętności złodziejskich na poziom (powyżej poziomu 2).
- Wymagana rasa: Gnom.~
COPY ~Tomi\Technol\TECHNOL.2da~ ~override~
COPY ~Tomi\Technol\binok01.ITM~ ~override~
SAY NAME1 ~Binokle~
SAY NAME2 ~Binokle wykrycia~
SAY UNIDENTIFIED_DESC ~Wygląda to na binokle, które mogą mieć kilka specjalnych właściwości, chociaż raczej nie są to właściwości magiczne.~
SAY DESC ~Binokle te, wykonywane przez niedoświadczonych technologów, nie tylko pozwalają na widzenie w ciemnościach, ale i wyostrzają wzrok, ułatwiając noszącemu rozpoznanie przekłamań w światłocieniu oraz konturach badanego obiektu, przez co łatwiej mu wykryć pułapkę lub wrogą iluzję.
PARAMETRY:
Infrawizja na odległość 40 metrów
Specjalne:
Wykrycie iluzji +20%
Wykrywanie pułapek +20%
Waga: 1~
COPY ~Tomi\Technol\petar01.ITM~ ~override~
SAY NAME1 ~Petarda~
SAY NAME2 ~Petarda dźwiękowa~
SAY UNIDENTIFIED_DESC ~Petardy to wyroby technologiczne, wciąż rzadko spotykane w Krainach, ale mające swoje praktyczne zastosowanie.~
SAY DESC ~Petardy to wyroby technologiczne, wciąż rzadko spotykane w Krainach, ale mające swoje praktyczne zastosowanie. Ten egzemplarz powoduje eksplozję hałasu, która sprawia, że istoty w zasięgu, które nie zdały rzutu obronnego przeciw różdżkom z modyfikatorem -3 stają się głuche na 6 rund.
PARAMETRY:
Specjalne:
Powoduje obszarową głuchotę (rzut obronny przeciw różdżkom z modyfikatorem -3 neguje)
Obszar działania: w promieniu 5 metrów
Waga: 1~
COPY ~Tomi\Technol\petar02.ITM~ ~override~
SAY NAME1 ~Petarda~
SAY NAME2 ~Petarda prochowa~
SAY UNIDENTIFIED_DESC ~Petardy to wyroby technologiczne, wciąż rzadko spotykane w Krainach, ale mające swoje praktyczne zastosowanie.~
SAY DESC ~Petardy to wyroby technologiczne, wciąż rzadko spotykane w Krainach, ale mające swoje praktyczne zastosowanie. Ten egzemplarz powoduje eksplozję prochu, która zadaje obrażenia od ognia wszystkim istotom i przedmiotom w zasięgu.
PARAMETRY:
Obrażenia: 3K6 obrażeń od ognia (bez rzutu obronnego)
Obszar działania: w promieniu 13 metrów
Waga: 1~
COPY ~Tomi\Technol\grana01.ITM~ ~override~
SAY NAME1 ~Granat~
SAY NAME2 ~Granat dźwiękoszczelny~
SAY UNIDENTIFIED_DESC ~Granaty to wyroby technologiczne, wciąż rzadko spotykane w Krainach, ale mające swoje praktyczne zastosowanie.~
SAY DESC ~Granaty to wyroby technologiczne, wciąż rzadko spotykane w Krainach, ale mające swoje praktyczne zastosowanie. Ten egzemplarz zamyka cel w dźwiękoszczelnym cylindrze. Istota, która nie wykonała rzutu obronnego przeciw różdżkom z modyfikatorem -2 stanie się głucha (choć nie niema) na 6 rund i zyska odporność na zaklęcia opierające się na dźwiękach. Klosz chroni przed czarami: Cisza, 5 metrów, Zawodzenie Banshee, Święte/Przeklęte słowo, Pieśń śmierci/przerażenia/przebudzenia, Ulepszoną pieśnią barda i Okrzykiem wojennym. Istnieją jednak czary i zdolności potworów, przed którymi bariera staje się bezsilna.
PARAMETRY:
Głuchota na 6 rund oraz niewrażliwość na niektóre magiczne lub niemagiczne dźwięki
Obszar działania: 1 istota
Waga: 1~
COPY ~Tomi\Technol\grana02.ITM~ ~override~
SAY NAME1 ~Granat~
SAY NAME2 ~Granat z prochem~
SAY UNIDENTIFIED_DESC ~Granaty to wyroby technologiczne, wciąż rzadko spotykane w Krainach, ale mające swoje praktyczne zastosowanie.~
SAY DESC ~Granaty to wyroby technologiczne, wciąż rzadko spotykane w Krainach, ale mające swoje praktyczne zastosowanie. Ten egzemplarz powoduje eksplozję prochu, jaka sprawia, że istoty i przedmioty w zasięgu otrzymują obrażenia od ognia. Udany rzut obronny przeciw różdżkom neguje połowę obrażeń.
PARAMETRY:
Obrażenia: 3K6 + 3K6 obrażeń od ognia (udany rzut obronny przeciw różdżkom z modyfikatorem -3 częściowo neguje)
Obszar działania: w promieniu 13 metrów
Waga: 1~
COPY ~Tomi\Technol\wyrzu01.ITM~ ~override~
SAY NAME1 ~Wyrzutnia~
SAY NAME2 ~Trójczłonowa wyrzutnia~
SAY UNIDENTIFIED_DESC ~Wygląda na to, że tym wynalazkiem się strzela, choć nie jesteś w stanie odpowiedzieć jak.~
SAY DESC ~Takie wyrzutnie są konstruowane najczęściej przez gnomy, choć zdarza się to innym rasom, u których występują technologowie. Dzięki wielu pokrętłom, celownikom i mechanicznym usprawnieniom z wyrzutni bardzo łatwo trafić cel. Co więcej - każdy z trzech członów tej maszyny jest przystosowany do innego rodzaju pocisków.~
COPY ~Tomi\Technol\wyrzu02.ITM~ ~override~
SAY NAME1 ~Człon wyrzutni~
SAY NAME2 ~Wyrzutnia pocisków~
SAY UNIDENTIFIED_DESC ~Wygląda na to, że wyrzutnię udało się podzielić na trzy człony. Nie wiesz jednak do czego służy ten człon.~
SAY DESC ~Łożysko w tym członie ustawione jest tak, by miotać pociskami (takimi, jakimi miota się korzystając z procy).
PARAMETRY:
TraK0 + 5
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Opóźnienie: 2
Specjalne:
Jeden dodatkowy atak na rundę
Waga: 4~
COPY ~Tomi\Technol\wyrzu03.ITM~ ~override~
SAY NAME1 ~Człon wyrzutni~
SAY NAME2 ~Wyrzutnia strzał~
SAY UNIDENTIFIED_DESC ~Wygląda na to, że wyrzutnię udało się podzielić na trzy człony. Nie wiesz jednak do czego służy ten człon.~
SAY DESC ~Łożysko w tym członie ustawione jest tak, by miotać strzałami.
PARAMETRY:
TraK0 + 5
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Opóźnienie: 2
Specjalne:
Jeden dodatkowy atak na rundę
Waga: 4~
COPY ~Tomi\Technol\wyrzu04.ITM~ ~override~
SAY NAME1 ~Człon wyrzutni~
SAY NAME2 ~Wyrzutnia bełtów~
SAY UNIDENTIFIED_DESC ~Wygląda na to, że wyrzutnię udało się podzielić na trzy człony. Nie wiesz jednak do czego służy ten człon.~
SAY DESC ~Łożysko w tym członie ustawione jest tak, by miotać bełtami.
PARAMETRY:
TraK0 + 6
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Opóźnienie: 1
Specjalne:
Półtora dodatkowego ataku na rundę
Waga: 4~
COPY ~Tomi\Technol\skafa01.ITM~ ~override~
SAY NAME1 ~Skafander~
SAY NAME2 ~Skafander - niemy żar~
SAY UNIDENTIFIED_DESC ~Skafandry to quasi-zbroje konstruowane przez technologów. Dzięki syntetycznym składnikom są nie tylko lekkie, ale i potrafią ochronić noszącego przed fizycznymi atakami lub żywiołami.~
SAY DESC ~Skafandry to quasi-zbroje konstruowane przez technologów. Dzięki syntetycznym składnikom są nie tylko lekkie, ale i potrafią ochronić noszącego przed fizycznymi atakami lub żywiołami. Ten egzemplarz chroni noszącego przed ogniem i elektrycznością.
PARAMETRY:
Klasa Pancerza: 8
Specjalne:
+30% odporności na ogień i elektryczność
+25% odporności na obrażenia fizyczne
Waga: 7
Wymagana siła: 6~
COPY ~Tomi\Technol\skafa02.ITM~ ~override~
SAY NAME1 ~Skafander~
SAY NAME2 ~Skafander - anti-aqua mortis~
SAY UNIDENTIFIED_DESC ~Skafandry to quasi-zbroje konstruowane przez technologów. Dzięki syntetycznym składnikom są nie tylko lekkie, ale i potrafią ochronić noszącego przed fizycznymi atakami lub żywiołami.~
SAY DESC ~Skafandry to quasi-zbroje konstruowane przez technologów. Dzięki syntetycznym składnikom są nie tylko lekkie, ale i potrafią ochronić noszącego przed fizycznymi atakami lub żywiołami. Ten egzemplarz chroni noszącego przed zimnem i kwasem.
PARAMETRY:
Klasa Pancerza: 8
Specjalne:
+30% odporności na zimno i kwas
+25% odporności na obrażenia fizyczne
Waga: 7
Wymagana siła: 6~
COPY ~Tomi\Technol\skafa03.ITM~ ~override~
SAY NAME1 ~Skafander~
SAY NAME2 ~Ciężki skafander~
SAY UNIDENTIFIED_DESC ~Skafandry to quasi-zbroje konstruowane przez technologów. Dzięki syntetycznym składnikom są nie tylko lekkie, ale i potrafią ochronić noszącego przed fizycznymi atakami lub żywiołami.~
SAY DESC ~Skafandry to quasi-zbroje konstruowane przez technologów. Dzięki syntetycznym składnikom są nie tylko lekkie, ale i potrafią ochronić noszącego przed fizycznymi atakami lub żywiołami. Ten egzemplarz jest nieco cięższy, niż inne skafandry, ale daje i lepszą ochronę.
PARAMETRY:
Klasa Pancerza: 5
Specjalne:
+35% odporności na ogień i kwas
+30% odporności na obrażenia fizyczne
Nie ogranicza rzucania czarów
Waga: 20
Wymagana siła: 12~
COPY ~Tomi\Technol\grana03.ITM~ ~override~
SAY NAME1 ~Granat~
SAY NAME2 ~Granat toksycznych oparów~
SAY UNIDENTIFIED_DESC ~Granaty to wyroby technologiczne, wciąż rzadko spotykane w Krainach, ale mające swoje praktyczne zastosowanie.~
SAY DESC ~Jest to granat, który powołuje do istnienia chmurę silnie toksycznych i łatwopalnych oparów. Po wybuchu rozpyla się chmura kwasu, a także zapalające się od iskier toksyny.
PARAMETRY:
Specjalne:
Oślepienie (rzut obronny przeciw różdżkom z modyfikatorem -5 neguje)
Obrażenia: 6 obrażeń od kwasu + 6 obrażeń od ognia dla istot znajdujących się w chmurze
Obszar działania: W promieniu 13 metrów
Waga: 1~
COPY ~Tomi\Technol\bomba01.ITM~ ~override~
SAY NAME1 ~Bomba~
SAY NAME2 ~Bomba dźwiękowa~
SAY UNIDENTIFIED_DESC ~Bomby to wyroby technologiczne, wciąż rzadko spotykane w Krainach, ale mające swoje praktyczne zastosowanie.~
SAY DESC ~Bomby to wyroby technologiczne, wciąż rzadko spotykane w Krainach, ale mające swoje praktyczne zastosowanie. Ten egzemplarz powoduje wyssanie dźwięków z obszaru. Każda istota w zasięgu ulegnie uciszeniu na 6 rund.
PARAMETRY:
Specjalne:
Uciszenie na 6 rund (bez rzutu obronnego)
Obszar działania: w promieniu 5 metrów
Waga: 1~
COPY ~Tomi\Technol\bomba02.ITM~ ~override~
SAY NAME1 ~Bomba~
SAY NAME2 ~Bomba gazowa~
SAY UNIDENTIFIED_DESC ~Bomby to wyroby technologiczne, wciąż rzadko spotykane w Krainach, ale mające swoje praktyczne zastosowanie.~
SAY DESC ~Bomby to wyroby technologiczne, wciąż rzadko spotykane w Krainach, ale mające swoje praktyczne zastosowanie. Ten egzemplarz powoduje eksplozję gazu trującego. Każda istota przebywająca w oparach co rundę obecności w nich otrzymuje 2k6 obrażeń od kwasu, a także traci przytomność, jeśli nie wykona rzutu obronnego przeciw różdżkom z modyfikatorem -4.
PARAMETRY:
Specjalne:
Utrata przytomności (rzut obronny przeciw różdżkom z modyfikatorem -4 neguje)
Obrażenia: 2k6 obrażeń od kwasu podczas każdej rundy przebywania w obszarze działania
Obszar działania: w promieniu 13 metrów
Waga: 1~
COPY ~Tomi\Technol\PYRO001A.BAM~ ~override~
COPY ~Tomi\Technol\PYRO001B.BAM~ ~override~
COPY ~Tomi\Technol\pyroaco.SPL~ ~override~
SAY NAME1 ~Piroakustyka~
SAY UNIDENTIFIED_DESC ~Ta zdolność tworzy w ekwipunku losowo: petardę dźwiękową, bombę dźwiękową lub granat dźwiękoszczelny. Istnieje około 33% szans na każdy z wynalazków.~
COPY ~Tomi\Technol\pyrotec.SPL~ ~override~
SAY NAME1 ~Pirotechnika~
SAY UNIDENTIFIED_DESC ~Ta zdolność tworzy w ekwipunku losowo: granat z prochem, petardę prochową lub granat toksycznych oparów. Istnieje około 33% szans na każdy z wynalazków.~
COPY ~Tomi\Technol\binok02.SPL~ ~override~
SAY NAME1 ~Stworzenie binokli wykrycia~
SAY UNIDENTIFIED_DESC ~Ta zdolność tworzy binokle wykrycia - sprzęt pomagający w wykrywaniu pułapek, iluzji, a także obdarzający noszącego infrawizją.~
COPY ~Tomi\Technol\stwyr01.SPL~ ~override~
SAY NAME1 ~Stworzenie wyrzutni~
SAY UNIDENTIFIED_DESC ~Ta zdolność tworzy przedmiot, który można podzielić na trzy rodzaje "kusz". Każdą z nich można strzelać innym rodzajem pocisków - bełtami, strzałami lub kulkami.~
COPY ~Tomi\Technol\stska01.SPL~ ~override~
SAY NAME1 ~Stworzenie skafandra I~
SAY UNIDENTIFIED_DESC ~Ta zdolność tworzy skafander - coś w stylu płaszcza. Skafander ten dodaje +30% odporności na ogień i elektryczność, a także +25% odporności na obrażenia fizyczne.~
COPY ~Tomi\Technol\stska02.SPL~ ~override~
SAY NAME1 ~Stworzenie skafandra II~
SAY UNIDENTIFIED_DESC ~Ta zdolność tworzy skafander - coś w stylu płaszcza. Skafander ten dodaje +30% odporności na zimno i kwas, a także +25% odporności na obrażenia fizyczne.~
COPY ~Tomi\Technol\stska03.SPL~ ~override~
SAY NAME1 ~Stworzenie skafandra III~
SAY UNIDENTIFIED_DESC ~Ta zdolność tworzy skafander - coś w stylu płaszcza. Skafander ten dodaje +35% odporności na ogień i kwas, a także +30% odporności na obrażenia fizyczne.~
COPY ~Tomi\Technol\irgol.SPL~ ~override~
SAY NAME1 ~Montaż zbroi-golema~
SAY UNIDENTIFIED_DESC ~Ta zdolność "montuje" na wynalazcy "zbroję"-golema. W praktyce działa to jak przemiana w żelaznego golema. W każdej chwili można demontować "zbroję".~
COPY ~Tomi\Technol\demont.SPL~ ~override~
SAY NAME1 ~Demontaż zbroi-golema~
SAY UNIDENTIFIED_DESC ~Dzięki tej zdolności można demontować "zbroję"-golema i powrócić do normalnej formy.~
/*******************************************************
* ADDING THE NPC WITH HER ABILITIES AND VOICESET
*******************************************************/
BEGIN ~Tomi NPC~
SUBCOMPONENT ~Install component - Tomi the Inventor?~
REQUIRE_COMPONENT ~Technol.2da~ ~0~ ~This component requires Inventor to be installed~
END
COPY ~Tomi\Tomi.cre~ ~override\Tomi.cre~
WRITE_SHORT 0x244 0
WRITE_BYTE 0x246 ~%TECHNOL%~
WRITE_BYTE 0x247 0x40
SAY NAME1 ~Tomi~
SAY NAME2 ~Tomi~
SAY MORALE ~Wybacz, ojczyzno! W domu jest mniej strasznie!~ []
SAY HAPPY ~Czyżby zabawa w zbyt prawych rycerzy?~ []
SAY UNHAPPY_ANNOYED ~Och... Niezbyt moralnie, lecz czy ktoś się troszczy?~ []
SAY UNHAPPY_SERIOUS ~Och... Niezbyt moralnie, lecz czy ktoś się troszczy?~ []
SAY UNHAPPY_BREAKING ~Och... Niezbyt moralnie, lecz czy ktoś się troszczy?~ []
SAY BATTLE_CRY1 ~Zaraz poznasz moc ucznia Gonda!~ []
SAY LEADER ~Ja? Serio? Nie jakiś tępy osiłek?~ []
SAY TIRED ~Mam nogi jak kłody. Może przyda się postój?~ []
SAY BORED ~Nuda. Prawie jak wtedy, gdy żyłem w lesie.~ []
SAY HURT ~Auć! Wymyślę skafander przeciwbólowy!~ []
SAY SELECT_COMMON1 ~Tak?~ []
SAY SELECT_COMMON2 ~Gotowy.~ []
SAY SELECT_COMMON3 ~Stoję w gotowości.~ []
SAY SELECT_ACTION1 ~Idę.~ []
SAY SELECT_ACTION2 ~Zrobię, o co mnie prosisz.~ []
SAY SELECT_ACTION3 ~Lecę.~ []
SAY DAMAGE ~Chyba moje gadżety padną łupem... głupców.~ []
SAY DYING ~Ciekawe, ile wróg nabierze doświadczenia za mą śmierć...?~ []
SAY AREA_FOREST ~Las. Prawie jak w domu. Czy możemy już stąd sobie pójść?~ []
SAY AREA_CITY ~O tak! Ruch i mnóstwo życia! W mieście czuję się ożywiony!~ []
SAY AREA_DUNGEON ~Skarby, potwory, wilgoć i półmrok. Raczej nie jest tu... inspirująco!~ []
SAY AREA_DAY ~Słońce wygląda jak ogromna... lampa.~ []
SAY AREA_NIGHT ~Nigdy nie zrozumiem, co poeci widzą w tych gwiazdach, księżycu i innych atrybutach nocy!~ []
SAY SELECT_ACTION4 ~Z naoliwionym sprzętem - ruszam przed siebie!~ []
SAY SELECT_ACTION5 ~Co? Znów jakiś zamek do otworzenia? Pułapka do unieszkodliwienia?~ []
SAY SELECT_ACTION6 ~Pora na praktykę. A teoria na bok!~ []
SAY SELECT_RARE2 ~O! Czyżby ktoś nie mógł się zdecydować?~ []
SAY SELECT_COMMON4 ~Gotowy~ []
SAY SELECT_COMMON5 ~Stoję w gotowości~ []
SAY CRITICAL_HIT ~Oto świetna koordynacja oka-ręki!~ []
SAY CRITICAL_MISS ~Co za bez... celność!~ []
SAY INVENTORY_FULL ~Nie zmieszczę niczego więcej!~ []
SAY BATTLE_CRY2 ~Zaraz poznasz moc ucznia Gonda!~ []
SAY BATTLE_CRY3 ~Zaraz poznasz moc ucznia Gonda!~ []
SAY SELECT_COMMON6 ~Tak?~ []
SAY SELECT_RARE1 ~Binokle, petarda, granat, bomba, ale z ciebie stara trąba!~ []
SAY REACT_TO_DIE_GENERAL ~Umiera w sumie dość młodo... szkoda.~ []
SAY BIO ~Zapytany o przeszłość, TOMI mówi bez ogródek, że wychował się w osadzie leśnych gnomów w lasach Tethyru. Strasznie się tam ponoć nudził, a jego twórcze instynkty przerastały inne gnomy. Niektórzy twierdzili, że płynie w nim krew skalnego gnoma. Z tych powodów opuścił rodzinne strony, by ujrzeć Komnatę Cudów we Wrotach Baldura.
Tomi ma nieco wyidealizowane podejście do życia na szlaku, a jego brak doświadczenia tylko to potęguje.~
- nagranie i przygotowanie dźwięków
- oskryptowanie dialogów i napisanie kilku (np. między npc)
- utworzenie skryptów
- sprawdzenie i obczajenie tego, jak podklasę wynalazcy "przykleić" do npca w sposób cywilizowany (bez takich chwytów jak w przypadku projektu Jansen jako technolog)
_________________ years ago i had an elven beauty, now i am closer to mordor
Wysłany: 2024-08-21, 13:28 Tomi - gnom wynalazca #3
"Szkielet" moda jest gotowy.
Zostało otagowanie dialogów i skrypt.
No i wymyślenie kilku (np. nieco konfliktowe odzywki między Tomi, a Faldorn itp.).
Kod zmieniłem bazując na modzie Emily BG1
Kod:
BACKUP ~Tomi\backup~
AUTHOR ~Ruffle_truffle~
BEGIN ~Tomi NPC~
SUBCOMPONENT ~Install Tomi NPC?~
REQUIRE_COMPONENT ~Technol.tp2~ ~0~ ~This mod need Inventor kit to be installed~
COPY ~Tomi\Tomi.cre~ ~override\Tomi.cre~
SAY NAME1 ~Tomi~
SAY NAME2 ~Tomi~
SAY MORALE ~Wybacz, ojczyzno! W domu jest mniej strasznie!~ [TOMIz]
SAY HAPPY ~Czyżby zabawa w zbyt prawych rycerzy?~ [TOMIcc]
SAY UNHAPPY_ANNOYED ~Och... Niezbyt moralnie, lecz czy ktoś się troszczy?~ [TOMIdd]
SAY UNHAPPY_SERIOUS ~Och... Niezbyt moralnie, lecz czy ktoś się troszczy?~ [TOMIdd]
SAY UNHAPPY_BREAKING ~Och... Niezbyt moralnie, lecz czy ktoś się troszczy?~ [TOMIdd]
SAY BATTLE_CRY1 ~Zaraz poznasz moc ucznia Gonda!~ [TOMId]
SAY LEADER ~Ja? Serio? Nie jakiś tępy osiłek?~ [TOMIp]
SAY TIRED ~Mam nogi jak kłody. Może przyda się postój?~ [TOMIy]
SAY BORED ~Nuda. Prawie jak wtedy, gdy żyłem w lesie.~ [TOMIe]
SAY HURT ~Auć! Wymyślę skafander przeciwbólowy!~ [TOMIn]
SAY SELECT_COMMON1 ~Tak?~ [TOMIf]
SAY SELECT_COMMON2 ~Gotowy.~ [TOMIt]
SAY SELECT_COMMON3 ~Stoję w gotowości.~ [TOMIu]
SAY SELECT_ACTION1 ~Idę.~ [TOMIa]
SAY SELECT_ACTION2 ~Zrobię, o co mnie prosisz.~ [TOMIb]
SAY SELECT_ACTION3 ~Lecę.~ [TOMIc]
SAY DAMAGE ~Chyba moje gadżety padną łupem... głupców.~ [TOMIi]
SAY DYING ~Ciekawe, ile wróg nabierze doświadczenia za mą śmierć...?~ [TOMIk]
SAY AREA_FOREST ~Las. Prawie jak w domu. Czy możemy już stąd sobie pójść?~ [TOMIm]
SAY AREA_CITY ~O tak! Ruch i mnóstwo życia! W mieście czuję się ożywiony!~ [TOMIbb]
SAY AREA_DUNGEON ~Skarby, potwory, wilgoć i półmrok. Raczej nie jest tu... inspirująco!~ [TOMIl]
SAY AREA_DAY ~Słońce wygląda jak ogromna... lampa.~ [TOMIj]
SAY AREA_NIGHT ~Nigdy nie zrozumiem, co poeci widzą w tych gwiazdach, księżycu i innych atrybutach nocy!~ [TOMIq]
SAY SELECT_ACTION4 ~Z naoliwionym sprzętem - ruszam przed siebie!~ [TOMIv]
SAY SELECT_ACTION5 ~Co? Znów jakiś zamek do otworzenia? Pułapka do unieszkodliwienia?~ [TOMIw]
SAY SELECT_ACTION6 ~Pora na praktykę. A teoria na bok!~ [TOMIx]
SAY SELECT_RARE2 ~O! Czyżby ktoś nie mógł się zdecydować?~ [TOMIr]
SAY SELECT_COMMON4 ~Gotowy!~ [TOMIt]
SAY SELECT_COMMON5 ~Stoję w gotowości.~ [TOMIu]
SAY CRITICAL_HIT ~Oto świetna koordynacja oka-ręki!~ [TOMIg]
SAY CRITICAL_MISS ~Co za bez... celność!~ [TOMIh]
SAY INVENTORY_FULL ~Nie zmieszczę niczego więcej!~ [TOMIo]
SAY BATTLE_CRY2 ~Zaraz poznasz moc ucznia Gonda!~ [TOMId]
SAY BATTLE_CRY3 ~Zaraz poznasz moc ucznia Gonda!~ [TOMId]
SAY SELECT_COMMON6 ~Tak?~ [TOMIf]
SAY SELECT_RARE1 ~Binokle, petarda, granat, bomba, ale z ciebie stara trąba!~ [TOMIaa]
SAY REACT_TO_DIE_GENERAL ~Umiera w sumie dość młodo... szkoda.~ [TOMIs]
SAY BIO ~Zapytany o przeszłość, TOMI mówi bez ogródek, że wychował się w osadzie leśnych gnomów w lasach Tethyru. Strasznie się tam ponoć nudził, a jego twórcze instynkty przerastały inne gnomy. Niektórzy twierdzili, że płynie w nim krew skalnego gnoma. Z tych powodów opuścił rodzinne strony, by ujrzeć Komnatę Cudów we Wrotach Baldura.
Tomi ma nieco wyidealizowane podejście do życia na szlaku, a jego brak doświadczenia tylko to potęguje.~
[color=#669900]WRITE_SHORT 0x246 (IDS_OF_SYMBOL (~kit~ ~TECHNOL~))[/color]
Na "Oliwkowo" dałem linijkę odpowiadającą za "przyklejenie" podklasy do pliku .CRE
U mnie Tomi dołącza jako "Wynalazca", po potraktowaniem go Ctrl + Q (póki co).
Baldur 2024-08-21 14-21-19-47.jpg
Plik ściągnięto 10 raz(y) 330,94 KB
_________________ years ago i had an elven beauty, now i am closer to mordor
Wysłany: 2024-10-10, 14:16 Hipersześcian (6 NPC Projekt) - plany
Czekam na dłuższą przerwę od zajęć.
Kuglarze są w miarę ok, oprócz dwóch niedociągnięć:
- Lustro wody ma startowo 1 ładunek odbitego obrazu, do normalnej liczby użyć wraca po odpoczynku
- obie bronie posiadają nieścisłość w opisie dotyczącym ich wagi - są nieco cięższe, niż ten opis wskazuje
Mimo to nie chcę już wklejać kolejnych wersji.
Dziś zdziwiło mnie, że nie ma za bardzo kapłańskich podklas dla półorków...
Sługa Shargaasa
Shargaas to bóstwo orczych assasynów, którzy nad otwartą walkę przedkładają skrytobójstwo. Często tacy kapłani są również złodziejami. Służąc Lordowi Nocy zyskują moce oparte na ciemności i strachu.
ZALETY:
- +1 do mnożnika ciosu w plecy (jeśli kapłan jest również złodziejem).
- Może rzucić Mroczną Dłoń Shargaasa, raz dziennie na 3 poziomy (zaczynając od jednego użycia na 1. poziomie).
MROCZNA DŁOŃ SHARGAASA: Ta zdolność spowija cel kloszem nieprzeniknionego mroku. Ofiara staje się ślepa na 10 rund, a ciemność jest tak gęsta, że nie pomaga nawet infrawizja.
- Może rzucić Płaszcz terroru raz na pięć poziomów, zaczynając od jednego użycia na 5. poziomie).
PŁASZCZ TERRORU: Ta zdolność działa jak zaklęcie Płaszcz strachu, ale czyni również rzucającego niewidzialnym na czas trwania czaru (4 rundy).
- uściślić nieco dialogi odłączenia (Holnara i Grusham mają odpowiednie)
- napisać i zakodować dialogi między nowymi bohaterami
- sprawdzić, czy podklasa wynalazcy i półorcza kapłańska będą działały poprawnie na innych wersjach gry
No cóż, czekają mnie pracowite święta, o ile dożyję.
_________________ years ago i had an elven beauty, now i am closer to mordor
Wysłany: 2024-11-12, 18:55 Hipersześcian (6 NPC Projekt) - plany, część druga
Ok, powoli krystalizuje się wizja co do tego projektu.
Patrzę na to, ile zajmuje całość i wychodzi mi prawie 200 MB (dużo zajmuje dubbing i muzyka).
Hipersześcian, czyli 6 NPC:
- poprawić nieco skrypty u 4 postaci (w tym te, które odpowiadają za dialogi odłączenia)
- napisać dialogi między wszystkimi nowymi
- dodać muzykę
Chciałbym też rozwinąć nieco quest Vicrila, dodać epizodycznie obecność Holnary w Siege of Dragonspear (chociaż grałem tylko raz, a postać pojawi się epizodycznie - w Kopalniach Krasnoludów w queście pobocznym, cóż, Tiax i Garrick również nie dołączają do nas).
A jeśli chodzi o dalszą perspektywę, to trzy z tych swoich bohaterów fajnie by może było umieścić w drugiej części. Byliby to:
- Belaree (właściwie to już jest rozpisana fabularnie)
- Holnara (jej postać jest wyjątkowa, dość ciekawie mogłaby "dialogować" np. z Aerie, Korganem)
- Vicril (ech, cóż, postać tajemnicza i wyniosła, nie sądzę, by dużo w tym zmieniać, ale trzeba go nieco uwydatnić)
Cóż, tyle na razie co do planowania.
P.S. Acha, no i dwa krótkie filmiki. Jeden z przymiarkami do Belaree, drugi ze świątynią Auril (nowa lokacja, być może do użycia w dwójce, lub nawet w jedynce):
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum