Poprzedni temat «» Następny temat
Prace nad modyfikacją
Autor Wiadomość
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 30
Posty: 397
Podziękowania: 27/78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-31, 18:24   

A prace trwają... ;)

2017/07/31 do ukończenia pozostało:
- stworzyć bantery okolicznościowe (25% zrobione)
- stworzyć bantery z NPC (50% zrobione)

Już prawie finisz :) Mam nadzieję, że znajdą się chętni do przetestowania dzikiego elfa barbarzyńcy :)
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 30
Posty: 397
Podziękowania: 27/78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-03, 22:19   

Po wielu przemyśleniach zdecydowałem się zmienić podstawowe założenie moda, tzn. dostosowałem go pod BGEE bez zainstalowanego BG1 NPC PROJECT. Sądzę, że dzięki temu mod dotrze do większego grona osób, w tym przede wszystkim do tych, którzy nie przepadają za zawartością moda BG1 NPC PROJECT.

Istotne jest to, że mod jest kompatybilny z najnowszą wersją moda BG1 NPC PROJECT (v22), przy czym zaznaczam, że nie wystarczy zainstalować wyłącznie "wymaganych modyfikacji" - mod wymaga do działania komponentów, o których wyświetlenie instalacja pyta wcześniej, tzn. banterów i romansów z pozostałymi NPC.

WAŻNE: obecne portrety NPC z moda to portrety tymczasowe - trwają prace związane z autorskimi modyfikacjami portretów w celu stworzenia portretów oryginalnych i niepowtarzalnych. Za wszelkie linki i instrukcje pomocne przy zabawie grafiką będę bardzo wdzięczny :)
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 30
Posty: 397
Podziękowania: 27/78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-03, 22:47   

2017/08/03
Dziki elf jest zwarty, gotowy i czeka na chętnych, którzy zechcą go przetestować. Szczegóły tutaj
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 45
Posty: 628
Podziękowania: 141/154
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2017-08-04, 07:57   

Cytat:
Po wielu przemyśleniach zdecydowałem się zmienić podstawowe założenie moda, tzn. dostosowałem go pod BGEE bez zainstalowanego BG1 NPC PROJECT. Sądzę, że dzięki temu mod dotrze do większego grona osób, w tym przede wszystkim do tych, którzy nie przepadają za zawartością moda BG1 NPC PROJECT.

I bardzo dobrze, pozostawienie graczom możliwości wyboru, to dobre rozwiązanie. Wspominałem o tym już przy okazji Mirandy.
Niestety im lepiej poznaję BG1 NPC PROJECT, tym gorsze mam o nim zdanie. Nie wiem kto i po co pisał te dialogi... Myślę, że spokojnie można usunąć z moda z 60% zawartości. O ile wypowiedzi NPCy można jeszcze jakoś przełknąć, to odpowiedzi <CHARNAME> wyraźnie pisane były na siłę tylko po to, żeby zwiększyć ilość linii.
Pamiętam, że Twoja Miranda nie cierpiała na te przypadłości i mam nadzieję, że Masambe też one nie dotkną.

Bantery tak, wypaczenia nie!
_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 30
Posty: 397
Podziękowania: 27/78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-04, 10:52   

memory napisał/a:
Cytat:
Po wielu przemyśleniach zdecydowałem się zmienić podstawowe założenie moda, tzn. dostosowałem go pod BGEE bez zainstalowanego BG1 NPC PROJECT. Sądzę, że dzięki temu mod dotrze do większego grona osób, w tym przede wszystkim do tych, którzy nie przepadają za zawartością moda BG1 NPC PROJECT.

I bardzo dobrze, pozostawienie graczom możliwości wyboru, to dobre rozwiązanie. Wspominałem o tym już przy okazji Mirandy.
Niestety im lepiej poznaję BG1 NPC PROJECT, tym gorsze mam o nim zdanie. Nie wiem kto i po co pisał te dialogi... Myślę, że spokojnie można usunąć z moda z 60% zawartości. O ile wypowiedzi NPCy można jeszcze jakoś przełknąć, to odpowiedzi <CHARNAME> wyraźnie pisane były na siłę tylko po to, żeby zwiększyć ilość linii.
Pamiętam, że Twoja Miranda nie cierpiała na te przypadłości i mam nadzieję, że Masambe też one nie dotkną.

Bantery tak, wypaczenia nie!


Mam identyczne zastrzeżenia wobec BG1 NPC PROJECT, tzn. duża część dialogów jest naprawdę zbędna. Mod bardzo ożywia jednak rozgrywkę :) Ja zaczynałem swoją przygodę z BG od 2 części, dlatego gdy zacząłem grać w 1 i zdałem sobie sprawę, że tam NPC tak niewiele mówią, to BG1 NPC PROJECT okazał się małym wybawieniem :)

W przypadku Mirandy i Masambe raczej nie ma zbędnych linijek :)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 30
Posty: 397
Podziękowania: 27/78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-10, 11:38   Pomysły, spostrzeżenia, propozycje

Mój urlop powoli dobiega końca, a to oznacza, że już za kilka dni będę wznowię prace nad modem. Jak już pisałem, mam pewne plany i wizje odnośnie kolejnych 8 postaci, jednakże one wciąż się zmieniają i ewoluują. Stąd też pomysł na stworzenie tego tematu - może macie jakieś propozycje i życzenia odnośnie kolejnych postaci? Może od dawna marzyliście o tym, aby móc dołączyć do drużyny postać o konkretnej klasie, charakterze itd? Nie obiecuję, że dana postać powstanie, ale z chęcią dowiem się o Waszych życzeniach - kto wie, być może któreś z nich mnie zainspirują? Z chęcią poczytam :)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kliwer 


Wiek: 31
Posty: 1355
Podziękowania: 142/201
Wysłany: 2017-08-10, 12:21   

Och, ja mam takich sugestii bardzo, bardzo dużo :smile: Tylko kilka.

1. Od zarania brakuje mi w grze "prawdziwego" krasnoluda i w ogóle krasnoludzkich wątków. Wszyscy napotykani krasnoludowie (z Korganem włącznie) to tacy kosmopolici, wtopieni w ludzkie społeczeństwo. A dobrze byłoby spotkać coś bardziej kanonicznego, np. kapłana Moradina z prywatnym questem dotyczących rzeczy czysto krasnoludzkich- odzyskanie jakiegoś skarbu klanowego, przekucie broni, może zaginionej kolonii w Podmroku? Wiem, że to sztampowe i oklepane ale... jakby to powiedzieć... brakuje mi tego. Wszyscy zawsze stronią od takich postaci, bo zbyt oczywista, i w wyniku tego w ogóle ich nie ma. Jedyną bodaj grą, która rozwijała klimat krasnoludzki to był Dragon Age: Origins. W innych grach tacy bohaterowie, nawet jak się pojawiają, to jako postacie 3-cio i 4-to planowe. Albo jakieś dziwolągi- jak ta towarzyszka z dodatku no Neverwintera: nie dość, że baba, to jeszcze jakiś kapłan/łotrzyk z historia od czapy. Elfów też mi brakowało w podstawowym SoA, ale już są dobre mody z Xanem i Kivanem (no i cały wątek główny) więc wystarczy. A krasnali brakuje.
Oczywiście byłoby fajnie, by w interakcjach z takim towarzyszem rozmowy przebiegały trochę inaczej, gdy sami jesteśmy krasnoludem. Mogłoby to powetować brak romansu dla synów Durina :smile:

2. Brakuje ewidentnie jakiegoś dobrego wojownika-złodzieja. Czy w ogóle złodzieja bitewnego. Jan, Nalia i Imoen to złodzieje pomocniczy, Yoshimo jest niezły (zwłaszcza po dualu) no ale wiadomo... To zresztą można by połączyć z wątkiem powyższym- krasnoludzki wojownik-złodziej- w typie poszukiwacza skarbów i podziemnego zwiadowcy- to byłoby coś świetnego, moim zdaniem.

3. Grałem kiedyś w stolikową sesję dobrodusznym korsarzem, wzorowanym trochę na Raladanie z książek Feliksa Kresa. Coś takiego wydawałoby mi się na miejscu. Moja postać była szantymenem w załodze, grało się nią wybornie. W modzie do BG2 mogłaby być skaldem (znowu- mi zawsze tej podklasy brakowało wśród towarzyszy) albo, jak powyżej, wojownikiem-złodziejem. Zahaczek w samej grze jest bardzo dużo- całe doki, Morska Zdobycz, Bynnlaw oczywiście- możliwości na questy i interakcje jest mnóstwo. Jakiś wątek poszukiwania skarbu czy dawnych porachunków byłby na miejscu. Albo może Latający Holender, statek widmo? To byłby dobry quest! Można by do tego podejść romansowo- na statku-widmo uwięziony jest duch ukochanej naszego korsarza. Byleby tylko nie przesadzić i nie wsadzić w to za dużo palm, papug, drewnianych nóg i Piratów z Karaibów, bo to straszna tandeta.

4. Łowca niewolników. Można by z tej okazji przebudować trochę wątek w Slamsach, pozwalając nam zagrać bardziej wrednie i sprzymierzyć się z niewolniczym podziemiem. Nasz towarzysz mógłby być Calishytą, to dodałoby trochę orientalnego smaczku, widziałbym go jako praworządnego-złego brodatego Araba, kochającego się w luksusach, bardzo poważnie podchodzącego do hierarchii, szlachcica, który gardzi pospólstwem. Klasa w zasadzie dowolna, mógłby być np. zabójcą magów (tej podklasy też mi dosyć brakuje w grze- jest za słaba, bym sam nią chciał grać, ale fajnie byłoby mieć takiego- mógłby się wtedy nasz Abdul specjalizować w chwytaniu czarodziejów właśnie).

To takie pomysły. Jeżeli któryś by się spodobał, to chętnie bym trochę, w warstwie tekstowej, pomógł.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 30
Posty: 397
Podziękowania: 27/78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-10, 20:32   

Wow, pomysłów rzeczywiście dużo i wszystkie bardzo interesujące. Jeden z nich podoba mi się szczególnie i niewykluczone, że wkrótce napiszę do Ciebie w tej sprawie :)

Widzę jednak, że odnosisz się głównie do 2 części gry - nie lubisz jedynki czy tworzenie nowych NPC do pierwszej części uważasz za bezzasadne? A może chodzi o jeszcze coś innego?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kliwer 


Wiek: 31
Posty: 1355
Podziękowania: 142/201
Wysłany: 2017-08-10, 20:39   

A nie, do BG1 NPCe też spoko, jakoś tak mi się złożyło, nie wiem czemu, ale myślałem, że chodzi Ci o SoA.

Z BG1 jest pewien problem, o którym już chyba kiedyś rozmawialiśmy- co zrobić z NPC Project? Czy go uwzględnić czy go olać? Kłopot jest chyba głównie z banterami między nowym NPCem a tymi z podstawki- czy uwzględniać charaktery nadane przez NPC project, czy nie?

Ale, tak czy owak, pomyślę o czymś do BG1 też.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 30
Posty: 397
Podziękowania: 27/78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-10, 20:44   

Tworząc postaci Mirandy i Masambe zdecydowałem się przyjąć charaktery postaci, które nadał im mod NPC PROJECT, przy czym bardzo starałem się, aby moje dialogi jakościowo były lepsze. Dzięki takiemu podejściu nie będzie braku kompatybilności, jeśli ktoś będzie chciał grać zarówno z moimi postaciami jak i z NPC PROJECT. Jedyne, z czego zrezygnowałem, to wymóg posiadania NPC PROJECT do tego, aby zagrać z moim modem - niestety, wówczas moi NPC są rozmowni i gadają, natomiast pozostali milczą.

Kliwer, jeśli planujesz może nową przygodę z BGEE, zachęcam do przetestowania dwóch stworzonych przeze mnie postaci ;) Podoba mi się Twoje podejście do NPC i bardzo dobrze się czyta to, co piszesz. Z chęcią przeczytałbym Twoją opinię na temat Mirandy i Masambe :)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
torian 


Wiek: 30
Posty: 812
Podziękowania: 28/11
Wysłany: 2017-08-10, 22:09   

Jak wynika z przygotowanej przez ciebie ankiety dla forumowiczów oryginalność postaci ma niewielkie znaczenie. Przypomniała mi ona jednak o pewnym crpgu (Jade Empire). Autorzy wrzucili do gry masę postaci, prawdziwą galerię osobliwości, jednak mimo ciekawie zarysowanej osobowości było one wyjątkowo mało rozbudowane. I tu chciałbym przytoczyć moją ulubienicę. Była to ośmioletnia dziewczyna opętana przez demona (japońskiego a więc przyjaznego ale jeśli gracz odpowiednio pokieruje jej losami może on zostać zastąpiony przez "nieco mniej przyjaznego"). W praktyce wyglądało to tak że za graczem dreptała niepozorna istotka by w chwili zagrożenia oddać stery swojemu lokatorowi i przybrać nieco odmienną postać.

http://jadeempire.wikia.com/wiki/Wild_Flower

Pomysł wart rozważenia choć nie wiem czy da się go przenieść na grunt BG.
_________________
Filmweb
Lastfm
Lubimy czytać
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 31
Posty: 865
Podziękowania: 32/84
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-08-11, 01:23   

Cała wieża Durlaga jest bardzo krasnoludzka.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Kliwer 


Wiek: 31
Posty: 1355
Podziękowania: 142/201
Wysłany: 2017-08-11, 08:18   

Cytat:
Tworząc postaci Mirandy i Masambe zdecydowałem się przyjąć charaktery postaci, które nadał im mod NPC PROJECT, przy czym bardzo starałem się, aby moje dialogi jakościowo były lepsze. Dzięki takiemu podejściu nie będzie braku kompatybilności, jeśli ktoś będzie chciał grać zarówno z moimi postaciami jak i z NPC PROJECT. Jedyne, z czego zrezygnowałem, to wymóg posiadania NPC PROJECT do tego, aby zagrać z moim modem - niestety, wówczas moi NPC są rozmowni i gadają, natomiast pozostali milczą.


Moim zdaniem- salomonowe rozwiązanie, chyba nie mogłeś postanowić lepiej.

Cytat:
Kliwer, jeśli planujesz może nową przygodę z BGEE, zachęcam do przetestowania dwóch stworzonych przeze mnie postaci ;)


Dziękuję za propozycję i normalnie chętnie bym skorzystał. Ale, po pierwsze, nie mam wydania EE, dalej gram na oryginalnym. Po drugie w ogóle nie mam teraz za bardzo czasu na granie i do zimy to się nie zmieni. Zrobiłem sobie w ten weekend nową instalkę, ale to tak raczej by sobie po godzince popykać to tu, to tam. Ale jeżeli zechciałbyś mi podesłać na priv dokumentacje do tych postaci, zapis dialogów, opis questów etc. to na tej podstawie mógłbym się wypowiedzieć.


Cytat:
Cała wieża Durlaga jest bardzo krasnoludzka.


To prawda. Tym lepiej, by jakiś krasnal ją komentował :smile:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 30
Posty: 397
Podziękowania: 27/78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-11, 11:17   

Kliwer napisał/a:
Ale jeżeli zechciałbyś mi podesłać na priv dokumentacje do tych postaci, zapis dialogów, opis questów etc. to na tej podstawie mógłbym się wypowiedzieć.


Pliki można pobrać w temacie "testerzy poszukiwani" :)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kliwer 


Wiek: 31
Posty: 1355
Podziękowania: 142/201
Wysłany: 2017-08-11, 12:39   

Hm... w tamtym poście jest tylko paczka z modem. Nie wiem jak sobie otworzyć zasoby, by je poczytać bez gry.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group