Wysłany: 2013-08-14, 09:38 Heroes of might and magic - Horn of the abyss
Hej.
Nie zauważylam, by był tutaj temat dotyczący tego dodatku. Wydano go niedawno, jest w nim nowy zamek - potworów morskich i piratów, mają być dwa kolejne. Narazie jest tylko po rosyjsku (sam zamek, nie cała gra), ale jak ktoś gra od dawna, to ogarnie, no i na stronie są tłumaczenia. Można pobrać stąd: http://www.hota.acidcave.net/
Mi osobiście bardzo się podoba, wygląda poważnie, nie jak WOG, w którego grać nie chciałam, strasznie mnie denerwował.
Wiek: 33 Posty: 696 Podziękowania: 94/109 Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-08-14, 09:51
HotA ma jedną zasadniczą wadę: język. Wydano go już prawie 2 lata temu, a angielskiej wersji wciąż nie widać. Jeśli ktoś nie zna rosyjskiego to raczej gra w HotA nie ma sensu. Ja zostane jednak przy WoG, aż do wydania VCMI 1.0 (zwłaszcza że do VCMI są już mody, m.in. właśnie miasto Cove).
Wiek: 33 Posty: 696 Podziękowania: 94/109 Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-08-14, 14:04
VCMI to projekt napisania H3 od nowa, tak aby pozwolić na wprowadzanie dowolnych modyfikacji, które wcześniej były ograniczone silnikiem gry, czyli ma zezwolić m.in na:
-dodawania nowych miast
-dodawanie nowych jednostek (WoG i HotA nieco jednostek, ale w obu przypadkach występuje limit maksymalnej ilości jednostek)
-dodawanie nowych lokacji/artefaktów/zdolności specjalnych itp.
A wszystko to w dużo prostrzej formie ułatwiającej tworzenie modów.
Wymaga to jednak nieco pracy, bo poza dodawaniem nowych funkncji, autorzy muszą oskryptować wszystkie oryginalne czary/artefakty/jednostki/lokacje/etc z Heroes 3.
Rys historyczno-techniczny:
Generalnie w modowaniu H3 największym problemem jest to, że większość rzeczy (choćby limit miast) jest zakodowane "na twardo", i żeby je zmienić trzeba było bawić się w edycje pliku .exe hexeditorem (co nie jest ani łatwe, ani przyjemne) - a to umieli tylko Slava(twórca pierwszych wersji WoG oraz ekipa HotA. Z tego powodu większość pomysłów na mody (np. wiele projektów nowych miast ni mogła zostać zaimplementowana).
Maagdaa [Usunięty]
Wysłany: 2013-08-14, 18:14
Akurat w HOTA złamali przecież to ograniczenie jednostek, miast i artefaktów :P
Wiek: 33 Posty: 696 Podziękowania: 94/109 Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-08-14, 19:03
Tak, tylko w HotA nowe jednostki mogą dodawać tylko autorzy HotA (przynajmniej z tego co wiem, nie znam rosyjskiego więc nie czytałem nic poza tym co jest na hearos community). :P
Wiek: 33 Posty: 132 Podziękowania: 4/5 Skąd: z Amanu
Wysłany: 2014-01-24, 20:18
Moje wrażenia - góra urodziła mysz. Dwie króciutkie kampanie, jedno och-jakże-przehype'owane miasto, parę artefaktów i niewiele poza tym. WoG nadal króluje niepodzielnie.
Horn of the Abyss doczekał się w międzyczasie wersji 1.5.4 i prawie kompletnego polskiego tłumaczenia.
Modyfikacja dodaje oczywiście w pełni grywalne miasto utrzymane w pirackich klimatach. Ważniejsze są chyba jednak (przynajmniej dla mnie) nowe obiekty na mapie oraz liczne drobne usprawnienia, które w przeciwieństwie do WoGa nie tylko wpasowują się w grę, ale też rzeczywiście ulepszają rozgrywkę. Generator map losowych działa bez zarzutu, korzysta ze wszystkich nowości z HoTy i pozwala tworzyć mapy w rozmiarach (poza klasycznymi S, M, L, XL) H, XH i G. Wszystko razem daje szansę cieszyć się H3 od nowa i dostarcza sporo zabawy przy odkrywaniu nowych elementów.
Uwaga na syndrom jeszcze jednej tury!
Ma powstać w Hocie miasto Dzikiego zachodu. Zobaczymy.
Powstało.
Wraz z wersją 1.7.0 w Horn of the Abyss pojawiło się długo wyczekiwane Factory, nowe miasto i dedykowana mu kampania. Factory ma rzeczywiście coś z klimatu dzikiego zachodu, chociaż bardziej "Bardzo dzikiego zachodu" (The Wild Wild West) oraz nigdy nieukończonego dodatku Forge. Rozwój miasta i możliwości nowych jednostek zdają się dość skomplikowane, ale to zapewne pozwoli się cieszyć dodatkiem przez dłuższy czas bez znudzenia. Czy Factory pasuje klimatem do H3? Hmm, czy Przystań pasowała? Co kto lubi. W każdym razie jest nowe miasto, nowa kampania, kilka dodatkowych scenariuszy, nowe obiekty na mapie i sporo różnych usprawnień, fixów i nerfów. Największe moim zdaniem wrażenie robi jednak Airship, dzięki któremu bohaterowie mogą latać po mapie przygody, podobnie jak wcześniej mogli żeglować. Airship można zakupić w odpowiedniku Stoczni. Zdaje się, że opcja nie pojawia się niestety w mapach losowych.
Na razie brak tłumaczenia dodatku na język polski. Przez kilka godzin grania zdarzyły mi się ze trzy błędy skutkujące zamknięciem gry.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum