Tym razem wybór padł na melodię z dolnego miasta z BG3, która nazywa się "Streets and Faces". Możliwe, że każdy skojarzy tę kompozycję z gry, choć istnieje obawa, że nie zyska ona szerszej popularności w porównaniu do reszty OST. Z jakiegoś powodu nie uwzględniono jej w oficjalnym albumie z soundtrackiem BG3. Ludzie teraz mają problem z dotarciem do niej (choćby na takim YouTubie), bo nie znają tytułu. Sam przez kilka godzin się naszukałem.
"[BG I-II]" w temacie tego wątku może sugeruje, że ograniczę się do muzyki z BG I i II, ale pomyślałem, czemu nie rozszerzyć tego na całą tetralogię BG (BG I, II, Tron Bhaala i III)? Jak by co, rzeczy związanych z BG3 będzie tu niewiele. Mam tylko dwa ulubione utwory z tej gry (z czego jeden to "Streets and Faces", a drugi to "A Threat From Nether Years"). Słyszałem za to, że publiczność szaleje za piosenką z walki z Rafaelem. Ja jakoś nie podzielam tego. Orkiestrowo nie jest zła, ale ten wokal po angielsku wytrąca mnie z imersji (po piekielnemu powinien być!). Jeśli miałbym wybierać spośród piosenek w grach, to wolę Tajemniczego Gościa z Divinity: Original Sin ("Mysterious Guest"). To napisał akurat nie Borislav Slavov, a Kirill Pokrovsky (oficjalny kompozytor Larianów do roku 2015). Też świetny muzyk. Szkoda, że nie ma go już wśród nas.
memory napisał/a:
Nie gadać. Tworzyć!
Gdyby ktoś się zastanawiał, posłusznie wykonałem ten postulat i wiosną 2023 coś tam naskrobałem do Nowych Opowieści, co spotkało się z większym lub mniejszym entuzjazmem autora modu. Przypuszczam, że Nowus coś sobie z tego wybierze i któregoś razu włączy to do aktualizacji. Jednakże jestem przekonany, że autor muzyki do Sailor Moon (gdyby żył) lepiej by sobie poradził z tym zadaniem.
Pomyślałem, że muzyka w grze mógłby się jakoś różnić w obu tych sytuacjach. Teoretycznie można by zrobić z tego mini-mod, ale wiedząc jak wygląda dodawanie nowej muzyki do gier Infinity, byłaby to raczej mordęga.
Tym razem to praca innej osoby. Motyw z menu głównego, tylko spokojniejszy. W stylu muzyki z romansu Viconii, która zresztą jest zacytowana w drugiej połowie. Uważam, że świetna robota. Też nadawałoby się do wykorzystania w modzie, np. jako tło lokacji.
Pierwsza linijka w każdym jest identyczna, a w drugiej każdy wariant prowadzi do innej tonacji (1. do D-dur, 2. do e-moll, 3. do a-moll). Trzeci chyba najlepiej nawiązuje do estetyki baldurowej, choć nie jestem pewien do którego utworu. Może do muzyki z twierdzy D'Arnise?
Niedawno się zorientowałem, że twierdza ma inną ścieżkę dźwiękową przy oblężeniu, a inną po wyzwoleniu. (Dotąd zdawało mi się, że w obu przypadkach jest ta druga). To odkrycie spowodowało, że zachciało mi się przetranskrybować i ten motyw:
https://musescore.com/user/21757231/scores/14196292
Ale tu jak zwykle muszę się przyznać do artystycznej porażki, bo choć starałem się odwzorować każdy detal (no, może perkusję trochę olałem, bo jest skomplikowana i nie chciało mi się liczyć tych stuknięć i puknięć), w oryginale jest dużo więcej życia. Lepiej układa się frazowanie i w'ogle.
Cześć! Właśnie mija rok odkąd pojawiła się inicjatywa, bym napisał muzykę do "Nowych Opowieści z Wybrzeża Mieczy". Nie rozstrzygnęło się, które z tych utworów trafią do tej modyfikacji (i czy w'ogle, bo sprawa aktualizacji NOzWM zdaje się przeciągać). Niemniej pomyślałem, że dobrze byłoby podzielić się z Wami efektem tych prac. Od dziś każdego dnia będę publikował po jednej kompozycji (łącznie jest ich 20). Po wstępnych, domowych testach doszła mnie pogłoska, że wszystkie są na jedno kopyto. Dementuję ją jednak!, bo nie ma w tym słowa prawdy. :p Każda ścieżka trwa około minuty. Wszystkie dotychczas opublikowane będą dostępne pod tym linkiem:
https://musescore.com/user/21757231/sets/6213430
Cześć! Właśnie mija rok odkąd pojawiła się inicjatywa, bym napisał muzykę do "Nowych Opowieści z Wybrzeża Mieczy". Nie rozstrzygnęło się, które z tych utworów trafią do tej modyfikacji (i czy w'ogle, bo sprawa aktualizacji NOzWM zdaje się przeciągać). Niemniej pomyślałem, że dobrze byłoby podzielić się z Wami efektem tych prac. Od dziś każdego dnia będę publikował po jednej kompozycji (łącznie jest ich 20). Po wstępnych, domowych testach doszła mnie pogłoska, że wszystkie są na jedno kopyto. Dementuję ją jednak!, bo nie ma w tym słowa prawdy. :p Każda ścieżka trwa około minuty. Wszystkie dotychczas opublikowane będą dostępne pod tym linkiem:
https://musescore.com/user/21757231/sets/6213430
Jak dla mnie rewelacja! Świetny klimat!
_________________ Nigdy nie zdobył należnej mu sławy.
Wysłany: 2024-10-14, 21:33 Pakiet naprawczy do muzyki w Nowych Opowieściach
Witajcie, Dzieci Ilmatera. Jak się dzisiaj czujecie?
Jako że mod "Nowe Opowieści z Wybrzeża Mieczy" (do BG I EE) od dłuższego czasu nie był aktualizowany i nie wiadomo, kiedy będzie (aktualna wersja w dniu kiedy robię ten wpis to 3.0), to pomyślałem, że poruszę tu pewien wątek związany z muzyką. I przy okazji podzielę się metodą, jak ów problem rozwiązać, póki jeszcze pamiętam, jak to działa.
Na czym polega problem?
Niekiedy bywa, że muzyka, która pojawia się w trakcie rozmów z towarzyszami wybrzmiewa równocześnie z muzyką z obszaru. Miało być tak, że w momencie uruchomienia muzyki pochodzącej z zasobów modu, muzyka z gry milknie (tak jak się to dzieje w BG II gdy rozmawiamy np. z Anomenem), ale tutaj nie zawsze to tak działa. Jako przykład niech posłuży ten gameplay, gdzie muzyka z bitwy nakłada się na tło muzyczne w dialogu z Masambe:
https://www.youtube.com/w...OjZWPaqM&t=210s
Jaka jest przyczyna problemu?
Ogólnie chodzi o to, że silnik Infinity nie pozwala dodać do gier na nim opartych dowolnej liczby plików z muzyką. Tej muzyki w grze podstawowej (BG I czy BG II - bez różnicy) jest bardzo dużo, co niemal wyczerpuje tę dostępną pulę (zdaje się, że takich "slotów" na muzykę jest łącznie 128). W związku z tym, gdyby każdy modder chciał tu dorzucić coś od siebie, miejsce to prędko by się skończyło. (Same "Opowieści z Wybrzeża Mieczy" dorzucają do gry 20 utworów, nie mówiąc o innych NPC modach, których jest mrowie). Modderzy więc, aby jakoś z tego wybrnąć, wpadli na pomysł, że każda nowa muzyka może w kodowaniu funkcjonować jako dźwięk i tak być traktowana przez silnik gry. Bo tak się składa, że dźwięków da się dodać dowolną ilość. Problem w tym, że odtworzenie dźwięku (takiego jak np. odgłos szczęku oręża) nie przerywa muzyki, która aktualnie jest odtwarzana, a w tym konkretnym wypadku jest to niepożądane, bo nie chcemy mieć dwóch utworów muzycznych brzmiących równocześnie. I na to znaleziono rozwiązanie. Wystarczyło moment pojawienia się tego nowego "dźwięku" (który tak naprawdę jest utworem muzycznym) poprzedzić odtworzeniem pliku muzycznego zawierającego 1 minutę i 2 s ciszy, który sprawi, że muzyka z obszaru (lub bitewna) natychmiast zamilknie. No i w tym zakresie do "Nowych Opowieści" wkradła się drobna usterka, która powoduje, że to wyciszanie muzyki nie działa.
Jak to naprawić?
Znam dwie metody. Jedna z nich jest prostsza, ale prowizoryczna, a druga trudniejsza. Zacznijmy od tej prostszej:
1. Wystarczy oprócz "Nowych Opowieści z Wybrzeża Mieczy" zainstalować też jakiś NPC mod od Skitii (np. Emily NPC lub Helga NPC). Każdy z tych modów zawiera elementy, które przy okazji poprawiają działanie muzyki w "Nowych Opowieściach". Osoby, które korzystają z wielu modów, mogły się więc w ogóle z tym problemem nie zetknąć. (No ale ja się zetknąłem i zacytowany YouTuber też – choć on w trakcie tego gameplayu zdaje się tego nie zauważać).
2. Metoda trudniejsza polega na tym, że trzeba pobrać 2 pliki: blank.mus oraz blank.acm, które tu załączam. Otwórz folder instalacyjny "Nowych Opowieści" i tam umieść pliki blank.acm oraz blank.mus w folderze "Audio". Następnie otwórz w notatniku plik "Setup-NOzWM.tp2", odszukaj tam frazę "wyciszanie innych dźwięków" – pod tym nagłówkiem znajdują się 3 linijki kodu:
Przesyłam też sejw, na którym można samemu przetestować, czy naprawianie muzyki w Nowych Opowieściach odniosło skutek. Chwilę po odpaleniu gry pojawia się rozmowa z Fiodorem. Dotyczy ona jego osobistego zadania, zatem nie będzie tu żadnej specjalnej muzyki. Ale kilka sekund po tym zdarzeniu odpala się druga rozmowa, z tym samym kompanem, i tym razem jest to rozmowa "koleżeńska". Jeśli korzystałeś z domyślnych plików instalacyjnych "Nowych Opowieści" 3.0, to dwa utwory będą się tutaj nakładać, natomiast w wersji naprawionej nakładania być nie powinno.
Przesyłam moją muzykę do Nowych Opowieści, na wypadek jak by ktoś chciał ją sobie przesłuchać w dogodniejszej formie. Podzieliłem ją na dwa foldery: 1M to motywy zwykłe, a 2M romansowe.
Nowe Opowieści w Wybrzeża Mieczy - muzyka - Ril - 2024-10-20.zip
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum