Poprzedni temat «» Następny temat
BGEE 10 NPC PROJECT - opinie, uwagi
Autor Wiadomość
Pustak Stropowy 


Posty: 125
Podziękowania: 17/6
Wysłany: 2018-05-18, 23:05   

Niejasno napisałem - chodzi o inny dialog, podczas przyłączania barbarzyńcy do drużyny Talindra (a nie Miranda) rzuca taki komentarz, jest to od razu w dialogu przyłączającym.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 300
Podziękowania: 14/61
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-18, 23:12   

Pustak Stropowy napisał/a:
Niejasno napisałem - chodzi o inny dialog, podczas przyłączania barbarzyńcy do drużyny Talindra (a nie Miranda) rzuca taki komentarz, jest to od razu w dialogu przyłączającym.


To się zgadza. Poprawię to zdanie.
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Pustak Stropowy 


Posty: 125
Podziękowania: 17/6
Wysłany: 2018-05-21, 23:16   

Z drobiazgów - czy to dobry pomysł, że wszystkie banterki (a przynajmniej te, które przeglądałem) mają warunek aktywacji AreaType([OUTDOOR])?

Niestety ploteczki w BG aktywują się niezbyt często, gdy do tego dołoży się jakieś warunki, robi się jeszcze gorzej. W 10NPCp nie odpalą się np. w karczmach czy sklepach. Nie lepiej byłoby zrobić odwrotnie? Dać warunek by NIE aktywowały się w lochach? Przybędzie przez to "legalnych" lokacji.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 300
Podziękowania: 14/61
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-21, 23:23   

Pustak Stropowy napisał/a:
Z drobiazgów - czy to dobry pomysł, że wszystkie banterki (a przynajmniej te, które przeglądałem) mają warunek aktywacji AreaType([OUTDOOR])?

Niestety ploteczki w BG aktywują się niezbyt często, gdy do tego dołoży się jakieś warunki, robi się jeszcze gorzej. W 10NPCp nie odpalą się np. w karczmach czy sklepach. Nie lepiej byłoby zrobić odwrotnie? Dać warunek by NIE aktywowały się w lochach? Przybędzie przez to "legalnych" lokacji.


Przyznam, że do końca wahałem się czy wykorzystać ten warunek. Zdecydowałem się na niego ze względu na fakt, że niektóre z banterów dotyczą przyrody i nie chciałem, aby NPC mówili na jej temat będąc np. w karczmie. Z drugiej jednak strony, potem dodałem tym "przyrodniczym banterom" dodatkowy warunek, który pozwala na ich wyświetlenie wyłącznie podczas pobytu w lesie. Jeśli bantery rzeczywiście aktywują się rzadko/powoli, być może rzeczywiście sensowne będzie pozbycie się tego warunku. Rozumiem, że NPC jeszcze nie wystrzelili się całkiem ze swoich drzewek dialogowych (każdy ma z każdym po 3 bantery)?
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Pustak Stropowy 


Posty: 125
Podziękowania: 17/6
Wysłany: 2018-05-21, 23:41   

Przyznaję bez bicia - pomagałem sobie czarem ctrl+i, więc ciężko mi ocenić częstotliwość ploteczek gdybym tego nie robił, a poza tym, mocno żonglowałem składem drużyny podczas rozgrywki.

Niestety, system aktywowania banterków w Baldursach jest dość oporny, więc może lepiej mu dodatkowo nie przeszkadzać. Oczywiście, pomijając przypadki gdy dany banterek pasuje wyłącznie do rozmowy w lesie/mieście/itp.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 300
Podziękowania: 14/61
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-21, 23:47   

Pustak Stropowy napisał/a:
Przyznaję bez bicia - pomagałem sobie czarem ctrl+i, więc ciężko mi ocenić częstotliwość ploteczek gdybym tego nie robił, a poza tym, mocno żonglowałem składem drużyny podczas rozgrywki.

Niestety, system aktywowania banterków w Baldursach jest dość oporny, więc może lepiej mu dodatkowo nie przeszkadzać. Oczywiście, pomijając przypadki gdy dany banterek pasuje wyłącznie do rozmowy w lesie/mieście/itp.


Masz rację. Ten warunek został wpisany w bantery na samym początku pracy nad modem i potem kilka razy rozważałem jego usunięcie, a ostatecznie tego nie zrobiłem. Czas najwyższy się z nim pożegnać. Dzięki!
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Nobanion 
Avatar Sehanine
kotołak, zajebójca czata ^^


Posty: 1031
Podziękowania: 98/215
Skąd: Nowy Londyn
Wysłany: 2018-05-22, 11:50   

Gram sobie już na poprawionym modzie - dzięki, w wyniku uwag wcześniej grających, ale zmian aż nie było tak dużo, by się od wersji pierwszej wyróżniało.
Pozytywnie zaskoczony jestem fabułą, choć dopiero znalazłem drugą potencjalną osobę towarzyszącą.
Moja uwaga jest jednak taka, że dubbing od nowa trzeba nagrywać, niestety wyróżnia się negatywnie.
Sugeruję pokombinować z darmowym programem, co ma ciekawe ustawienie przy konwersji dźwięku, chodzi o rozszerzenie - FormatFactory.
_________________
Zapomniane Krainy, to nie świat, to stan umysłu :cwan:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 300
Podziękowania: 14/61
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-22, 12:01   

Nobanion napisał/a:
Moja uwaga jest jednak taka, że dubbing od nowa trzeba nagrywać, niestety wyróżnia się negatywnie.
Sugeruję pokombinować z darmowym programem, co ma ciekawe ustawienie przy konwersji dźwięku, chodzi o rozszerzenie - FormatFactory.


Bez wątpienia muszę się doszkolić w kwestii edycji dźwięków albo po prostu znaleźć kogoś z lepszym sprzętem niż mój prywatny mikrofon. Skoro uwaga odnośnie dźwięków się powtarza, na pewno zostaną one poprawione.

Miło, że zainstalowałeś moda i sprawdzasz treść :)
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Nobanion 
Avatar Sehanine
kotołak, zajebójca czata ^^


Posty: 1031
Podziękowania: 98/215
Skąd: Nowy Londyn
Wysłany: 2018-05-22, 12:14   

Jaki sprzęt? Jedna osoba może ci nagrać męskie kwestie, jedna kobieta - żeńskie, na żeńskie mam kandydatkę jak zerknie na forum, a zerka to się odezwie hehe, mam nadzieję że mnie wirtualnie nie zastrzeli...
Lub wykorzystać wcześniej nagrane.
Potem sobie pokombinuj tym programem, tam ustawiasz czystość i głośność nagrywanych dźwięków z rozszerzeniem odpowiednim przy konwersji...
Ja bym, by przyspieszyć cały proces - zagadał do Avallac'ha.
Mod twój a potem Pustaka Stropowego, choć mnie druga cześć Baldura zawsze trochę...ehhhh....te wirtualne ściany ^^
Btw
mod Lavy fajnie się wkomponował z twoimi hehe...Ale trzeba uważać by nie rozmawiał z rivinami, zamiast mnie, bo to Rakshasa :P
_________________
Zapomniane Krainy, to nie świat, to stan umysłu :cwan:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 300
Podziękowania: 14/61
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-22, 12:25   

Nobanion napisał/a:
Jaki sprzęt? Jedna osoba może ci nagrać męskie kwestie, jedna kobieta - żeńskie, na żeńskie mam kandydatkę jak zerknie na forum, a zerka to się odezwie hehe, mam nadzieję że mnie wirtualnie nie zastrzeli...
Lub wykorzystać wcześniej nagrane.
Potem sobie pokombinuj tym programem, tam ustawiasz czystość i głośność nagrywanych dźwięków z rozszerzeniem odpowiednim przy konwersji...
Ja bym, by przyspieszyć cały proces - zagadał do Avallac'ha.
Mod twój a potem Pustaka Stropowego, choć mnie druga cześć Baldura zawsze trochę...ehhhh....te wirtualne ściany ^^
Btw
mod Lavy fajnie się wkomponował z twoimi hehe...Ale trzeba uważać by nie rozmawiał z rivinami, zamiast mnie, bo to Rakshasa :P


Nie wiem, czy wystarczy tutaj sama zabawa dźwiękiem w programie audio. Spróbuję się pobawić tym wspomnianym przez Ciebie programem w wolnej chwili i zobaczę, co z tego wyjdzie. Mam nagrania wszystkich głosów (w wersji nieprzetworzonej), więc najpierw spróbuję popracować nad tym, co mam. Zależy mi na tym, aby były to właśnie głosy tych osób, tzn. nie chcę angażować do nagrań nikogo nowego (wyjątkiem jest Talindra, której kwestie muszą zostać nagrane od nowa - jeśli jest ktoś chętny do dubbingu, niech się do mnie zgłosi).
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Nobanion 
Avatar Sehanine
kotołak, zajebójca czata ^^


Posty: 1031
Podziękowania: 98/215
Skąd: Nowy Londyn
Wysłany: 2018-05-22, 12:57   

Możesz panie nowusie zagadać z osobą odpowiedzialną za nowy dubbing do WoBGa, wstyd nie jest przecież :) http://athkatla.cob-bg.pl...wprofile&u=3783
_________________
Zapomniane Krainy, to nie świat, to stan umysłu :cwan:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 300
Podziękowania: 14/61
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-22, 13:03   

Nobanion napisał/a:
Możesz panie nowusie zagadać z osobą odpowiedzialną za nowy dubbing do WoBGa, wstyd nie jest przecież :) http://athkatla.cob-bg.pl...wprofile&u=3783


Wiadomość została wysłana :) Trwa oczekiwanie :D
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Pustak Stropowy 


Posty: 125
Podziękowania: 17/6
Wysłany: 2018-05-30, 21:28   

I po zabawie - Sarevok gryzie kwiatki od spodu i wącha piach, teraz można z czystym sumieniem zrecenzować 10NPC Project :smile:

Czyli razem mamy 5 postaci, które zupełnie różnią się od siebie charakterem - każda ma własny łańcuszek dialogów, mini romans (ale tego testowałem), quest, a nawet nagrany głos i masę banterków z oryginalnymi bohaterami gry. Nowusie, podziwiam ilość włożonej pracy, strzelam, że poświęciłeś na to setki godzin życia.

Miranda, Masambe, Talindra, Rimardo i Alethra mają silnie zarysowane charaktery (wręcz przerysowane), pełen przekrój: kapłan wrażliwiec, krzykliwy "maczo" barbarzyńca, zalotna intrygantka, dwie idealistki. Żadnych wymyślnych motywów, co uważam za olbrzymi plus - modyfikacje do Baldursów zwierają już nadmiar skrzywionych cudaków. W 10NPC ich nie ma i broń Boże nie próbuj tego zmieniać! Dodatkowo wszyscy delikwenci sprawnie komponują się ze światem Zapomnianych Krain.

Do tego dochodzą qesty. Nie byle jakie - każdy wymaga zwiedzenia przynajmniej kilku miejsc i nie są to banalne zadanka, które wykonasz w 5 minut, w przerwach między siekaniem gnoli i koboldów.

Czyli ogólny odbiór 10NPCProject jest bardzo pozytywny. Oczywiście, to są D&Dki, jeśli ktoś oczekuje super-ultra-uber-ambitnych intryg, postaci i dialogów pewnie się zawiedzie. Ja nie oczekiwałem i nieźle się bawiłem.
Polecam.

Wady? Moje zarzuty w większości pokrywają się z komentarzem Damianusa, ale pokrótce:
- Bugi
Trochę ich wyłapałem, niektóre były upierdliwe, jednak żaden nie uniemożliwiał gry. Novus pewnie szybko je naprawi, a może już to zrobił?

- Nie graj druidem/kapłanem/paladynem/bardem
Bo niektórzy z 10NPC nawet nie pojawią się w grze... Rozumiem, że to tymczasowe rozwiązanie, ale, no, dość, ten, tego (jak to ująć by ktoś znów urazić czyjś uczuć?)... nieszczęśliwe?

- Brak odniesień do wydarzeń z gry
Wtrącenia to raz. Powtarzam się jak zacięta płyta, ale brakowało mi ich. Podobno będą, trzymam kciuki by szybko.
Jednak ogólnie, nie zauważyłem, by w pogaduszkach z Charname 10NPC odnosili się dootoczenia. Na wybrzeżu Mieczy dużo się dzieje: bandyci, kryzys żelaza, intrygi Żelaznego Tronu, dzieci Bhaala, itp. a tymczasem te zagadnienia nie pojawiają się w dialogach, szkoda.

- Strzelanie "focha"
Wypunktował to Damianus - czasem dialogi zmuszają nas by "podlizywać" się rozmówcy, bo w przeciwnym razie ten się obrazi/opuści drużynę/zaatakuje. Ja rozumiem, że niektóre postaci mają taki a nie inny charakter, ale jest to przesadzone i niefajne.

- Technikalia
Super że są nagrane głosy, choć jakością nie powalają :wink: Nie wiem jak z "legalnością" wykorzystanych portretów i muzyki, ale tu uruchamia się moje nowe zboczenie zawodowe - od niedawna pracuję w urzędzie, zignorujcie mnie :grin:
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 300
Podziękowania: 14/61
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-30, 21:41   

Pustak, bardzo dziękuję za wszystkie uwagi, komentarze i wyłapane bugi. Pierwsze opinie są bardzo ważne, więc przyznam, że z wielkim zainteresowaniem czytałem wszystkie Twoje komentarze.

Pustak Stropowy napisał/a:
- Bugi
Trochę ich wyłapałem, niektóre były upierdliwe, jednak żaden nie uniemożliwiał gry. Novus pewnie szybko je naprawi, a może już to zrobił?


Wszystkie znalezione przez Ciebie bugi zostały usunięte i obecna wersja moda już jest ich pozbawiona.

Pustak Stropowy napisał/a:
- Nie graj druidem/kapłanem/paladynem/bardem
Bo niektórzy z 10NPC nawet nie pojawią się w grze... Rozumiem, że to tymczasowe rozwiązanie, ale, no, dość, ten, tego (jak to ująć by ktoś znów urazić czyjś uczuć?)... nieszczęśliwe?


To już nieaktualne. Dialogi zostały poprawione i nie ma ograniczeń, o których piszesz. Można grać postacią każdej klasy i spokojnie przyłączyć każdego z 5 NPC :)

Pustak Stropowy napisał/a:
- Brak odniesień do wydarzeń z gry
Wtrącenia to raz. Powtarzam się jak zacięta płyta, ale brakowało mi ich. Podobno będą, trzymam kciuki by szybko.


Odniesienia się piszą. Na 60 lokacji mam już komentarze do 12 z nich. Pracuję nad tym.

Pustak Stropowy napisał/a:
- Strzelanie "focha"
Wypunktował to Damianus - czasem dialogi zmuszają nas by "podlizywać" się rozmówcy, bo w przeciwnym razie ten się obrazi/opuści drużynę/zaatakuje. Ja rozumiem, że niektóre postaci mają taki a nie inny charakter, ale jest to przesadzone i niefajne.


Domyślam się, że chodzi Ci o Masambe. W przypadku pozostałych towarzyszy foch kończy się co najwyżej przerwaniem romansu. Przyjrzę się jednak tej kwestii jeszcze raz.

Pustak Stropowy napisał/a:
- Technikalia
Super że są nagrane głosy, choć jakością nie powalają :wink: Nie wiem jak z "legalnością" wykorzystanych portretów i muzyki, ale tu uruchamia się moje nowe zboczenie zawodowe - od niedawna pracuję w urzędzie, zignorujcie mnie :grin:


Jestem już umówiony na ponowne nagrania dubbingu - wierzę, że tym razem z jakością będzie dużo lepiej. Co do legalności - w pliku "readme" podaję źródła ścieżek dźwiękowych oraz autorów portretów (o ile udaje mi się do nich dotrzeć).

Jeszcze raz bardzo Ci dziękuję. Zaraz po skończeniu pracy nad poprawkami zamierzam zasiąść do BG2 i wówczas na pewno podzielę się swą opinią na temat Ashar. Obiecuję.

EDIT: muszę jeszcze dopytać - kogo najbardziej polubiłeś? Zrozumiem, jeśli powiesz, że nikt szczególnie nie przypadł Ci do gustu, ale jestem ciekawy, którą z postaci uważasz za najciekawszą/najlepiej przygotowaną?
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Pustak Stropowy 


Posty: 125
Podziękowania: 17/6
Wysłany: 2018-05-31, 00:36   

Cytat:
EDIT: muszę jeszcze dopytać - kogo najbardziej polubiłeś? Zrozumiem, jeśli powiesz, że nikt szczególnie nie przypadł Ci do gustu, ale jestem ciekawy, którą z postaci uważasz za najciekawszą/najlepiej przygotowaną?


Alethra zrobiła ciekawe wrażenie (niestety ją w drużynie miałem krótko), tylko, kurka... jakbym gdzieś już widział podobną postać...
To nie zarzut! Boże, broń! Dziś ciężko wymyślić cokolwiek oryginalnego i warto czerpać z dobrych wzorców, tylko, no nie wiem, ale....

Miranda z początku wydawała się stereotypową słitaśną, nudną miłośniczką natury. Później okazuje się, że jej historia i charakter mają ciekawe zakręty, chyba postawiłbym na nią.

Btw, trochę szkoda, że kluczowe postacie w jej queście łatwo "przegapić". Dziewczyna musi cały czas być w drużynie, inaczej zapewne gracz nie trafi na któreś ze spotkań w Pledvale czy Kniei Otulisko.

Cytat:
Domyślam się, że chodzi Ci o Masambe. W przypadku pozostałych towarzyszy foch kończy się co najwyżej przerwaniem romansu. Przyjrzę się jednak tej kwestii jeszcze raz.

Hmmm... na przykładzie, UWAGA, bardzo, bardzo, bardzo okrutnie przejaskrawiam!
- 10NPC czymś się żali.
Odpowiedź A: Jak ja Ci współczuję, to straszne, ple, ple, ple.
Odpowiedź B: Mam to gdzieś, spadaj na drzewo.


Lubię gdy dialogi w roleplejach pozwalają się z kimś nie zgodzić, nawet w twardy sposób, ale zarazem bym nie musiał zachowywać się jak buc :smile: oraz by rozmówca nie przestawał się odzywać, bo raz byłem niemiły.

Luźna obserwacja, pewnie nie mam racji, ale czasem jakby trochę tak to wyglądało.

Cytat:
Co do legalności - w pliku "readme" podaję źródła ścieżek dźwiękowych oraz autorów portretów (o ile udaje mi się do nich dotrzeć).

Prawa autorskie to nie moja działka, więc lepiej spytaj kogoś lepiej obeznanego. Znaczy, dla mnie to żaden problem, ale ktoś może się czepiać :smile:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group