Wysłany: 2019-06-07, 20:34 Baldur's Gate III - informacje
Cytat:
Liczyłem, ze jeżeli BG3 wyjdzie to będzie to dzieło Beamdoga. Imo zrobili dobrą robotę z EE i SoD'em
Jak rozpoczęły się prace nad nowym Baldurem? W dużym skrócie: po premierze D:OS Larian zapytał o pozwolenie WotC na zrobienie BG3, jednak nie dostał na to zgody. Później, podczas prac nad D:OS2, WotC sami zgłosili się do Lariana, który po przeczytaniu długiej listy warunków i wskazówek, przystąpił do współpracy.
Co wiemy na temat BG3, do tej pory (07-06-2019):
- gra nie będzie działać na tym samym silniku co Divinity: Original Sin 2... ale tak naprawdę będzie, bo to po prostu kolejna wersja (v.4.0) autorskiego enginu studia, używanego od lat, *2
- korzystać będzie z D&D 5th ed., zmodyfikowanej na potrzeby gry, *1
- będą podręcznikowe klasy, będą też podklasy,
- akcja trójki będzie się dziać ok. 100 lat po oryginalnej Sadze (5th ed. timeline),
- pojawią się znane z poprzednich części postacie,
- nie można importować żadnych zapisów ani decyzji z BG1/BG2,
- fabuła będzie toczyć się wokół inwazji Łupieżców Umysłu na tytułowe miasto,
- docelowa długość gry to ok. 100h, celuje się w podobny rozmiar co w przypadku D:OS2,
- gra ukaże się "when it's ready". Oznacza to najwcześniej 2020, pewnie później. Larian ma zasoby finansowe i sam jest wydawcą gry, więc nie ma na nich dodatkowej presji.
Jak tylko dowiem się czegoś więcej, zedytuję posta. Poniżej spekulacje.
Cytat:
(...) Baldur's Gate 3 will utilize Dungeons and Dragon's 5th Edition Rules. But that doesn't mean that Baldur's Gate 3 will be an isometric RPG like BioWare's old Infinity Engine games. Rather, it will have its own identity (...)
Powyższy cytat niepokoi. Możliwe, że BG3 nie będzie ukazane w rzucie izometrycznym. Strzelam, że to bait ze strony devów, a kamera będzie do ustawienia, wedle uznania. Nie ujawniono również jak liczebna będzie drużyna gracza.
Cytat:
Genre:
Role-playing - Real-time - Fantasy
Czas rzeczywisty z pauzą? Powyższy wpis pochodzi ze sklepu GOG. Możliwe, że to tylko tymczasowe dane, które się zmienią.
*1
Cytat:
"There are some things on the chopping block, however. It's an interpretation of D&D, specifically 5th Edition, because porting the core rules, which Larian tried to do, doesn't work. Or it works, Vincke clarifies, but it's no fun at all. One of the culprits is missing when you're trying to hit an enemy, and while the combat system has yet to be revealed, you can at least look forward to being able to smack people more consistently".
"You miss a lot in D&D—if the dice are bad, you miss," he says. "That doesn't work well in a videogame. If I do that, you're going to review it and say it's shit".
*2 EDIT:
Poniżej poszczególne wersje autorskiego silnika studia Larian. (Źródło: słowa Swena Vinckle, CEO studia, podczas jednego z wywiadów). https://youtu.be/Ju12JNh8gJs?t=8m2s
Dragon Commander = v1.0
Original Sin = v2.0
Original Sin 2 = v3.0
Original Sin 2 Definitive Edition = v3.5
Baldur's Gate 3 = v4.0
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum