Poprzedni temat «» Następny temat
[BG III] Mody
Autor Wiadomość
Leoncoeur 
Bibliotekarz


Wiek: 44
Posty: 824
Podziękowania: 40/33
Skąd: Praga
Wysłany: 2023-09-05, 13:17   [BG III] Mody

W kwestii modowania, taki temat się przyda zapewne.
Zachęcam dzieleniem się i poelcaniem modów jakie uważacie za ciekawe i dobre dla rozgrywki.

Na ta chwilę nie zauważyłem aby mody powodowały jakieś bugi czy problemy z grą, a ich wgrywanie jest bardzo proste, polecam zatem szczerze modowanie.


Do siekniecia tego tematu zachęciły mnie wrzucone dziś mody, które poprawiają bugi/problemy z grą.
Tj.:

  • Camp event noticifations - trudniej przegapić cutscenes i interakcje obozowe. Jak słusznie pisał Vinci, pewne buffy dostawane "do końca dnia/do długiego odpoczynku" sprawiają iż spamy w obozie rzadziej/mniej chętnie. A jak słusznie gdzieś zauważyła bodaj Neysa to zdarza się iż omijając obóz i unikając długiego odpoczynku nawarstwia się ilość wątków/cutscene do odpalenia podczas odpoczynku i potrafią one przepaść (ie. romanse - odpoczynek triggeruje 2 sceny z dwóch wątków, odpala się jedna, druga już nie).
    Ten mod pokazuje wykrzyknik nad głową CHARNAME w momencie gdy w kolejce czeka już jakaś cutscene obozowa. Dokładnie na tej samej zasadzie, jak oznaczenia nad NPC gdy mają coś istotnego do powiedzenia.
    Imho to mod-musthave na ta chwilę.

  • Mol stolen belongings bugfix
    Skala zdecydowanie mniejsza. Mi ta misja o skradzionych rzeczach w obozie druidów się wykrzaczyła, bo nie miałem odpowiedniej opcji dialogowej w rozmowach z dzieciakami. Lepiej instalnąć, bo nie wiem od czego ten brak zależy. Póki w jakimś patchu nie napiszą, że wyeliminowali ten błąd, to każdy może mieć ten problem.


A jak już te dwa daję to i garść innych:

  • BG3 fixed
    Mod wprowadza poprawki do gry, naprawiając te rzeczy, co nie działają jak powinny.
    Przykładowo szał barbarzyńcy działa tylko na ataki, które wykonywane są z użyciem Siły (zapomnij o berserku z rapierem)
    Mod ma 3 wersje: fix, PnP Rules, Rebalance, można je instalowac osobno.

  • Better Containers
    absolutny musthave dla tych co lubią się pokisić w porządkowaniu ekwipunku. Rozwija skrzynki plecaki etc. z 5 slotów w szerz do 7 slotów wszerz. Jaka to róznica ogarnie tylko ten kto skorzysta.

  • Better character & party panels
    Zdecydowanie mniej istotne zmiany niż powyżej, ale panel postaci jest po instalacji zdecydowanie przyjemniejszy. Inventory na 10x7 slotów. Fajne.

  • Baldur's Priority - CPU Performance FPS Optimizer
    Mod poprawiający wydajność gry i optymalizację. Na akt 3 może być przydatne dla nico starszych kompów, bo akt 3 to rzeźnia procesorów.

  • Highlight everything
    Zwiększa ilość przedmiotów, które podświetlają się przy użyciu leftAlt. Lootowanie lookacji to bardzo ułatwia.

  • Toogle Toolpit
    Blokuje lewy alt na podświetlanie loot'u. Nie trzeba przytrzymywac aby sie podświetlał, tylko włączać/wyłączać to podświetlenie.

  • NPCs don't run
    trochę się wahałem czy wrzucać tego moda, bo on trochę jest nie tyle naprawiający błędy/usprawniający rozgrywkę, co jednak nastaje trochę na immersję.
    Ten mod blokuje reakcje NPC na przywołajki czy dziekie formy druida. Normalnie to bym nie polecał, ale niestety jest z tym związany pewien niewielki bug. Otóż NPC co uciekli na widok np. twoich zombie czy żywiopłaka, potrafią nie wrócić na swoje normalne miejsce i albo musisz ich potem szukać mozolnie (problem widać dopiero w akcie 3, mieście), albo wgl znikają z gry - tak mi się przydarzyło z handlarką ze zbrojowni przy Wierzy Ramazitha. Uciekła na widok żywiołaków i nie wróciła na swoje miejsce, jakby wyparowała, nigdzie znaleźć jej nie dałem już rady.

  • Stackable items
    Kolejny co pół na pół pomaga ale jakoś immersję łamie. Pozwala łączyć w jeden slot przedmioty co sa niepołączalne w bazowej wersji gry. Czyli np 100 sztyletów w 1 slocie. To własnie jest aspekt nieimmersyjny, ale z drugiej strony jest sporo przedmiotów co są normalnie przedmiotami połączalnymi, ale wskutek bugu nie da się połączyć (np. niektóre identyczne srebrne kielichy, co mnie osobiście srogo irytuje...).

  • Polyamory
    Podobnie jak wyżej, ten już własciwie nie broni się jakąkolwiek potrzebą wprowadzania jego nieimmersyjności, ale jak ktoś chce poznać wszystkie romanse w grze, to musiałby przechodzić ją 8 razy. Ten mod daje opcje multiromansu.

  • Większa czcionka
    Komentarz zbędny. Jest kilka modów tego typu.

  • Native camera tweaks
    Naprawdę ciekawe rzeczy można tu robić z widokiem kamery. Biorac pod uwagę, że izometryka połączona z 3D zasysa w niektórych przypadkach - warto się tym modem zainteresować...

  • WASD
    ... albo walić izometrykę i bawić się na 3rd person ze sterowaniem klasycznym dla takiej rozgrywki. Oczywiście ponieważ gra jest robiona pod izometrykę, to może być tu czasem srednio, ale ciekawy motyw.

  • Kaga was right
    Fallout 2 style (if You know what i mean). Dla tych co nie lubią politycznej poprawności w grach i kreowania kaszojadów na nie-do-ubicia. Dotyczy tylko tieflingów z obozu druidów.
    Sayonara Mol! ^^

  • Appearance edit
    Ten mod ma 3 warianty:
    1. pozwala zmieniac w czasie gry wygląd CHARNAME (fajne jak ktoś fanatycznie immersyjny chce se zmienić zarost czy fryzurkę)
    2. zmieniać wygląd origin companions
    3. zmieniać wygląd hirelings.

    Ja to stosuję w trzeciej wersji, naprawdę fajne jak ktoś chce pohulać z kukiełkami Marnieja i je sprofilowac wyglądem. Niestety twórca na ta chwilę ma problemy ze zmianą modelów ciała, co oznacza, ze rasy czy płci nie da się zmienić. Ale i tak fajne, szczególnie jak się to połączy z masą modów rozwijających kreację postaci jak New Character Creation Presets, Tav's Hair Saloon, Faces of Faerun, Horns of Faerun, czy też ciekawy wizualnie: Eyes of Beholder


  • Deity for all
    Bardzo ciekawa drobna modyfikacja immersyjna, co wgl nie wpływa na grę. Przy tworzeniu postaci można sobie wybrac własne bóstwo nie będąc kapłanem. Wyświetla się ten wybór w panelu postaci i tyle. Niby nic, a głębi dodaje.
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Cahir, Neysa
Neysa 
Witch with the Cats


Wiek: 102
Posty: 189
Podziękowania: 20/44
Skąd: z Kociej Wieży
Wysłany: 2023-09-06, 22:23   

Powrót kursora z BG2:

:arrow: https://www.nexusmods.com/baldursgate3/mods/1923

Mniejsze instrumenty muzyczne barda(dla mnie mega użyteczne, bo latanie z kobyłą na plecach wygląda śmiesznie):

:arrow: https://www.nexusmods.com/baldursgate3/mods/1911

:arrow: https://www.nexusmods.com/baldursgate3/mods/985

Mocniejszy Drapek(ciężko patrzeć jak biedak obrywa, z tym modem jest zdecydowanie łatwiej):

:arrow: https://www.nexusmods.com/baldursgate3/mods/1378

Podgląd wpływu na postacie w rozmowie. Dla tych, co są zmęczeni ciągłym wczytywaniem gry.

:arrow: https://www.nexusmods.com/baldursgate3/mods/2027
_________________
Nie drażnić lwa!
- Dlaczego? - zapytałem dozorcy.
- Dostaje biegunki - odrzekł.
Stanisław Jerzy Lec
  
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Cahir 
Pan Świtu


Wiek: 42
Posty: 1101
Podziękowania: 222/62
Wysłany: 2023-10-31, 12:31   

Czy myślał już ktoś już ewentualnie nad kwestią tłumaczenia modów do BG3 na polski? Patrząc na mody na Nexusie, widzę, że mało który ma polskie tłumaczenie.

Byłoby jakieś zainteresowanie na zgłębienie tematu?
_________________
Then they summoned me over to join in with them
To the dance of the death.
Into the circle of fire I followed them
Into the middle I was led
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Dead 
Bibliotekarz


Wiek: 35
Posty: 728
Podziękowania: 33/69
Wysłany: 2023-11-01, 09:55   

Ja może bez researchu własnego ośmielę się zapytać: czy jest już co tłumaczyć?

Na liście modów polecanych wyżej przez Leona i Neysę nie ma żadnych modów dialogowych, fabularnych. Czy coś się zmieniło w tej kwestii czy też chodzi o tłumaczenia opisów interfejsu i nazw nowych fryzur?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Cahir 
Pan Świtu


Wiek: 42
Posty: 1101
Podziękowania: 222/62
Wysłany: 2023-11-01, 10:06   

Przeglądałem Nexusa i jest tam więcej ciekawych modów ponad te, wymienione przez Leona, niektóre z większą ilością tekstu (jak nowe klasy, podklasy, rasy, przedmioty itp.). Modów fabularnych raczej do tej gry nie uświadczymy, chyba że Lariani udostępnią jakieś naprawdę zaawansowane narzędzia dla modderów, ale i wówczas szczerze wątpię, bo nikt nie zrobi voice actingu.

Ale generalnie jest już trochę potencjalnych modów do przetłumaczenia. Te małe mody z opisem interfejsu też można byłoby przetłumaczyć. Osobiście nie lubię, jak mi się wkrada nawet minimalna ilość tekstu w innym języku, niż aktualnie gram.

Trochę już rozeznałem temat, mniej więcej wiem, jakie kroki trzeba wykonać. Nie jest to wygodne zadanie, głównie z tego względu, że w plikach z tekstem absolutnie nie uświadczysz żadnego kontekstu, masz linijka tekstu pod linijką. Nawet wszystkie fragmenty opisu jednego przedmiotu możesz mieć rozsiane. Generalnie uważam, że większe znaczenie niż np. przy tłumaczeniu modów do BG1/BG2 będzie miało testowanie w grze.

Generalnie moje pierwotne pytanie pozostaje w mocy. Czy byłby ktoś ewentualnie zainteresowany tematem tłumaczenia modów do BG3? Chociaż na próbę, zobaczyć czy warto spędzać nad tym czas?

EDIT: Tak na próbę przetłumaczyłem Camp Event Notifications. Tam są raptem 4 linijki tekstu, ale bardziej mi chodziło o nauczenie się korzystania z narzędzi i przygotowania paczki z tłumaczeniem. Miałem pomoc jednego użytkownika Nexus, który popełnił tłumaczenie na PL. Więcej takich modów nie znalazłem, więc temat w sumie dziewiczy.
_________________
Then they summoned me over to join in with them
To the dance of the death.
Into the circle of fire I followed them
Into the middle I was led
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Neysa 
Witch with the Cats


Wiek: 102
Posty: 189
Podziękowania: 20/44
Skąd: z Kociej Wieży
Wysłany: 2023-11-01, 11:22   

Mnie akurat mieszanie języków nie przeszkadza. Mody w rodzinym języku wyglądają na pewno ładniej, więc wiele osób chętnie by z nich skorzystało. Zwłaszcza tych, które mają większą zawartość tekstu.
_________________
Nie drażnić lwa!
- Dlaczego? - zapytałem dozorcy.
- Dostaje biegunki - odrzekł.
Stanisław Jerzy Lec
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Valsharess 
Przyjaciel Klanu


Wiek: 41
Posty: 470
Podziękowania: 25/22
Wysłany: 2023-11-23, 20:45   

Z jakich programów do modowania korzystacie? Wiecie gdzie ewentualnie znaleźć przejrzystą instrukcję do rzeczonego programu?
_________________
"Blessed be the tailors. The masks are cut to fit."

Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
Dead 
Bibliotekarz


Wiek: 35
Posty: 728
Podziękowania: 33/69
Wysłany: 2024-09-20, 12:16   

Warto zauważyć, że wraz z najnowszym patchem jakaś w miarę pokaźna, choć zdaje się zredagowana przez Lariana, kolekcja modów jest dostępna do zainstalowania z poziomu menu gry.
Krótko przeglądając większość kontentu to typowa kosmetyka - ktoś tam lubi gdy Astarion jest gnomem, Halsin krasnalem a Posępna ma inną fryzurę. Ale może są tam jakieś ciekawsze pozycje?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Cahir 
Pan Świtu


Wiek: 42
Posty: 1101
Podziękowania: 222/62
Wysłany: 2024-09-21, 18:14   

Dead napisał/a:
Warto zauważyć, że wraz z najnowszym patchem jakaś w miarę pokaźna, choć zdaje się zredagowana przez Lariana, kolekcja modów jest dostępna do zainstalowania z poziomu menu gry.
Krótko przeglądając większość kontentu to typowa kosmetyka - ktoś tam lubi gdy Astarion jest gnomem, Halsin krasnalem a Posępna ma inną fryzurę. Ale może są tam jakieś ciekawsze pozycje?


Z tym że ponoć modderzy odblokowali pełen potencjał tego narzędzia i teraz mogą praktycznie wszystko. Jestem prawie pewien, że Larian celowo zablokował te możliwości mało skutecznie, żeby gra zyskała na długowieczności. Ze względów licencyjnych (złe WoTC) nie mogli pewnie oficjalnie zaoferować możliwości tworzenia nowych przygód czy lokacji, więc wypuścili okrojoną wersję narzędzia.
_________________
Then they summoned me over to join in with them
To the dance of the death.
Into the circle of fire I followed them
Into the middle I was led
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group