Poprzedni temat «» Następny temat
Baldur's Gate III - zapowiedzi
Autor Wiadomość
kurtz 

Posty: 28
Wysłany: 2020-03-04, 19:25   

Silvaren napisał/a:
Hej

Weekend przesiedziałem pisząc poniższy tekst. To tylko prywatna opinia, więc nie zdziwię się, jeśli wzbudzi oburzenie u co niektórych, ale chciałem się tym mimo wszystko podzielić, bo tutejsza społeczność najpewniej wychowywała się na BG podobnie jak ja:
https://silvaren-crpg.blogspot.com/2020/03/baldurs-gate-3-opinia-fana-serii.html


Bardzo ciekawy tekst i wiele przydatnych informacji dla kogoś nie zna D&D 5e. Pewnie masz rację, że BG3 to nie jest produkt kierowany (głównie) do weteranów BG. I nikt z twórców się nie przejmuje takimi drobiazgami, jak to, że dla nas - starych graczy - jest ważne, że np. była karta z opisem przedmiotu, z jego historią i rysunkiem :) Z pewnością będzie nam brakować całej masy takich smaczków za które pokochaliśmy BG.
W zasadzie Twój tekst uświadomił mi jedną rzecz, która od początku mi przeszkadzała - w BG3 jak na razie nie ma żadnych nawiązań, żadnego odniesienia do pierwszych 2 części. Nawet odrobinę nie czuć, że robią tę grę ludzie, którzy są pasjonatami serii. Przy całej mojej niechęci do Beamdog których radosna twórczość pogrzebała nadzieje na stworzenie BG3 w Infinity Engine, to tam przynajmniej pracowali pasjonaci BG.
Ten fragment BG3 który pokazali równie dobrze mógłby się nazywać Divinity 3 albo Dragon Age 4.

Z jedną rzeczą którą napisałeś nie do końca mogę się zgodzić - w 1998 grafika BG nie zachwycał szczegółowością teł ani niczym innym :) W tamtych czasach czytałem gazety o grach i wszyscy zgodnie oceniali grafikę jako najsłabszy element tej gry - w najlepszym wypadku pisano o niej że jest ładna ale przestarzała, niektóre elementy jak sposób pokazywania wody budziły wręcz politowanie. Moje subiektywne odczucia były podobne. Dlaczego tak było? Po prostu BG1 był w rozdzielczości 640x480 a gigantyczne piksele jak łebki od zapałek raziły nawet w tamtych czasach :)
Właściwie dopiero BG2 wprowadzając wyższą rozdzielczość pokazało jak piękne mogą być gry na Infinity Engine, a jeszcze większość osób (w tym ja) musiało długo poczekać, żeby się o tym przekonać, bo najpierw standardem były monitory CRT o niskiej rozdzielczości (choć pamiętam, że nawet to przejście z 640x480 na 800x600 w BG2 to była dla mnie ogromna różnica), a później przez wieeele lat na rynku królowały bardzo kiepskiej jakości monitory ciekłokrystaliczne.
Zgadzam się w pełni, że grafika z Baldurków bardzo dobrze poradziła sobie z upływem czasu. Gry które naprawdę zachwycały grafiką w 1998 (np. Unreal 1) teraz wyglądają wręcz śmiesznie. Powiem więcej, jak gram teraz w BG2 w wysokiej rozdzielczości na wyświetlaczu OLED, to ta gra potrafi wizualnie wręcz zachwycać i np. pierwsze dwa Dragon Age czy pierwsze 2 Wiedźminy wypadają graficznie o wiele gorzej, bo to ich 3D się mocno zestarzało.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
memory 
Gwiazda Mystry
Dojrzały jadowity czasubrak


Wiek: 45
Posty: 686
Podziękowania: 150/158
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2020-03-04, 21:44   

kurtz napisał/a:
Gry które naprawdę zachwycały grafiką w 1998 (np. Unreal 1) teraz wyglądają wręcz śmiesznie.

No ja akurat uważałem w tamtym czasie Unreala (oraz mojego ulubionego FPSa - Half-Life) za 'dostateczne' pod względem grafiki. Za to Baldur's Gate był śliczny! Pikselowata drużyna w niczym mi nie przeszkadzała, to były tylko symbole, a nie próba odwzorowania prawdziwego świata, jak w FPSach. Za to tła były, są i chyba będą ładne.
...przynajmniej dla mnie :razz:
_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
kurtz 

Posty: 28
Wysłany: 2020-03-04, 23:30   

memory napisał/a:
Za to Baldur's Gate był śliczny! Pikselowata drużyna w niczym mi nie przeszkadzała, to były tylko symbole, a nie próba odwzorowania prawdziwego świata, jak w FPSach. Za to tła były, są i chyba będą ładne.
...przynajmniej dla mnie :razz:


Dla mnie grafika była ok. na tamte czasy - ale chyba taki prawdziwy zachwyt to poczułem przy niektórych tłach z Icewind Dale - zwłaszcza Heart of Winter i oczywiście przy BG2.
Unreal pokazał parę rzeczy na wyższym poziomie niż gry wtedy - głównie chodzi o światło, odbicia na powierzchniach itp. choć też dość szybko się zestarzał - przecież już rok później pojawił się Quake 3 i to był kolejny krok w rozwoju grafiki w grach.
Half-Life to była tylko przeróbka silnika Quake 2 który już zaczynał się starzeć, ale szczerze ja nie pamiętam jego grafiki, ja tam wtedy jako dzieciak nie grałem w Half-Life, ja tam byłem, w środku, chodziłem po korytarzach Black Mesa :D Zresztą tak samo było z BG1 :D
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Silvaren 

Posty: 4
Podziękowano 2 razy
Wysłany: 2020-03-07, 20:31   

Ja z prasy pamiętam właśnie zachwyty nad grafiką (m.in. recenzja z pisma ""RESET"), a i na mnie zrobiła bardzo dobre wrażenie. W tamtych czasach łupałem raczej w Heroes of Might & Magic II i StarCrafta, więc zbyt częstego kontaktu z grami 3D nie miałem.

Tła w Icewind Dale wyglądały znacznie lepiej od tych z Baldurów głównie dlatego, że artyści z Black Isle naprawdę mnóstwo pracy włożyli w ręczne malowanie zrzutowanych scen. Dlatego śnieg i roślinność (trawa w Kuldahar, drzewa w Samotnej Kniei) wyglądały tak realistycznie. Baldur's Gate 1 & 2 miał np. drzewa prosto z programu do modelowania graifki 3D, które po wyrenderowaniu i zrzutowaniu kompletnej sceny w ogóle nie były w żaden sposób poprawiane. BioWare dużo mniej pracy poświęciło na podmalowanie środowiska. Niektóre obszary, jak bodajże dzielnica świątyń w Athkatli to surowy rzut izometryczny (opowiadali o tym m.in. Trent Oster i Josh Sawyer).

A co do braku podobieństw BG3 do poprzedników, najlepiej podsumowują to słowa producenta:
"We wanted to make Baldur’s Gate 3D and we wanted to make sure it was not just a nostalgia trip. There’s a whole new audience out there and they don’t want to play stuff made in the 80s and 90s. They want to play modern stuff that appeals to them. But in the meantime, we’re using all the tricks used in the 80s and 90s. We’re using systemics and we’re using the story. If you’re not into certain RPG stats and this and that, you don’t need to dive into it. But if you want to, there’s a hardcore version waiting there for you.

That is what we’re trying to do with Baldur’s Gate III. If you played the original ones we hope you’re going to play this one and appreciate what we did even though it doesn’t look exactly like the old ones. I don’t think you can release something like that in 2020 as a sequel"
_________________
https://silvaren-crpg.blogspot.com/
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
greegarak 
ttp://athkatla.cob-bg.pl/viewtopic.php?t=5917


Wiek: 36
Posty: 498
Podziękowania: 43/66
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2020-04-11, 19:19   

Nieżle. Udomowione smoki w służbie u githzerai i ludzi. W sumie to w D&D mackowce są bardziej podli niż smoki. Trzeba z nimi walczyć, nawet z pomocą smoków (choć wolałbym wiwerny)..

https://www.facebook.com/...20746885979384/

A tu coś co może przerazić - on żyje.
https://www.facebook.com/...19459053260720/
_________________
http://athkatla.cob-bg.pl/download.php?id=4139 Mapa(w moim profilu) nie wyjaśnia:
8h z "PPD" do Cloakwood a 12 powrót
16h z "PPD" do Pelvel a 20 powrót
8h od Zbójów do Pelvel a 12 powrót
8h od Mutamina do Durlag a 16 powrót
z kopalni jest blisko do Wyrm's Xing i do tego jest trakt
krócej idzie się z Gulyki do Durlag,niż z mostu Fire
Inne rozbieżności czasowe w 2-ie strony do przyjęcia
Strome zbocza u LonelyPeak,wolno się z schodzi,wolniej niż gdy się wchodzi
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group