Poprzedni temat «» Następny temat
Elfi dualiści
Autor Wiadomość
greegarak 
http://athkatla.cob-bg.pl/viewtopic.php?t=7680

Wiek: 39
Posty: 706
Podziękowania: 81/73
Skąd: CK-FAInn=200km
Wysłany: 2023-08-27, 14:58   Dj ak

Ruffle_truffle napisał/a:

Wysłany: 2019-04-22, 20:19     

...

Dijakkar

Dualiści to poprzednicy magów specjalistów. Skupiają się na jednej szkole magii i jej dokładnym przeciwieństwie. Łączy się to z negacją wszystkich innych szkół. Mogą nimi zostać tylko elfy i półelfy. Wyjątkiem są gnomi iluzjoniści/nekromanci.

ZALETY:

- Potęga czaru - poziom czarującego zawsze zwiększony o 2.
- +1 do rzutów obronnych przeciwko szkołom, jakimi włada dualista.
- na 1, 6 i 12 poziomie dualista otrzymuje Niepodatność na czary swych dwóch szkół.
- na 18 poziomie Dijakkar otrzymuje premię do Inteligencji +1, Mądrości +2 i Charyzmy +2.

WADY:

- brak dostępu do szkół magii, oprócz dwóch przeciwnych, jakimi włada.
- tylko półelf lub elf.

Szkoły dyspozycyjne: Przywołanie,

Djakkar ma najsłabsze bonusy na 18 poziomie, tylko mentalne.
Do tego Poznań to najsłabsza szkoła. Czy tak jest w oryginalnych założen 8-) ach, czy da się ulepszyć?
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 
Sługa Shargaasa!


Wiek: 35
Posty: 1242
Podziękowania: 38/97
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2023-08-27, 15:30   

Hm...

https://forgottenrealms.fandom.com/wiki/Elven_dualist

No nie wiem, czy da się. Wzoruję się na oryginale i artykule Zireael.
Można dodać jeszcze jakiś bonus, ale to będzie kłopot.
_________________
"Można rwać za darmo i bez pytania!"

To, że i tak umrę
Trzyma mnie przy życiu.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
greegarak 
http://athkatla.cob-bg.pl/viewtopic.php?t=7680

Wiek: 39
Posty: 706
Podziękowania: 81/73
Skąd: CK-FAInn=200km
Wysłany: 2023-08-27, 19:38   

Cytat:
- +1 do rzutów obronnych przeciwko szkołom, jakimi włada dualista


Zdaje się poznania szkoła nic na tym nie zyskuje - tylko Poznanie charakteru ma rzut obronny.
https://www.pocketplane.n...p/spelldict.htm
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 
Sługa Shargaasa!


Wiek: 35
Posty: 1242
Podziękowania: 38/97
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2023-08-27, 19:48   

Bo to pierwszy opis.

Teraz jest tylko maksimum trzy użycia niepodatności na czary swych dwóch szkół.
_________________
"Można rwać za darmo i bez pytania!"

To, że i tak umrę
Trzyma mnie przy życiu.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ruffle_truffle 
Sługa Shargaasa!


Wiek: 35
Posty: 1242
Podziękowania: 38/97
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2023-08-30, 15:50   50% elfich dualistów, a może 45%?

Wstawiam aktualny opis i co nieco z gry tymi podklasami.

Mógłbym, gdybym chciał, zmienić Identyfikację na zdolność tworzącą zwój z czarem. Tyle, że to jakieś kombinowanie. Podobnie z sekwencerami - a jest porzekadło XI przykazanie - nie kombinuj.

Wyszłyby jakieś dziwadła.

Dlatego od tych reguł mogłyby istnieć wyjątki.

Spróbuję zmienić jednak zaklęcie Identyfikacji, ale nie wiem, czemu ono nie działa jako specjalna zdolność, skoro zmieniłem tylko typ i lokację. A może spróbować dać type Innate i Location: spell? Ech.

Poza tym udało mi się wyśrubować cechy drugiej postaci Dijakkara - Mądrość 18 i Intelekt 18. Teraz dysponuje wiedzą, której nie powstydziłby się mag na 6-7 levelu. I to na pierwszym poziomie.

Skoro próg minimalny to nie wada - można by było Dijakkarom podwyższyć próg mądrości - do minimum 16. Co za tym idzie - zwiększyć minimalne cechy innym trzem podklasom.

Wtedy Identyfikacja byłaby mniej przydatna. Ja mając swoją elfkę już na pierwszym levelu mam Wiedzę na 21.

Wstawię dwa screeny. Podczas okienka tworzenia bohatera.

kits11.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 264,09 KB

kits1.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 263,91 KB

_________________
"Można rwać za darmo i bez pytania!"

To, że i tak umrę
Trzyma mnie przy życiu.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ruffle_truffle 
Sługa Shargaasa!


Wiek: 35
Posty: 1242
Podziękowania: 38/97
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2023-10-31, 16:37   

Kwestia identyfikacji - mam zamiar zmienić to zaklęcie.
Teraz, w wersji Dijakkara 2,5 jest sobie, ale na pasku specjalnych zdolności.

I nie działa przez to.

W wersji 3,0 (chyba definitywnej) zmianie ulegnie opis i działanie.

Czar chwilowo zwiększy wiedzę postaci. Kwestia tylko tego typu, o ile ją zwiększyć... Tak, żeby przez dajmy na to rundę postać doznawała olśnienia i mogła sporo magicznego sprzętu zidentyfikować. Kosztem tego, że najpotężniejsze itemy były nadal niezidentyfikowane.

Chyba dam kumulującą się premię do Wiedzy wynoszącą 50.
Na 1 rundę. Czyli Duration 9. I self.
_________________
"Można rwać za darmo i bez pytania!"

To, że i tak umrę
Trzyma mnie przy życiu.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group