Poprzedni temat «» Następny temat
Potencjał na mody poprawiające grafikę w grach IE
Autor Wiadomość
Silvaren 

Posty: 9
Podziękowania: 11/1
Wysłany: 2022-01-26, 23:11   Potencjał na mody poprawiające grafikę w grach IE

Hejka,

ostatnio dłubię nad nową stroną internetową, a że część tekstów poświęcona jest starszym grom, to zaszła potrzeba poszukania odpowiednich backgroundów, które są oczywiście w niskich rozdzielczościach. W efekcie znalazłem jakąś AI do upscalingu grafiki i z czystego lenistwa ściągnąłem z pierwszego linka z brzegu i efekty są bardzo fajne.

Zastanawiam się, czy jest realna możliwość poprawienia w ten sposób grafiki w grach IE i podmiany teł z pomocą prostego moda.

Na google drive wrzuciłem efekty upscalingu całych map ściągniętych z wiki. Z tego co wiem, to import poprzez near infinity daje mapy w kawałkach, wiec efekt procesu może być inny (tu na dużych formatach widać pewne nierównomierności i rozmazane plamy). Ale też sama AI ma kilka algorytmów do wykorzystania, dających inne efekty, no i są też inne programy. Nie jestem pewien, jak to wyglądało na Infinity Engine, ale mapy w Pillarsach składają się z 5 nakładanych na siebie warstw obrazu (m.in. stąd takie długie czasy ładowania w PoE1). Na IE każda jest chyba pojedynczą bitmapą?

Przepuszczenie kilku mapek przez AI zdaje się potwierdzać słowa Josha Sawyera z GDC, że BioWare wrzucało niemal surowe rendery, podczas gdy graficy Black Isle poprawiali wszystkie tła ręcznie. Widać tę różnicę na przetworzonym Icewind Dale. Wygląda dość realistycznie i pełno detali, podczas gdy baldurkowe momentami nieco sztucznie, jak z plasteliny i ta niższa rozdzielczość, szum czy też ziarno obrazu trochę to tuszuje.

Poprawienie i podmiana teł na pewno zwiększyłyby kontrast między rozpikselowanymi sprajtami. Spites pewnie powstały jak w Falloutach, czyli modele 3D zrzutowano w wariantach kierunkowych na określoną liczbę klatek tworzących animację ruchu. Pewnie te pojedyncze klatki też można wyeksportować i przepuścić przez algorytm, ale efekt może być nieciekawy.

Anyway, takie tam luźne przemyślenia. Rzućcie okiem na te grafiki w powiększeniu i sobie porównajcie. Więcej tam w linku do google drive: https://drive.google.com/drive/folders/10O-kACfAJUKdwTDp-27234BiCEaBKcIK?usp=sharing





_________________
https://silvaren-crpg.blogspot.com/
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Lava Del'Vortel, Ril
picollo 

Posty: 588
Podziękowania: 68/99
Wysłany: 2022-01-27, 20:28   

Nie wiem jak to wygląda dla elementów interfejsu, i grafik w inventory, ale ciężko będzie poprzez upscaling poprawić jakość grafik w grze- bo owszem, można w miarę łatwo podmienić grafikę lokacji na inną, tylko wszystko się popsuje, jeśli nowy plik będzie miał inne wymiary, niż stary.

Więc jeśli faktycznie myślisz o poprawianiu jakości, to żeby faktycznie nad tym myśleć, konieczne by było poprawienie jakości grafiki przy zachowaniu rozdzielczości. Może to jest wykonalne, ciężko mi powiedzieć, ale sam upscaling ze zmianą rozdzielczości nie zadziała.
_________________
był szalony jak stado zajęcy na wiosnę, kiedyś kazał nam ściąć cały zagajnik dębów, bo uroiło mu się, że go szpiegują... a potem doszedł do wniosku, że były jednak w porządku i rozkazał nam je pochować.
- czy wy wiecie ile czasu zajmuje zakopanie dębowego lasu?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Lava Del'Vortel
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 32
Posty: 3196
Podziękowania: 230/92
Wysłany: 2022-01-28, 11:49   

Mi osobiście się podobają te poprawione wersje - zarówno w IWD, jak i BG. To co Picollo pisze to faktycznie coś co trzeba wziąć pod uwagę, ale zawsze można przeskalować w dół do oryginalnych rozmiarów i przekonwertować na pliki tis/tis+pverz. Ja raczej widzę inny problem...
...overlaye... co się dzieje jeśli grafika uwzględnia np. rzekę, albo jezioro, albo po prostu drzwi. Czy brzegi będą idealnie przycięte co do piksela? Zmiękczone? To BARDZO może wpłynąć na to, czy lokacja będzie działać... chociaż fajnie byłoby zobaczyć takie poprawione grafiki.

Przerażające też wydaje mi się wrzucanie gdzieś na serwer poprawionych WSZYSTKICH map. To pewnie będzie w GB?

No i kolejna sprawa, ale ona nie jest do rozwiązania: trzeba się pogodzić, że pod tych mapach będą chodzić bardziej pikselowe istoty, bo animacji tak nie przejedziemy. Ale chyba byłbym w stanie to przeżyć. Pewnie kwestia indywidualna już.

...ale jakby to powstało, to sam wiem, że bym zainstalował...
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group