Poprzedni temat «» Następny temat
Fachowa dokumentacja WoBG
Autor Wiadomość
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 50
Posty: 905
Podziękowania: 239/203
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2023-05-22, 22:32   

Masz na myśli coś takiego?
To by była wspaniała rzecz, ale przedsięwzięcie jest naprawdę ogromne. Chyba przy zwykłej grze dla przyjemności może nie starczyć Ci/Wam do tego cierpliwości. Nie wiem, czy nie łatwiej by Ci było zrobić to, przechodząc WoBG "roboczo". Załóżmy na 100% zdobywanego doświadczenia, żeby w miarę płynnie przemierzać mody i lokacje. No i dochodzi problem zgłaszanych od czasu do czasu przedmiotów z opisem nieodpowiadającym rzeczywistym jego właściwościom, ale to chyba można by korygować z czasem wspólnymi siłami.
_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Imperator Mihao

Posty: 4
Podziękował 1 razy
Wysłany: 2023-05-23, 08:59   

Tak, DOKŁADNIE coś takiego - ekwipunek, może nieco inaczej podzielony, ze względu na ogrom przedmiotów (same zmiany w klasyfikacji zaszły zresztą i na tej stronie, pomiędzy I a II częścią) oraz spis NPC. Obecnie rozplanowuję sobie sposób zbierania informacji wraz z ich zachowywaniem, pomyślałem o excelu, gdzie dzięki podziale na arkusze powinno być łatwiej utrzymać porządek. Aby zaoszczędzić czasu, zobaczę jeszcze, czy program do automatycznego sczytywania tekstów z obrazków (konkretnie zrzutów ekranu) i zapisywania ich w takiej formie, w jakiej piszę niniejszy tekst, będzie działał poprawnie. Właśnie, miniatury broni muszę jeszcze ogarnąć, by nie odbiegały stylem, widzę, że edycja obrazków jakaś zachodziła.

Nieśmiało jeszcze myślę o kilku postaciach przyłączalnych, aby wychwycić momenty, w których mile widziane byłyby dialogi, reakcje i tak dalej - nie tylko na znane z oryginalej gry postaci ale też z innych modów, żeby faktycznie dało się odczuć spójność świata - jakkolwiek jednak bym tego nie przyszykował, nie znam się na modach, zatem na pewno sam tego nie zaimplementuję.

No przedsięwzięcie jest duże i wobec tego, oraz faktu, że jestem tu nowy, nie obiecuję niczego ale połączenie przyjemnego z pożytecznym może przynieść owoce.

Dzięki za wskazówkę, jeżeli chodzi o poziom doświadczenia - istotnie, w wielu sytuacjach się męczyłem, radzę sobie, lecz nie jestem zaznajomiony z mechanikami, jak np. Kinski, którego wpisy i opisy bardzo cenię.

Jeśli chodzi o przedmioty i ich działanie niezgodne z opisem, faktycznie, zdarzało się to nawet podczas mojej ostatniej wędrówki, o ile nie jest to % szansa na wystąpienie efektu, tylko np. poziom odporności na coś, to jeszcze jestem w stanie wychwycić, z czym innym mogę już mieć problem, nie mniej, jeśliby już COŚ istniało, to zawsze później można poprawić.

Na koniec - do kogo radzisz uderzyć, jeśli istotnie wcielę plan w życie i zgromadzę na tyle danych, że faktycznie będzie można zamieścić na stronie? Chodzi mi o możliwość koordynacji pracy już na samym początku, by zrobić to jak należyciej i w formie przystępnej do zrealizowania.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1798
Podziękowania: 794/126
Wysłany: 2023-05-23, 16:54   

Nie ma sensu kombinować z programami do czytania tekstu ze zrzutów ekranu. Krótki skrypt weidu wypisze przedmioty wraz z ich opisami. Wystarczy tylko w kodzie (poniższy fragment) wskazać mu jakie przedmioty ma listować:

Kod:
PATCH_IF (("%general_name%" STRING_COMPARE_CASE "Młot bojowy")=0) BEGIN


Tu akurat listuje młoty bojowe.

Wygląda to jak poniżej:

Cytat:
HAMM09A.ITM | Młot bojowy (6345) | Crom Faeyr +5 (75068) | (75069)
--
Krasnoludzki kowal, Srebrna Klinga, wykuł ten młot oraz dwa inne przedmioty; pas siły olbrzyma i rękawice siły ogra. Miał zamiar dać je swojemu synowi, który był wtedy wysokiej rangi oficerem armii krasnoludzkiej, walczącej z lokalnymi plemionami ogrów i olbrzymów. Niestety syn Srebrnej Klingi zginął tuż po ukończeniu tych trzech przedmiotów, zanim ojciec zdążył mu je podarować. Rozżalony Srebrna Klinga przywdział pas i rękawice, chwycił Młot Gromów i ruszył do bitwy z olbrzymami. Zginął bohatersko.
Używany samotnie, Młot Gromów jest potężną bronią magiczną, ale gdy połączy się go z rękawicami siły ogra i pasem siły olbrzyma, można używać jego pełnej mocy. Crom Faeyr daje swojemu użytkownikowi wszystkie przewidziane pierwotnie właściwości, stając się skutecznie jedną z najbardziej przerażających broni w Krainach.
PARAMETRY:
Specjalne:
Siła: +5
Cel otrzymuje dodatkowo 1k6 punktów obrażeń od elektryczności.
Powraca do ręki użytkownika po wykonaniu ataku.
Rzucony, po uderzeniu w cel młot emituje głośny trask, podobnie jak uderzenie grzmotu, ogłuszając przeciwników w promieniu 5 stóp na 1 rundę (rzut obronny przeciw zionięciom neguje).
Obrażenia: 1K8+5
TraK0: +5
Typ obrażeń (walka wręcz): obuchowe
Typ obrażeń (rzucony): pociski
Waga: 5
Opóźnienie: 2
Umagicznienie: +5
Rodzaj biegłości: młot bojowy
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 10
Nie może używać:
Druid (jedno, dwu i wieloklasowiec)
Mnich
Złodziej
Mag/złodziej
Czarownik
Mag
Władca zwierząt
--
//////////////////////////////////////////////////
HAMM10.ITM | Młot bojowy (6345) | Młot runiczny +3 (75070) | (75071)
--
Ten potężny, lśniący srebrnymi runami młot bojowy był świętym artefaktem krasnoludzkiego plemienia, Klanu Broodhull. Broń ta potrafiła pochłaniać potężne czary i przez stulecia Broodhullowie rządzili górami Dorzecza Vilhon. Nagle, w ciągu jednego roku, cały klan liczący ponad dwustu krasnoludów zniknął bez śladu. Pozostały tylko ich puste komnaty, choć niektórzy twierdzą, że wciąż można usłyszeć duchy przeszłości, brzmiące echem w domu, który stał się ich grobowcem.
PARAMETRY:
Specjalne:
Odporność na magię: +15%
Odporność przed negatywną energią
Obrażenia: 2K4+3
TraK0: +3
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 5
Opóźnienie: 4
Umagicznienie: +3
Rodzaj biegłości: młot bojowy
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 16
Nie może używać:
Druid (jedno, dwu i wieloklasowiec)
Mnich
Złodziej
Mag/złodziej
Czarownik
Mag
Władca zwierząt


Większość roboty robi wtedy ten mod. Zostaje dobrać ikony przedmiotów, niestety przy ilości przedmiotów w WoBG byłby to ogrom pracy.

Poza tym nie skończyłem jeszcze robić poprawek wszystkich przedmiotów. Dotarłem alfabetycznie do młotów i od tamtej pory nie mam czasu na prace przy WoBG.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 50
Posty: 905
Podziękowania: 239/203
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2023-05-23, 21:22   

Imperator Mihao napisał/a:
Na koniec - do kogo radzisz uderzyć, jeśli istotnie wcielę plan w życie i zgromadzę na tyle danych, że faktycznie będzie można zamieścić na stronie? Chodzi mi o możliwość koordynacji pracy już na samym początku, by zrobić to jak należyciej i w formie przystępnej do zrealizowania.


Chyba do morgana. Najszybciej emailem: morgan19[at]interia.pl
_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Imperator Mihao
szef


Posty: 65
Podziękowania: 10/3
Wysłany: 2023-07-21, 16:35   

Imperator Mihao,

Chciałem tylko napisać, że możesz listować itemy kategoriami (oprócz sposobu dradiela), w bardziej prostszy (dla mnie na pewno :D) sposób używając NearInfinity.

W NI wybierasz: Search > Advanced Search i używasz mojego filtru xml z załącznika (load filters), gdzie jest przykładowo kategoria 21 czyli młoty bojowe.

Dla innych kategorii zmieniasz tylko numer (lub nazwę) kategorii (w field value), wyszukujesz i zapisujesz jako txt.

0 to miscellaneous, 10 - rings, 21 - hammers itp.
(Z menu Text zamiast numerka, można również wstukać: Hammers i będzie to samo.)

Co prawda w txt jest mały burdelik i sposób dradiela jest czytelniejszy...



Kod:
File: AGOAKHAM.ITM, Name: Dębowy Młot +4, Attribute: General name=Młot bojowy
File: AGOAKHAM.ITM, Name: Dębowy Młot +4, Attribute: Identified name=Dębowy Młot +4
File: AGOAKHAM.ITM, Name: Dębowy Młot +4, Attribute: Category=Hammers (21)
File: AGOAKHAM.ITM, Name: Dębowy Młot +4, Attribute: Price=900
File: AGOAKHAM.ITM, Name: Dębowy Młot +4, Attribute: Icon=IHAMM06.BAM
File: AGOAKHAM.ITM, Name: Dębowy Młot +4, Attribute: Weight=14
File: AGOAKHAM.ITM, Name: Dębowy Młot +4, Attribute: Identified description=Dębowy Młot +4: Ten bardzo potężny młot należał do Kapitana Dębowej Pięści. Ze względu na niezwykle silne umagicznienie młot zadaje nieznaczne obrażenia temu kto go dzierży. Jednakże za każdym razem gdy uda się ci trafić przeciwnika czujesz, że ponownie trafienie go raz przychodzi ci z łatwością.

PARAMETRY:

Specjalne:
 Po każdym trafieniu młot zadaje dzierżycielowi 1K4 obrażeń
 Premia +1 do TraK0 przez 3 sekundy po każdym udanym trafieniu

Obrażenia: 1K8+4
TraK0: +4
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 14
Opóźnienie: 4
Umagicznienie: +4
Rodzaj biegłości: młot bojowy
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11

Nie może używać:
 Druid (jedno, dwu i wieloklasowiec)
 Mnich
 Złodziej
 Mag/złodziej
 Czarownik
 Mag
 Władca zwierząt
File: AURILMAL.ITM, Name: Lodowy kruszyciel, Attribute: General name=Młot bojowy
File: AURILMAL.ITM, Name: Lodowy kruszyciel, Attribute: Identified name=Lodowy kruszyciel
File: AURILMAL.ITM, Name: Lodowy kruszyciel, Attribute: Category=Hammers (21)
File: AURILMAL.ITM, Name: Lodowy kruszyciel, Attribute: Price=1500
File: AURILMAL.ITM, Name: Lodowy kruszyciel, Attribute: Icon=AURILMAL.BAM
File: AURILMAL.ITM, Name: Lodowy kruszyciel, Attribute: Weight=16
File: AURILMAL.ITM, Name: Lodowy kruszyciel, Attribute: Identified description=Kapłani Auril często sięgali po podobne młoty. Ten ciężki młot ma średniej długości hebanowe drzewce. Zakończony jest ostrzem wykonanym z magicznego lodu. Oprócz zadawania zwykłych obrażeń, dzięki zimnu bijącemu od topora ostrze potrafi ogłuszyć cel. Jedynie kapłani Auril mogą bez szkody dzierżyć podobne młoty.

PARAMETRY:

Specjalne:
 25% szansa na zadanie 1K6 obrażeń od zimna
 5% szansa na Ogłuszenie celu na 4 rundy, jeśli nie powiedzie się mu rzut obronny przeciw śmierci z modyfikatorem -1

Obrażenia: 1K8+1
TraK0: +4
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 16
Opóźnienie: 5
Umagicznienie: +2
Rodzaj biegłości: młot bojowy
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 9

Nie może używać:
 Postać o charakterze ... neutralnym
 Postać o charakterze dobrym
 Druid (jedno, dwu i wieloklasowiec)
 Mnich
 Złodziej
 Łowca
 Paladyn
 Mag/złodziej
 Czarownik
 Mag
 Wojownik/złodziej
 Wojownik/mag/złodziej
 Wojownik/mag
 Barbarzyńca
 Wojownik
 Bard


...ale można się połapać, i dodawać własne filtry jakby co - w podanym przykładzie są też nazwy obrazków (icon) .BAM.

P.S.
Dla NI, java musi być 64-bit (https://www.java.com/en/download/), bo inaczej będzie mało pamięci przydzielonej i może wykrzaczyć ;).
_________________
Jedną nogą w grobie, a drugą w enhanced edition.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group