Poprzedni temat «» Następny temat
BGEE 10 NPC PROJECT - opinie, uwagi
Autor Wiadomość
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 300
Podziękowania: 14/61
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-03, 02:41   BGEE 10 NPC PROJECT - opinie, uwagi

Bardzo zależy mi na utrzymaniu porządku w komnacie, w której informuję o etapach tworzenia modyfikacji, a zatem proszę o to, aby wszystkie pytania/komentarze/opinie pisać w tym temacie.

WAŻNE: nie zdradzajcie pozostałym zabawy - jeśli piszecie coś na temat questu, romansu czy relacji w drużynie, skorzystajcie z opcji ukrycia tekstu lub zaznaczcie, że będziecie spoilerować ;)

Z wielką chęcią zapoznam się z wszystkimi opiniami, recenzjami i komentarzami. Chwalcie, krytykujcie, pytajcie i - co najważniejsze - zgłaszajcie ewentualne błędy (wiele tekstów i skryptów powstawało późno w nocy, nad ranem - mimo, że starałem się przetestować jak największą część modyfikacji, coś zawsze mogło mi umknąć). Będę również wdzięczny za zgłaszanie wszelakich uwag odnośnie ewentualnych niezgodności z LORE. Przypominam, że przy tworzeniu tekstów oryginalnych NPC (BIOWARE NPC) założyłem, iż mają oni takie charaktery, jak zostało to przedstawione w BG1 NPC PROJECT. Tylko dzięki temu możliwe było zachowanie kompatybilności i spójności pomiędzy obiema modyfikacjami. Zachęcam, aby grać z dwoma wspomnianymi modyfikacjami, gdyż tylko dzięki temu można w pełni czerpać przyjemność z gry i poznać jej dodatkową zawartość.

Wierzę, że nikt nie natknie się na błąd, które uniemożliwiłby mu dalszą grę (z tego też względu sugeruję, aby często zapisywać grę). Jeśli coś odnośnie modyfikacji nie daje Wam spokoju (tzn. czujecie, że w grze coś powinno się "zadziać", powinna pojawić się jakaś postać, a się nie pojawia itd.), obowiązkowo mnie o to zapytajcie, ale nie zapomnijcie przy tym dokładnie opisać sytuacji (etap questu/romansu, skład drużyny, rozdział itd.). W sytuacjach naprawdę dziwnych, pomocny będzie dla mnie też screen - wierzę, że nie będzie takich sytuacji. Obiecuję, że będę tu na bieżąco zaglądał, odpowiadał na wszelkie pytania i, w miarę możliwości, jak najszybciej naprawiał błędy (oby było ich jak najmniej!).

Będzie mi miło, jeśli każda z grających osób wyrazi swą opinię chociaż w kilku zdaniach (obowiązkowo piszcie, na jaki skład drużyny się zdecydowaliście!). Tylko dzięki temu będę wiedział, ile osób naprawdę zagrało w moją modyfikację oraz jak została ona odebrana.
To na tej podstawie podejmę decyzję związaną z kontynuacją i rozwijaniem moda.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Cahir 
Pan Świtu


Wiek: 35
Posty: 891
Podziękowania: 145/36
Wysłany: 2018-05-04, 09:43   

Planujesz zlecenie komuś przetłumaczenia moda na angielski, tak aby miał on większą publikę na forach anglojęzycznych (SHS, G3, PPG, Beamdog)?.

Biorąc za przykład moda Ashar NPC (którego autorem jest Pustak Stropowy), uważam, że jest to dobry pomysł. Aczkolwiek wymagałoby to pomocy kogoś, kto bardzo dobrze potrafi tłumaczyć z polskiego na angielski (uwaga: to nie to samo, co bardzo dobra znajomość angielskiego). Tak czy siak w obecnej sytuacji, jakkolwiek mod byłby świetny, jego zasięg jest ograniczony właściwie tylko do CoBu.
_________________
Then they summoned me over to join in with them
To the dance of the death.
Into the circle of fire I followed them
Into the middle I was led
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
AbdelStrife

Posty: 3
Wysłany: 2018-05-04, 10:06   

Mam pytanko: Czy BGEE 10 NPC Project obejmuje też BGEE SoD? A jeśli nie to czy można go zainstalować na BGEE SoD czy tylko na "zwykłą" BGEE?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 300
Podziękowania: 14/61
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-04, 12:58   

Cahir napisał/a:
Planujesz zlecenie komuś przetłumaczenia moda na angielski, tak aby miał on większą publikę na forach anglojęzycznych (SHS, G3, PPG, Beamdog)?.


Planów mam bardzo dużo, ale najpierw chcę zorientować się, jaki będzie odbiór/opinie o modyfikacji. Na pewno nie spocznę na laurach :)

AbdelStrife napisał/a:
Mam pytanko: Czy BGEE 10 NPC Project obejmuje też BGEE SoD? A jeśli nie to czy można go zainstalować na BGEE SoD czy tylko na "zwykłą" BGEE?


Z uwagi na fakt, że nie mam chwilowo do dyspozycji wersji instalacyjnej SOD, nie miałem czasu tego przetestować. Z opinii osób testujących modyfikację wynikało, że mod działa też pod wersją z SOD pod warunkiem, że wcześniej zainstaluje się MODMERGE.

Cytując, "jeśli kopia SoD pochodzi Z GoGa lub Steama, to do poprawnej współpracy z modami wymaga narzędzia Modmerge. Narzędzie należy zainstalować przed wszystkimi innymi modami, żeby uniknąć pomieszania stringów."

Oto link do MODMERGE: https://forums.beamdog.com/discussion/50441/modmerge-merge-your-steam-gog-zip-based-dlc-into-something-weidu-nearinfinity-dltcep-can-use

Niestety, do poniedziałku nie będę miał możliwości samodzielnego przetestowania czy mod działa pod BGEE + SOD + MODMERGE, więc jeśli ktoś bardzo chce, może sprawdzić to samodzielnie. O pozytywnym wyniku będzie informować poprawnie działający dialog z Mirandą - sama powinna zagadać gracza w lokacji Nabrzeżny Trakt (AR2700). Jeśli ktoś sprawdzi i to potwierdzi, będę wdzięczny za info zwrotne. W przeciwnym razie odpowiem samodzielnie w poniedziałek wieczorem.
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
AbdelStrife

Posty: 3
Wysłany: 2018-05-04, 13:49   

Aha, czyli jak na razie nie ma ekstra zawartości dla samej SoD ale może być kompatybilna?

Jakieś plany by w przyszłości dodać jakieś bantery do SoD by postacie nie były zbyt "ciche" czy też kontynuacja będzie tylko dotyczyć BG2 EE?

Tak czy inaczej modzik wygląda dość obiecująco nawet bez zawartości BGEE SoD :)
Mam nadz, że się dobrze przyjmie.

Ponieważ mam wersję of Beamdog'a to chyba nawet bez MODMERGE powinno zadziałać.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 300
Podziękowania: 14/61
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-04, 13:57   

Tak jak pisałem, planów jest całe mnóstwo. Obecna wersja była tworzona pod BGEE, po pierwszych opiniach zadecyduję co dalej :)

Jeśli zdecydujesz się na grę, zachęcam do opisania swoich obiektywnych wrażeń :)
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Pustak Stropowy 


Posty: 125
Podziękowania: 17/6
Wysłany: 2018-05-07, 00:46   

Podpowiesz w jakich miejscach można znaleźć poszczególnych delikwentów? Chyba nie ma tego w readme.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 300
Podziękowania: 14/61
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-07, 07:24   

Pustak Stropowy napisał/a:
Podpowiesz w jakich miejscach można znaleźć poszczególnych delikwentów? Chyba nie ma tego w readme.


Jasne, że podpowiem :) Nie zdradzałem tego w readme, bo to jednak pewnego rodzaju spoiler, a poza tym postaci można przyłączyć niemal na poczatku - cztery z nich same zagadują postać gracza :)

Miranda - Lwi Trakt
Masambe - Wysoki Żywopłot
Talindra - Beregost
Rimardo - trakt Beregeost-Nashel I - on jako jedyny sam nie zagada gracza
Alethra - Nashkel

Daj znać, na jaki skład drużyny się zdecydujesz :)
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Aristo 
Legenda


Posty: 366
Podziękowania: 163/130
Wysłany: 2018-05-07, 18:23   

Dzięki za mod. Planuję w wakacje zapoznać się wreszcie z wersją EE gry (może wydadzą do tego czasu patcha 2.5) i wtedy też zapewne go wypróbuję. Nęcą mnie w szczególności te rozbudowane zadania nowych postaci.

Podziwiam też Twoją wytrwałość i samodyscyplinę. Nie każdy potrafi tak jasno nakreślić sobie plan działania i tak konsekwentnie dążyć do jego realizacji.

Są tam romanse? Jeśli tak, to może nie zaszkodziłoby podać gdzieś ich początkowe wymogi dotyczące płci czy rasy.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
nowus777
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 300
Podziękowania: 14/61
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-07, 19:31   

Aristo napisał/a:
Podziwiam też Twoją wytrwałość i samodyscyplinę. Nie każdy potrafi tak jasno nakreślić sobie plan działania i tak konsekwentnie dążyć do jego realizacji.


Bardzo dziękuję. Naprawdę nie było łatwo. A teraz wciąż tkwię w stresie w oczekiwaniu na pierwsze opinie... :lol:

Aristo napisał/a:
Są tam romanse? Jeśli tak, to może nie zaszkodziłoby podać gdzieś ich początkowe wymogi dotyczące płci czy rasy.


Każda z 5 postaci jest postacią, z którą można mieć romans, oczywiście przy spełnieniu określonych warunków. Długo ze sobą walczyłem, czy umieszczać te warunki w README i ostatecznie z tego zrezygnowałem - być może przy kolejnej wersji jednak umieszczę te informacje.

Skoro jednak pytasz.

MIRANDA:
- romansuje z mężczyznami (człowiek/elf/pół-elf) o charakterze dobrym/neutralnym, których minimalna mądrość wynosi 11,
- w czasie romansu należy pilnować reputacji (nie może być niższa niż 10),
- konflikty romansowe z Branwen/Dynaheir/Neerą/Talindrą.

MASAMBE:
- romansuje z kobietami o różnych charakterach (człowiek/pół-elf/pół-ork), które nie są magami i których minimalna kondycja wynosi 12,
- konflikty romansowe z Ajantisem/Coranem/Xanem/Rimardo.

ALETHRA:
- romansuje z mężczyznami (człowiek/elf/pół-elf) o charakterze złym/neutralnym, których minimalna charyzma wynosi 12,
- w czasie romansu należy pilnować reputacji (nie może być wyższa niż 9),
- konflikty romansowe z Shar-Teel/Neerą.

RIMARDO:
- romansuje z kobietami (człowiek/elf/pół-elf) o charakterze dobrym/neutralnym, których minimalna mądrość wynosi 11,
- w czasie romansu należy pilnować reputacji (nie może być niższa niż 11),
- konflikty romansowe z Ajantisem/Coranem/Xanem/Masambe.

TALINDRA:
- romansuje z mężczyznami (człowiek/elf/pół-elf) o charakterze dobrym, których minimalna charyzma wynosi 11,
- w czasie romansu należy pilnować reputacji (nie może być niższa niż 12),
- konflikty romansowe z Branwen/Dynaheir/Neerą/Mirandą.

Chcę też w tym miejscu zaznaczyć, że konflikt romansowy nie oznacza wyłącznie tego, iż jeden romans deaktywuje pozostałe. Gracz ma wybór, jego decyzje są komentowane, NPC wyciągają konsekwencje i czasami flirtowanie z 2 postaciami na raz zdecydowanie nie popłaca... ;)

Konflikty romansowe z Ajantisem, Coranem, Xanem, Dynaheir, Branwen i Shar-Teel pojawiają się tylko przy zainstalowanym wcześniej BG1 NPC PROJECT.
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Aristo 
Legenda


Posty: 366
Podziękowania: 163/130
Wysłany: 2018-05-08, 11:00   

nowus777 napisał/a:
Rimardo - (...) on jako jedyny sam nie zagada gracza

Skoro pozostała czwórka sama zagaduje i chce się przyłączyć, to mam nadzieję, że pomyślałeś o sytuacjach, w których gracz nie ma aktualnie wolnego miejsca w drużynie. Trochę głupio by było, gdyby w takiej sytuacji trzeba było chwilowo odmówić NPCowi, a ten idzie sobie w diabły albo się obraża i nie chce potem rozmawiać.

nowus777 napisał/a:
Długo ze sobą walczyłem, czy umieszczać te warunki w README

Nie widzę w tym niczego złego. Niektórzy modderzy podają te najogólniejsze warunki nawet w zapowiedziach czy późniejszych wizytówkach modów. Nie zdradzałbym natomiast warunków utrzymania romansu - to można zostawić intuicji grającego, a także możliwych konfliktów (dla mnie przynajmniej była to zawsze jedna z fajniejszych niespodzianek, gdy taki konflikt się pojawił).

***
Poniekąd szkoda, że żadna z postaci (w końcu to sami ludzie) nie została stworzona tak, by mogła dwuklasować. Zwiększa to niesamowicie regrywalność postaci.
U trojga nie pozwala na to klasa, Rimardo ma niskie staty, ale patrząc np. na profil Mirandy: gdyby tak miała dwa punkty Siły więcej, punkt Mądrości można by jej dodać woluminem i otworzyłaby się droga do klasy kleryka, a byłby to - przynajmniej na gruncie NPCów z modów - manewr nieczęsto spotykany. No chyba że nadałeś jej osobowość tak zagorzałej łowczyni (i np. wszystkie wypowiedzi i reakcje są podporządkowane tej pierwszej profesji), że i z tego względu nie wchodziłoby to w grę.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 300
Podziękowania: 14/61
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-08, 11:22   

Aristo napisał/a:
Skoro pozostała czwórka sama zagaduje i chce się przyłączyć, to mam nadzieję, że pomyślałeś o sytuacjach, w których gracz nie ma aktualnie wolnego miejsca w drużynie.


Tak, takie sytuacje są przewidziane, ale nie dla wszystkich. Na przykład Masambe jest na tyle gwałtowny (narwany?), że wprost mówi postaci gracza, że jego misja nie może czekać. W przypadku pozostałych postaci istnieje oczywiście również możliwość chwilowego odłączenia i powrotu po jakims czasie.

Aristo napisał/a:
Nie zdradzałbym natomiast warunków utrzymania romansu - to można zostawić intuicji grającego, a także możliwych konfliktów (dla mnie przynajmniej była to zawsze jedna z fajniejszych niespodzianek, gdy taki konflikt się pojawił).


Dzięki, to cenna opinia. Z tego właśnie powodu miałem opory, o których wspominałem powyżej. Nie bez powodu ukryłem też powyższe informacje pod SPOILEREM.

Aristo napisał/a:
Poniekąd szkoda, że żadna z postaci (w końcu to sami ludzie) nie została stworzona tak, by mogła dwuklasować. Zwiększa to niesamowicie regrywalność postaci.
U trojga nie pozwala na to klasa, Rimardo ma niskie staty, ale patrząc np. na profil Mirandy: gdyby tak miała dwa punkty Siły więcej, punkt Mądrości można by jej dodać woluminem i otworzyłaby się droga do klasy kleryka, a byłby to - przynajmniej na gruncie NPCów z modów - manewr nieczęsto spotykany. No chyba że nadałeś jej osobowość tak zagorzałej łowczyni (i np. wszystkie wypowiedzi i reakcje są podporządkowane tej pierwszej profesji), że i z tego względu nie wchodziłoby to w grę.


Nie chcę spoilerować, ale historia Mirandy po prostu nie pozwala na jej dwuklasowanie. Podobnie ma się sytuacja z jej statystykami. Miranda nie jest najsilniejszym NPC, nie ma się co oszukiwać. To postać tworzona dla klimatu, jej quest z czasem odsłania jej historię, która wszystko wyjaśnia. Historia ta rzuca również światło na jej przyszłośc, która - o ile gracze będą zainteresowani - będzie kontynuowana w BG2 EE.

Klasa w przypadku każdej z tych postaci ma znaczenie, jest powiązana z questem i dwuklasowanie wiązałoby się po prostu ze zbytnią ingerencją w fabułę.
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Pustak Stropowy 


Posty: 125
Podziękowania: 17/6
Wysłany: 2018-05-09, 17:34   

nowus777 napisał/a:
Daj znać, na jaki skład drużyny się zdecydujesz :)


Pewnie będę nachalny i irytujący jeśli powiem: "hej, pobawię się w twoją modyfikację, ale w zamian zagraj i zrecenzuj moją twórczość" :wink:

Dwa ugi-bugi na dobry początek:

- Talindzie nie da się wyciągną miecza z ręki. Broń nie wygląda na rodowe dziedzictwo, którego nie chce się pozbywać, identyczne sprzedają na każdym rogu :smile:
- Oficer Darvin ma kobiecy model, błąd? Czy jakiś tęczowy motyw którego nie załapałem? :mrgreen:

Btw, szkoda też, że szarzy mieszkańcy Bergostu nie komentują na temat qestu Talindry. Hej, żona radnego zostaje zabita, a ludzie plotkują o wszystkim, tylko nie o tym?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
nowus777
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 300
Podziękowania: 14/61
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-09, 17:43   

Pustak Stropowy napisał/a:
Pewnie będę nachalny i irytujący jeśli powiem: "hej, pobawię się w twoją modyfikację, ale w zamian zagraj i zrecenzuj


Nie jesteś ani nachalny, ani irytujący. Mam to w planach od dłuższego czasu :)

Pustak Stropowy napisał/a:
Dwa ugi-bugi na dobry początek:

- Talindzie nie da się wyciągną miecza z ręki. Broń nie wygląda na rodowe dziedzictwo, którego nie chce się pozbywać, identyczne sprzedają na każdym rogu :smile:
- Oficer Darvin ma kobiecy model, błąd? Czy jakiś tęczowy motyw którego nie załapałem? :mrgreen:

Btw, szkoda też, że szarzy mieszkańcy Bergostu nie komentują na temat qestu Talindry. Hej, żona radnego zostaje zabita, a ludzie plotkują o wszystkim, tylko nie o tym?


Bug z mieczem jest bardzo poważny - dzięki za jego zgłoszenie!

Oficer Darvin to zdecydowanie mężczyzna :P Nie wiem, jak wkradł się ten błąd xD Naprawię!

Mieszkańcy Beregostu na pewno będą szeroko komentować sprawę morderstwa, ale to dopiero w kolejnej wersji. Nie zdążyłem przed majówką tego przygotować :(
ps: zaglądałeś do sklepu Kagaina? :P

EDIT: Błędy naprawione, wersja do pobrania zaktualizowana :)
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Pustak Stropowy 


Posty: 125
Podziękowania: 17/6
Wysłany: 2018-05-11, 00:14   

nowus777 napisał/a:
Nie jesteś ani nachalny, ani irytujący. Mam to w planach od dłuższego czasu :)

Cóż, pozostaje mi trzymać za słowo :smile:

Ugi-bugi 3
Po wykopaniu 'Różyczki' z drużyny, do mojego ekwipunku trafiło jej lusterko, co gorsza (podobnie jak z mieczem paladynicy) - nie da się go ruszyć. Pewnie jest oznaczone jako jakoś "qestowy" przedmiot? Właściwie, chyba nie pierwszy raz widzę ten błąd w różnych modach.

Swoją drogą - całkiem zgrabnie napisana postać, niemal szkoda, że mój praworządny-neutralny bohater wiarołomców nie toleruje i szybko się pożegnaliśmy.

Będę wyłapywał takie bugi na bieżąco, bo później zapomnę, co gdzie i jak. Na koniec postaram się spisać jakąś dłuższą recenzję.


EDIT: od razu za ciosem, ugi-bugi 4

Dlaczego warunkiem pojawienia się Rimardo jest by Charname NIE był kapłanem?
Skrypt, który go przywołuje:

IF
Global("MyCustomNPCExists","AR3800",0)
!Class(Player1,CLERIC_ALL)
THEN
RESPONSE #100
SetGlobal("MyCustomNPCExists","AR3800",1)
CreateCreature("RIMARDO",[3606.1693],3)
END


Gram kapelanem-wojownikiem i dopiero gdy wywaliłem "ręcznie" drugi warunek, delikwent pojawił się koło zatopionej chałupy, wcześniej go nie było. Bug, czy jakiś celowy zabieg?
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
nowus777
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group