Poprzedni temat «» Następny temat
[IwD I EE] Pytania o mody
Autor Wiadomość
Cahir 
Pan Świtu


Wiek: 38
Posty: 1052
Podziękowania: 214/49
Wysłany: 2021-02-04, 22:54   

Hejka Kliwer, fajnie, że zajrzałeś :smile:

1. Akurat modów stricte dodających zadania wciąż nie ma zbyt dużo. Wymienione mody Lavy to właściwie wszystko, co jest dostępne. Wszystkie te mody otrzymały właśnie spolszczenie.

2. Pełnego odpowiednika SCSa do IWDEE nie ma, ale ten mod to jest coś, co cię może zainteresować. Niestety nie został on spolszczony.

3. Jest jeszcze Faiths & Powers. Tak naprawdę wszystkie są jak najbardziej w porządku, aczkolwiek F&P jest chyba najbardziej zaawansowany technicznie i pozwala na różne opcje multiklasowania kapłanów.

4. Poza wspomnianymi przez ciebie modami jest jeszcze w zasadzie tylko Icewind Dale NPC's. Ale zdaje się nie został przetłumaczony.

5. W sumie cokolwiek z Tweaks Anthology, co ci pasuje. Wiele tweaków działa także w IWDEE. Możesz przejrzeć też tę listę modów, kitpacki albo tweaki często są kompatybilne też z IWDEE.

6. Tak, z tego co mi wiadomo, wszystkie wersje IWDEE mają oryginalny polski dubbing.
_________________
Then they summoned me over to join in with them
To the dance of the death.
Into the circle of fire I followed them
Into the middle I was led
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Kliwer
Ril 
Aurylita


Posty: 11
Podziękowania: 19/8
Wysłany: 2021-02-20, 18:30   

Cześć. Chciałem tylko powiedzieć, że nadal pracuję nad tłumaczeniem tzw. NPCs MOD do Icewind Dale i że nie porzuciłem tego projektu. Na ten moment przetłumaczyłem 2046 z 6540 stringów, czyli ok. 31% (cały plik Player.tra, w którym są dialogi z towarzyszami zainicjowane przez gracza). Przetłumaczony plik działa. Dzisiaj zaczynam tłumaczyć kolejny, Dialogue.tra (2577 strigów). Jak widać, jest tego sporo, ale być może w tym roku pójdzie my lepiej niż w poprzednim. Jeśli ktoś jest zainteresowany tym modem w wersji PL, to proszę o jeszcze trochę cierpliwości. Będę informował na bieżąco.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
sajok, emix, nowyU
Ril 
Aurylita


Posty: 11
Podziękowania: 19/8
Wysłany: 2021-05-10, 21:06   

Hej. Moje tłumaczenie moda Kulyok trwa i na ten moment zrobiłem 70%. Przy obecnym tempie mod będzie gotowy 15.08.2021. Jeśli wszystko pójdzie ok, to zostawię tu wtedy dla Was lynk. Po ewentualnych poprawkach spróbuję się też skontaktować z autorką i wyślę do niej polskie pliki.

W angielską wersję nie grałem, ale w trakcie tłumaczenia poznałem sporą część drzewka dialogowego, więc może powiem parę słów na ten temat. Cóż, zgadzam się z ogólnie spotykaną oceną, że jest to naprawdę porządnie napisany, solidny kawałek moda. ;) Interakcje są żywe i wypadają naturalnie, jak na mój gust. (Chodzi mi o samą treść, a nie o moje tłumaczenie.) Kulyok ma dobrą rękę do dialogów.

To chyba wszystko, co mam w tej chwili do przekazania. Przekładanie fanowskich modów to świetna przygoda. Polecam spróbować karzdemu. ;) KARZDEMU!!1

Dziękuję za uwagę i do zobaczenia w sierpniu.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
sajok, emix
sajok 
Przyjaciel Klanu

Wiek: 47
Posty: 346
Podziękowania: 36/84
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-06-29, 21:51   

Jak tam postępy, przewidywalny termin aktualny? Pytam, bo mam chęć zagrać w ID1EE z modami Lavy i przyłączalnymi npcami, więc jeżeli Rilu dalej działasz z tłumaczeniem to się jeszcze (chyba) wstrzymam :wink:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ril 
Aurylita


Posty: 11
Podziękowania: 19/8
Wysłany: 2021-07-01, 18:49   

Termin nie jest zagrożony. :smile: Pozostało 614 nieprzetłumaczonych stringów (10%). Myślę, że mogę spokojnie przesunąć datę o dwa tygodnie. 1 sierpnia zapraszam po odbiór.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
sajok, emix, Kliwer, Rakusz
sajok 
Przyjaciel Klanu

Wiek: 47
Posty: 346
Podziękowania: 36/84
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-07-01, 19:53   

A już wahałem się czy nie złamać i nie zagrać po angielskiemu, ale skoro skusiłeś mnie skróceniem terminu to umocni mnie to w oczekiwaniu na tłumaczenie, może zdążę przed urlopem choć zacząć ;)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kliwer 


Wiek: 32
Posty: 1424
Podziękowania: 152/242
Wysłany: 2021-07-02, 09:39   

Zwracam jeszcze uwagę na ten projekt; może warto go obserwować i rozważyć przekład:
https://forums.beamdog.com/discussion/71342/turald-npc-mod-ver-0-9

EDIT: Ok, będę czekał na tłumaczenie moda Kuyloka. Wygląda obiecująco, zdecydowanie bardziej klasycznie od dziwotworów Lavy. Jak skończę BGT, to się pewnie za to zabiorę, przekład moda powinien już być. Nie do końca mi się ta drużyna podoba (dobór klas jest średni, do tego ani jednego niziołka/gnoma/krasnala...). Kuylok to, zdaje się, baba i cierpi na typowo babską elfozę, połączoną z niezrozumieniem wspaniałości krasnoludów.

Ten mod, który podlinkowałem powyżej wydaje się obiecujący, ale - zdaje się - zdechł. Ostatnie wpisy z 2020 roku. No szkoda. Oprócz tego krasnoludzkiego woja-kapłana miał w przyszłości dodawać też inne postacie, bardzo klasyczne na pierwszy rzut oka (w moim stylu).

Parę pytań mam jeszcze do modowania IWD:EE

W sumie będę zmierzał do zainstalowania wszystkich zadaniowo-lokacjowych i przedmiotowych modów Lavy + Tweaks Anthology + IWD EE mod. Coś jeszcze powinienem wziąć pod uwagę? Mody zmieniające klasy mnie na razie nie interesują.

Utrudniaczy wiem, że nie ma. Jest chociaż jakaś opcja redukcji zdobywanego doświadczenia? Cahir - przyzywam Cię!

Czy w tym modzie NPC da się postaciom podmienić głosy - tak by gadały po polsku? Będzie to bardziej estetycznie wyglądało, nawet jak im dać standardowe dźwięki.

I najważniejsze: czy ten mod Lavy, który rearanżuje Kuldahar nie będzie się kłócił z innymi? Np. właśnie z IWD NPC?
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ril 
Aurylita


Posty: 11
Podziękowania: 19/8
Wysłany: 2021-07-02, 22:22   

@Kliwer
1. Ciekawy mod z tym krasnoludem, nie znałem. Ja na razie mówię pas. Jak ktoś inny chce go przetłumaczyć, to chętnie przekażę pałeczkę i będę dopingował. :curious: No i zagram.

2. Z poziomu gry można zmienić tylko głos głównego bohatera, a opcja modyfikacji głosów tych NPC-ów nie jest aktywna. Trzeba by trochę pogmerać w tym modzie, ale ja nie planuję tego robić. Od czasu Pillarsów przywykłem, że głosy są po angielsku, a tekst po polsku, więc nie będę tego zmieniał. Jednakowoż... też oczywiście uważam, że lepiej byłoby mieć ten mod z polskimi głosami.

Z ciekawości sprawdziłem i w NPC mod jest 531 nagranych kwestii (około 100 na postać, z czego 40 to odezwy i okrzyki bojowe). Nie mówię, że ja to zrobię, ale jeśli są tu tacy, którzy chcieliby się z nami podzielić swoim talentem dubbingowym, to proszę pisać na PW. Do obsadzenia są 3 role męskie i 2 żeńskie, gdyby ktoś reflektował. :lol:

Nie jest to zbyt poważna propozycja, ale jak ktoś podejmie challenge, to możemy dla przyjemności zrobić jakiś mini-casting. Trochę umiem Audacity.
Ostatnio zmieniony przez Ril 2021-07-04, 10:16, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Cahir 
Pan Świtu


Wiek: 38
Posty: 1052
Podziękowania: 214/49
Wysłany: 2021-07-02, 23:27   

Generalnie nie grałem jeszcze w IWDEE z modami, więc trochę strzelam w ciemno z propozycjamo.


Kliwer napisał/a:
EDIT: Ok, będę czekał na tłumaczenie moda Kuyloka. Wygląda obiecująco, zdecydowanie bardziej klasycznie od dziwotworów Lavy. Jak skończę BGT, to się pewnie za to zabiorę, przekład moda powinien już być. Nie do końca mi się ta drużyna podoba (dobór klas jest średni, do tego ani jednego niziołka/gnoma/krasnala...). Kuylok to, zdaje się, baba i cierpi na typowo babską elfozę, połączoną z niezrozumieniem wspaniałości krasnoludów.


Akurat ja lubię takie "dziwotwory", między innymi dlatego tak bardzo cenię sobie PST. Widzę, że moje sugestie nie za bardzo do ciebie trafiają, więc ciężko będzie coś zaproponować.

Cytat:
Utrudniaczy wiem, że nie ma. Jest chociaż jakaś opcja redukcji zdobywanego doświadczenia? Cahir - przyzywam Cię!


Jest tylko jeden taki mod, ale nie mam pojęcia, czy jest kompatybilny z innymi modami. Musiałbyś się na własnej skórze przekonać.

Cytat:
I najważniejsze: czy ten mod Lavy, który rearanżuje Kuldahar nie będzie się kłócił z innymi? Np. właśnie z IWD NPC?


Nie mam zielonego pojęcia, ale stawiam, że nie będzie się kłócił.

Cytat:
Coś jeszcze powinienem wziąć pod uwagę? Mody zmieniające klasy mnie na razie nie interesują.


Możesz spróbować te 2 mody argenta77 (oba po polsku, moje tłumaczenie - ale nie dlatego proponuję, żeby nie było :razz: ):
Golem Construction for Spellcasters - pozwala zbudować różnego rodzaju golemy, które pomagają w walce.
Djinni Companion - pozwala przyłączyć dodatkową (siódmą) postać do drużyny. Mod działa też z IWDEE (zadanie jest dostosowane do IWDEE)

Jeśli chodzi o mody NPC, to są jeszcze dwa mody od AionZ:
Minerva - niziołek (Fighter/Artificer)
Karihi - ognisty genasi (mag - piromanta)

Jeśli chciałbyś zmienić UI, to jest też wersja Lefreut's Enhanced UI dla IWDEE.

EDIT:
Cytat:
Jest chociaż jakaś opcja redukcji zdobywanego doświadczenia?


W sumie znam 3 mody, które pozwalają na redukcję doświadczenia: Ding0's Experience Fixer, Scales of Balance i EET Tweaks, ale z tego co widzę, tylko EET Tweaks działa z IWDEE.
_________________
Then they summoned me over to join in with them
To the dance of the death.
Into the circle of fire I followed them
Into the middle I was led
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Kliwer
Ril 
Aurylita


Posty: 11
Podziękowania: 19/8
Wysłany: 2021-07-19, 23:16   

Cześć. Wyrobiłem się przed czasem, zatem tłumaczenie przesyłam Wam już dziś.

Ed: Nazwałem to początkowo wersją 7.1, ale wpłynęło trochę uwag, zatem zostawiam link do wersji bardziej aktualnej. Być może jeszcze podmienię ten plik w późniejszym czasie.

IWDNPC_v8

Moda można w dowolnym momencie reinstalować, nawet gdy jesteście w trakcie rozgrywki. Nie powinno to zepsuć istniejących save'ów (u mnie zawsze działały).

Kilka wskazówek:

1. Instalacja moda jest bardzo prosta. Wystarczy wypakować pliki do folderu z grą (najlepiej żeby to była wersja Enhanced, choć ze zwykłą też podobno działa). Po otwarciu pliku Setup wybrać 2-kę. ;) Pod koniec instalacji pojawia się opcja zmiany klas dla tych pięciu towarzyszy. Można ten etap ewentualnie pominąć. I gotowe. Rozpoczynając nową grę, należy stworzyć jedną postać – głównego bohatera. Piątka przyłączalnych NPC-ów będzie na Was czekała zaraz na początku gry, w Zimowej Kołysce.

2. Jeśli chcecie poznać jak najwięcej z dostępnej zawartości, to (w tym punkcie wchodzę w lekkie spojlery):
a) Zalecane jest przyłączenie do drużyny wszystkich 5 postaci. Nie chodzi tylko o to, że w przeciwnym razie ominą Was kwestie tego jednego bohatera, którego pominiecie. Rzecz w tym, że jest zaplanowanych kilka takich rozmów, przy których oni wszyscy muszą być obecni. Nie ma ich tak bardzo wiele (może 2 albo 3), ale dotyczy to ważnych momentów gry (np. tuż po przejściu Serca Zimy lub przed finałową walką w Easthaven). Jest spore ryzyko, że dana rozmowa w ogóle się nie odpali z powodu braku jednej z kluczowych postaci. (Tzn. u mnie tak się stało, gdy nie miałem w drużynie Nelli; być może nie każdy z tych bohaterów jest "w tych momentach" obligatoryjny, jednak warto mieć na uwadze, że tak się zdarza).
b) Po każdym istotnym etapie gry dobrze jest inicjować rozmowy z towarzyszami. Na początku gry jest tam tylko kilka opcji do wyboru, ale będzie ich przybywać w kolejnych rozdziałach. Warto też wielokrotnie wybierać te same opcje – gracz otrzymuje wtedy różne odpowiedzi.
c) Technicznie nie ma żadnych przeszkód, aby jako kobieta prowadzić romans równocześnie z Holvirem i Korinem, a jako mężczyzna – z Teri i Nellą. Pojawia się wtedy kilka dodatkowych linijek w ich wzajemnych interakcjach. Dopiero w okolicach walki z Poquelinem gra zmusza nas do podjęcia decyzji.
d) Bardzo rzadko zdarza się, by jakaś cecha głównego bohatera pozwalała na wybranie unikalnej opcji dialogowej lub by towarzysz jakoś szczególnie reagował na to, kim jesteśmy. Atrybuty: O ile niczego nie przegapiłem, to atrybuty BG nie mają na te rozmowy żadnego wpływu. Charakter: Raczej nigdy nie determinuje tego, jakie opcje są dostępne; zwykle jednak spektrum możliwych odpowiedzi do wyboru jest bardzo szerokie. Klasy: Gdy BG jest bardem, to w jednym miejscu Korin nawiązuje do tego, że obaj z Severnem jesteście bardami; innych podobnych rzeczy nie zauważyłem, ale może nie czytałem dość uważnie. Rasy: Jeśli jesteś elfem, to niektóre dialogi z Korinem są ułożone w ten sposób, że on ma tego świadomość, ale są to rzadkie przypadki. Nie przypominam sobie za to żadnych unikalnych odzywek przeznaczonych dla BG-krasnoluda, niziołka czy gnoma. Płeć: odgrywa największą rolę – przy wielu okazjach pojawia się dodatkowa opcja, lub dwie, zależne od płci. Często ma to związek z trwającym romansem, ale nie tylko. Teri ma jedną szczególną odzywkę przeznaczoną dla BG kobiety (w Niższej Głębi Dorna, przy okazji rozmowy o płonących i biczujących potworach).

3. Nie przejmujcie się, że przegapicie jakąś rozmowę, gdy jeden z towarzyszy umrze. Zazwyczaj wtedy zaległa rozmowa załącza się zaraz po ożywieniu martwej postaci. Problemów przysparza natomiast śmierć głównego bohatera, bo wówczas inna postać przejmuje jego rolę. Zdarzało mi się, że gdy już ożyłem, to wszyscy zwracali się do mnie "Korin" (robił to nawet sam Korin). Można to łatwo naprawić, zabijając Korina, a potem rzucając na niego zmartwychwstanie (na elfy wskrzeszenie nie działa), ale łatwiej jednak wczytać grę.

4. To nie ma ścisłego związku z tym dodatkiem, ale niedawno został spolszczony inny mod z postacią do IWD, a mianowicie Dusky (Sępny) Lavy. Wypróbowałem go przy moim drugim podejściu – postać Sępnego przyłączyłem do drużyny zamiast Nelli (można go spotkać przy jaskiniach niedaleko Easthaven). Z "NPC-ami" Kulyok nie ma on aktualnie żadnych interakcji, ale mnie to osobiście nie przeszkadzało. [ed: W pliku Readme jest podane, że Sępny ma 2 bantery z każdą z tych postaci, ale w trakcie mojej rozgrywki one się nie pojawiły – może póki co działa to tylko w wersji angielskiej; ed2: Aaa, już chyba wiem, o co tu chodzi – te bantery pojawiają się po zainstalowaniu jeszcze jednego moda: Crossmod Banter Pack (IWD)]. Technicznie Dusky przypomina NPC-ów Kulyok, z kilkoma różnicami, mianowicie:
a) W rozmowach inicjowanych przez gracza jest mniej opcji do wyboru i rzadko pojawia się jakiś nowy temat na dalszych etapach (choć przyczyną mogło być to, że grałem kobietą);
b) Ma nagrany polski głos;
c) Mod z Sępnym obejmuje dodatkowo coś w rodzaju mini-questa (aktywuje się on sam pod koniec gry) i przyznam, że bardzo mi się ten quest podobał;
d) Ten półork (INT 10, MDR 16, CHA 9) posługuje się bardziej kwiecistą, wyszukaną polszczyzną niż którykolwiek z "moich"/Kulyok NPC-ów. :o Wyczuwam tu pewnego rodzaju trolling ze strony tłumacza/autora/obu. Muszę powiedzieć, że nie spodziewałem się, że ta postać będzie tak elokwentna. Styl wypowiedzi Sępnego jest lekko archaizujący, ja natomiast zdecydowałem się na język bardziej współczesny (myślę, że zbliżony do tego z polskiego wydania Baldur's Gate). Oryginał Kulyok też jest napisany raczej we współczesnym duchu (przynajmniej na tyle, na ile potrafię to ocenić). Jest to ogólnie bardzo dobry mod, bardzo starannie napisany – polecam.

Życzę udanej zabawy. Będzie mi miło, jeśli podzielicie się wrażeniami po ograniu tego dodatku.

– Ril

PS: Więcej informacji o spolszczonych modach do IwD I EE można znaleźć tutaj:
http://athkatla.cob-bg.pl/viewforum.php?f=187
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
sajok, Namarcha, emix, Kliwer, Rakusz, Archimo
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group