Count me impressed ;) It worked perfect!
Tested in most resolutions - now the game`s playable again. Font in menus/spells/journal is the same (small) but that`s not a problem. Thanks a million!
(Now If I could just decide on resolution in which to play in...keep changing between 800/1440 - never happy. Need a mod for my brain I guess :)
Ja mam następujący problem z modem. Gra najczęściej wywala do pulpitu gdy wchodzę do nowych lokacji, np. do domku, po schodach, Nashkel itp. oraz gdy czasami wczytuję save'a. Wcześniej grałem na standardowej rozdzileczości i po zainstalowaniu moda dopiero takie cyrki zaczęły się dziać. Poradzi ktoś?
I'm trying to play BG1 (The Original Saga - purchased from GOG.com) with this GUI mod. I install the Widescreen mod (version 3.5) without any error, choosing the 800x480 resolution. Afterwards, I install TWM_GUI (version 0.994) successfully, choosing original font and original stone background etc. Unfortunately, the game later crashes on startup with the attached error message showing up as the cause.
I've looked through the Readme, and also skimmed through these forums in search for an answer, but no luck so far. Any help would be greatly appreciated.
This is not dependent from Widescreen or TWM_GUI. Just your tandem graphic card - display must support certain resolutions. If 800x600 and 1024x768 are common supported, non-standard resolutions like 800x480, 1024x600, 1280x768 and 1280x800 are not supported by every computer. My netbook 1366x768 doesn't support these resolutions by default either. But I know potential solution. For NVIDIA graphic cards in page "resolution change" of NVidia Control Panel you can add/define non-standard resolutions and the game should start. I suppose, there is similar tool for ATI/AMD cards.
_________________ "There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
This is not dependent from Widescreen or TWM_GUI. Just your tandem graphic card - display must support certain resolutions. If 800x600 and 1024x768 are common supported, non-standard resolutions like 800x480, 1024x600, 1280x768 and 1280x800 are not supported by every computer. My netbook 1366x768 doesn't support these resolutions by default either. But I know potential solution. For NVIDIA graphic cards in page "resolution change" of NVidia Control Panel you can add/define non-standard resolutions and the game should start. I suppose, there is similar tool for ATI/AMD cards.
Thank you for your reply. I suspected it had something to do with my monitor, but I was hoping right up until the end that it didn't. After testing every resolution offered by TWM_GUI, I have found out that the only ones which seem to work, are 1280x768 and 1280x800. They are way too big for my liking, but I guess I have no choice in the matter. What threw me off was that the un-modded game runs perfectly in its original 640x480 resolution, and my monitor is at the very least offering resolutions as low as 800x600.
Wysłany: 2013-03-26, 15:14 Widescreen Mod, TWM GUI problem z ekranami loadingowymi
Witam. Mam problem z niemal czystą instalką Baldur's Gate 1. Mody które posiadam to właśnie Widescreen Mod, TWM GUI + Unfinished Business + BG1 TweakPack...i jaki mam problem ? Po zainstalowaniu Widescreen Mod, TWM GUI wszystko działa ok - Menu startowe wyświetlane jest normalnie na środku ekranu z tłem z LAVA, sama gra również wycentrowana, rozciągnięta - natomiast podczas zapisu/wczytywania oraz ładowania gry/obszarów ekran loadingu jest wrzucony w lewy górny róg i zajmuje jedynie jakieś 40 % ekranu. Ktoś może wie o co chodzi ?
To nie jest błąd niestety, tylko nierozwiązywalny problem dla mnie. Wielkość i pozycja ekranów ładowania/zapisu oraz ich aktywnych elementów, jak pasek postępu, są zakodowane bezpośrednio w BGMain2.exe a nie w plikach CHU interfejsu gry, więc jeśli WideScreen Mod, przy całej swej wirtuozerii, tego nie poprawia, to ja, nie będąc programistą, tym bardziej nie potrafię. Takich "kwiatków" jest więcej, jak pozycja strzałek na krawędzi ekranu czy centrowanie na postaci inicjującej dialog, które również zachowują się, jakby ekran gry nadal miał rozdzielczość 640x480. Potrzebna by mi była pomoc osoby, która umiałaby zdeasemblować kod gry i odszukać odpowiednie offsety/instrukcje do poprawki.
_________________ "There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Dziękuję za odpowiedź, bo bałem się, że to znów coś u mnie tak jak z WoBG. Życzę powodzenia w poszukiwaniu takiej osoby - chociaż myślę, że jak problem się skupia głównie na takich drobnostkach to i tak cała reszta zasługuje na dużą pochwałę ;) a nuż się znajdzie ktoś kto i sobie z korekcją tychże baboli poradzi...kiedyś.
This is not dependent from Widescreen or TWM_GUI. Just your tandem graphic card - display must support certain resolutions. If 800x600 and 1024x768 are common supported, non-standard resolutions like 800x480, 1024x600, 1280x768 and 1280x800 are not supported by every computer. My netbook 1366x768 doesn't support these resolutions by default either. But I know potential solution. For NVIDIA graphic cards in page "resolution change" of NVidia Control Panel you can add/define non-standard resolutions and the game should start. I suppose, there is similar tool for ATI/AMD cards.
Well, there is at least this one on Windows 7;
Open the Control Panel -> Screen Resolution, it open up GPU properties, with the Adapter tab open, clicking the "List All Modes" allows the selection of various resolutions and bit and Hertz combinations, this allows you to select the resolutions that you might need to play in full view. After selecting the option, you push the "Yes" button and then the "Apply" button, and the resolution will then be used. And "OK" button.
Just understand that if your monitor is incompatible with the option, it might go black and you will need to restart the computer to default to the original state.
Zdecydowałem się poruszyć kwestię, która zawsze mnie nurtowała. Dla monitorów panoramicznych mod został przygotowany w 2 wersjach:
Cytat:
e/ 1280x768 - for panoramic monitors LCD 16:9
f/ 1280x800 - for panoramic monitors LCD 16:10
...Tyle że 1280x768 to 16:10, a 1280x800 to customowa rozdzielczość nie będąca ani 16:9 ani 16:10. W podobnym zakresie dla 16:9 znajduje się rozdzielczość 1280x720, a tej brakuje w modzie.
Gdy zainstaluję GUI na Widescreen Mod w jednej z tych rozdzielczości, zawsze mam czarne paski po boku. Po prostu nie istnieje wersja kompatybilna z najbardziej popularnymi rozdzielczościami 16:9. Czy nikomu to od lat nie przeszkadza? Co stało za taką decyzją przy tworzeniu moda?
BTW, dla wszystkich zainteresowanych, tutaj jest alternatywa z faktyczną obsługą rozdzielczości 16:9. Właśnie znalazłem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum