Poprzedni temat «» Następny temat
Priorytet w modowaniu + dziennik postępów cz. IV
Autor Wiadomość
Ruffle_truffle 


Wiek: 31
Posty: 950
Podziękowania: 22/82
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-03-01, 08:04   

Ciąg dalszy założeń.

Najwięcej do gadania ma Dorn, uważa Grushama za cienkiego Bolka 8-)

Jest też co nieco z Viconią, wszak ona również miała do czynienia z narzędziem zbrodni, o którym mowa.

A jest to garota - wyglądająca jak proca broń do duszenia zza pleców. Nie wiem na razie, jak jej dać zwiększony mnożnik backstabu, ale to znajdę. Garota bez backstabu jest słaba, ale w połączeniu z ciosem plecy i zwiększonym mnożnikiem zabójcy - dusi na miejscu...

Tiax - niby koledzy po fachu, a będą się spierać. "Urojenia wielkościowe"...

Co do cech, to:

Siła 12
Zręczność 16
Kondycja 14
Inteligencja 13
Mądrość 14
Charyzma 7

Portret można zobaczyć w krypcie Bodhi.

Głos - z Icewind Dale, jak było na shoucie. "Ruszam!", "Życie to coś więcej niż zastanawianie się nad jego sensem". Pasuje mi ten zestaw do niego.

Ktoś podczas niegdysiejszej rozmowy stwierdził, że klasa jest przekreślona, bo przycisk złodziejstwa jest w specjalnych zdolnościach - ale nie wiem, czy będzie on w ogóle używany. Półork zabójca dostaje bardzo mało punktów umiejętności złodziejskich, i w gruncie rzeczy pójdą one w krycie się, ewentualnie wykrywanie pułapek. Są mikstury co prawda, ale to nie będzie typowy złodziej.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 31
Posty: 950
Podziękowania: 22/82
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-03-02, 18:47   

Cechy ma odrobinę inne teraz. Siła 13, Mądrość 15. Reszta tak samo. Coraz bardziej podoba mi się ta postać. To, że burzy stereotypy o orkach, to niewielki plus. Bardziej widzi mi się jako maszyna do zabijania. Stworzyłem garotę. Była dyskusja o tym, jak ją zbalansować. Dodaje o 3 mnożnik ciosu w plecy. Na 3 poziomie zabójcy obrażenia wzrastają do 55 (tak zabiłem krowę... No, nie tylko, hihi). Garota to broń jednoręczna, ale czerpie z biegłości styl walki bronią dwuręczną. On ma też kij.

Dostaje dodatkowe obrażenia używając premii z siły, co sprawi, że z mnożnikiem x7 od podklasy zabójcy, x3 od garoty, premią z siły, na wysokich levelach... Zada to chore rany. Dodatkowo broń można zatruć...

Problem nr 1: kiepską klasa pancerza sprawi, że cios pośród wielu wrogów będzie ryzykowny. Mikstura niewidzialności konieczna?

Problem nr 2: mała ilość punktów umiejętności złodziejskich. Nie dość, że półork, to zręczność przeciętna, no i zabójca.

Nie może to być główny złodziej, chyba, że mikstury i cierpliwość do paska specjalnych zdolności wejdą w grę.

Mam w zanadrzu ostatni dialog. Będzie o tyłku Maryny, czyli zajmowaniu boskiej rangi. Grusham wszak chciał zabić Mulaheya, którego koboldy czciły jak bóstwo... Postaram się kwieciście napisać jakie chore ambicje władają Grushamem, i protagonistą być może też...
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Aristo 
Legenda


Posty: 373
Podziękowania: 164/125
Wysłany: 2020-03-06, 15:20   

Ruffle_truffle napisał/a:
Cechy ma odrobinę inne teraz. Siła 13, Mądrość 15.
Pod względem cech umysłowych przewyższa już Jaheirę. Oczywiście dochodzi jeszcze kwestia samego temperamentu, ale tak wysokie cechy powinny dać znać o sobie w dialogach.

Ruffle_truffle napisał/a:
Coraz bardziej podoba mi się ta postać.
Ja z kolei lata temu próbowałem grać taką postacią i pamiętam, że bardzo się wtedy rozczarowałem i to rzuciłem. Nie przypominam sobie, co mnie wtedy zraziło, czy słabość postaci w walce, czy po prostu jej powolny rozwój, czy zero korzyści z orczej siły i kondycji. Zauważ, że na początku gry dostępni są tylko ci wieloklasowcy, którzy mają połówkę wojownika, bo tacy - mimo spowolnionego rozwoju - prędzej sobie poradzą, nie będą tak często ginąć i gracz będzie mniej się irytować. Tiaxa i Quayle'a twórcy gry pewnie z rozmysłem umieścili na późnym etapie gry, żeby mieli w momencie ich spotkania wyższe poziomy i stanowili jakąś wartość dla drużyny.

Ruffle_truffle napisał/a:
Garota to broń jednoręczna, ale czerpie z biegłości styl walki bronią dwuręczną. (...) Dodatkowo broń można zatruć...
Czegoś takiego to świat nie widział (mowa o tym zatruciu). Rozumiem, że to pokłosie podklasy zabójcy w złodziejskiej połówce Grushama, ale choćby z tego tylko powodu lepiej odjąć mu tę podklasę. A najlepiej to nie wprowadzać wcale tej garoty, bo zaimplementowana w taki sposób, jak to zaplanowałeś, za bardzo odbiega od rzeczywistości. Chodzi mi o to, że jest do broń, która powinna być używana w specyficznych warunkach (zza pleców, z zaskoczenia) i tylko przeciwko ludziom. W Twoim wydaniu natomiast jest to broń jak każda inna i może być użyta na polu walki (co na dłuższą metę jest bzdurą), a także przeciwko istotom niepodatnym na uduszenie, nie posiadającym szyi (choćby szlam), czy np. dużym zwierzętom (co jest bzdurą kompletną).

Ruffle_truffle napisał/a:
Problem nr 2: mała ilość punktów umiejętności złodziejskich. Nie dość, że półork, to zręczność przeciętna, no i zabójca.
Półork posiada takie same zdolności złodziejskie na starcie jak człowiek, czyli szału nie ma. Ze Zręczności 16 bonusów rzeczywiście miał nie będzie. Jako kapłan będzie mógł użyć Przywołania boskiej mocy, ale to zaklęcie staje się naprawdę efektywne dopiero na wyższych poziomach. Można by pomyśleć nad jakąś zdolnością specjalną podnoszącą Zręczność np. o 3 punkty, ale czy to coś zmieni na dłuższą metę? Koniec końców pewnie musiałby i tak faszerować się miksturami. Ogólnie jednak warto dać mu jakąś przydatną zdolność, jak to mamy w przypadku Yestlicka, Tiaxa czy Quayle'a (ten ma nawet ją powiązaną z bóstwem); może jakiś zaklęcie straszące?

-------------

Ogólnie to warto bardziej postawić na niskie rasy, Rufflu, to jest przyszłość. Być może jakiś gnom związany z Bentleyem i Gellaną? A może niziołek z Gullykin? Pomyśl też może na prościutkimi questami; na środku Nashkel stoi żywy słup ogłoszeniowy - linijka dialogu - zlecenie - nagroda i tak z pięć razy, i już jest coś fajnego.
Choć ja np. chciałbym zagrać kiedyś ze złą kapłanką czy czarodziejką, tylko żeby była to kobieta albo elfka, inteligentna, elegancka, blada, gotycka. Zła, ale nie tak jak Viconia, która przede wszystkim chce przetrwać na powierzchni, tylko żeby sama chciała szerzyć zło i namawiała protagonistę do złych postępków.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Ruffle_truffle
Ruffle_truffle 


Wiek: 31
Posty: 950
Podziękowania: 22/82
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-03-06, 16:58   

Dziękuję za cenne uwagi.

Holnara jest i chyba ją zacznę robić. Chociaż ona jest mało kobieca w wypowiedziach. Cóż, nawet jeśli ogolona, to z krępego ludu. Dodałem nieco do niej, oprócz tego, co już zaprezentowałem.

Jeśli zła czarownica wchodzi w grę, polecam przejrzeć projekt Judith w mojej komnacie. Chociaż chyba trzeba ją będzie zaimplementować w jedynce.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 31
Posty: 950
Podziękowania: 22/82
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-03-11, 16:55   

Ok, epidemia szaleje, mam 2 tygodnie wolnego. Zajmę się Holnarą.

Zostaje:

- zakodować dialogi (bułka z masłem w sumie)
- dodać udźwiękowienie (ma ktoś soundset z IWD do przesłania?)
- dodać zmienną (odłączenie się z drużyny przy niskiej reputacji, powtórki z Belaree nie będzie)
- dodać dialogi odpalające się na mapach
- zmienić plik .chr w .cre, techniczna robótka przy skryptach
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 31
Posty: 501
Podziękowania: 23/77
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-11, 16:59   

Ruffle_truffle napisał/a:
Ok, epidemia szaleje, mam 2 tygodnie wolnego. Zajmę się Holnarą.

Zostaje:

- zakodować dialogi (bułka z masłem w sumie)
- dodać udźwiękowienie (ma ktoś soundset z IWD do przesłania?)
- dodać zmienną (odłączenie się z drużyny przy niskiej reputacji, powtórki z Belaree nie będzie)
- dodać dialogi odpalające się na mapach
- zmienić plik .chr w .cre, techniczna robótka przy skryptach


Trzymam kciuki Ruffle. Z opisu powyżej wynika, że zostało już naprawdę niewiele.
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 31
Posty: 950
Podziękowania: 22/82
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-03-12, 15:54   

Dzięki, uczniu nad uczniami :D

Co zrobione: Zakodowałem połowę dialogów. Nadal nie mam udźwiękowienia.

Reszta ruszy, gdy dorwę zestaw z iwd.

Tak w ogóle to mam zamiar jej dać typowo "chłopczycowaty" głos wojowniczki, żeby pasował do gwary Holnary.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 31
Posty: 950
Podziękowania: 22/82
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-03-13, 12:35   

Pozostaje:

- zakodować dialogi (dosłownie kilka zdań) dla Shar-Teel, Montarona, Kagaina, Yeslicka i Alory.
- dodać udźwiękowienie (z tym jest ciężko).
- napisać instalkę.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 31
Posty: 501
Podziękowania: 23/77
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-13, 12:38   

Czy będą bantery z każdym NPC?
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 31
Posty: 950
Podziękowania: 22/82
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-03-13, 12:55   

Nie, a przynajmniej w wersji demonstracyjnej. Tzn. wersji 1.0. Nie mam na razie pomysłu dla wszystkich. A zwłaszcza dla bohaterów z EE. Oprócz wyżej wymienionych postaci jest jeszcze Xan, Branwen, Eldoth. Razem będzie 8 postaci, z którymi nawiązuje dyskusję.

Jest sześć dialogów z protagonistą, nie licząc wstępnego, dość charakterystyczny styl wypowiedzi Holnary.

Co do głosu - Kobieta wojownik 2 z Icewind Dale.

Edit: Jednak kobieta mag 1.

Muszę ponadto dodać dialog i zmienną przy niskiej reputacji.

No i wyjdzie pierwsza wersja.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 31
Posty: 950
Podziękowania: 22/82
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-03-14, 13:36   

Napisałem do @porfiriona w celu otrzymania zestawu dźwiękowego. Mam w formacie .wav i próbowałem już kilku darmowych konwerterów online, nic z tego - plik nieobsługiwany, albo coś w ten deseń.

Co do projektu, to wystarczy:

- dodać udźwiękowienie.
- napisać instalkę.
- wstępnie przetestować. Odwykłem już od pisania dialogów. może coś się psuć.

Z nowych wieści - dodałem po jednym dialogu Holnary z Tiaxem i Quaylem. Najwięcej ma z krasnoludami, ale odzywa się też Alora, Montaron...

Brak konfliktów rozwalających drużynę. Holnara ma miłe usposobienie, kłóci się co prawda i odchodzi przy niskiej reputacji, ale nie bije się z nikim.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 31
Posty: 950
Podziękowania: 22/82
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-03-15, 14:38   

Ok, działam.

Nie odtwarzało mi dźwięków, bo miałem starą wersję Near Infinity. Teraz spoko.

Było podczas instalowania do naprawienia mnóstwo niesnasków, ale w końcu się udało. Szkielet moda jest gotowy. Zaraz prześlę film, który pokazuje co nieco.

Na razie nie uruchamiają się dialogi po przyjęciu, ale to też naprawię, jak naprawiłem instalkę. Trzeba będzie skrypty również poprawić.

Udźwiękowienie jest, ale brakuje kwestii podczas dnia/nocy/podziemi itp. Cóż, bazowałem na głosach z IWD.

Edit: Oto pre-premiera.

https://youtu.be/LJ_zu1yP5Bs

(dałem przeznaczone dla dzieci, nie wiedziałem, miało być normalne). Chociaż...
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 31
Posty: 950
Podziękowania: 22/82
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-03-20, 11:17   

Zająłem się nieco Holnarą. Działają dialogi, ale muszę je sam inicjować. W dodatku poprawiłem skrypty i odzywki przy niskiej reputacji. Holnara ostrzega i odchodzi, gdy jest się bandą złoczyńców.

Jest gdzieś mały błąd, chyba w skrypcie. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć, co źle zrobiłem? Bo piszę tak samo, jak Belaree, ale u niej wszystko się samo odpala, a u Holnary - nie.

Oto skrypt:
Kod:

IF
See([PC])
Global("HolnaraTalks","GLOBAL",0)
THEN
RESPONSE #100
RealSetGlobalTimer("HolnaraTimer","GLOBAL",1200)
SetGlobal("HolnaraTalks","GLOBAL",1)
END

IF
See([PC])
Global("HolnaraTalks","GLOBAL",0)
OR (6)
Global("HolnaraTalks","GLOBAL",1)
Global("HolnaraTalks","GLOBAL",2)
Global("HolnaraTalks","GLOBAL",3)
Global("HolnaraTalks","GLOBAL",4)
Global("HolnaraTalks","GLOBAL",5)
Global("HolnaraTalks","GLOBAL",6)
RealGlobalTimerExpired("HolnaraTimer","GLOBAL")
THEN
RESPONSE #100
SetGlobal("HolnaraTalks","GLOBAL",1)
END

IF
!AreaType(Dungeon)
CombatCounter(0)
InParty(Myself)
See(Player1)
RealGlobalTimerExpired("HolnaraTimer","GLOBAL")
OR(6)
Global("HolnaraTalks","GLOBAL",1)
Global("HolnaraTalks","GLOBAL",2)
Global("HolnaraTalks","GLOBAL",3)
Global("HolnaraTalks","GLOBAL",4)
Global("HolnaraTalks","GLOBAL",5)
Global("HolnaraTalks","GLOBAL",6)
THEN
RESPONSE #100
StartDialogue("HOLNARAJ",Player1)
END

IF
!AreaType(Dungeon)
CombatCounter(0)
InParty(Myself)
See(Player1)
RealGlobalTimerExpired("HolnaraTimer","GLOBAL")
OR(7)
Global("HolnaraTalks","GLOBAL",0)
Global("HolnaraTalks","GLOBAL",1)
Global("HolnaraTalks","GLOBAL",2)
Global("HolnaraTalks","GLOBAL",3)
Global("HolnaraTalks","GLOBAL",4)
Global("HolnaraTalks","GLOBAL",5)
Global("HolnaraTalks","GLOBAL",6)
THEN
RESPONSE #100
RealSetGlobalTimer("HolnaraTimer","GLOBAL",1200) //20 minut
IncrementGlobal("HolnaraTalks","GLOBAL",1)
END


Nie jestem przekonany do tego !AreaType(Dungeon).

Edit: Już mam, trzeba wyjść z lochów. I rzeczywiście nie można być w podziemiach.

Poza tym chyba napiszę kłótnię Holnary z Jaheirą. Wszak jedna widzi w kopalni coś wspaniałego, a druga ma ją (kopalnię) za "otwartą ranę w ciele matki ziemi".

Dialogi z innymi npc będą dodawane w przyszłych wersjach być może. Już blisko premiery wersji 1.0.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 31
Posty: 950
Podziękowania: 22/82
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-03-23, 07:40   Pierwsze testy Holnary

Cóż, dialogi są, ale działają głównie te z protagonistą i po spadku reputacji. Odezwał się Yeslick, ale skrypt nie zaskoczył dalej.

Poprawiłem nieco i może to da jakiś efekt.

Baldr035.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 334,62 KB

_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
greegarak 
ttp://athkatla.cob-bg.pl/viewtopic.php?t=5917


Wiek: 36
Posty: 496
Podziękowania: 43/66
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2020-03-25, 20:31   

Ruffle_truffle napisał/a:
Edit: Oto pre-premiera.

https://youtu.be/LJ_zu1yP5Bs

(dałem przeznaczone dla dzieci, nie wiedziałem, miało być normalne). Chociaż...

Ukryta Wiadomość:
Jeśli jesteś *zarejestrowanym użytkownikiem* musisz odpowiedzieć w tym temacie żeby zobaczyć tą wiadomość
--- If you are a *registered user* : you need to post in this topic to see the message ---
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group