Children of Bhaal (Forum)
Największy polski Klan Sagi Baldur's Gate - Children of Bhaal

Opinie - Polecane mody dla BG I

morgan - 2010-07-11, 00:18
Temat postu: Polecane mody dla BG I
Hmm, taki temat - oczywiście:
1. Nie wchodzą w grę mody do BGT
2. Przydałoby się kilka słów uzasadnienia...

Zireael - 2010-07-11, 10:23

Ummm.... BG 1 Unfinished business? Przywraca zemstę Tazoka, Entara i parę innych drobiazgów, których nie wiedzieć czemu zabrakło w grze?
Lava Del'Vortel - 2010-07-11, 14:17

Tyle, że jeżeli chodzi o rozbudowanie BG1 UB to jest z tym dość kiepsko o ile mnie pamięć nie myli... np u Kivana jest to dodatkowy dialog czy coś... oczywiście mogę się mylić...
Dosiek - 2010-08-07, 14:47

Z którymi modami dobrze mi się gra... hmmmm.... niech pomyślę

Pierwszeństwo ma oczywiście TWM. Odkąd pierwszy raz z nim zagrałem nie wyobrażam sobie gry bez tego moda. Nie próbuje on zmieniać oryginalnego świata BG1 w jakiś mega umagiczniony. Tylko doskonale się z nim komponuje. Czego przykładem mogą być Pieśni Bardów. Nie zmieniają tej profesji w rzeźników ale podnoszą jej atrakcyjność. Jest wiele elementów tego moda, które bardzo przypadły mi do gustu. Jednak, jako, że zazwyczaj gram wojującą kobieta to nie wyobrażam sobie aby miała siły mniej niż 18/00. Dlatego też Różnica Płci nie przypadła mi do gustu. Ale jest to element dodatkowy, który instalować nie trzeba, dlatego też nie wpływa to na ocenę moją tego moda.
BG1UB jest modem, który może, na pierwszy rzut oka, niewiele zmienia. Jednak te drobne poprawki mi osobiście przypadły do gustu. Wolę gdy zmiany są małe a dobre, niż ogromne a nie trzymające klimatu gry. Fakt faktem dialogi będące uzupełnieniem NPCów są może niezbyt rozbudowane ale... cieszę się tym co mam, a nie smucę tym czego mi brak. Pamiętam do dziś, gdy przechodziłem pierwszy raz i do samego końca miałem pewien flakonik i bryłkę i nie potrafiłem znaleźć osoby, której byłoby to potrzebne – strasznie traumatyczne przeżycie.
W obecnych czasach mody, które dodają przygody ograniczone są głownie do idź – zabij - pokaż dowód czy idź – znajdź – pokaż dowód. Dlatego też BGQE mi się tak bardzo podoba. Jest inny od tych schematów. A zdobycie PD za bezkrwawe questy jak dla mnie jest na wielki plus.
The Grey Clan dodatkowy quest będący doskonałym uzupełnieniem oryginalnego BG1. Szkoda tylko, że powstała tylko jedna część. Jednak mod ten zasługuje na uznanie. Choćby na te ogromne pokłady klimatu jaki w sobie posiada.
Kolejny questowy mod zasługujący na wyróżnienie to Stone of Askavar. Plusem tego moda są niewątpliwie lokacje. Które nie stanowią kopii lokacji, będących dostępnych w grze a są własnoręcznie zrobione. A do tego mnie osobiście zaskoczył masochistyczny element, który można spotkać w Beregoście.
Widescreen pozwala grać w BG1 w większych rozdzielczościach. Wpływa to niewątpliwie na podniesienie atrakcyjności rozgrywki. Jednak bez nakładki na to autorstwa Zeda, mod ten by mnie nie zaciekawił.
Vault dodaje zarówno trochę przedmiotów jak i dodatkowe questy. Utrudnia znacznie przygodę w Ulcaster. Podnosi również trudność niektórych walk, zwiększając np. PŻ niektórym przeciwnikom. Mi się ten modzik podoba. Szkoda, ze jest tylko po angielsku. Choć większą przeszkodę to nie stanowi.
Osobiście lubię DsotSC w wersji Weidu. Choć Łowca z tym modem staje się potężny, to aż tak negatywnie nie wpływa to na ocenę moją tego moda. Podobają mi się zarówno nowe umiejętności czy czary. Jak i część przedmiotów, które wprowadza. A Keiria, nie wiem nawet czemu, tak mi się spodobała, że uważam ją za najlepszą postać jaka jest dostępna dla BG. Oczywiście z portretem Dawn, innego sobie dla niej nie wyobrażam.
Jest jeszcze jeden mod na który chciałbym zwrócić uwagę. Mianowicie Made in Haven. Przesuwa on Yeslicka w bliższe do przyłączenia miejsce, stwarzając przy tym historię jego ucieczki. Dodaje kilka ciekawych przedmiotów, czy kilka możliwości upgreadowania.

I to byłoby chyba tyle. Przynajmniej na obecną chwilę sobie nie przypominam więcej.

Rob - 2011-02-20, 22:28

Unfinished Business - co prawda wprowadza niewiele nowego, tym niemniej są to w większości oryginalnie zamierzone przez twórców rzeczy, zatem to dla mnie obowiązkowy mod. Dodajmy, że zmiany te, choć drobne, są ważne.
The Grey Clan - to jedna z najlepszych modyfikacji, w jakie miałem przyjemność zagrać. Solidna przygoda, trudne walki i brak przepakowanych przedmiotów. Szkoda, że póki co jest tylko ta jedna część.
BGQE - to b. przyjemny mod zawierający parę pomniejszych questów idealnie wtapiających się w klimat gry.
Widescreen - gra w rozdzielczości 640x480 jest ponad moje siły.
Tajemnice Wybrzeża Mieczy - zob. stosowny temat. Znakomity mod - podobnie jak przedmówca, nie wyobrażam już sobie gry bez niego.

Jolan - 2011-02-21, 06:48

Lava Del`Vortel napisał/a:
Tyle, że jeżeli chodzi o rozbudowanie BG1 UB to jest z tym dość kiepsko o ile mnie pamięć nie myli... np u Kivana jest to dodatkowy dialog czy coś... oczywiście mogę się mylić...

dokładnie dwa

pierwszy w obozie bandytów
(jeszcze przyjdzie czas na zemstę czy coś takiego)

drugi w świątyni bhaala gdy zabijesz Tazoka
(zemsta sie dokonała)

ehh UB do największych modów na pewno nie należy


a ja w jedynkę raczej nie gram wole BGT

Rob - 2011-02-21, 22:38

Cytat:
ehh UB do największych modów na pewno nie należy

wiadomo, że nie ma co się nastawiać na nie wiadomo co - niemniej jednak parę rzeczy jest dobre, jak np. relacja Branwen i Tranziga, zakończenie motywu fiolki z tajemniczym płynem, elfie odporności, a przede wszystkim rozszerzony pamiętnik Sarevoka. Te pomniejsze zadanka we WB też nie były złe. Gorzej już z Entarem Srebrną Tarczą, który jest mocno ubogi - nie zauważa obecności w drużynie Skie (sic!), Eldotha czy Kagaina...tak samo zabicie jego nie wpływa na świat gry (co jednak można rzecz też o Ulrauncie czy Tethorilu - ze Scarem i Eltanem nie próbowałem).
Polskie tłumaczenie UB (bodaj do v. 4) zawiera trochę rażących błędów, wynikających chyba z niechlujstwa, które wypadałoby wygładzić, a gdy zainstalowałem najnowszą v. 12 (była możliwość wybrania polskiego)* wyskoczyły mi krzaczory w miejsce polskich znaków.

* która się swoją drogą chyba nie różni niczym od v.4 - a przynajmniej komponenty przy instalacji były dokładnie te same.

Zed Nocear - 2011-02-22, 13:12

Bo pewnie mod jest uniwersalny (BG1/BGT/Tutu), ale zagramanicznym autorom do głowy nie przyszło, że dla języka polskiego potrzebny jest odrębny zestaw plików TRA z innym kodowaniem znaków do BG1 niż do BGT/Tutu. Bo to ewenement na skalę światową. Tylko wersja polska została uszczęśliwiona takim bałaganem z kodowaniem narodowych znaków.

Sprawdź, czy wersja 4 ma te same pliki TRA i te same numery stringów. Jeśli tak, skopiuj polską wersję z 4. dla BG1 do v.12 i zainstaluj. Ale raczej tak gładko nie przejdzie. W końcu przez te 8 numerów wersji musieli coś zmienić w tekstach. Zabierając się od innej strony możesz przekonwertować polskie pliki TRA z v.12 do wersji dla BG1. Ten sposób będzie pewniejszy


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group