11-06-2017 Lekko poprawiona wersja TWM do BGEE, poprawiająca około połowę wypunktowanych na forum błędów i uciążliwości:
TWMdemo_v3.51R2_EE62beta
Lista poprawek w dalszej części tematu.
19-02-2017 Czas leci a wersja pod BGEE wciąż nie osiągnęła doskonałości. Tym niemniej według Memory'ego, który trochę pograł i wyłapał najbardziej rzucające się w oczy błędy, jest już całkiem grywalna. Myślę, że nie jest bardziej zabugowana, niż pierwsze skończone wersje innych wydawanych modów. Dlatego zdecydowałem się opublikować TWMdemo dla BGEE jako pierwszą otwartą wersję beta.
TWMdemo_v3.51_EE61beta
Oczywiście w tym temacie proszę zgłaszać wszystko, co się nie podoba, a postaram się zrobić poprawkę możliwie jak najszybciej.
EDIT (22-02-2017): Wersja dla BGEE w zasadzie prawie nie różni się od wersji BG1. Wycięto 5 komponentów opcjonalnych, bo odpowiednik w BGEE już istnieje:
~Poprawka wlasnosci rasowych do BG1 v2.01 autorstwa aVENGERa~
~Lepsza muzyka w BG1~
~Doswiadczenie za zapamietywanie czarow mistycznych v2.1~
~Mala przerobka GUI dla BG1 640x480 by Lava Del'Vortel~
~Nakladka na WideScreen Mod poprawiajaca GUI w BG1~
Odporności elfów i półelfów na sen i zauroczenie oraz pełne wykorzystanie motywów muzycznych są już obecne w BGEE. GUI dla wyższych rozdzielczości BG1 jest niekompatybilne z enginem BGEE i niepotrzebne. EXP za nauke czarów jest częścią własności enginu BG2/BGEE, więc proteza w postaci doświadczenia za pierwsze zapamiętanie czaru (tylko tak dało się w BG1) też nie jest potrzebna.
Ponadto z komponentu ~Wybrane TWEAKI do BG1 z dudleyville.com~ wyciąłem poprawki dialogów Ike'a i hobgoblina HOBGO5.dlg, nie ma ich w BGEE, ale jest w modzie BG1-UB, także dla wersji dla BGEE.
Jedyną drobną, ale realną stratą jest wyłączenie w komponencie głównym kodu wstawiającego niektórym BN-om jednoręczne włócznie, by mogły je nosić z tarczą. W BGEE to rozwiązanie nie powoduje zwiech gry, ale animacje ataków włócznią nie są wyświetlane prawidłowo, lub w ogóle nie wyświetlane. Być może spróbuję jeszcze zmierzyć się z problemem później.
Dodany został za to jeden nowy komponent tweakowy ~Zmiana animacji rzutu broni miotanych na styl silnika BG2~. Zamach bronią miotaną w BGEE różni się od tego z BG2 i wynika to z innych ustawień w ITM, stanowiących zaszłość po BG1. Zamach z BG2 jest subtelniejszy i bardziej naturalny, ten z BG1 bardziej zamaszysty i gwałtowniejszy jak klasyczny rzut dyskobola.
Tak samo jak w wersji TWM dla BG1 tylko w wersji polskiej jest komponent ~Zadanie 'Serce Mroku'~, komponent ~Rha'She i Astokatae~ oraz dodatkowe bantery NPCów z ~Some additions to NPC's AI & dialogs~. Cała reszta posiada tłumaczenie angielskie.
'Serce Mroku' jest na tyle fajnym i już dojrzałym komponentem (nie zamierzam go więcej przerabiać czy rozbudowywać), że może ktoś chciałby się podjąć tłumaczenia na angielski?
_________________ "There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Ostatnio zmieniony przez Zed Nocear 2017-08-27, 17:14, w całości zmieniany 5 razy
Świetna wiadomość, wreszcie będę mógł wypróbować TWM, bo wstyd przyznać, ale do tej pory w niego nie grałem
_________________ Then they summoned me over to join in with them
To the dance of the death.
Into the circle of fire I followed them
Into the middle I was led
Również zacząłem niedawno kampanię... eh, i znowu reset.
Dzięki za wersję pod EE, Zed. Cytując klasyka: "przydało by się trochę polotu i finezji, w tym smutnym jak p***a mieście". I ty to dostarczasz.
Poprawiona wersja pierwszego posta:
Czas leci a wersja pod BGEE wciąż nie osiągnęła doskonałości. Tym niemniej według Memory'ego, który trochę pograł i wyłapał najbardziej rzucające się w oczy błędy, jest już całkiem grywalna. Myślę, że nie jest bardziej zabugowana, niż pierwsze skończone wersje innych wydawanych modów.
Tak sobie myślę, że przydałaby się lista komponentów z oznaczeniem co działa po polsku, co po angielsku, a co zostało wycięte w wersji do EE (bo na pewno coś musiało, co nie?)
Tak sobie myślę, że przydałaby się lista komponentów z oznaczeniem co działa po polsku, co po angielsku, a co zostało wycięte w wersji do EE (bo na pewno coś musiało, co nie?)
Uzupełniłem.
Konwersja z BG1 do BGEE jest też po części konwersją do BGT. Teraz muszę potestować wersję do EE i jeszcze podszlifować. Będę miał też ochotę wykończyć jakiś nowy komponent i dodać do TWM, zanim zabiorę się za konwersję do BGT. Powinno być trochę łatwiej niż pierwsza konwersja.
_________________ "There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
1] @01 Dodatkowe soundsety EN/PL trafiają do odpowiednich folderów językowych BGEE - wcześniej nie działały
2] @02 "Wybredne przyłączanie NPCów..." jako OPCJA komponentu głównego - można zrezygnować z instalacji
3] @11 'urozmaicenie przedmiotów' - sztylety rzucane w bg1 i bgee 2.x mają wagę 0 a nie 1 - poprawka wersji HQ w opisie
4] @14,@16,@22 - dostosowanie NPCów z TWM do trybu "Legacy of Bhaal" ("Dziedzictwo Bhaala")
5] @14 'Annamorth' - Obrażenia z zatrutej szaty zbijają HP do 1 pktu, ale nie zabiją maga
6] @15 'Preromans Viconii' - Złagodzenie bezwzględnej odmowy Viconii przyłączenia Player1 gdy LG do warunku CHA<19
7] @16 'Tsuki' - poprawki encountera Tsuki z PP we Wrotach, wymuszone różnicami w dzialaniu enginu BGEE - inaczej działał nieprawidłowo
8] @17 'Odkupienie Centeol' - eliminacja teleportu pająków do uśpionych członków drużyny poza "snem"
9] @17 'Odkupienie Centeol' - poprawki tekstów: w BGEE zmiana Icarusa na Irenicusa, dodanie brakujących form żeńskich, zmiana narracji we wpisach do dziennika z "my" na "jedno z nas"
10] @17 'Odkupienie Centeol' - poprawione znikanie 'Wspomnienia Icarusa' po wyjściu z lokacji w trakcie walki i powrocie na nią
11] @18 'Serce Mroku' - poprawka miecza z zamkniętej skrzyni Drowa, który "przyklejał się" do ekwipunku: SW02H01B>SW02H01Q.
12] @18 'Serce Mroku' - Viconia nie komentuje tematu kapłana Ibrandula ("ależ ten kapłan to głupiec"), jeśli nie brała udziału w przygodzie i go nie spotkała.
13] @19 'Stanowisko archeologiczne' - zlecenie Cykady na Tertiona zostawia namiar w dzienniku, gdzie go szukać
14] @54 & @93 - uzupełnienie xpcap.2da i xplevel.2da o klasę szamana (to nie wina komponentu "różnice płci w Faerunie")
15] @56 Uciszenie "Przed wyruszeniem w droge..." dostosowane do wielojęzyczności BGEE - wcześniej nie działało
16] @62 'Różnice płci w Fearunie' - Pas zmiany płci zmienia statystyki w obie strony, zgodnie z koncepcją komponentu
17] @89 stawanie się INNOCENTów wrogimi, gdy widzą atakowanych innych innocentów, jak było w BG1, jako OPCJA
Dziękuję wszystkim za zagranie w TWM i zgłaszane uwagi.
_________________ "There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
_________________ "There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Ostatnio zmieniony przez Zed Nocear 2017-08-27, 17:10, w całości zmieniany 1 raz
Zedzie, tak z ciekawości, jak wyciągnąć paczki pliki dialogowe? Zwykle programy do dekompresji (winrar, winzip, 7zip) są w stanie rozpakować archiwum .exe, w tym wypadku jednak programy krzyczy, że nie może otworzyć pliku jako archiwum. Generalnie chciałbym zajrzeć "pod maskę" bez konieczności instalowania moda. Jest to wykonalne?
Druga sprawa, planujesz Zedzie jeszcze jakieś aktualizację pod wersję BGEE, czy można traktować tę wersję jako finalną, przynajmniej jeśli chodzi o zawartość (nowe questy, dialogi itp)?
_________________ Then they summoned me over to join in with them
To the dance of the death.
Into the circle of fire I followed them
Into the middle I was led
Zazwyczaj to jest tak, że to co nie jest osobno, to co nie jest oznaczone jako coś roboczego, można już tłumaczyć. Najlepiej to, co wchodzi w skład komponentu głównego, a jak nie... no to zależy jak to wszystko się tam rozkłada. Pliki tra Zeda zazwyczaj są pogrupowane i np. jak jest jakiś komponent, to wszystko co go dotyczy jest w jednym pliku tra.
A moda nie musisz instalować. Tzn musisz, ale możesz bez gry. Po prostu zrób sobie folder TWM (np. na pulpicie) i zainstaluj go do tego folderu.
EDIT: Zed, jak chcesz by Twoje linki były bezpośrednio do pliku, a nie do dropbox gdzie się dopiero klika by pobrać, zamień cyfrę 0 na końcu linku na cyfrę 1. Taki trick związany z dropbox.
EDIT2: Poza tym rar są lepsze pod wieloma względami. Nie dość, że nie trzeba go "instalować" by zajrzeć do środka, to jeszcze Avast od niego nie szaleje. Właśnie Avast mi go wywalił, bo stwierdził, że jest dziwny i chce go przeskanować... osobiście nienawidzę jak się robi instalatory exe, bo tylko więcej z nimi problemu.
TWM rozszerzam skończonymi modułami/komponentami. Tak jak napisał Lava, to co wchodzi do TWM jest już formalnie skończone i raczej nie będzie w znaczący sposób przerabiane/rozbudowywane. Każdy komponent posiada tekst w postaci wydzielonego, zazwyczaj jednego, pliku TRA dla dialogów + sekcja w Setup.TRA. Błędy i niewygodne rozwiązania są wykrywane cały czas i poprawiane, ale nie wpływa to znacząco na strukturę komponentów. Planuję w przyszłości dodawać nowe komponenty, ale nie będzie to miało żadnego wpływu lub minimalny na już istniejące.
Staram się nie kasować starszych wersji, a mam tylko 3 GB darmowego dropboxa. Dlatego zależy mi, by archiwa były jak najmniejsze. Pliki pakuję do formatu SQX archiwizatorem w formie plug-ina do Total Commandera. RAR daje dużo gorszą kompresję (jakieś 35 MB na parze TWM do BG1/BGEE). Mając wtyczkę SQX w TC mogę przeglądać archiwa w tym formacie (ctrl-pgdn) i podglądać/wypakowywać poszczególne pliki. Tylko funkcja synchronizacji folderów w TC nie działa z archiwum SQX. Ja używam AVG, kiedyś też Avasta, Kasperskiego i żadnych fałszywych alarmów z archiwum SQX nie miałem, ale to jest poważny argument. Będę do najnowszej wersji dokładał archiwum RAR, ale zawsze tylko najnowszej, starsze wyłącznie SQX.
Lava, dzięki za hint z adresem w dropboxie, nie wiedziałem, wypróbuję.
Wersja RAR dodana w temacie zgłoszenia powyżej.
EDIT do poniżej: kiedyś już zwiększyłem o 1 GB, dlatego mam 3 GB, ale zatrudnię jeszcze rodzinę, to o 1,5 GB powiększę.
_________________ "There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Ostatnio zmieniony przez Zed Nocear 2017-08-28, 07:05, w całości zmieniany 1 raz
Chodzi o to, że exe Avast mi automatycznie albo kasuje, albo wrzuca do kwarantanny i nawet nie mogę zainstalować. Musze wyłączyć antywirus zanim w ogóle pobieranie pliku, bo on od razu na to reaguje.
Pojemność dropbox można łatwo zwiększać "zadaniami" (tam do jakiegoś momentu) przez zapraszanie kolejnych znajomych. Tam było kiedyś określone ile można raz tak robić. Każda 1 osoba to 500 mb. Załóż sobie "służbowego dropboxa" albo może ktoś z CoB potrzebuje. Zapraszasz wtedy przez panel DB i jak ta osoba to zrobi, dostajesz pojemność. Sądzę, że jeszcze do 4 gb spokojnie by Ci się udało.
Pojemność dropbox można łatwo zwiększać "zadaniami" (tam do jakiegoś momentu) przez zapraszanie kolejnych znajomych.
Kiedyś się tak bawiłem na wirtualce zapraszając samego siebie i do 20 GB sobie podbiłem chociaż używanie Dropboksa do hostowania modów jest dość ryzykowne - to cud, że te pliki wciąż są dostępne.
Ale ja nie o tym.
Ktoś niepolskojęzyczny właśnie przypomniał mi o TWM, bardzo go zachwalając, ale podobno jest problem z niekompletnie przetłumaczonym readme. Mógłbym się podjąć dokończenia. Drugi problem to ten właśnie, że niewiadomo jak długo ten mod będzie jeszcze wisiał na Dropboksie.
Miałby ktoś kontakt do Zeda, aby się spytać o możliwość zmirrorowania TWM w bardziej dostępnym miejscu? No bo nie oszukujmy się, Dropbox, i do tego na polskojęzycznym forum phpBB by Przemo (które też niewiadomo jak długo pociągnie) nie jest zbyt przyszłościowe. Żeby nie było - życzę cob jak najlepiej, ale obecne czasy pokazują że nawet web.archive.net może siąść.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum