Posty: 5143 Podziękowania: 469/316 Skąd: Island of Misfit Toys
Wysłany: 2017-12-19, 23:29 Dział Baldur's Gate I EE - uwagi, opinie
Taki temat - tradycyjnie.
Zapraszam.
_________________
Pozdrawiam
\m/organu\m/
\m/agnu\m/
Kontakt ze mną - via mail (morgan19[at]interia.pl) lub GG (9928331)
Szukał długo...długo, tajemnie, nie zwierzając się ludziom.
Oczy jego były rozświecone wewnętrznym odbłyskiem jasnej idei.
Szukał....
- i to, na co patrzał, nie zadowalało go.
Gdzie? (...)
Trwożnie, pytająco usiłował wszystko poznać, zobaczyć...
Nie ma....
badał, wgłębiał się, szukał...
Nie ma, w ludziach nie ma, w ich myślach, tworach...
Wszystko szare, przeciętne, monotonne.... (...)
wszystko obszedł... w społeczeństwie, w ludziach, nigdzie.
a może źle szukał?
nie - ależ nie. Obszedł wszystko, wszystko widział, wszędy pytał....
a może jest za brutalny? może jego dusza - ta harfa Eola - ma za grube struny, by na nich mogły zadrgać i zafalować subtelne tajemnice?
nie.
przecież ten błysk, przecież czuł, dlatego szukał......."I jeśli kiedykolwiek umrę – a wiem, że umrę w bardzo krótkim czasie – umrę, zgłębiwszy ten świat z bliska i z daleka, z góry i z dołu, ale z nim nie pogodzony. Umrę i On zapyta mnie wówczas: «Czy było ci tam dobrze, czy źle?» Ja zaś będę milczeć, opuszczę wzrok i będę milczeć. Niemota taka znana jest wszystkim, którzy zebrali żniwo wielodniowego i zapamiętałego pijaństwa. Czyż bowiem życie ludzkie nie jest chwilowym otępieniem duszy, a także jej zaćmieniem? Wszyscy jesteśmy jakby pijani, każdy na swój sposób; jeden wypił mniej, inny więcej. I na różnych różnie to działa: jeden śmieje się światu w twarz, a inny skłania głowę na piersi tego świata i płacze. Jeden już się wyrzygał i jest mu dobrze, a innego dopiero zaczęło mdlić. A cóż ja? Wiele zaznałem, ale nic nie zdziałałem. Nigdy się nawet tak naprawdę nie roześmiałem i ani razu mnie nie zemdliło. Ja, który doznałem w tym świecie tyle, że tracę rachunek i zapominam kolejności – ja jestem najtrzeźwiejszy z całego świata; na mnie to wszystko marnie działa... «Dlaczego milczysz?» – spyta Pan, spowity w błękitne błyskawice. A co ja mu powiem? Nic, tylko będę milczeć i milczeć...Ta łza nie jest wyrazem żalu, ta łza nie jest smutkiem,
to łza ...
nieporadności,
bolesne piękno,
bezsilność bezkresu piękności
i minimalistycznych możliwości.
Ta łza, to łza niewolnika.
Chcę czuć, móc czuć piękno
zamknięty w szklanej łzie ...
Ja umieram na zawsze
szczelnie zamknięty w podświadomości,
zatruty, zawstydzony,
zaszczuty ...
Ja umieram na zawsze.
To bezkres palety odczuć zamknięty
w zubożałości możliwości ...
Ja umieram
na zawsze. Lost Illusions Tavern Impressiones maiores || (post)Impressiones Cattæ | Impressiones Ænigmællæ | Impressiones Foliællæ Corpus Tuum (18+) | Impressiones Rosellæ || Impressiones maximæ || Impressiones amorosæ | Anti- et postimpr. amorosæ
Nie, nie można się cieszyć, że mamy nową formę sponsorowania developmentu, szansę na spełnienie tych marzeń o prawdziwej ewolucji crpegów, gier lepszych niż baldury czy arcanum.
Meisarcho,
zauważyłem, że do wykazów postaci przyłączalnych w Światyni Tymory (BG EE) oraz w Domu Degrodela (BGT) przeniesiono wprost dane z klasycznej wersji Baldur's Gate. Możliwe, że nie jest to niedopatrzenie, a tylko rozwiązanie tymczasowe, ale tak czy owak znajdujące się tam obecnie informacje mogą niejedną osobę wprowadzić w błąd.
Zarówno w BGEE jak i w BGT zostały naprawione nieprawidłowości dotyczące np. rzutów obronnych, liczby punktów życia czy slotów na czary. Wszystko to sprawia, że recenzje Kinskiego pisane dla wersji klasycznej nie pasują już do postaci z BGEE czy BGT. Zmieniły się też - rzecz jasna - biegłości w posługiwaniu się bronią, a w kilku wypadkach również statystyki.
Możliwe, że zgłaszam to niepotrzebnie i któryś z Klanowiczów bądź Oghmatyków (nie jestem pewien, jak to teraz jest z podziałem kompetencji) już się tym zajmuje.
Załączam mimo to małą ściągawkę dotyczącą biegłości.
Posty: 5143 Podziękowania: 469/316 Skąd: Island of Misfit Toys
Wysłany: 2018-05-09, 17:21
Jako, że ja się tym zajmowałem i ponosze odpowiedzialność za przedwczesną premierę, odpowiem.
Jest to rozwiązanie tymczasowe (mam nadzieję), z przyczyn, o których napiszę poniżej. O ile w BGT różnice wielkie nie są, o tyle w przypadku EE od wersji 2.0 koncept NPCów został dość mocno zmodyfikowany. Wiem, że sprawa jest dość nagląca. Niemniej jednak miałem w tamtym czasie do wyboru: puścić to bądź czekać, aż obiecane rzeczy spłyną i znajdę czas, by ewentualnie podorabiać braki. Czekać nie wiadomo ile, bo ani nie mam czasu (i nie wiem, kiedy będę miał), ani obiecane rzeczy spłynąć nie chcą.
Obecnie to Oghmici zajmują się opisami, Klanowicze to raczej ludzie do zadań specjalnych;) Tak chyba należy ocenić sytuację. I nie, tym nikt się nie zajmuje. I - wnosząc po bezskuteczności poszukiwań - coraz częściej sądzę, że chyba nie będzie. Choć, gdyby ktoś chciał, to oczywiście serdecznie zapraszam.
Chciałem, byśmy jeszcze opisali SoD, ale skoro nie potrafimy skończyć tego BG I EE i uzdatnić BG II EE, to chyba już nic z tego nie będzie. Może pisane nam jest być ekspertami tylko w wersji klasycznej?
W każdym razie bardzo Ci dziękuję za uwagi i opracowanie, poprawię.
_________________
Pozdrawiam
\m/organu\m/
\m/agnu\m/
Kontakt ze mną - via mail (morgan19[at]interia.pl) lub GG (9928331)
Szukał długo...długo, tajemnie, nie zwierzając się ludziom.
Oczy jego były rozświecone wewnętrznym odbłyskiem jasnej idei.
Szukał....
- i to, na co patrzał, nie zadowalało go.
Gdzie? (...)
Trwożnie, pytająco usiłował wszystko poznać, zobaczyć...
Nie ma....
badał, wgłębiał się, szukał...
Nie ma, w ludziach nie ma, w ich myślach, tworach...
Wszystko szare, przeciętne, monotonne.... (...)
wszystko obszedł... w społeczeństwie, w ludziach, nigdzie.
a może źle szukał?
nie - ależ nie. Obszedł wszystko, wszystko widział, wszędy pytał....
a może jest za brutalny? może jego dusza - ta harfa Eola - ma za grube struny, by na nich mogły zadrgać i zafalować subtelne tajemnice?
nie.
przecież ten błysk, przecież czuł, dlatego szukał......."I jeśli kiedykolwiek umrę – a wiem, że umrę w bardzo krótkim czasie – umrę, zgłębiwszy ten świat z bliska i z daleka, z góry i z dołu, ale z nim nie pogodzony. Umrę i On zapyta mnie wówczas: «Czy było ci tam dobrze, czy źle?» Ja zaś będę milczeć, opuszczę wzrok i będę milczeć. Niemota taka znana jest wszystkim, którzy zebrali żniwo wielodniowego i zapamiętałego pijaństwa. Czyż bowiem życie ludzkie nie jest chwilowym otępieniem duszy, a także jej zaćmieniem? Wszyscy jesteśmy jakby pijani, każdy na swój sposób; jeden wypił mniej, inny więcej. I na różnych różnie to działa: jeden śmieje się światu w twarz, a inny skłania głowę na piersi tego świata i płacze. Jeden już się wyrzygał i jest mu dobrze, a innego dopiero zaczęło mdlić. A cóż ja? Wiele zaznałem, ale nic nie zdziałałem. Nigdy się nawet tak naprawdę nie roześmiałem i ani razu mnie nie zemdliło. Ja, który doznałem w tym świecie tyle, że tracę rachunek i zapominam kolejności – ja jestem najtrzeźwiejszy z całego świata; na mnie to wszystko marnie działa... «Dlaczego milczysz?» – spyta Pan, spowity w błękitne błyskawice. A co ja mu powiem? Nic, tylko będę milczeć i milczeć...Ta łza nie jest wyrazem żalu, ta łza nie jest smutkiem,
to łza ...
nieporadności,
bolesne piękno,
bezsilność bezkresu piękności
i minimalistycznych możliwości.
Ta łza, to łza niewolnika.
Chcę czuć, móc czuć piękno
zamknięty w szklanej łzie ...
Ja umieram na zawsze
szczelnie zamknięty w podświadomości,
zatruty, zawstydzony,
zaszczuty ...
Ja umieram na zawsze.
To bezkres palety odczuć zamknięty
w zubożałości możliwości ...
Ja umieram
na zawsze. Lost Illusions Tavern Impressiones maiores || (post)Impressiones Cattæ | Impressiones Ænigmællæ | Impressiones Foliællæ Corpus Tuum (18+) | Impressiones Rosellæ || Impressiones maximæ || Impressiones amorosæ | Anti- et postimpr. amorosæ
Nie, nie można się cieszyć, że mamy nową formę sponsorowania developmentu, szansę na spełnienie tych marzeń o prawdziwej ewolucji crpegów, gier lepszych niż baldury czy arcanum.
Opis solucji Candlekeep do BGEE ma niedopatrzenie, gdyż sztuczki nr 2 wykonać nie można. Za to można wyknać inną sztuczkę - posiadając chowańca(o neutralnym charakterze) można okraść 5-ciu npc i zdobyć niezły sprzęt na początek. W wersji okrojonej(bez chowańca) można wynieść góra jedną rzecz - kładziemy rzecz pod nogi, włączamy opcję zbierania rzeczy w zasięgu, żegnamy się z Obe i szybko klikamy na przedmiot pod nogami.
Sztuczka nr 2 jest drobnym błędem: Jeśli chcesz mieć drużynę już na początku gry, to odłącz wszystkich towarzyszy, porozmawiaj z Obe i poproś go, żeby Cię wyprowadził, natychmiast po rozmowie z Obe spauzuj grę i porozmawiaj z jedną z postaci, którą przyłącz do drużyny, Ty zostaniesz przeniesiony na zewnątrz, jednak postać, która została przyłączona będzie mogła porozmawiać z pozostałymi i też ich przyłączyć. Wystarczy porozmawiać z Gorionem (czasem Obe stwierdza, że Twoje możliwości magiczne się wyczerpały i może przenieść całą drużynę na zewnątrz, jednak wtedy znikną!) i wyruszyć z Candlekeep, na trakcie cała drużyna do Ciebie dołączy.
_________________ http://cob-bg.pl MapazProfilu lub częściowo z link nie wyjaśnia: 8h z "PPD" do Cloakwood a 12 powrót,16h z "PPD" do Pelvel a 20 powrót, 8h od Zbójów do Pelvel a 12 powrót, 8h od Mutamina do Durlag a 16 powrót,
krócej idzie się z Gulyki do Durlag,niż z mostu Fire,czy z kopalni jest pżejście Wyrm's Xing? Ta mapa sugeruje trakt;Inne rozbieżności czasowe w 2-ie strony do przyjęcia np:strome zbocza u LonelyPeak,wolno się z schodzi,wolniej niż gdy się wchodzi
Wiek: 31 Posty: 382 Podziękowania: 4/24 Skąd: z Podmroku
Wysłany: 2019-07-31, 20:09
Po pierwsze witam po dłuższej nieobecności na forum
Chciabym zgłosić drobne niedopatrzenie w dziale BG EE na klanowej stronie. Podczas przeglądania bohaterów przyłączalnych zauważyłem, że opis Alory jest zdublowany - po wejściu na podstronę z jej postacią, ten sam opis pojawia się dwukrotnie, jeden pod drugim. Nieszkodliwa drobnostka, ale uważam, że warta korekty :)
EDIT: Witamy z powrotem. Opis na Stronie poprawiony - dzięki za info. - M
_________________ Chcesz być czymś w życiu, to się ucz, Abyś nie zginął w tłumie; Nauka to potęgi klucz, W tym moc, co więcej umie.
Ostatnio zmieniony przez Meisarcha 2019-07-31, 22:48, w całości zmieniany 1 raz
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.
Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu
W opisie kondycji 20+ i regeneracji z nią związaną jest info, że trudno ją uzyskać dla większości ras. Jest to nie prawda. Postaci dajemy 18 na 1 lvl, zdobywamy grimuar zdrowego ciała oraz w pomocnej dłoni kupujemy puklerz +1 do kondycji za około 1200. Regenerację można uzyskać szybko już w trakcie 2 rozdziału, dla wszystkich klas mogących używać puklerzy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum