Poprzedni temat «» Następny temat
BGEE 10 NPC PROJECT - opinie, uwagi
Autor Wiadomość
bon02 
Bonu$ z Pragi


Wiek: 37
Posty: 7
Podziękowano 1 razy
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-12, 22:28   

Witam
Ostatnio na Joł Jude mi odpisałeś że gram w twojego moda, bo na filmiku zauważyłeś hehh

Gram w Baldury od czasu premiery obydwu części.
Sam o ile czas mi pozwala moduje różne gry min. Gothic 1/2, Doom, NWN 1/2, tyle że to u mnie trwa latami, bo rzadko mam okazję solidniej przysiąść do tego.

Odnośnie twojego moda to grałem w jakieś może 15 modyfikacji do BG i twój jest naprawdę świetny.
Krótko [no może nie aż tak krótko] i na temat plusy
+ Postacie barwne i różnorodne, z których każda ma swoje własne ja, a dobrze nakreślony charakter to podstawa w CRPG.
+ Popadają w konflikty, raz mi się buntuje Talindra że przyjąłem questa od gildii złodziei, innym razem Rimardo zaczyna bić mi Edvina :)
+ Kompatybilność nie tylko z "NPC Project" ale i z postaciami z EE, co jest dużym plusem bo standardowy "NPC Project" olewał te postacie, tym samym spychając je na jeszcze dalszy plan, przy twoim modzie znowu odżyły.
+ Naprawdę poza rozmowami między sobą i graczem, te postacie mają dużo wtrąceń w różnych questach, ostatnio wykonywałem quest Rassada no i postać zrobiona przez profesjonalne studio milczy, za to twój kapłan wtrącił swoje trzy grosze na temat całej sytuacji, zresztą to jest wielu zadaniach tak co cieszy, bo czujesz że ta drużyna żyje i nie chodzą za tobą manekiny.
+ Świetne dopełnienie standardowego "NPC Project", teraz przy takim Baldurze to Siege of Dragonspor naprawdę sssie : P
+ Przemyślane i klimatyczne Dialogi np. mając w drużynie dwóch religijnych fanatyków Rasaada i Rimardo to czuć między nimi chemie, jak wymieniają swoje poglądy.
+ Rozbudowane questy dziejące się w wielu miejscach i aktach gry, szczerze to zadanie Dorna to przy tym jakaś karykatura questu...
+ Pasujące portrety w wysokiej jakości i choć je zawsze można zmienić, to zwróciłem na to uwagę, bo żeby coś było dobre to wszystko musi być zgrane, a nie jak w "Drizzt Saga" - dali portret Drizzta w jakości mega low quality jakby wycięty z kolorowej gazety z lat 80's, tym samym pokazując pewne niedbalstwo względem swojej modyfikacji.

Teraz żeby nie było tak kolorowo to minusy, zaznaczam też że to tylko moje subiektywne zdanie.

- Brak portretów dla tych napotkanych npców co ich zaimplementowałeś w ramach swoich zadań, wiem można samemu dodać ale dla mnie to taki mały minus XD
- Opisy zachowań Alerthy mimo że bardzo przypadł mi do gustu pomysł z nazywaniem członków ekipy od różnych kwiatów, to kompletnie zirytowało mnie że przed każdym dialogiem wpisałeś jej w nawiasach to samo czyli że "mruga oczkami czy tam rzęsami i wydyma usta" - może dokładnie to nie było tak ale chodzi o jej opis zachowani zawsze taki sam, trochę to monotematyczne i wkurzające z czasem zaczęło się robić, aż w kocu ją wykopałem z drużyny.
Cała reszta znaczy jej dialogi względem innych NPC czy gracza już ok.

Na razie miałem w drużynie Alerthę [Alergię bo tak ją nazywam], fanatyka Rimando i w pełni czującą się równouprawnioną Talindrę i naprawdę dobrze współgrały te postacie z całą resztą ekipy, graczem oraz między sobą, do tego dodać jeszcze standardowy NPC project i rozmów nie ma końca i co najważniejsze wszystko z klimatem gry, praktycznie nie odczułem różnicy że to robił pasjonat, a nie profesjonalne studio, a przecież o to chodzi.
Ciekaw jestem teraz tego barbarzyńcy i tej władczyni zwierząt.

Nie wiem może to dlatego że właśnie lubię tego typu modyfikacje, bo jak np gram w te większe przygody typu Drizzt Saga czy Dark horizon to nie bawiłem się tak dobrze jak przy twoim modzie.
Niby tam były dodatkowe lokacje itp ale dla mnie jakość nie ilość to podstawa.

Tak więc gratuluje świetnej pracy, bo jako [taki podrzędny] niedzielny modder, to wiem że w cholerę czasu i cierpliwości to musiało Ci pochłonąć.
Następnym razem ogram tych dwóch pozostałych Miainde i Masztabe czy jak mu tam :D
Pozdro...
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 30
Posty: 346
Podziękowania: 13/65
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-13, 12:34   

Bardzo dziękuję za taki długi komentarz. Ogromnie cieszę się, że gra z modyfikacją sprawiła Ci tyle frajdy! :)

bon02 napisał/a:
+ Naprawdę poza rozmowami między sobą i graczem, te postacie mają dużo wtrąceń w różnych questach, ostatnio wykonywałem quest Rassada no i postać zrobiona przez profesjonalne studio milczy, za to twój kapłan wtrącił swoje trzy grosze na temat całej sytuacji, zresztą to jest wielu zadaniach tak co cieszy, bo czujesz że ta drużyna żyje i nie chodzą za tobą manekiny.


Bardzo zależało mi na tym, aby te postaci żyły. Tylko widzisz - dla jednych będzie to zaleta, a dla innych wada. Znam graczy, którzy nie zbyt lubią, jak NPC wcinają im się w rozmowy i questy ;) Starałem się to jednak zrównowazyć i nie przegiąć w żadną ze stron.

bon02 napisał/a:
+ Świetne dopełnienie standardowego "NPC Project"


Do końca zastanawiałem się, czy mój mod ma być kompatybilny z NPC PROJECT, ale teraz nie żałuję, że się na to zdecydowałem. Inna sprawa jest taka, że bardzo ciężko pisało mi się bantery dla niektórych NPC zachowując ich charakter w taki sposób, w jaki ukazano to w NPC PROJECT. Cieszę się, że póki co nikt nie zarzucił mi rozbieżności, bo oznacza to, że jednak mi się udało :) Ufff!

bon02 napisał/a:
- Brak portretów dla tych napotkanych npców co ich zaimplementowałeś w ramach swoich zadań, wiem można samemu dodać ale dla mnie to taki mały minus XD


To na pewno nie ulegnie zmianie. W oryginalnym BG portrety miały tylko te postaci, które miały znaczenie w głównym wątku. I ja również chcę się tego trzymać.

bon02 napisał/a:
- Opisy zachowań Alerthy mimo że bardzo przypadł mi do gustu pomysł z nazywaniem członków ekipy od różnych kwiatów, to kompletnie zirytowało mnie że przed każdym dialogiem wpisałeś jej w nawiasach to samo czyli że "mruga oczkami czy tam rzęsami i wydyma usta" - może dokładnie to nie było tak ale chodzi o jej opis zachowani zawsze taki sam, trochę to monotematyczne i wkurzające z czasem zaczęło się robić, aż w kocu ją wykopałem z drużyny.


Alethra ogólnie nie jest łatwym NPCem i trzeba mieć do niej dużo cierpliwości, natomiast faktem jest, że jej obecność w drużynie warunkuje wystąpienie wielu dodatkowych akcji, np. jej dopominanie się o klejnoty, oryginalny romans, najciekawsze chyba spośród wszystkich NPC relacje z innymi członkami drużyny (np. wspólna znajomość z Eldothem, flirtowanie z Edwinem, oryginalny sposób zaczepiania innych). Te teksty w nawiasach też nie są przypadkowe. Alethra jest aktorką, a zatem te wymieniane w nawiasach gesty (trzepotanie rzęsami, wydymanie ust, dotyk dłoni) stosuje ona wyłącznie wtedy, kiedy czegoś chce. Alethra ogólnie traktuje życie jak jeden wielki teatr. Mógłbym napisać tu dużo więcej, ale nie chcę tez zdradzać przyszłym graczom zbyt wiele i psuć im zabawy. Te gesty mają też znaczenie w romansie z Alethrą. Dzięki nim można wyczuć momenty, w których Alethra jest z nami szczera, a w których po prostu "gra". Przynajmniej tak to miało wyglądać w mojej wizji tej postaci :lol:

bon02 napisał/a:
Na razie miałem w drużynie Alerthę [Alergię bo tak ją nazywam], fanatyka Rimando i w pełni czującą się równouprawnioną Talindrę i naprawdę dobrze współgrały te postacie z całą resztą ekipy, graczem oraz między sobą, do tego dodać jeszcze standardowy NPC project i rozmów nie ma końca


A których NPC z klasycznej gry miałes w drużynie razem z Alethrą, Rimardo i Talindrą?

bon02 napisał/a:
co najważniejsze wszystko z klimatem gry, praktycznie nie odczułem różnicy że to robił pasjonat, a nie profesjonalne studio, a przecież o to chodzi.


Wow, ogromnie dziękuję. Te słowa bardzo wiele dla mnie znaczą :)

bon02 napisał/a:
Następnym razem ogram tych dwóch pozostałych Miainde i Masztabe czy jak mu tam :D


Wiosną wyjdzie pełna wersja modyfikacji, z dodatkowymi 5 NPC :) Mam nadzieję, że jeszcze kiedyś zdecydujesz się na rozgrywkę z moim modem i znów tu wrócisz, aby podzielić się wrażeniami :) Pozdrawiam!
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
bon02 
Bonu$ z Pragi


Wiek: 37
Posty: 7
Podziękowano 1 razy
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-13, 16:57   

Mówisz że masz nadzieje że wrócę do moda?

- Bez twojego moda jako jednego z kluczowych komponentów już sobie BG 1 EE nie wyobrażam : )
Ogólnie używam modów "Portrait Everywhere do obydwu części", "Unfinishied Buisness", "NPC Projecty twoj i ten oficjalny" i to wsio...

Nie lubię modyfikacji z nowymi lokacjami, przegiętymi itemami, zawiłościami fabularnymi na dużą skalę, bo zazwyczaj widać w tym jednak amatorkę, a mnie bardzo łatwo zniechęcić byle szczegółem jak np jakość nowego paperdolla czy pustymi powtarzalnymi lokacjami.

Wracając do sprawy to poza tymi czterema modami używam jeszcze swoich poprawek graficznych jak stare oryginalne paperdolle, nowe wyglądy postaci poruszających się po planszy [avatary] itp zresztą widziałeś na filmiku na JoŁ Jude.

Często wracam do Baldura, a teraz mam do końca roku wolne od roboty więc pewnie przetestuje ponownie moda szybciej niż myślisz.

Pytasz których NPC miałem ?

Ciężko określić, Ja rotowałem teraz ich, żeby wykonać jak najwięcej questów i usłyszeć jak najwięcej interakcji między nimi
Nie gram Gnomami, Krasnoludami i wszelkiego rodzaju pokurczami w żadną grę RPG więc ich nie miałem na pewno i miał nie będę...

Jedynie z Baelothem tym magiem od areny nie miałem rozmów z twoimi NPCami nie wiem dlaczego ale może to wynikało że moda w sumie zainstalowałem już w czasie trwania "sejfu".

Z reszty miałem prawie wszystkich oprócz Mińska i tego przydupasa Jaheiry jak on tam ma Khalid chyba, bo mi zginęli zanim wgrałem mod
Więc na pewno nimi zagram następnym razem.
Chociaż żeby wydusić jak najwięcej z obydwu NPC projektów [twojego i tego oryginalnego] to trzeba chyba by było z 10 razy to przejść 6 osobowymi ekipami i tak ich rotując, chociaż podejrzewam że do 100% wyciśnięcia tych modów nawet 20 przejść gry by nie wystarczyło :P

Aha i jakbyś mi mógł pomóc moim temacie, bo skoro moda zrobiłeś to pewnie znasz się na WEIDU, a ja mam problem ze zrobieniem instalki, więc każda rada jest dla mnie cenna, bo w modingu BG jestem raczej świeżakiem.

http://athkatla.cob-bg.pl...p=129998#129998

Jak będę grał ponownie w BG i znajdę coś ciekawego, bądź buga w twoim modzie to się tu odezwę.

Pozdro
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
bon02 
Bonu$ z Pragi


Wiek: 37
Posty: 7
Podziękowano 1 razy
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-20, 14:15   

Gdzieś czytałem że szukasz portretów dziś zrobiłem jeden dla swojej nowej głównej postaci, po czterech godzinach efekt jest jak niżej, dodałem kilka korekt, dorysowałem brakujące elementy i połączyłem łeb ze zbroją, wszystko później razem zgrałem w Gimpie.

Kolejnych portretów na zamówienie raczej nie chce mi się robić, bo to dużo roboty w Gimpie czy innych programach graficznych
Jedno jest pewne na internecie takiego drugiego nie ma przynajmniej dopóki ktoś nie skopiuje go bo dałem też na forum beamdoga

Sorry za wielokrotną edycję ale gubię się w tym forum, ponad to nie chciało mi wgrać poprawionego zdjęcia po zmodyfikowanym oświetleniu : P
_________________
Alternatywne avatary niektórych klas i ras do BG 1
Ostatnio zmieniony przez bon02 2018-12-20, 15:55, w całości zmieniany 14 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
nowyU
Pavlus 
Przyjaciel Klanu
Erpegozjad


Wiek: 38
Posty: 1060
Podziękowania: 26/47
Skąd: Kaszuby

Wysłany: 2018-12-20, 15:30   

Nowusie wybacz, że tak wolno zabieram się za dubbing, ale nie chcę nagrywać z infekcją, a od dłuższego czasu podziębiony łażę, anyway dostaniesz Rimardo nim Święta dobiegną końca:)
_________________
Cytat:
[Dzisiaj 10:37] Cecylio: Potrzeba łopaty do śniegu, by się przekopać przez stosy echii czy szkolnych haremów.

- Nic dodać, nic ująć^^
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 30
Posty: 346
Podziękowania: 13/65
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-20, 18:07   

Pavlus napisał/a:
Nowusie wybacz, że tak wolno zabieram się za dubbing, ale nie chcę nagrywać z infekcją, a od dłuższego czasu podziębiony łażę, anyway dostaniesz Rimardo nim Święta dobiegną końca:)


Ok, relax, mogę poczekać :) Dzięki za info!
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kuber

Posty: 6
Wysłany: 2018-12-30, 13:32   

Cześć,
zalozylem specjalnie konto, żeby poprosić was o pomoc. Dawno nie gralem w gry, a jako, że mam teraz wolne chcialem wrócić do starych tytułow i wziać się ponownie za BG. Pobralem ten 10NPC projekt, ale nie potrafie sobie poradzic z instalacja. Ogolnie komputery to nie moja działka.

Robie wszystko jak jest napisane w instrukcji ale wyskakuje mi cos takiego:


WARNING: internal label [16] not found in processed DLG [JAHEIJ]
ERROR: COPY_TRANS JAHEIJ state #16 out of range 0-14, SKIPPED
ERROR: Cannot process COPY_TRANS (Failure("COPY_TRANS out of range"))
ERROR: processing COPY_TRANS [tb#_compile_eval_buffer/bgee10npcproject\OTHER\ICT.d]: Failure("COPY_TRANS out of range")
Stopping installation because of error.

ERROR Installing [BGEE 10 NPC PROJECT], rolling back to previous state
Will uninstall 254 files for [BGEE10NPCPROJECT/SETUP-BGEE10NPCPROJECT.TP2] component 0.
Uninstalled 254 files for [BGEE10NPCPROJECT/SETUP-BGEE10NPCPROJECT.TP2] component 0.
ERROR: Failure("COPY_TRANS out of range")
PLEASE email the file SETUP-BGEE10NPCPROJECT.DEBUG to nowus777
Using Language [Polish]

Install Component [BGEE 10 NPC PROJECT]?
[I]nstall, or [N]ot Install or [Q]uit?



Proszę Was o pomoc bo naprawde chciałbym powrócić "na stare śmieci" z czyms nowym :)

P.S. Gra jest BG EE GOG
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 44
Posty: 589
Podziękowania: 128/148
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2018-12-30, 16:56   

To *może być* brak zainstalowanego BG1 NPC Project, chociaż wydawało mi się, że nowus planował usunięcie tego wymogu. Jeśli jednak tak się nie stało, to przed instalacją BG 10NPC musisz zainstalować BG 1NPC.
_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Kuber

Posty: 6
Wysłany: 2018-12-30, 17:22   

Powiem szczerze ze probowalem zainstalować to o czym mowisz, na gryonline byl poradnik, robilem tez jak twórcy instruowali ale tez mi jakies bledy wskakiwaly. moze sam zle cos robie. To pierwszy raz jak probuje dodac modyfikacje to gry i zdecydowanie mi to nie wychodzi. Chyba już za stary jestem i pora sie wziac za szachy nie za Baldury.

Niemniej jednak sprobuje, tylko te modyfikacje o ktorych wspomniales mam instalowac do BG EE czy do BG II EE a moze czesc tu a czesc tam? Nie ukrywam ze nie odnajduje sie w tym.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 44
Posty: 589
Podziękowania: 128/148
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2018-12-30, 17:29   

Instaluj w katalogu BG EE. Jeśli posiadasz wersję gry ze Steama lub Goga, to musisz najpierw zainstalować Modmerge. Potem najprawdopodobniej BG1 NPC i dopiero BG10.
Korzystając z okazji polecę Ci jeszcze tę modyfikację: http://athkatla.cob-bg.pl/viewtopic.php?t=7667
Zresztą spokojny przegląd tego Forum powinien podsunąć Ci jeszcze kilka ciekawych modyfikacji do "jedynki".
_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 30
Posty: 346
Podziękowania: 13/65
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-30, 17:38   

Hmmm, dziwne. Sądzę, że może chodzić o brak MODMERGE, gdyż obecna wersja BGEE 10 NPC PROJECT nie wymaga BG1 NPC PROJECT. Daj proszę znać, czy udało się rozwiązać problem.
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kuber

Posty: 6
Wysłany: 2018-12-30, 19:30   

nowus777 napisał/a:
Hmmm, dziwne. Sądzę, że może chodzić o brak MODMERGE, gdyż obecna wersja BGEE 10 NPC PROJECT nie wymaga BG1 NPC PROJECT. Daj proszę znać, czy udało się rozwiązać problem.


Zainstalowalem ten program ze strony https://github.com/ScottBrooks/modmerge/releases
ale niestety dalej mam tą samą sytuacje. Nic sie nie zmieniło. Moze MODMERGE zły pobralem?
Mam win 10 64
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 44
Posty: 589
Podziękowania: 128/148
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2018-12-30, 19:51   

Trochę się rozbrykałem. Jeśli nie masz Siege of Dragonspear, to Modmerge właściwie nie będzie potrzebny. Jedyną rzeczą, którą on naprawia jest kolejność linii, która inaczej zostaje pozamieniana po zainstalowaniu modów. Czyli jego brak nie powinien przerywać instalacji modów, tylko wprowadzać zamieszanie w czasie gry.
_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 30
Posty: 346
Podziękowania: 13/65
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-30, 21:17   

Ok, podstawowe pytanie - którą wersję mojej modyfikacji instalujesz? Widzę, że na stronie (http://baldur.cob-bg.pl/bg1ee-mody) Cahir nadal nie zaktualizował wersji do pobrania i widnieje tam wersja 1.0.1, która jest od dawna nieaktualna. Link do najbardziej aktualnej wersji modyfikacji znajduje się w moim podpisie (jest to wersja 2.0.0).

edit: plus tak jak napisał Memory - jeśli nie masz dodatku Siege of Dragonspear, nie musisz instalować MODMERGE.

Co do BG1 NPC PROJECT - możesz, ale nie musisz go instalować. Jeśli jednak się na to zdecydujesz, najpierw zainstaluj BG1 NPC PROJECT, a dopiero potem moją modyfikację.

Powinno pomóc :)
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kuber

Posty: 6
Wysłany: 2018-12-30, 21:24   

Instaluję tą wersje z Twojego posta 2.0.0 ja mam gre bez tego dodatku SoD ale widze ze cos w wersji chyba 2.0.1. nie wiem czy to moze byc ten problem?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group