Zapytałem już o to, ale tu może się dyskusja rozpocznie. Chodzi o dualistów elfich z drugiej edycji. Zastanawiam się, czy jest możliwość dodania podklas (czarownika lub maga), którzy mogą rzucać zaklęcia tylko z przeciwnych szkół.
Dualiści to elfi poprzednicy magów specjalistów z obecnych Krain. Skupiają się na jednej szkole magii i jej dokładnym przeciwieństwie, z wyłączeniem wszystkich innych odmian Sztuki. Badają i wykorzystują właściwości przeciwstawnych magicznych sił. Obecnie można ich znaleźć niemal tylko w Cormanthyrze, Everesce i Evermeet. Chyba, że trafi się samotny włóczęga.
ZALETY:
- może rzucić jedno zaklęcie więcej od zwykłego maga specjalisty
- na 6, 9 i 12 poziomie może rzucić Niepodatność na czary swoich dwóch szkół magii
- na 8, 12 i 16 poziomie może rzucić Tarczę dualisty (chroni przed czarami z poziomów 1-5, ale tylko spoza szkół dualisty)
WADY:
- brak dostępu do wszystkich szkół, oprócz jego dwóch przeciwnych
- tylko półelf lub elf
Oczywiście każda podklasa będzie mieć inny opis. Adekwatny.
Jestem ciekaw, czy ee daje możliwość tworzenia podklas magów. Dziwna lista używalności - dwie przeciwne szkoły magii i zwoje.
Jak ustalać to, których zaklęć mag/czarownik może się uczyć? Był chyba bard z zakazaną szkołą. Ktoś/coś?
_________________ W tych samych warunkach możemy STWORZYĆ sobie i piekło, i niebo...
Oto opisy podklas. O ile da się zrobić to wszystko.
Alurakar
Dualiści to poprzednicy magów specjalistów. Skupiają się na jednej szkole magii i jej dokładnym przeciwieństwie. Łączy się to z negacją wszystkich innych szkół. Mogą nimi zostać tylko elfy i półelfy. Wyjątkiem są gnomi iluzjoniści/nekromanci.
ZALETY:
- jedna komórka na czary więcej od zwykłego maga specjalisty.
- Potęga czaru - poziom czarującego zawsze zwiększony o 2.
- +1 do rzutów obronnych przeciwko szkołom, jakimi włada dualista.
- na 5. 9 i 12 poziomie dualista otrzymuje Niepodatność na czary swych dwóch szkół.
- na 18 poziomie Alurakar otrzymuje premię do Inteligencji +1, Mądości +2 i Zręczności +1.
WADY:
- brak dostępu do szkół magii, oprócz dwóch przeciwnych, jakimi włada.
- tylko półelf lub elf.
Szkoły dyspozycyjne: Odrzucanie, Przemiany.
Dijakkar
Dualiści to poprzednicy magów specjalistów. Skupiają się na jednej szkole magii i jej dokładnym przeciwieństwie. Łączy się to z negacją wszystkich innych szkół. Mogą nimi zostać tylko elfy i półelfy. Wyjątkiem są gnomi iluzjoniści/nekromanci.
ZALETY:
- jedna komórka na czary więcej od zwykłego maga specjalisty.
- Potęga czaru - poziom czarującego zawsze zwiększony o 2.
- +1 do rzutów obronnych przeciwko szkołom, jakimi włada dualista.
- na 5. 9 i 12 poziomie dualista otrzymuje Niepodatność na czary swych dwóch szkół.
- na 18 poziomie Dijakkar otrzymuje premię do Inteligencji +1, Mądrości +2 i Charyzmy +2.
WADY:
- brak dostępu do szkół magii, oprócz dwóch przeciwnych, jakimi włada.
- tylko półelf lub elf.
Szkoły dyspozycyjne: Przywołanie, Poznanie.
Encikkar
Dualiści to poprzednicy magów specjalistów. Skupiają się na jednej szkole magii i jej dokładnym przeciwieństwie. Łączy się to z negacją wszystkich innych szkół. Mogą nimi zostać tylko elfy i półelfy. Wyjątkiem są gnomi iluzjoniści/nekromanci.
ZALETY:
- jedna komórka na czary więcej od zwykłego maga specjalisty.
- Potęga czaru - poziom czarującego zawsze zwiększony o 2.
- +1 do rzutów obronnych przeciwko szkołom, jakimi włada dualista.
- na 5. 9 i 12 poziomie dualista otrzymuje Niepodatność na czary swych dwóch szkół.
- na 18 poziomie Encikkar otrzymuje premię do Inteligencji +1, Charyzmy +2 i Kondycji +2.
WADY:
- brak dostępu do szkół magii, oprócz dwóch przeciwnych, jakimi włada.
- tylko półelf lub elf.
Szkoły dyspozycyjne; Zauroczenia, Wywoływanie.
Nelluonkkar
Dualiści to poprzednicy magów specjalistów. Skupiają się na jednej szkole magii i jej dokładnym przeciwieństwie. Łączy się to z negacją wszystkich innych szkół. Mogą nimi zostać tylko elfy i półelfy. Wyjątkiem są gnomi iluzjoniści/nekromanci.
ZALETY:
- jedna komórka na czary więcej od zwykłego maga specjalisty.
- Potęga czaru - poziom czarującego zawsze zwiększony o 2.
- +1 do rzutów obronnych przeciwko szkołom, jakimi włada dualista.
- na 5. 9 i 12 poziomie dualista otrzymuje Niepodatność na czary swych dwóch szkół.
- na 18 poziomie Nelluonkkar otrzymuje premię do Inteligencji +1, Mądrości +2 i Zręczności +2.
WADY:
- brak dostępu do szkół magii, oprócz dwóch przeciwnych, jakimi włada.
- tylko półelf, elf lub gnom.
Szkoły dyspozycyjne; Iluzje, Nekromancja.
_________________ W tych samych warunkach możemy STWORZYĆ sobie i piekło, i niebo...
Ok, do ee podklasa maga nie stanowi problemu. Zmieniłem łamacza zaklęć w podklasę maga. Ma jeden czar więcej, jak specjalista i chyba nie będę dawał 3 komórek. Te niepodatności można dać nawet od 1 lvlu jedno użycie. Potem na wyższych. Trochę to będzie rekompensować stratę.
Bardziej martwią mnie dwie rzeczy - jedną łatwiej naprawić, drugą stworzyć. Łamacz zaklęć testowo zmieniony w podklasę maga nie dostał opisu i zalet/wad.
To jakoś naprawię. Martwią mnie listy używalności. Najlepiej czysty mag plus ograniczenia jak specjaliści z zakazanymi szkołami. Ale to przeciwne szkoły mają być, więc robią się schody. To kilka cyferek, błagam o pomoc... Zależy mi, bo to podklasy bliskie tym z oficjalnych źródeł.
Uaktualnione opisy:
Alurakar
Dualiści to poprzednicy magów specjalistów. Skupiają się na jednej szkole magii i jej dokładnym przeciwieństwie. Łączy się to z negacją wszystkich innych szkół. Mogą nimi zostać tylko elfy i półelfy. Wyjątkiem są gnomi iluzjoniści/nekromanci.
ZALETY:
- Potęga czaru - poziom czarującego zawsze zwiększony o 2.
- +1 do rzutów obronnych przeciwko szkołom, jakimi włada dualista.
- na 1, 6 i 12 poziomie dualista otrzymuje Niepodatność na czary swych dwóch szkół.
- na 18 poziomie Alurakar otrzymuje premię do Inteligencji +1, Mądości +2 i Zręczności +2.
WADY:
- brak dostępu do szkół magii, oprócz dwóch przeciwnych, jakimi włada.
- tylko półelf lub elf.
Szkoły dyspozycyjne: Odrzucanie, Przemiany.
Dijakkar
Dualiści to poprzednicy magów specjalistów. Skupiają się na jednej szkole magii i jej dokładnym przeciwieństwie. Łączy się to z negacją wszystkich innych szkół. Mogą nimi zostać tylko elfy i półelfy. Wyjątkiem są gnomi iluzjoniści/nekromanci.
ZALETY:
- Potęga czaru - poziom czarującego zawsze zwiększony o 2.
- +1 do rzutów obronnych przeciwko szkołom, jakimi włada dualista.
- na 1, 6 i 12 poziomie dualista otrzymuje Niepodatność na czary swych dwóch szkół.
- na 18 poziomie Dijakkar otrzymuje premię do Inteligencji +1, Mądrości +2 i Charyzmy +2.
WADY:
- brak dostępu do szkół magii, oprócz dwóch przeciwnych, jakimi włada.
- tylko półelf lub elf.
Szkoły dyspozycyjne: Przywołanie, Poznanie.
Encikkar
Dualiści to poprzednicy magów specjalistów. Skupiają się na jednej szkole magii i jej dokładnym przeciwieństwie. Łączy się to z negacją wszystkich innych szkół. Mogą nimi zostać tylko elfy i półelfy. Wyjątkiem są gnomi iluzjoniści/nekromanci.
ZALETY:
- Potęga czaru - poziom czarującego zawsze zwiększony o 2.
- +1 do rzutów obronnych przeciwko szkołom, jakimi włada dualista.
- na 1, 6 i 12 poziomie dualista otrzymuje Niepodatność na czary swych dwóch szkół.
- na 18 poziomie Encikkar otrzymuje premię do Inteligencji +1, Charyzmy +2 i Kondycji +2.
WADY:
- brak dostępu do szkół magii, oprócz dwóch przeciwnych, jakimi włada.
- tylko półelf lub elf.
Szkoły dyspozycyjne: Zauroczenia, Wywoływanie.
Nelluonkkar
Dualiści to poprzednicy magów specjalistów. Skupiają się na jednej szkole magii i jej dokładnym przeciwieństwie. Łączy się to z negacją wszystkich innych szkół. Mogą nimi zostać tylko elfy i półelfy. Wyjątkiem są gnomi iluzjoniści/nekromanci.
ZALETY:
- Potęga czaru - poziom czarującego zawsze zwiększony o 2.
- +1 do rzutów obronnych przeciwko szkołom, jakimi włada dualista.
- na 1, 6 i 12 poziomie dualista otrzymuje Niepodatność na czary swych dwóch szkół.
- na 18 poziomie Nelluonkkar otrzymuje premię do Inteligencji +1, Mądrości +2 i Zręczności +2.
WADY:
- brak dostępu do szkół magii, oprócz dwóch przeciwnych, jakimi włada.
- tylko półelf, elf lub gnom.
Szkoły dyspozycyjne: Iluzje, Nekromancja.
_________________ W tych samych warunkach możemy STWORZYĆ sobie i piekło, i niebo...
Po namyśle dałbym po prostu spory minus do nauki zaklęć ze szkół zakazanych. Tylko póki co nie wiem, jak to mechanicznie wprowadzić (o ile w ogóle się da).
Reszta bardzo podobnie.
_________________ W tych samych warunkach możemy STWORZYĆ sobie i piekło, i niebo...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum