Poprzedni temat «» Następny temat
TWM - błąd w komponencie 'Niebezpieczna noc w dziczy'
Autor Wiadomość
Valghern 


Posty: 6
Wysłany: 2014-12-31, 12:30   TWM - błąd w komponencie 'Niebezpieczna noc w dziczy'

Sztylet Winthropa - co w ogóle robi ten sztylet? Jest sens go używać? Gdy dałem go Xzarowi, w trakcie walki został zamieniony w kamień, atakują mnie potężne potwory, których nie mogę pokonać nawet na najniższym poziomie trudności - to chyba wszystko wina tego sztyletu.

EDIT. Poprawiłem temat na bardziej odpowiedni. /ZN/
Ostatnio zmieniony przez Zed Nocear 2018-05-27, 12:36, w całości zmieniany 3 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 53
Posty: 2122
Podziękowania: 257/53
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2014-12-31, 16:32   

Żadne z tych przykrych zdarzeń nie jest spowodowana bezpośrednio sztyletem, ale +10 za fantazję i wczuwanie się w grę :grin: . Ten sztylet (w skrótowym przybliżenie) to zwykły crap, który z czasem losowo udoskonala się w trakcie używania (nie wystarczy go tylko nosić). Czy przypadkiem te stwory nie pojawiają się tylko w nocy? To faktycznie sprawka TWM (komponent "niebezpieczna noc"). Nie włócz się po bezdrożach w nocy lub zwiewaj na inną lokację jak je zobaczysz. Kto powiedział, że drużyna musi sprostać każdemu wyzwaniu od początku gry/
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Valghern 


Posty: 6
Wysłany: 2014-12-31, 22:20   

Heh, a ja myślałem, że sztylet jest przeklęty przez Lloth czy coś, bo atakowały mnie głównie pająki. Jednak te potwory to trochę przesada - wychodzę z gospody ,,Pod Pomocną Dłonią" i zaraz przy wejściu są jakieś cieniste niedźwiedzie, astralne pająki itp. Dlaczego np. nie zaatakowały kogoś innego? Jest tam sporo ludzi, a jakby nie zwracają na nich uwagi...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 53
Posty: 2122
Podziękowania: 257/53
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2015-01-01, 13:06   

Bo atakują tylko postacie z zielonym kółkiem, nie mają skryptu, który nakazuje im atakowanie postaci neutralnych. To wygląda nielogicznie, ale te stwory w ogóle nie powinny zbliżyć się do cywilizowanych siedzib, nie powinno tam ich być. Są spawnowane w ustronnych okolicach, ale może jakoś przewędrowały do obejścia PPD. W takim razie muszę jeszcze popracować może nad ich skryptem zachowania, ale możesz podać dokładnie, gdzie je spotkałeś a najlepiej jakbyś zaznaczył na mapce.

PS. Miejsca spawnu stworzeń nocnych.
Ciekawe z którego mogły przewędrować pod wejście do PPD. Nie mogło być tak, że poszły za którymś z członków Twojej drużyny? Bo tylko wtedy skryptowe polecenie powrotu do miejsca spawnu przy nadmiernym oddaleniu jest ignorowane. W przypadku pająków sprawę komplikuje zdolność teleportacji, którą mogły "przeskoczyć" mur, ale niedźwiedzie musiały przejść naokoło przez bramę.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Valghern 


Posty: 6
Wysłany: 2015-01-01, 14:20   

Jak już napisałem, potwory znajdowały się przy samym wejściu do gospody, na mapie zaznaczone czerwonym krzyżykiem:
Nie wydaje mi się, aby poszły za kimś z drużyny, bo nie spotkałem tam przedtem żadnych potworów oprócz zwyczajnych hobgoblinów.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 53
Posty: 2122
Podziękowania: 257/53
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2015-01-01, 21:19   

Nie mam pojęcia jak się to mogło zdarzyć, tzn. nie mam lepszej teorii niż podążenie za członkiem drużyny. jeśli walczyłeś z hobgoblinami, to jeden z punktów spawnu jest tuż obok. Może zaostrzę nieco rozwiązanie skryptowe trzymające potwory w pobliżu punktu spawnu. Bez tego faktycznie po dłuższym czasie przez instrukcję RandomWalk() mogą zajść w dowolne miejsce lokacji.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Valghern 


Posty: 6
Wysłany: 2015-01-02, 08:40   

A zatem, jak widać, mod wymaga jeszcze dopracowania. Ale wróćmy do tematu sztyletu, bo wciąż nie wiem, czy jest sens go używać, czy dla drużynowego złodzieja lepsze będzie ninja-to Tsukiego. Jaka konkretnie jest szansa, że się ulepszy i jakie wtedy będzie mieć statystyki?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 53
Posty: 2122
Podziękowania: 257/53
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2015-01-02, 12:09   

To jest dość świeży komponent, a pewne rzeczy ze względu na małe prawdopodobieństwo zaistnienia nie da się wyłapać w testach zaraz po zrobieniu i wychodzą po dłuższym czasie. TWM jest w trakcie rozwoju i pewnie jeszcze będzie przez kilka lat. Co parę miesięcy coś dokładam i zauważyłem prawidłowość, że jak bym się nie starał, to kolejne wydanie i tak zazwyczaj poprawia jakieś poważne błędy uprzednio wydanych komponentów.

Co do sztyletu, ma to być niespodzianka dla gracza i nie będę tu spoilerować. Sztylet szybciej się usprawnia w rękach niedoświadczonej (niskopoziomowej) postaci. Po dłuższym czasie powinno być lepsze niż ninja-to. Dla chcącego nic trudnego, poczytaj sobie opisy kolejnych wersji szyletu w SETUP.TRA.

PS. Być może polecenie trzymania się punktu spawnu nie działa w ogóle. Wypakuj do override poniższe trzy pliczki, powinno być lepiej.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/18137743/Override_poprawkaDN.zip
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 34
Posty: 1800
Podziękowania: 136/151
Wysłany: 2015-01-02, 19:32   

Po przejrzeniu plików sztylecik faktycznie wygląda ciekawie, rzekłbym nawet ze jak na BG1 jest cholernie mocny :smile:
A patrząc na opisy i wypowiedzi (@921-926) mam wrażenie, że nie tylko Aec'Letec z Wieży Durlaga uwięziono w sztyleciku. Co oni na Wybrzeżu Mieczy, nie mogą zamykać pokrak w jakiś większych itemach? :razz:
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 53
Posty: 2122
Podziękowania: 257/53
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2015-01-03, 13:30   

Uwierz lub nie, ale podobieństwo do historii Aec'Leteca wyszło przypadkiem i zauważyłem to poniewczasie.
1/ Najpierw natknąłem się na ciekawy sztylet w zasobach PST (sztylet Adahna)
2/ Potem wymyśliłem, że system rozpadania się broni w BG1 można zastosować do zmieniania ich na cokolwiek innego, np. w celu udoskonalania broni.
3/ Na koniec wymyśliłem, że przyczyną mocy sztyletu jest uśpiona dusza demona, który stopniowo budzi sie w miarę, jak sztylet zasmakowuje krwi wrogów.
4/ Chciałem też, na wzór zbroi-demona z IWD, aby demon po przebudzeniu, mógł być poddany woli CHARNAME, jeśli pozna jego imię, ale nie wymyśliłem wiarygodnej historii i zostawiłem to niedokończone - na razie demon się budzi i robi roz...duchę, ale dalej planuję, że w przyszłości dorobię bardziej pozytywną alternatywę dla gracza.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 34
Posty: 1800
Podziękowania: 136/151
Wysłany: 2015-01-03, 16:56   

Zed Nocear napisał/a:
Uwierz lub nie, ale podobieństwo do historii Aec'Leteca wyszło przypadkiem i zauważyłem to poniewczasie.
Wierzę i nijak nie miałem zamiaru krytykować, wręcz przeciwnie :smile: na PW nieco rozwinąłem co mam na mysli - by się w Twym wątku nie panoszyć zanadto ^^
Rzeknę tu tylko tyle, iz opętane/będące "więzieniami" itemy to nic złego, samo BG(2) ma ich kilka(naście) w swej oryginalnej palecie: Ot choćby Sztylet Jorila i Maczuga Wybuchu na początek. Ten jest po prostu ciekawszy i bardziej dopracowany, jak dla mnie in plus (jedyne co mnie w sztyleciku dziwi to brak wymagan charakterowych dla 'bardziej rozwinietych' wersji... i fakt, że zadaje obrażenia od 3 żywiołów miast jakiegoś jednego bardziej z demoniczną istotą związanego) :)
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
THORGAL 

Posty: 14
Podziękowano 1 razy
Wysłany: 2022-02-17, 16:07   

https://dl.dropboxusercontent.com/u/18137743/Override_poprawkaDN.zip

Ten link nie działa. Czy ktoś mógłby wrzucić ten plik lub poprawny link?
A tak w ogóle to ( dropbox ) nie działa.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group