Poprzedni temat «» Następny temat
[BG I-II] Muzykalia
Autor Wiadomość
Ril 
Aurylita


Wiek: 36
Posty: 77
Podziękowania: 49/48
Wysłany: 2024-01-09, 18:51   

Wklepałem nowe nuty:
https://musescore.com/user/21757231/scores/13759405

Tym razem wybór padł na melodię z dolnego miasta z BG3, która nazywa się "Streets and Faces". Możliwe, że każdy skojarzy tę kompozycję z gry, choć istnieje obawa, że nie zyska ona szerszej popularności w porównaniu do reszty OST. Z jakiegoś powodu nie uwzględniono jej w oficjalnym albumie z soundtrackiem BG3. Ludzie teraz mają problem z dotarciem do niej (choćby na takim YouTubie), bo nie znają tytułu. Sam przez kilka godzin się naszukałem.

"[BG I-II]" w temacie tego wątku może sugeruje, że ograniczę się do muzyki z BG I i II, ale pomyślałem, czemu nie rozszerzyć tego na całą tetralogię BG (BG I, II, Tron Bhaala i III)? Jak by co, rzeczy związanych z BG3 będzie tu niewiele. Mam tylko dwa ulubione utwory z tej gry (z czego jeden to "Streets and Faces", a drugi to "A Threat From Nether Years"). Słyszałem za to, że publiczność szaleje za piosenką z walki z Rafaelem. Ja jakoś nie podzielam tego. Orkiestrowo nie jest zła, ale ten wokal po angielsku wytrąca mnie z imersji (po piekielnemu powinien być!). Jeśli miałbym wybierać spośród piosenek w grach, to wolę Tajemniczego Gościa z Divinity: Original Sin ("Mysterious Guest"). To napisał akurat nie Borislav Slavov, a Kirill Pokrovsky (oficjalny kompozytor Larianów do roku 2015). Też świetny muzyk. Szkoda, że nie ma go już wśród nas.

memory napisał/a:
Nie gadać. Tworzyć!

Gdyby ktoś się zastanawiał, posłusznie wykonałem ten postulat i wiosną 2023 coś tam naskrobałem do Nowych Opowieści, co spotkało się z większym lub mniejszym entuzjazmem autora modu. :smile: Przypuszczam, że Nowus coś sobie z tego wybierze i któregoś razu włączy to do aktualizacji. Jednakże jestem przekonany, że autor muzyki do Sailor Moon (gdyby żył) lepiej by sobie poradził z tym zadaniem. :wink:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Neysa
Ril 
Aurylita


Wiek: 36
Posty: 77
Podziękowania: 49/48
Wysłany: 2024-01-15, 22:38   

Motyw Anomena (wersja standardowa):
https://musescore.com/user/21757231/scores/13900561

Zrobiłem też "mroczniejszą" wersję na okoliczność wyrzucenia go z Zakonu:
https://musescore.com/user/21757231/scores/13950427

Pomyślałem, że muzyka w grze mógłby się jakoś różnić w obu tych sytuacjach. Teoretycznie można by zrobić z tego mini-mod, ale wiedząc jak wygląda dodawanie nowej muzyki do gier Infinity, byłaby to raczej mordęga.

A skoro mowa o różnych wariantach muzyki do BG2, to chciałem Wam pokazać też coś innego:
https://www.youtube.com/watch?v=Yl52Xoyk9jo

Tym razem to praca innej osoby. Motyw z menu głównego, tylko spokojniejszy. W stylu muzyki z romansu Viconii, która zresztą jest zacytowana w drugiej połowie. Uważam, że świetna robota. Też nadawałoby się do wykorzystania w modzie, np. jako tło lokacji.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Neysa
Neysa 
Witch with the Cats


Wiek: 102
Posty: 182
Podziękowania: 18/36
Skąd: z Kociej Wieży
Wysłany: 2024-01-15, 22:59   

Aż mi się taki mod zamarzył. :wink: Sam pomysł na zmianę muzyki w zależności od dokonanych wyborów, uważam za bardzo trafiony. Tego mi trochę brakowało.
_________________
Nie drażnić lwa!
- Dlaczego? - zapytałem dozorcy.
- Dostaje biegunki - odrzekł.
Stanisław Jerzy Lec
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Ril 
Aurylita


Wiek: 36
Posty: 77
Podziękowania: 49/48
Wysłany: 2024-03-05, 20:53   

Nie byłem zadowolony z rezultatu, więc przerobiłem całkiem ten swój wariant motywu Anomena i napisałem dwa kolejne. Trudno było mi się potem zdecydować, który z nich jest najlepszy, więc opublikowałem wszystkie trzy. :d
https://musescore.com/user/21757231/scores/13950427
https://musescore.com/user/21757231/scores/13982563
https://musescore.com/user/21757231/scores/14002438

Pierwsza linijka w każdym jest identyczna, a w drugiej każdy wariant prowadzi do innej tonacji (1. do D-dur, 2. do e-moll, 3. do a-moll). Trzeci chyba najlepiej nawiązuje do estetyki baldurowej, choć nie jestem pewien do którego utworu. Może do muzyki z twierdzy D'Arnise?

Niedawno się zorientowałem, że twierdza ma inną ścieżkę dźwiękową przy oblężeniu, a inną po wyzwoleniu. (Dotąd zdawało mi się, że w obu przypadkach jest ta druga). To odkrycie spowodowało, że zachciało mi się przetranskrybować i ten motyw:
https://musescore.com/user/21757231/scores/14196292

Ale tu jak zwykle muszę się przyznać do artystycznej porażki, bo choć starałem się odwzorować każdy detal (no, może perkusję trochę olałem, bo jest skomplikowana i nie chciało mi się liczyć tych stuknięć i puknięć), w oryginale jest dużo więcej życia. Lepiej układa się frazowanie i w'ogle.

Przetranskrybowałem ostatnio też trochę muzyki nie-baldurowej, która może Was zainteresować:
Piosenka "Mysterious Guest" z Divinity: Original Sin
https://musescore.com/user/21757231/scores/14247517
Oraz melodya z Czarnegostawu z Neverwinter Nights
https://musescore.com/user/21757231/scores/14752984
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Neysa
Neysa 
Witch with the Cats


Wiek: 102
Posty: 182
Podziękowania: 18/36
Skąd: z Kociej Wieży
Wysłany: 2024-03-11, 15:36   

Trzecia ścieżka Anomena jest najlepsza. Taka z jajem. :wink:
_________________
Nie drażnić lwa!
- Dlaczego? - zapytałem dozorcy.
- Dostaje biegunki - odrzekł.
Stanisław Jerzy Lec
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Ril
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group