Poprzedni temat «» Następny temat
Vicril
Autor Wiadomość
Ruffle_truffle 


Wiek: 33
Posty: 1085
Podziękowania: 23/87
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2021-11-13, 05:18   Vicril

Aby rozwinąć nieco koncepcję do projektu Stwórz Bohatera, na własną rękę spróbuję rozbudować Vicrila. To półelf Kapłan/Mag. Chociaż kusi mnie, by zrobić jedynego "trójklasowca", czyli wojownika/kapłana/maga.

Póki co:

- jest portret
- dźwięki audio, tyle, że można je ulepszyć
- zarys postaci, ogólna koncepcja Aurulity podróżującego do Grzbietu Świata
- motyw ugaszonego uczucia, być może związany z tym przedmiot typu chomik Minsca, albo raczej amulet Edwina

Nie bardzo tylko wiem, jakie dodać dialogi z protagonistą. Bo o ile wtrącenia na Lodowej Wyspie czy pogawędki z Branwen od razu się nasuwają, o tyle nie wiem, przynajmniej na razie, o czym dyskutować ma z "nami". Ale im więcej nad tym myślę, tym bardziej mi się pomysł klaruje.

Na dodatek Vicril może być dodany zarówno do BG (najpierw), by potem wylądować w Heart of Winter. Tylko chronologia musi być zachowana. Nie zwracam Wielkiej uwagi na kalendarz, grając. Wstępnie umiejscowić go chcę w Chmurnych Szczytach. Jako żółtodzioba, który wędruje na Grzbiet Świata. Odleglejszym planem jest dodanie go do HoW. Z doświadczeniem, lodowymi spellami i większym zapleczem fabularnym.

Filmik:

https://m.youtube.com/watch?v=uktzeCB_BuQ&t=4s


Samo nagranie dźwięków to było nie lada wyzwanie... W sumie, póki co ono było największym wyzwaniem. Póki co...

Karta postaci:

Edit: Wpadł mi właśnie koncept lepszy niż wcześniej. Motyw "pisklęcia kukułki" i koniecznie wojownik/mag/kapłan. Otóż postać ta będzie się starała eliminować wszystkich zbędnych kompanów (zwłaszcza o dobrym charakterze) w białych rękawiczkach. Minsc ma starczać za dwóch, albo i trzech? No cóż.

FB_IMG_1636777008639.jpg
Plik ściągnięto 14 raz(y) 38,44 KB

_________________
W tych samych warunkach możemy STWORZYĆ sobie i piekło, i niebo...

Mój aforyzm
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ril 
Aurylita


Posty: 14
Podziękowania: 23/8
Wysłany: 2021-11-20, 18:54   Re: Vicril

Ruffle_truffle napisał/a:
wojownik/mag/kapłan

Jeśli to będzie trójklasowiec, to też chętnie zagram, lecz podklasa druida, którą wymyśliłeś [ofiarnik], jest intrygująca i nieźle się łączy z kultem Auril.

https://polter.pl/dnd/str2,Auril-c1231

Po IWD2 można wnioskować, że ofiarnik Auril raczej zostawia dla bogini dary w śniegu (cenne przedmioty), zamiast składać krwawe ofiary, ale kto wie. Może da się luźniej do tego podejść.

Nie znam statystyk, ale myślę, że gracze rzadko sięgają w grach Infinity po sztylety, a te 3 rangi w sztyletach dla druida brzmią kusząco i myślę, że zachęcałyby. Zwłaszcza w Baldurze, gdzie dostępny jest przepakowany sztylet jadu. [Choć w tym przypadku bardziej klimatyczny byłby sztylet zadający lodowe obrażenia. Można by się nawet pokusić o dodanie questa, w wyniku którego ofiarnik sam przeprowadza rytuał i umagicznia swój sztylet, szuka składników do czaru itp. lub po prostu znajduje go w miejscu, do którego wezwie go bogini].

Ot taka luźna refleksja, zero presji. Najgorsze są nieproszone rady. :lol:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 33
Posty: 1085
Podziękowania: 23/87
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2021-11-20, 19:39   

Ok.

Spróbuję zmienić koncepcję. W sumie to taki prosty pomysł jest o wiele bardziej "na moje możliwości". Bo rozpisywać się przy interakcjach, gdy już każdy planuje skład o podobnym charakterze... Cóż. Działa demotywująco. Przy wysokiej reputacji i tak zła postać odchodzi z grupy. A tak, quest, podklasa, przedmiot, dialogi o Auril. Nieco historii. No i ten lodowy sztylet.
_________________
W tych samych warunkach możemy STWORZYĆ sobie i piekło, i niebo...

Mój aforyzm
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ril 
Aurylita


Posty: 14
Podziękowania: 23/8
Wysłany: 2021-11-20, 21:05   

Ooo.

Fajnie wiedzieć, że to łatwe. He he.

Broń z lodu, który się nie roztapia, to ciekawa sprawa, znana jeszcze z IwD2 (lodowe topory).
https://enklawanetwork.pl/pc/vademecum/icewinddale2/ekwipunek/topory

A jak byś szukał dodatkowej inspiracji, to sugeruję zebrać listę wszystkich unikalnych sztyletów w Baldurze. W sumie to łatwe, jest ich 6:
https://baldur.cob-bg.pl/bg1ee/sztylety-bg1ee

I wtedy, za każdym razem, gdy drużyna wejdzie w posiadanie któregoś z tych sztyletów (lub po jego identyfikacji – nie wiem, czy skrypty rozróżniają taki stan; w IwD1 Korin mówi coś o jednej zbroi znalezionej w Smoczym Oku, ale nie pamiętam, czy trzeba było ją najpierw zidentyfikować), mógłby się uruchamiać dialog ofiarnika z BG (lub nawet z Xanem, w sprawie jego księżycowego ostrza, bo z listy wynika, że w wersji EE jest traktowane jako sztylet). W takim dialogu Vicril mógłby ocenić broń, nawiązać do jej historii itp... albo nawet jej znalezienie może być pretekstem do rozmowy na zupełnie inny temat.* Mogłoby to prowadzić do konkluzji, że jest to bardzo dobra broń, ale nie jest doskonała i że Vicril czuje niedosyt z jej powodu (bo nie jest zrobiona z lodu, jest za ciepła w dotyku, nie jest godna bogini itp.), co byłoby jedną z motywacji do zrobienia własnej (a może nawet koniecznym warunkiem wspomnianego questa).

I w ten sposób w BG1 szukanie tych 6 sztyletów (albo części z nich) mogłoby się zamienić w atrakcyjną mini-gierkę. :lol: (Ja bym szukał).

*W zasadzie to raz w ciągu gry taka rozmowa mogłaby się odpalić nawet przy zwykłym sztylecie, jako okazja do pogadania o kryzysie żelaza. (Lub także przy sztyletach +1 i +2, bo czemu nie). Vicril może stwierdzić, że to zwykły badziew i połamać tę broń na oczach BG, zamieniając ją w kupkę żelaza – taki dodatkowy smaczek. Wybacz, poniosła mnie fantazja.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 33
Posty: 1085
Podziękowania: 23/87
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2021-11-21, 07:10   

Ciekawa idea. Na pewno lepsza niż tworzenie kolejnego bohatera z jakimś zapleczem emocjonalnym...

Pożeracz dusz np. Vicril dopiero przy nim rozczaruje się na tyle, by stworzyć swoją broń. Wielka, pełna niebezpieczeństw przygoda, a trofeum żadne. Przy pozostałych sztyletach może wyrażać niedosyt. A to za ciepła, a to pasuje raczej do Talony, a to za słaba.

Spoiler z tym pożeraczem, no trudno.

Też są inne okazje - np. w Dolinie Grobów. Konieczna wstawka, by nie oddawać upiorowi sztyletu. Serce golema +2. No cóż, dobre i to.

Wstępnie myślałem nad bronią, która potrafi zamrozić. Zmienić w sopel lodu.

Sopel lodu +3

Zamiast metalowego ostrza - ostry lód. 5% szans na zamrożenie, zawsze obrażenia od zimna. +80% odporności na zimno...
_________________
W tych samych warunkach możemy STWORZYĆ sobie i piekło, i niebo...

Mój aforyzm
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
greegarak 
Tsung vs.Kang- Chodzić ci się nie chce?"

Wiek: 37
Posty: 592
Podziękowania: 53/70
Skąd: CK-FAInn=200km
Wysłany: 2021-11-24, 10:17   

Cytat:

Zamiast metalowego ostrza - ostry lód. 5% szans na zamrożenie

5% to za dużo. Już występujący półtorak ma 1% na zamrożenie,a i tak jest to fajna broń.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 33
Posty: 1085
Podziękowania: 23/87
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2021-11-24, 18:31   

No to będzie 1%.

W ogóle lenia mam, i mniej czasu. Nawet grać mi się nie chce, a co dopiero kodować. Muszę poza tym uciąć dźwięki, bo na końcu są szumy, a także uczynić głośniejszymi. Nie wiem też, dlaczego dźwięki się odtwarzają w oknie wyboru, ale nie wszystkie się odtwarzają w praktyce (po "nałożeniu" na postać). Korzystam z audiowire, bo słuchawki zepsute. Może dlatego?
_________________
W tych samych warunkach możemy STWORZYĆ sobie i piekło, i niebo...

Mój aforyzm
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group