Wiek: 31 Posty: 660 Podziękowania: 61/112 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-23, 22:16 Nowe Opowieści z Wybrzeża Mieczy - prace nad modyfikacją
Mod BG:EE 10 NPC PROJECT to autorski dodatek do gry Baldur's Gate: Enhancd Edition.
Mod wprowadza do gry dwie nowe postaci przyłączalne (NPC), które uczestniczą w życiu drużyny (nawiązują różnorakie relacje z członkami drużyny), posiadają własne questy oraz żywo komentują decyzje gracza. Można też z nimi przeżyć pre-romanse.
Mod został stworzony na silniku gry Baldurs Gate:Enhaced Edition i do pełnego działania wymaga jedynie zainstalowanej pełnej wersji BGEE. Mod jest kompatybilny z najnowszą wersją moda BG1 NPC PROJECT (v22), przy czym zaznaczam, że nie wystarczy zainstalować wyłącznie "wymaganych modyfikacji", mod wymaga do działania komponentów, o których wyświetlenie instalacja pyta wcześniej, tzn. banterów i romansów z pozostałymi NPC.
wykonane na dzień 2017/08/03
- Miranda NPC,
- Masambe NPC,
- pozostałe 8 postaci - stworzenie plików .cre oraz umieszczenie w lokacjach, opracowanie historii oraz założeń dotyczących questu, stworzenie biografii.
Wiek: 31 Posty: 660 Podziękowania: 61/112 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-24, 21:07 Prace nad modyfikacją
MASAMBE NPC to mod dodający nową postać przyłączalną - mod będzie wchodził w skład modu BGEE 10 NPC PROJECT. Ponieważ mod jest w fazie produkcji, niektóre z poniższych informacji mogą zostać zmienione w toku jego tworzenia.
BIOGRAFIA: Zapytany o przeszłość Masambe zmarszczy czoło i wykrzyczy, że nie lubi się powtarzać, a zatem warto dobrze go wysłuchać. Jako niemowlę został znaleziony w samym sercu Puszczy Chondal przez plemię dzikich elfów, H'Argoth, które pomimo jego braku przynależności do ich rasy, postanowiły dać mu dom. Życie w takich, a nie innych warunkach nie tylko go zahartowało, ale również ukształtowało jego poglądy i gwałtowny charakter. Kiedy w Puszczy Chondal zaczęły pojawiać się groźne potwory oraz najemnicy, którzy na wezwanie lorda Elesa Wianara poszukiwali skarbów w ruinach starych wież, Masambe postanowił zająć się tym problemem. Sam zgłosił się do władcy Arrabar z obietnicą dostarczenia mu skarbów wierząc, że uchroni tym samym miejsce zamieszkania tych, którzy ofiarowali mu życie i własny dom.
Ostatnio zmieniony przez nowus777 2018-11-16, 12:39, w całości zmieniany 8 razy
Wiek: 31 Posty: 660 Podziękowania: 61/112 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-24, 21:12 TALINDRA NPC
TALINDRA NPC to mod dodający nową postać przyłączalną - mod będzie wchodził w skład modu BGEE 10 NPC PROJECT. Ponieważ mod jest w fazie produkcji, niektóre z poniższych informacji mogą zostać zmienione w toku jego tworzenia.
BIOGRAFIA: Zapytana o przeszłość Talindra lekko się uśmiechnie i odpowie, że właściwie nie ma wiele do opowiedzenia. Wychowywała się samotnie przy matce w Beregoście, a ze względu na fakt, iż była bardzo nieśmiała, raczej nie miała przyjaciół. Kiedy jej ciało zaczęło się rozwijać i stała się przez to obiektem drwin dorastających chłopców, postanowiła ukryć je za zbroją płytową. Za namową wuja zdecydowała się dołączyć do Najszlachetniejszego Zakonu Promiennego Serca, gdzie nie raz udowodniła, że potrafi być równie przydatna co najsilniejsi rycerze. Niestety, nawet ciężka zbroja oraz przynależność do Zakonu nie uchroniły jej przed stereotypowymi i złośliwymi komentarzami, z którymi musi zmagać się po dzień dzisiejszy…
Ostatnio zmieniony przez nowus777 2017-10-01, 22:53, w całości zmieniany 1 raz
Wiek: 31 Posty: 660 Podziękowania: 61/112 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-24, 21:22 RIMARDO NPC
RIMARDO NPC to mod dodający nową postać przyłączalną - mod będzie wchodził w skład modu BGEE 10 NPC PROJECT. Ponieważ mod jest w fazie produkcji, niektóre z poniższych informacji mogą zostać zmienione w toku jego tworzenia.
BIOGRAFIA: Zapytany o przeszłość Rimardo po dłuższej chwili milczenia odrzeknie, że właściwie całe swe życie poświęcił Panu Poranka oraz swym bliskim. Starał się żyć tak, jak należy, ale niestety nie zdołał uchronić się przed wszechobecnym złem, przez co został wykluczony z Kościoła Lathandera. Rimardo nie zdradza okoliczności tego zdarzenia, ale liczne zmarszczki na wciąż smutnej twarzy kapłana sugerują ci, że przeżył on prawdziwą traumę…
Ostatnio zmieniony przez nowus777 2017-10-01, 22:51, w całości zmieniany 2 razy
Wiek: 31 Posty: 660 Podziękowania: 61/112 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-24, 21:25 ALETHRA NPC
ALETHRA NPC to mod dodający nową postać przyłączalną - mod będzie wchodził w skład modu BGEE 10 NPC PROJECT. Ponieważ mod jest w fazie produkcji, niektóre z poniższych informacji mogą zostać zmienione w toku jego tworzenia.
BIOGRAFIA: Zapytana o przeszłość Alethra zacznie teatralnie trzepotać rzęsami, po czym odrzeknie, że prawdziwe damy nie przepadają za wścibskimi osobami. Przedstawi się jako jedna z najbardziej utalentowanych aktorek teatralnych w całym Faerunie, a następnie rozpocznie barwną opowieść na temat świata sztuki i jej znaczenia w życiu każdego człowieka. Po krótkiej rozmowie dowiesz się, że nikt nie kocha klejnotów bardziej niż ona. Kiedy zapytasz, jak to się stało, że ktoś taki jak ona wylądował w tawernie Pod Bekającym Smokiem w roli kurtyzany, rzuci ci zimne spojrzenie i odpowie, że nie przywykła do rozmów z prostakami.
Ostatnio zmieniony przez nowus777 2017-10-01, 22:50, w całości zmieniany 4 razy
Wiek: 31 Posty: 660 Podziękowania: 61/112 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-24, 21:28 ARIADNE NPC
ARIADNE NPC NPC to mod dodający nową postać przyłączalną - mod będzie wchodził w skład modu BGEE 10 NPC PROJECT. Ponieważ mod jest w fazie produkcji, niektóre z poniższych informacji mogą zostać zmienione w toku jego tworzenia.
Ja nie wiem, czemu ludzie tak eksploatują ten portret. No i statystyki:
Cytat:
inteligencja: 19
mądrość: 16
charyzma: 17
Czyli taką kochaniutka intelektualistka...? Poza tym statystyki na 19 w modach to już wskazuje, że ktoś może iść w "za dużą fajność" swojej kreacji. To już lepiej jej dać punkt więcej siły albo zręczności, ale zjechać do tych 18, bo to już idzie w jakieś "boskie" statystyki. Tak, w oryginale grze się zdarzyło... ale mody to jednak bardziej muszą uważać na to.
Wiek: 31 Posty: 660 Podziękowania: 61/112 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-24, 21:41
Lava Del'Vortel napisał/a:
Ja nie wiem, czemu ludzie tak eksploatują ten portret.
Wszystkie wklejone przeze mnie portrety to wersje "poglądowe", a zatem niewykluczone, że zostaną zmienione.
Cytat:
No i statystyki:
inteligencja: 19
mądrość: 16
charyzma: 17
Czyli taką kochaniutka intelektualistka...?
Absolutnie nie zamierzam iść w tym kierunku. Kochanych intelektualistek trochę już jest, mam zupełnie inny pomysł na tę postać.
Cytat:
Poza tym statystyki na 19 w modach to już wskazuje, że ktoś może iść w "za dużą fajność" swojej kreacji. To już lepiej jej dać punkt więcej siły albo zręczności, ale zjechać do tych 18, bo to już idzie w jakieś "boskie" statystyki. Tak, w oryginale grze się zdarzyło... ale mody to jednak bardziej muszą uważać na to.
Ok, dzięki za uwagę. Przemyślę to jeszcze, aczkolwiek pamiętam, jak w przypadku niskich statystyk Mirandy kilka osób zarzucało mi, że przyjmują one niskie wartości. Mam nadzieję, że uda mi się to obronić jej fabułą - zobaczymy, co pokażą testy. A statystyki Ariadne przemyślę jeszcze.
Jak rozumiem tematy sa do opinii, propozycji itp.?
Lava Del'Vortel napisał/a:
Ja nie wiem, czemu ludzie tak eksploatują ten portret.
A był w jakims modzie?
Lava Del'Vortel napisał/a:
No i statystyki:
Ja wiem? Paru NPCów z gry ma 19, Coran nawet 20 (i to zręczności, czyli cechy która ma spore przełożenie na jakość gry, w przeciwieństwie do inteligencji, która wpłynie co najwyżej na wiedzę - mag w BG I i tak nie będzie wymiatał jej poziomem), tak samo Kagain (kondycja - też arcyważna). Nie, żebym polemizował, ale wysokie statystyki mentalne są moim zdaniem z naddatkiem rekompensowane beznadziejnymi statami fizycznymi. To na pewno będzie postać, którą będzie sie prowadzić wyłącznie dla warstwy fabularnej, więc powinna mieć dopracowane i naprawdę ciekawe dialogi, do tego - jak Jan Jansen - powinno być widoczne, że NPC rozumie więcej, szybciej i lepiej niż większość innych - kojarzy fakty, wyciąga wnioski itd., do tego ma wysoką mądrość - to już powinien być ktoś, kto swoim poziomem umysłu i doświadczenia miażdży innych, sypać z rękawa danymi itd. Zwłaszcza, że ma charakter chaotyczny dobry - czyli jest dość wylewna, dzieli się doświadczeniem z innymi, stara się pomagać czym może (a że nie obroni orężem, to radą). Do tego przydałoby sie, by miała ciekawe zadanie. Trudna sprawa.
BTW (choć obawiam się, że stałaby się Aerie II) mogła by być kapłanem/magiem (na poziomie BG I nie byłaby jeszcze tak przepakowaną postacią jak w BG II)
Ty nie rozpoznałeś? To ta sama panienka co Larsha: http://baldur.cob-bg.pl/larsha?pg=2
To ogólnie postać z MMORPG i jej obrazki są w różnych modach. Też Zyraen (ten od Beyond the Law) pracował nad NPC, który wykorzystywał 3 wersje tego portretu.
Co do statów - powiedziałem, że oryginalnym postaciom się to wybacza, ale przy modach sugeruje trochę chodzenie w stronę Mary Sue. Nie zawsze tak jest, ale już jest obawa na samym początku i nie pomaga to raczej w reklamie.
Generalnie, jeśli chodzi o portrety, to pierwsze co bym zrobił, to napisał do autorów grafik prośbę o zgodę na użycie ich w modyfikacji. To tak dla przyzwoitości i w celu uniknięcia ewentualnych nieprzyjemności. Na forum Beamdoga rozkręciła się swego czasu kampania dotycząca używania portretów bez zgody autorów grafik, która zaowocowała zdaje się usunięciem jednego moda i okrojeniem kilku z nich z portretów, co do których dotarcie do autorów grafik okazało się zbyt dużym wyzwaniem. Poza tym te portrety faktycznie są bardzo eksploatowane i jak dla mnie średnio wpasowują się w ogólny styl portretów postaci z gry.
_________________ Then they summoned me over to join in with them
To the dance of the death.
Into the circle of fire I followed them
Into the middle I was led
Co do portretów, to rzeczywiście wypadałoby samemu je zrobić. Chociaż maluję, to ja bym się nie obraził, gdyby to było do użytku niekomercyjnego, co najwyżej poprosiłbym o wskazanie źródła i napisanie, kto jest autorem. Ale cóż, domena publiczna i prawa autorskie... Nie każdy się zgodzi na wykorzystanie.
Z drugiej strony stworzyć portret, który będzie pasował do oryginalnych, to nie lada wyzwanie. Zwłaszcza, że oryginalne portrety do BG I to zmodyfikowane zdjęcia, a przynajmniej tak mi pewien grafik powiedział.
_________________ wybiłaś mi z głowy wiersz
prozę życia znam
Wiek: 31 Posty: 660 Podziękowania: 61/112 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-25, 10:25
Cytat:
Jak rozumiem tematy sa do opinii, propozycji itp.?
Dokładnie tak :)
Cytat:
Zwłaszcza, że ma charakter chaotyczny dobry - czyli jest dość wylewna, dzieli się doświadczeniem z innymi, stara się pomagać czym może (a że nie obroni orężem, to radą). Do tego przydałoby sie, by miała ciekawe zadanie. Trudna sprawa.
Wiem, mam wyzwanie, ale liczę, że podołam :)
Cytat:
Generalnie, jeśli chodzi o portrety, to pierwsze co bym zrobił, to napisał do autorów grafik prośbę o zgodę na użycie ich w modyfikacji. To tak dla przyzwoitości i w celu uniknięcia ewentualnych nieprzyjemności.
Poruszałem na tym forum kiedyś ten problem i pojawiły się komentarze, że wystarczy odpowiednio opisać wszystko w readme. Doskonale zdaję sobie sprawe, że korzystam z czyichś prac, natomiast w readme moda z całą pewnością poinformuję, skąd pochodzi portret. Nie uważacie, że takie rozwiązanie wystarczy? Jeśli nie, będę szukał kogoś, kto umie się bawić grafiką, bo niestety w tej kwestii jestem absolutnie zielony :(
Jakoś nie - czasem jak widać zdjęcie en face wydatnie różni się od profilowego;) A panny nie znałem (i nie znam).
Chyba też będzie miała konflikt z Edwinem (a raczej Ed z nią) - w końcu będzie nam nim górować i pewnie nie podaruje sobie drobnego przytyku labo i paru, gdy ten będzie puszyć się swoim intelektem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum