Poprzedni temat «» Następny temat
Skrypty AI dla postaci gracza
Autor Wiadomość
Sanguis 


Wiek: 26
Posty: 75
Podziękowania: 6/43
Wysłany: 2017-10-24, 21:05   Skrypty AI dla postaci gracza

Bry wieczór, jako iż mam chwilę wolnego postanowiłem wrócić do WOBG'a. Szczególnie iż jestem fabularnie zaraz przed tymi wszystkimi smaczkami z ostatnich patchy (Riatavin wygląda nieziemsko! - powtarzalne mapy były z reguły największą bolączką, ale widzę iż się to zmienia).

Właściwie to jestem półbogiem, bo zostałem liszem i zrobiłem questa across the planes -> doczepiłem sobie rękę i oko Vecny. Toteż raczej nie będzie już wyzwań dla mojej postaci (Dradielu, sugerowałbym przeniesienie tego moda do TOBa). Toteż szlag mnie trafia gdy muszę robić "mikromenagment" dla kilku bandytów.

Gram sobie "fabularnie" jako iż postać półboska - dla historii, ciekawych questów i dopakowywania jeszcze potężniejszymi przedmiotami :razz:


No dobrze, dobrze. Ad rem:
Chodzi o skrypty AI dla gracza - te obecne używają tylko kilku czarów z podstawki, przy ignorowaniu obszarówek (to nie problem, gram solo). Czy istnieje jakiś skrypt w stylu mag-berserek, który rzuca WSZYSTKIE zapamiętane czary z księgi zaklęć?

Jeżeli nie istnieje, to nie dałoby się przenieść AI jakiegoś Irenicusa czy Lisza do skryptów dostępnych dla postaci gracza?


Znalazłem coś takiego:
http://www.shsforums.net/...arty-ai-for-bg/

Będzie banglać z WOBGiem? Jest instalka, ale nie chce sobie popsuć instalacji. Ponadto pliki mają rozszerzenie baf zamiast bs.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1719
Podziękowania: 800/111
Wysłany: 2017-10-25, 05:07   

Oko i dłoń Vekny to są mega przegięte przedmioty i prędzej czy później zdecydowanie je osłabię.

Skrypty AI dla postaci nigdy nie były szczególnie rozbudowane. Na powstanie takich, które będą korzystać z wszystkich dostępnych zapamiętanych czarów nie ma co liczyć. Nie istnieją takie nawet dla npc-ów (scs nie daje takich możliwości, tym bardziej, że mody wprowadzają wiele kolejnych czarów).
Mnie samemu przeszkadzało to, że npce mają zapamiętane zaklęcia, z których nie korzystają w walce z naszą drużyną. Przy okazji przenoszenie Icewind Dale II zacząłem pisać moda, który generował skrypt rzucania zaklęć przez npc-a, który posiada zaklęcia z uwzględnieniem wszystkich zapamiętanych przez niego zaklęć. Wstępna wersja tego moda jest w IDII. Szczególnych problemów nie zauważyłem, chociaż jego potencjalny dalszy rozwój to pieśń odległej przyszłości raczej.
W przypadku postaci gracza ta tematyka nieszczególnie mnie interesowała, ponieważ ja grywając w baldury nigdy nie korzystam ze skryptów AI i raczej powyższego moda nie będę pisał pod kątem postaci gracza.

Mod, który podlinkowałeś, nie był przeze mnie nigdy testowany. Jeśli dotyczy wyłącznie skryptów AI gracza nie powinien niczego popsuć. Zawsze na wszelki wypadek możesz go zainstalować na kopii WoBG. Rozszerzenie .baf to zdekompilowany skrypt. Zainstalowanie moda skompiluje skrypt do postaci wykorzystywanej przez grę.

A skryptów Irenicusa czy lisza nie da się tak po prostu wykorzystać jako skrypt dla AI. NPC-e m.in. najzwyczajniej w świecie za pomocą skryptów oszukują, aby byli trudniejsi do pokonania :)
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group