Poprzedni temat «» Następny temat
Instalacja modów
Autor Wiadomość
doroni

Posty: 8
Wysłany: 2021-05-05, 09:23   

Cześć!

Piszę w następującej sprawie:

Czy mógłby mi ktoś łopatologicznie wytłumaczyć w jakiej kolejności (i ewentualnie z jakimi patchami itp.) zainstalować poniższe mody na BG2:ToB z sagi (1+2 z dodatkami, na jednym obrazie)

Ease of use
Item upgrade
Larsha
Dungeon be gone
BG2:EE
Edycja kolekcjonerska

Ogólnie wszystko gra i buczy, tylko przez Larshę nie mogę wejść do Firkraaga, podobno powszechny bug. Co dziwne, żadnym ze sposobów na forum nie mogę uruchomić konsoli, żeby się tam przenieść. Edytowałem baldur.ini w folderze gry, baldur.lua w dokumentach i nadal nic.

Proszę o pomoc, bo już sam nie wiem co robić... Z góry dzięki!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 47
Posty: 792
Podziękowania: 199/179
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2021-05-05, 22:13   

Nie ukrywam, że nie do końca rozumiem, w jaką wersję grasz, klasyczną czy EE. Skoro jednak...
Cytat:
Ogólnie wszystko gra i buczy, tylko przez Larshę nie mogę wejść do Firkraaga, podobno powszechny bug. Co dziwne, żadnym ze sposobów na forum nie mogę uruchomić konsoli, żeby się tam przenieść. Edytowałem baldur.ini w folderze gry, baldur.lua w dokumentach i nadal nic.

...to w folderze z grą wyszukaj plik Baldur.ini i w nim dopisz linię: Debug Mode=1. To powinno umożliwić Ci otworzenie konsoli w grze.
_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
doroni

Posty: 8
Wysłany: 2021-05-06, 16:07   

Cytat:
Nie ukrywam, że nie do końca rozumiem, w jaką wersję grasz, klasyczną czy EE. Skoro jednak...

Może źle się wyraziłem, już tłumaczę: Gram w Enhanced BG2 (nie BG2:EE, mój błąd) zainstalowane na BG2 + ToB z obrazu 'saga baldur's gate', tam są oba baldurki z dodatkami, mogę screena z głównego menu wysłać :grin: .

Cytat:
Edytowałem baldur.ini w folderze gry

Cytat:
...to w folderze z grą wyszukaj plik Baldur.ini i w nim dopisz linię: Debug Mode=1. To powinno umożliwić Ci otworzenie konsoli w grze.

To już wykonane, pierwsza rzecz jaka mi przyszła do głowy... I nadal nic.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 47
Posty: 792
Podziękowania: 199/179
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2021-05-06, 17:27   

doroni napisał/a:
Cytat:
Nie ukrywam, że nie do końca rozumiem, w jaką wersję grasz, klasyczną czy EE. Skoro jednak...

Może źle się wyraziłem, już tłumaczę: Gram w Enhanced BG2 (nie BG2:EE, mój błąd) zainstalowane na BG2 + ToB z obrazu 'saga baldur's gate', tam są oba baldurki z dodatkami, mogę screena z głównego menu wysłać :grin: .

Cytat:
Edytowałem baldur.ini w folderze gry

Cytat:
...to w folderze z grą wyszukaj plik Baldur.ini i w nim dopisz linię: Debug Mode=1. To powinno umożliwić Ci otworzenie konsoli w grze.

To już wykonane, pierwsza rzecz jaka mi przyszła do głowy... I nadal nic.

Ach, ok. Jakoś się zafiksowałem na tym baldur.lua w dokumentach i przegapiłem to, co ważne.
Jeszcze raz dla pewności: po wpisaniu tej dodatkowej linijki w baldur.ini, naciśnięcie ctrl + spacja w grze nie otwiera konsoli? Nie to, żebym miał pojęcie, co może być tego przyczyną, choć wątpię, żeby kolejność instalowania modów miała tu jakieś znaczenie. Raczej szukałbym rozwiązania problemu w tym pliku .ini. Zdaje się, że dodatkowa linia musi być zapisana w sekcji [Program Options], chyba bez znaczenia, na której pozycji. Widzę teraz, że w WoBG dopisana jest też linia Cheats=1. Sam nigdy z niej nie korzystałem, ale może u Ciebie akurat pomoże.
_________________
Slainte mhath!
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
doroni

Posty: 8
Wysłany: 2021-05-06, 23:02   

Nadal nic. Może to pomoże, to skopiowane bezczelnie z baldur.ini już po edycji:


[Program Options]
Cheats=1
Debug Mode=1
Install Type=3
Installing=0
3D Acceleration=1
Maximum Frame Rate=30
Path Search Nodes=50000
Translucent Shadows=1
Force 50 Percent Transparent=0
Disable Brighten=1
Display Subtitles=0
Full Screen=1
BitsPerPixel=32
Resolution=800
16Bit Textures=0
SoftMirrorBlt=0
SoftBlt=0
SoftSrcKeyBlt=0
Disable Vertex Padding=0
GLSetup Driver=0
Volume Movie=150
Volume Music=150
Volume Voices=150
Volume Ambients=150
Volume SFX=150

A może konsolę trzeba włączać prawym ctrl, a ja mam tylko lewy...? Już nic nie wiem... (w tym miejscu brakuje emotki, gdy mordka sama się wali w łeb młotkiem, to by najlepiej odzwierciedlało moje obecne samopoczucie...)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 47
Posty: 792
Podziękowania: 199/179
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2021-05-06, 23:45   

Spróbuj zmienić w tym pliku coś innego, żeby sprawdzić, czy zmiana będzie widoczna w grze. Na przykład Maximum Frame Rate na 60. Po uruchomieniu gry powinieneś zauważyć, że wszystko mocno przyspieszyło. Gdyby to się nie stało, to... Hmm... sam nie wiem. Przerzuć Baldur.ini do innej lokacji na dysku, edytuj, zapisz, wklej z powrotem do katalogu z grą?
_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
doroni

Posty: 8
Wysłany: 2021-05-07, 01:38   

Hehe, zrobię jak sugerujesz. Ale wiedz, że nawet aby zmienić ten plik, muszę go wyciąć, skopiować gdzieś indziej, tam zedytować i wkleić nazad na miejsce. Zastosuję Twoją radę jak tylko wytrzeźwieję :) Proszę, powiedz mi tylko, co jeszcze mogę zedytować tak, aby zmiana była od razu, nawet dla ślepego widoczna?

PS. Dzięki za wszystkie dotychczasowe rady!!

PPS. Wiem co oznacza 'slainte', ale co oznacza 'mhath'? Pytam z czystej ciekawości ;)
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 47
Posty: 792
Podziękowania: 199/179
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2021-05-07, 16:54   

doroni napisał/a:
Hehe, zrobię jak sugerujesz. Ale wiedz, że nawet aby zmienić ten plik, muszę go wyciąć, skopiować gdzieś indziej, tam zedytować i wkleić nazad na miejsce. Zastosuję Twoją radę jak tylko wytrzeźwieję :) Proszę, powiedz mi tylko, co jeszcze mogę zedytować tak, aby zmiana była od razu, nawet dla ślepego widoczna?

Myślę, że zmiana frame rate powinna być bardzo wyraźna.

Cytat:
PPS. Wiem co oznacza 'slainte', ale co oznacza 'mhath'? Pytam z czystej ciekawości ;)

Kliknij "slainthe" w moim podpisie :razz:
"Mhath", żeby się dowiedzieć, dlaczego zwróciłem uwagę na ten zwrot.
Wykrzyknik, żeby bliżej poznać jeden z objawów kryzysu wieku średniego :curious:
_________________
Slainte mhath!
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
greegarak 
Tsung vs.Kang- Chodzić ci się nie chce?"

Wiek: 37
Posty: 587
Podziękowania: 52/70
Skąd: CK-FAInn=200km
Wysłany: 2021-05-07, 16:58   Debug mode =1 wystarczy Cheats tylko komplikuje

doroni napisał/a:
. ,...Ale wiedz, że nawet aby zmienić ten plik, muszę go wyciąć, skopiować gdzieś indziej, tam zedytować i wkleić nazad na miejsce.;)

Dlaczego tak?
Zainstalować NearInfinity. Odpalić to w miejscu bg2.exe, i w tym programiku znaleźć pliki baldur.ini. Zedytować - dodać "debug mode" -gwaracja że odpali się konsola.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
doroni

Posty: 8
Wysłany: 2021-05-14, 14:43   

No i NearInfinity też nie pomogło, po edycji nie mogę zapisać, może nie powinienem instalować na systemowym...?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 47
Posty: 792
Podziękowania: 199/179
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2021-05-14, 14:47   

Ale nie masz w żadnym Program Files, czy coś takiego? Tylko w osobnym folderze?
_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
doroni

Posty: 8
Wysłany: 2021-05-14, 14:53   

Hahahahahaha!!! :lol: :lol: :lol: Nie zgadlibyście.

Mój Baldur korzystał z pliku baldur.ini, ale NIE TEGO w folderze gry! Gra zrobiła sobie własny folder w Users\(...)\Appdata\Local\(...)\ itd. i tam wysyłała save'y (nie było ich w folderze Save w folderze gry!) i tam stworzyła drugi baldur.ini! Po edycji tego drugiego wszystko gra i buczy :)

Dziękuję wszystkim za pomoc i cenne rady, pozdrówka!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
doroni

Posty: 8
Wysłany: 2021-05-18, 15:30   

Cześć! Dziś po raz kolejny proszę o pomoc, bo już wariuję. Drogą WIELU prób i błędów doszedłem do tego, że gryzą mi się Larsha z item upgradem. Otóż Larsha zainstalowana sama jest bezimienna i bezbiograficzna (z tym jakoś mogę grać), ale po zainstalowaniu item upgrade w oba te miejsca (imię i biografia) wklejają się teksty z IU! A to już jest denerwujące. Ktoś miał podobne cyrki?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 47
Posty: 792
Podziękowania: 199/179
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2021-05-18, 17:22   

Taki bałagan powstaje, gdy przeinstalowuje się mody w ciągu gry bez zachowania kolejności. Nie jestem nawet pewien, czy gdybyś odinstalował je teraz wszystkie i zainstalował od nowa, przywrócisz grę do porządku.
_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
doroni

Posty: 8
Wysłany: 2021-05-19, 12:04   

Ech, trudno. Jakoś ogarnę
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group