Poprzedni temat «» Następny temat
[BG II] Magia i czary
Autor Wiadomość
Komcio 
Zasłużony


Wiek: 109
Posty: 658
Wysłany: 2005-01-10, 22:39   [BG II] Magia i czary

Ważnym elementem Baldura są czary. Zarówno mistyczne jak i objawione. Nieraz heroiczna bitwa przybiera zupełnie inny obrót dzięki kilku słowom, i kilku ruchom dłoni. Jakie są wasze ulubione czary, szkoły, kombinacje? Które zaklęcia uważacie za praktyczne, a których uczucie się tylko doświadczenia? A może są zaklęcia, których po prostu nienawidzicie? Oto jest pytanie...
Ostatnio zmieniony przez L`f 2014-04-25, 19:16, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Solar
Zasłużony


Wiek: 19
Posty: 417
Podziękowano 2 razy
Wysłany: 2005-01-10, 22:44   

Z fajnych czarów(fajnych i potężnych) palec smierci, plugawy uwiąd Abi-Dalzima, zapalająca chmura, TS, Kamienna, no i oczywiście oddech smoka + akceleracja z TB. :) z nielubianych.... nie ma takich. Albo lubie i uzywam, albo nie uzywam bo jest nieprzydatny
_________________
Cos sie zmieni...starsi muszą odejsc zeby zrobic miejsce młodym...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Jay Jay
Zasłużony


Wiek: 29
Posty: 408
Skąd: Gród Grudziądz
Wysłany: 2005-01-10, 22:48   

Godna uwagi jest także zmiana kształtu. Nie zapominajmy o TS i żryj mózg :P
_________________
no comment
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Dead 
Bibliotekarz
Follower of Satan


Wiek: 30
Posty: 665
Podziękowania: 27/63
Wysłany: 2005-01-10, 22:58   

Nienawidzę czarów które używa mag stojący na schodach do Pomocnej Dłoni. Zazwyczaj mnie rozwalały :P , że musiałem korzystać z pomocy strażników.
Co do czarów to polecam grę na hardcorowca - bierzcie początkowe czary czarownika losując :D I grajcie solo. Jazda na maksa, naprawdę.
Cóż, każdy chyba korzysta z frajerballi. To i wie że wymiatają. Potem się korzysta z trochę lepszych, czyli oddechów smoczka. Oczywiście wymiatają magiczne pociski, zawsze ich mam cały 1poziom. Jak się nie ma co rzucić, to się rzuca pocisk :P I wtedy jest spoko.
Absolutnie nie polecam dezintegracji - może wsiąknąć cholernie dużo przedmiotów. Pierwszy raz Thaksyksylię (smok cienia) zarżnąłem z tego czaru, i potem sobie plułem w brodę bo straciłem zwój na Crom Fayer, oraz zbroję. Tak właściwie to byłem zdziwiony, bo smok miał tylko jeden malutki klejnocik :P
Nienawidzę też czarów (cheaterskich) używanych przez Baltazara. Robi jakieś swoje kungfu, skok tygrysa, ramiona żurawia niewiadomoco, i zaczyna wymiatać. Też tak chciałbym...
Wkurzają mnie też owady druida. Jak gryzą całą drużynę to można świra dostać. Co innego jak są one skierowane w stronę wrogów :D
Pozatym żywiołaki przyzwane przez druida są przydatne. Szczególnie lordowie.
No i kapłańskie grupowe uzdrowienie. Przydaje się. Zaś nigdy nie wiem co dawać kapłanowi na drugim poziomie czarów - wszystkie oprócz neutralizacji trucizny są tam zupełnie nie praktyczne...
Ah, i wkurza mnie jeszcze jak błyskawica rani moją druzynę. Puszczam takie cuś na wroga, to odbija się z 5 razy od kolumn i wali mi w maga. Ehh :? :P
_________________
Tawerna Bibliotekarzy
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Shinigami
Zasłużony
Bóg Śmierci


Posty: 554
Podziękowano 10 razy
Wysłany: 2005-01-11, 14:14   

Kamienna, lustra, OpMB, TS, ognista kula, wyładowanie łańcuchowe, magiczne pociski, tarcza, ognista i kwasowa strzała, wyłom, rubinowy promień, zamęt, chaos, słowo mocy ogłuszenie, plugawy, palec śmierci, wyzwalacze i sekwencery. i moze cos się tam jeszcze zatoczy :D
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Solar
Zasłużony


Wiek: 19
Posty: 417
Podziękowano 2 razy
Wysłany: 2005-01-11, 17:50   

Zapomnialem o czarach kaplana... Kula ostrzy, bariera ostrzy to swietne i bardzo lubiane przeze mnie czary :) siepią bardzo efektywnie ... ;)
_________________
Cos sie zmieni...starsi muszą odejsc zeby zrobic miejsce młodym...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 38
Posty: 1352
Podziękowano 78 razy
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2005-01-11, 19:58   

Cytat:
Nienawidzę też czarów (cheaterskich) używanych przez Baltazara. Robi jakieś swoje kungfu, skok tygrysa, ramiona żurawia niewiadomoco, i zaczyna wymiatać. Też tak chciałbym...

A tam cziterskich... Chcesz tak samo, to albo Oversight, albo Kiara-Zaiya. Swoją drogą mimo swoich zdolności Baltek jest najsłabszym z Piątki (biorąc pod uwagę Ascensiona i Oversight), dopiero na Tronie Bhaala razem z pozostałymi potrafi uprzykrzyć walkę, chociaż jego zdolności, jak np. Tygrysi atak (?, Ogień słońca, Odrzucenie, Błyszczący pył i Wielkie osłabienie na raz) bodajże działają na wszystko wokół.
Cytat:
Zaś nigdy nie wiem co dawać kapłanowi na drugim poziomie czarów - wszystkie oprócz neutralizacji trucizny są tam zupełnie nie praktyczne...

CHyba żartujesz? Przywołanie boskiej mocy (najlepszy czar 2 poziomu), Psalm, Ochrona przed ogniem/zimnem, właśnie neutralizacji nie opłaca się brać (lepiej kupić mikstury i zwoje). Nawet Korowa skóra się przydaje.
Cytat:
Potem się korzysta z trochę lepszych, czyli oddechów smoczka.

Kometa lepsza, ale tylko po modyfikacji Oversight.
Cytat:
wyładowanie łańcuchowe

Ten czar rozczarowuje...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Elhan
Zasłużony

Wiek: 33
Posty: 196
Wysłany: 2005-01-12, 00:45   

Wyładowanie łańcuchowe to dobry czar i w początkowym etapie gry jest bardzo pomocny,szczególnie na dużą ilość przeciwników,choć poźniej jest już wypierany przez potężniejsze wysokopoziomowe czary.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 38
Posty: 1352
Podziękowano 78 razy
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2005-01-12, 11:46   

Na poczatkowym etapie gry? Przecież to czar 6 poziomu, toż Kula ognia czy Eksplodująca zadaje większe obrażenia...
Na dużą ilość przeciwników? Chyba żartujesz...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Karanith 
Przyjaciel Klanu


Wiek: 29
Posty: 1177
Podziękowania: 38/15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-01-12, 14:18   

Kiedy mam do wyboru Łańcuchowe i Zaklęcie Śmierci zawsze wybieram to drugie. Spore obrażenia zadam i tak Fireballem, a ZK przydaje się prawie całą grę, to świetnie radzi sobie z dużymi grupami potworów typu ork, ogr, hobgoblin (i nie tylko!).
Ulubiony czar kapłana? Przywołanie boskiej mocy, jak dla mnie jeden z najlepszych czarów w grze. Bo, powiedzcie, który czar potrafi podnieść w jednej chwili wszystkie fizyczne statsy na 25?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Revan
Zasłużony


Wiek: 28
Posty: 306
Podziękowania: 1/2
Skąd: Łódź
Wysłany: 2005-01-12, 17:24   

Z czarów maga:

Plugawy Uwiąd Abi-Dalzima, Palec Smierci, Ognista Kula, Przeszywająca Magia...i hmm....Oddech Smoka?:]

Z czarów kapłana:

Grupowe leczenie, siła jedności, jedność ochronna, pslam ojjj wiele tego jeszcze :)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Jvegi 
Przyjaciel Klanu


Wiek: 28
Posty: 1432
Podziękowania: 40/38
Skąd: Z chomikowa
Wysłany: 2005-01-12, 17:55   

Kamienna skóra to oczywiście podstawa. Poza tym magiczne pociski,wyładowanie łańcuchowe( w sekwencerze naprawdę silne),fireballe,wyłomy,przeszywająca magia( jeśli nie mamy przebicia tarczy),plugawce i oczywiście wszystkie czary z 9 i 10 poziomu.
A z kapłana i druida to oczywiście przywołanie boskiej mocy,neutralizajca trucizny, na początku wszelkie przyzywania zwierzaków żelazna skóra, grupowe leczenie,wskrzeszenie i wszystkie czary poziomu misji( pryzwanie książąt rzywiołaków rulez :-) )
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Leoncoeur 
Bibliotekarz


Wiek: 39
Posty: 783
Podziękowania: 37/30
Skąd: Praga
Wysłany: 2005-01-12, 18:03   

wszystkie czary przechowujace, jak sekwencery, lancuchy i wyzwalacze zaklec.
wszystkie zmiejszajace odpornosc magiczna
oczywiscie TS i akceleracja
z uderzeniowych niesmiertelnu pocisk z 1go poz.iomu i kula
lubie obszarowki typu plugawiec czy zaklecie smierci
i karabin maszynowy - czyli ostrza :)
Aerie naparza z tego jak z MG40 ;)

ale ostatnio moim ulubionym zakleciem jest niewidzialnosc w polaczeniu z bariera ostrzy...
gdy na plecy zarzuce plaszcz niewykrywalnosci i wylacze sztuczna inteligencje druzyny... to wszystko co nie jest odporne na niewidzialnosc nie ma szans przezycia.
niewidzialna Aerie chodzi sobie wsrod wrogow ktorzy jej nie widza, a ostrza wiruja sobie i wiruja....
masakra bez wyciagania broni.
ale to chwilowe pewnie, bo lubie po prostu takie tricki wynajdowac, niedlugo mi pewnie przejdzie bo szybko staje sie nudne :)
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Philoos 
Zasłużony


Wiek: 35
Posty: 865
Podziękowania: 24/11
Skąd: Poznań
Wysłany: 2005-01-23, 02:16   

Te, które mają stałe miejsce w księdze czarów jako zapamiętane:
magiczny poscik (15 pojedynczych z sekwencera- ten efekt... :) ), rozmycie, eksplodująca czaszka, kamienna skóra, ognista tarcza, wielkie osłabienie , chaos, prawdziwe widzenie, wyłom, palec, wszelkie słowa(brak rzutu), opmb, łańcuch czarów, TS, ostrza energii (te Trak0...)

Kapłan: zagłada (odpowiednik 1 osobowego wlk osłabienia), kula ostrzy, ostrza energii (te Trak0...)
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 38
Posty: 1352
Podziękowano 78 razy
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2005-01-23, 07:19   

Wielkie osłabienie i Zagłada nie podziała, jeśli mamy wysoką odporność na magię (dlatego smokom najlepiej zaserować jakiś obniżacz + zdjęcie osłonki, która może odbijać zaklęcia np. Przebicie magii czy coś podobnego, w sumie chyba tylko Adalon używa Odbicia zaklęć...). Ale jeśli miałbym wybierać, to wybrałbym Zagładę, Wielkie osłabienie daje -4 do rzutów i się nie kumuluje (ze sobą), a Zagłada daje -2 do rzutów i Trako, więc 2 Zagłady działają lepiej niż Wielkie, w dodatku to czar 1 poziomu.
Słowa mocy też nie zadziałają przy wysokiej odporności na magię, ale i tak są lepsze od słabych Symboli...
Rozmycie się kumuluje ze sobą, rzucamy 2 z sekwencera (mniejszego) i mamy +6 do KP i +2 do rzutów...
Jeśli chodzi o Ostrza energii, to swoją moc ten czar pokazuje z Przemianą Tensera (nie u dwuklasowców z wojem/magów), to Trako...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group