BG3 - Community Update 01 - o przejściach z WotC (materiał od Larian Studios)
Wywiad ze Swenem Vincke i Mikem Mearlsem - o ambicjach związanych z BG3
Co ciekawsze info/domysły z wywiadu wyłapane na szybko:
* ma to być największa gra od Lariana
* mechanika będzie oparta na D&D 5ed (vel D&D Next)
* wydaje się, że główny nacisk będzie kładziony na danie graczowi jak największej wolności wyboru
* chyba rozumieją znaczenie głębi postaci przyłączalnych w BG, różnicę w porównaniu z tym, co mamy w obu D:OS
* powinien być porządny multiplayer ze wsparciem dla Google Stadia
* koncepcja gry cały czas mocno ewoluuje
Jeśli chodzi o sam teaser:
* fajnie, że wracają Wrota Baldura, Płomienna Pięść pozarażana kijankami Łupieżców Umysłu
* w tle przez ułamek sekundy pojawia się Nautiloid albo większa jego wersja - Dreadnought, czyli inwazja na pełną skalę
* nie wiem czy to tylko moje odczucie, ale jakość renderu jest podobna do tej z poprzednich BG, tyle że w wyższej rozdzielczości
Osobiście uważam, że zdecydowanie jest się czym jarać (Larian wyrobił sobie moim zdaniem bardzo dobrą markę). Martwią trochę mankamenty 5ed, ale mam nadzieję, że będziemy mile zaskoczeni. No i co z Dziećmi Bhaala - wrócą, nie wrócą...?
Larian, na swoim Twitterze, wypuścił krótki film, w którym pojawia się data 27.02.2020. Prawdopodobnie wtedy podzieli się z nami obiecanymi wcześniej konkretniejszymi materiałami/informacjami na temat powstającej gry.
Dwudziesty siódmy luty to data rozpoczęcia imprezy PAX East 2020, w Stanach Zjednoczonych.
Na niespełna 30-sto sekundowym filmiku słychać głos Volo, są nagrania motion capture animacji walki (także NPC?), widać jakieś prace na engine gry i nagrywanie muzyki, a na koniec jakiś ludek robi zdjęcia nabrzeża. Ochłapy to zaledwie, ale trochę na nie przyszło nam poczekać.
Z wszystkiego najciekawsza jest chyba sesja mo-cap, ale to przecież mogą być standardowe podkładki pod CGI.
Podczas spotkania investorów w tegorocznym New York Toy Fair, Hasbro przyznało, że Baldur's Gate 3 to nie jedyny tytuł na licencji Dungeons & Dragons nad jakim trwają prace.
Obecnie powstaje aż siedem (7!) gier, w tym zapowiedziany wcześniej reboot/remake Dark Alliance.
Samo BG3 ma pojawić się pod koniec 2020 roku, jako produkcja Early Access.
Wygląda na takie połączenie Divinity z Dragon Age. Mam tylko nadzieję, że będzie cokolwiek byle nie tryb turowy (przez niego odbiłem od D OS2 po jakiś dwóch godzinach)
Jak to "gdzie Baldur"? W tytule oczywiście.
Obstawiam, że BG3 będzie łączyć z Sagą tylko miasto Wrota Baldura. I jacyś drugoplanowi enpece, może trochę nieistotnych dla fabuły odniesień i smaczków. Co wcale nie znaczy, że gra nie może być zarąbista.
Orignal Sin w piątej edycji D&D nie brzmi źle, właściwie lepiej niż cokolwiek czego oczekiwałem. Tylko ten styl graficzny, zwłaszcza jeśli chodzi o postacie i to co na sobie mają...
Wiek: 35 Posty: 608 Podziękowania: 87/119 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-28, 10:04
Czy ktoś z forum mógłby wypunktować najważniejsze informacje na temat BG3, o których dowiedzieliśmy się podczas gameplayu? Nie chodzi o prywatną opinię w stylu "podoba mi się/nie podoba mi się", tylko o wypunktowanie aspektów technicznych.
Proszę o to, aby móc umieścić podsumowanie na Facebooku CoBu.
Damianus - może Ty? Zawsze bardzo profesjonalnie opisujesz technikalia, więc może pomożesz?
Sądzę, że lepiej zrobi to osoba, która skończyła obie części D:OS.
Nie chcę pisać niczego z pamięci, trzeba by wszystko dokładnie sprawdzić, a mój entuzjazm dla tej gry drastycznie opadł. Informacji jest dużo, a do tego niektóre z nich są nadal dość niejasne.
Np. wiadomo, że ma być 4 osobowy multiplayer, a w samej grze interfejs dopasowany jest do max 4 postaci. Pokrywało by się to z ilością aktywnych zdolności, wszak więcej ludzi było by ciężko ogarnąć. Z drugiej strony jednak, na obrazkach z wycieku, widać że postaci w drużynie jest 5.
Wiemy o tym, że każda postać będzie miała swoje fabularne wprowadzenie a la Dragon Age: Origins i jest jakieś info o romansach, ale w sumie przeczytałem tylko, że z każdym NPC da się wejść w relację... i nie chciało mi się już brnąć dalej.
Larian wspomina, że gra będzie mieć "typowe dla Lariana poczucie humoru", więc można zakładać, że głupkowatość weźmie górę nad powagą.
Ekwipunek, zdolności specjalne, system walki, dialogi, oprawa... trzeba by naprawdę sporego posta aby to wszystko systematycznie opisać. Może wieczorem coś wyskubię, albo jutro, jeśli naprawdę nikomu się nie będzie chciało.
Np. wiadomo, że ma być 4 osobowy multiplayer, a w samej grze interfejs dopasowany jest do max 4 postaci. Pokrywało by się to z ilością aktywnych zdolności, wszak więcej ludzi było by ciężko ogarnąć. Z drugiej strony jednak, na obrazkach z wycieku, widać że postaci w drużynie jest 5.
I to znowu mi Temple of Elemental Evil przypomina, tam też mogłeś stworzyć sobie drużynę ale nie całą - po zapełnieniu wszytskich slotów mogłeś jeszcze max 2 NPC dołączyć do ekipy.
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.
Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum