Poprzedni temat «» Następny temat
BGEE 10 NPC PROJECT - opinie, uwagi
Autor Wiadomość
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 330
Podziękowania: 11/63
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-26, 21:48   

Nie jestem w stanie wskazać w tym momencie konkretnej daty wydania pełnej wersji. Planowałem koniec roku, ale już wiem, że nie zdążę. Mam jeszcze sporo pracy. Faktem jest też to, że w czasie jednej rozgrywki i tak nie da się poznać w pełni historii i questów wszystkich 10 NPC. Może więc dobrym pomysłem jest to, żebyś teraz zagrał z tą trójką, a po wydaniu pełnej wersji zagrał z innymi NPC? Decyzja należy do Ciebie :)

Jeśli zdecydujesz się na rozgrywkę, bardzo proszę o chociaż krótką recenzję. Wszystkie komentarze, w tym także krytyka, są dla mnie szalenie istotne :)
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Pavlus
Przyjaciel Klanu
Erpegozjad


Wiek: 38
Posty: 985
Podziękowania: 16/43
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2018-11-26, 22:52   

Ja bym poczekał na nową wersję:)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
StaszekAlcatraz

Posty: 18
Podziękowania: 1/2
Wysłany: 2018-11-27, 00:18   

Na świeżo po kilku godzinach gry mogę stwierdzić, że dzieje się dużo. To oczywiście plus. Kształt drużyny zmienia się dość dynamicznie. Questy mam dopiero porozpoczynane więc dużo o nich powiedzieć nie mogę.

Na tą chwilę moja drużyna to JA, Talindra, Raasad, Neera, Alethra i Rimardo ale chyba ciężko będzie utrzymać taki skład. Przez chwilę maiłem w drużynie Masambe ale niestety nie mógł znieść towarzystwa innego członka drużyny i odszedł :)

Generalnie jak na kilka godzin grania póki co wrażenie jest pozytywne. Z minusów to do tej pory zauważyłem jeden:
- imiona bohaterów - w szczególności Masambe i Rimardo w ogóle mi nie pasują do klas postaci, które zostały im przypisane. Ale to oczywiście moje zdanie.

Jak czas pozwoli to mam nadzieję, że przed wydaniem finalnej wersji uda mi się przejść BG z modem a po wydaniu finału ponownie z nowymi postaciami :)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 330
Podziękowania: 11/63
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-27, 00:39   

StaszekAlcatraz napisał/a:
Na świeżo po kilku godzinach gry mogę stwierdzić, że dzieje się dużo. To oczywiście plus. Kształt drużyny zmienia się dość dynamicznie. Questy mam dopiero porozpoczynane więc dużo o nich powiedzieć nie mogę.


Jasna sprawa. Niektóre rozmowy questowe są uwarunkowane timerami, co oznacza, że aby zaskoczyła dana rozmowa, musi upłynąć określony czas "bytności" NPC w drużynie. Oznacza to, że jeśli ktoś sądzi, iż uda mu się wypełnić wszystkie questy na zasadzie czasowego przyłączania/odłączania postaci, to może się na tym przejechać. Musiałem jednak wprowadzić takie ograniczenie choćby ze względu na limit doświadczenia - przejście wszystkich dodatkowych questów mogłoby zbyt wzmocnić drużynę.

StaszekAlcatraz napisał/a:
Na tą chwilę moja drużyna to JA, Talindra, Raasad, Neera, Alethra i Rimardo ale chyba ciężko będzie utrzymać taki skład. Przez chwilę maiłem w drużynie Masambe ale niestety nie mógł znieść towarzystwa innego członka drużyny i odszedł :)


Jest to drużyna kontrowersyjna. W wersji, w którą grasz, Alethra ma chyba konflikt z Rasaadem, więc utrzymanie ich razem w drużynie jest niemożliwe. Masambe odszedł przez konflikt z Neerą, prawda? Czy zdążył już pobić się z Talindrą i przegrał? Ogólnie rzecz biorąc, w pełnej wersji modyfikacji wyluzuję trochę w kwestii konfliktów w drużynie. Żeby było jasne - konflikty będą (i być muszą, bo z moim dodatkiem w grze będzie obecnych ok. 30 NPC i logiczne jest to, że nie wszyscy się tolerują), ale będzie ich mniej i będą naprawdę uzasadnione.

Grasz kobietą czy facetem? Czy któraś z postaci Cię podrywa?

StaszekAlcatraz napisał/a:
Z minusów to do tej pory zauważyłem jeden:
- imiona bohaterów - w szczególności Masambe i Rimardo w ogóle mi nie pasują do klas postaci, które zostały im przypisane. Ale to oczywiście moje zdanie.


Imiona postaci chyba zawsze będą kwestią subiektywną. Po dwóch latach pracy nad modyfikacją też nie podobają mi się niektóre z nich. Imiona przylgnęły już jednak na tyle do moich postaci, że ich zmiana nie wchodzi w grę. Zapewniam Cię, że po kilku godzinach gry zdołasz się przyzwyczaić :)

Mam jeszcze jedno pytanko na tym etapie. Wiem, że w poprzednich wersjach były problemy z wyświetlaniem banterów, których napisałem naprawdę dużo. W wersji, w którą grasz, dodałem specjalny akcelerator, który powinien zapewnić pojawianie się banterów pomiędzy NPC (i nie chodzi tu o to, że np. Masambe mówi, że nie chce podróżować z Neerą, tylko o rozmówki pomiędzy NPC, takie jak te znane z BG2). Czy te bantery występują?

Dziękuję za pierwsze wrażenia :) Udanej zabawy!
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
StaszekAlcatraz

Posty: 18
Podziękowania: 1/2
Wysłany: 2018-11-27, 12:06   

Tak, drużyna mocno kontrowersyjna. Masambe opuścił drużynę przez Neerę, a trochę szkoda bo mimo wszystko zaczynałem nawet lubić tego wariata i przymierzałem go do walki dwoma cepami ale trudno - życie :)

Alethra już "przebąkuje" o Rasadzie więc tutaj też kwestia 1-2 odpoczynków i pewnie będzie musiała opuścić drużynę chociaż wydaje się postacią ciekawszą fabularnie niż Rasaad. Z drugiej strony planowałem przejście BG EE z Rasaadem bo nigdy go w drużynie nie miałem. Pytanie czy Alethra może też odejść z drużyny jeśli jej reputacja osiągnie jakiś określony poziom, czy to raczej nie grozi? Zastanawiam się nad wzięciem Minsca w miejsce Rasada (duży sentyment jednak mam do tego bohatera i jego chomika :)) Szkoda, że Miranda swoimi statystykami nie bardzo nadaje się na postać walczącą w zwarciu bo wtedy na pewno bym ją wybrał na członka drużyny. A tak brakuje mi "walczaków".

Jeśli chodzi o bantery to raczej u mnie działają prawidłowo. NPC rozmawiają ze sobą, wydaje mi się, że dość często. Także dzisiaj od 18, jak czas pozwoli, zasiadam dalej do gry :)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
nowus777
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 330
Podziękowania: 11/63
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-27, 12:42   

W pełnej wersji modyfikacji Masambe będzie tolerował Neerę, a Alethra będzie tolerować Rasaada. Sam fakt, że piszesz, iż Alethra wydaje Ci się fabularnie ciekawsza od Rasaada jest dla mnie ogromnym komplementem. Dziękuję :) Bez wątpienia warto choć raz zagrać z Rasaadem i poznać jego historię.

Co do reputacji, w wersji, w którą grasz, każda z postaci może odejść przy osiągnięciu skrajnych wartości reputacji (Alethra zacznie Cię straszyć odejściem przy reputacji powyżej 12, a odejdzie, jeśli reputacja przekroczy wartość 16). W pełnej wersji modyfikacji obecność tylko 4 NPC będzie uwarunkowana reputacją i Alethra nie będzie się do nich zaliczać.

Co do Mirandy... W końcu się ugiąłem i w pełnej wersji modyfikacji będzie ona miała lepsze statystyki :)
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
StaszekAlcatraz

Posty: 18
Podziękowania: 1/2
Wysłany: 2018-11-27, 12:59   

W takim razie czekam z niecierpliwością na pełną wersją moda, a tymczasem postaram się przejść grę w takiej opcji jaka jest teraz.

Jeśli chodzi o Rasaada vs Alethra (porównanie samych postaci) to po kilkunastu minutach posiadania w drużynie Rasaada już miałem trochę go dosyć natomiast postać Alethry jest dość intrygująca :) Chociaż nie wiem jak będzie to wyglądało w trakcie dalszej gry.

Zatem chcąc utrzymać taki skład drużyny: JA (woj/złodz), Talindra (miecz + tarcza), Minsc (miecz dwuręczny/łuk), Neera (proca), Rimardo (ciągle mi się to imię kojarzy z piłkarzami: Romario, Rivaldo :), proca/młot + tarcza), Alethra (kusza) muszę pilnować reputacji.

Edit:

Mam problem z questem Alethry - mam perłę, wracam do Camillo ale jak klikam żeby nawiązać z nim dialog to wyświetla się komunikat "Camillo nie ma Ci nic do powiedzenia". Czy to bug czy coś źle zrobiłem?

Ok, wiem o co chodziło, po prostu zabiłem ją bez rozmowy :) Niestety pojawia się kolejny problem - albo Alethra albo Talindra :D

Proszę w krótkim odstępie czasu nie pisać posta pod postem. Skorzystaj z możliwości edycji posta.
Ostatnio zmieniony przez dradiel 2018-12-05, 05:36, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 330
Podziękowania: 11/63
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-27, 19:41   

StaszekAlcatraz napisał/a:
Mam problem z questem Alethry - mam perłę, wracam do Camillo ale jak klikam żeby nawiązać z nim dialog to wyświetla się komunikat "Camillo nie ma Ci nic do powiedzenia". Czy to bug czy coś źle zrobiłem?


Hmmm, dziwna sprawa. To może najpierw pytanko ode mnie - w jaki sposób zdobyłeś perłę? Czy Alethra wyraziła radość z powodu jej zdobycia, tzn. wypowiedziała się, że skoro macie perłę, to możecie wracać do Camillo?

EDIT: i wszystko jasne :) tak jak na początku wspominałem, wybrałeś kontrowersyjną drużynę :P co do Talindry... to praworządna dobra paladynka... niestety, ale przy "złych" decyzjach gracza, Talindra będzie się buntować. Kodeks nie pozwoli jej tolerować zła ;)
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
StaszekAlcatraz

Posty: 18
Podziękowania: 1/2
Wysłany: 2018-11-27, 19:58   

Mam oczywiście pomysł na obejście odejścia Talindry (po prostu na czas zabicia tej szlachcianki odłączę ją od drużyny), tylko pytanie czy w przyszłości czeka mnie więcej takich niespodzianek? Wiem, że to mały spojler - ale jeśli tak to bym zamienił Alethrę jednak na inną postać :)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 330
Podziękowania: 11/63
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-27, 20:08   

StaszekAlcatraz napisał/a:
Mam oczywiście pomysł na obejście odejścia Talindry (po prostu na czas zabicia tej szlachcianki odłączę ją od drużyny), tylko pytanie czy w przyszłości czeka mnie więcej takich niespodzianek? Wiem, że to mały spojler - ale jeśli tak to bym zamienił Alethrę jednak na inną postać :)


Hmmm, a czy zawsze trzeba zabijać? ;) Może warto wczytać się w dialogi z Lady Annabeth i coś pokminić? ;)
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
StaszekAlcatraz

Posty: 18
Podziękowania: 1/2
Wysłany: 2018-11-27, 20:09   

Co racja to racja, trochę pokombinowałem i póki co drużyna w komplecie :)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 330
Podziękowania: 11/63
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-27, 20:16   

StaszekAlcatraz napisał/a:
Co racja to racja, trochę pokombinowałem i póki co drużyna w komplecie :)


I coś mi się wydaje, że nawet expa wiecej Ci wpadło niż przy krwawym rozwiązaniu ;) Czasem warto trochę pomyśleć, a dopiero potem sięgnąć po miecz :D
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
StaszekAlcatraz

Posty: 18
Podziękowania: 1/2
Wysłany: 2018-12-04, 18:23   

cześć,

mam mały problem. Jestem po rozmowie z Merindem we Wrotach Baldura i w dzienniku pojawia się wpis, że można wracać do Beregostu. Idę porozmawiać z Darvinem ale mam tylko jedną opcję dialogową, że badam poszlaki.... Może jakaś mała podpowiedź?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 330
Podziękowania: 11/63
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-04, 19:20   

StaszekAlcatraz napisał/a:
cześć,

mam mały problem. Jestem po rozmowie z Merindem we Wrotach Baldura i w dzienniku pojawia się wpis, że można wracać do Beregostu. Idę porozmawiać z Darvinem ale mam tylko jedną opcję dialogową, że badam poszlaki.... Może jakaś mała podpowiedź?


Zaraz po rozmowie z Merinidem powinien się aktywować króciutki dialog z Talindrą. Kolejny dialog powinien się aktywować w momencie wejścia do Beregostu. Aby rozmowa z Merinidem była możliwa, musisz mieć w ekwipunku wszystkie dowody od osób, które przesłuchałeś. Powinny to być 3 dowody.
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
StaszekAlcatraz

Posty: 18
Podziękowania: 1/2
Wysłany: 2018-12-04, 19:49   

Rozmawiałem z Merindem, później był dialog z Talindrą. Przy wejściu do Beregostu również aktywuje się z nią dialog. Natomiast przy Darvinie jest tylko ta jedna opcja.... Piszesz o trzech dowodach - rozumiem, że to mają być 3 przedmioty w ekwipunku? Przejrzałem i mam tylko butelkę oraz wycinek z książki z podpisem Merinda.... Rozumiem, że czegoś może mi brakować i stąd nie mogę rozwinąć dialogu z Darvinem?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group