Poprzedni temat «» Następny temat
Kryteria wyboru modu NPC

Co jest dla Ciebie najważniejsze w modzie NPC?
ciekawy quest
32%
 32%  [ 8 ]
użyteczność postaci w walce (statystyki, umiejętności)
8%
 8%  [ 2 ]
"rozgadanie", czyli bantery (zarówno z CHARNAME jak i z innymi NPC)
20%
 20%  [ 5 ]
możliwość romansu
4%
 4%  [ 1 ]
"klimatyczność", tj. oryginalność, nieszablonowość
12%
 12%  [ 3 ]
klasa oraz rasa postaci
0%
 0%  [ 0 ]
wygląd postaci
0%
 0%  [ 0 ]
biografia oraz historia postaci
0%
 0%  [ 0 ]
nie lubię nowych modów NPC
24%
 24%  [ 6 ]
Głosowań: 14
Wszystkich Głosów: 25

Autor Wiadomość
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 300
Podziękowania: 14/62
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2017-08-10, 12:48   Kryteria wyboru modu NPC

Wyniki ankiety pozwolą mi uzyskać informacje niezbędne do kontynuacji pracy nad modem.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kliwer 


Wiek: 29
Posty: 1386
Podziękowania: 140/205
Wysłany: 2017-08-10, 13:38   

Jak zawsze w takich pytaniach- trudno opowiedzieć, bo wszystko jest ważne. Jedyne, co dla mnie osobiście się nie liczy, to "oryginalność", "nieszablonowość". Wolę postacie klasyczne, ale dobrze wykonane i rozbudowane, niż jakieś dziwolągi. Wolę też, gdy historia postaci jest ciekawa ze względu na zwroty akcji, relacje z postaciami etc. a nie kolejne czary-mary. Podobają mi się NPCe w rodzaju Xana, a nie podobają te wszystkie pół-smoczyce, nieumarli kapłani Amaunatora, wampiry, driady i inna cholera.

Uważam, że dwie rzeczy są najważniejsze: quest (questy) oraz bantery i interakcje.

Quest jest ważny, bo to zawsze dodatkowy content, miejsce na nowe walki, przedmioty, może nową lokacje (a Baldury, dla mnie, stoją eksploracją, walkami i itemami). Oprócz tego, jeżeli quest daje nam jakieś wybory, to możliwość realnego rolej-pleja z widocznymi konsekwencjami. W podstawowej grze np. podoba mi się quest Anomena (mimo tego, że różne ścieżki nie są równoważnie dobre), nie podoba za to quest Cernda, ograniczający się praktycznie do biegania po mapie i słuchania rozmów.

Druga rzecz to bantery i dialogi, bo dzięki temu NPCe nie są tylko zlepkiem pikseli z IWD. Rozmowy i komentarze w drużynie to fajowa sprawa, czujemy wtedy, że nasi kompani reagują na świat i na siebie samych. Oprócz tego dobrze napisane rozmowy z protagonistą dają też niezłe możliwości rolej-plejowe. W BG w ogóle jest zbyt mało (jak na mój gust) miejsc, gdzie można by odgrywać postać, wyrażać nasze poglądy, upodobania etc. Mody z NPC-ami to dobre miejsce, by tę lukę uzupełniać. Dlatego też tak lubię Xana- bo on nie tylko opowiada nam o sobie, ale też pyta co sądzimy o tym czy o tamtym, wypytuje o nasze dawne przygody etc.

Co do statystyk to ważne, by nie były zupełnie beznadziejne. Klasa też jest ważna, bo podstawowe BG daje niepotrzebnie wiele podobnych postaci, praktycznie olewając podklasy. Nowi NPC-e lepiej niech nie powielają istniejących postaci.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
nowus777
Damianus_NT 
beamdog hater


Wiek: 28
Posty: 310
Podziękowania: 91/21
Wysłany: 2017-08-11, 07:39   

Cytat:
"klimatyczność", tj. oryginalność, nieszablonowość

Klimatyczność postaci to dla mnie sprawa priorytetowa. Doceniam wiarygodnych bohaterów, mocno osadzonych we świecie przedstawionym - i takich właśnie uważam za najbardziej klimatycznych (innymi słowy, "klimatyczność" rozumiem jako "dobre wpasowanie się w klimat opowieści/świata"). W istnienie takich towarzyszy łatwiej "uwierzyć", przez co mocniej się z nimi zżywamy i bardziej nas obchodzi ich los.

Z kolei postacie "oryginalne" i "nieszablonowe" to coś czego unikam. Nie rozumiem dlaczego obie te cechy (klimatyczność i nieszablonowość) znalazły się w jednym punkcie? Przecież to dwie zupełnie oddzielne kwestie. "Oryginalne" dziwadło zazwyczaj mocno odstaje od standardów gry, przez co moim zdaniem staje się bardzo nieklimatyczne (chyba że sam świat jest cudaczny, np. Sigil w Tormencie).

Kolejną kwestią, która jest dla mnie ważna, to przydatność postaci w walce. Nie potrzeba mi w drużynie piątego koła u wozu. NPC musi być mocny, aby stać się pełnowartościowym członkiem ekipy. W przeciwnym wypadku wyleci zaraz po wykonaniu "misji lojalnościowej", albo odbyciu kilku (kilkunastu) banterów.

W związku z tym, że nie mogłem zaznaczyć klimatyczności (bo nie cierpię oryginalnych dziwadeł, podobnie jak Kliwer), to zaznaczyłem wspomnianą wyżej przydatność w walce. Jako drugie wybrałem: "nie lubię nowych modów NPC", bo zazwyczaj są to właśnie przegadane dziwadła, z historiami tak wymyślnymi, że przebijają one naszego głównego bohatera. Albo zawierające niedorzeczne romanse, infantylne dialogi, czy absurdalne kombinacje rasa/klasa. Stanowczo za dużo tego tałatajstwa, dlatego do modów NPC jestem dość mocno uprzedzony.

Przy okazji dodam, że bantery i dialogi są dla mnie również bardzo ważne (na równi z klimatem i przydatnością). Ale znowuż... w dostępnej opcji widnieje "przegadanie" postaci... a nie ma nic gorszego niż NPC spamujący nas swoimi wywodami co zakręt (nie zależy mi na ilości, a na jakości). Jeden Noober w Baldurze w zupełności wystarczy.

Na koniec, odniosę się jeszcze raz do postu powyżej; dla Kliwera ważną rzeczą jest quest. Moja perspektywa jest nieco inna, gdyż zadania NPC traktuję jako przyjemny, lecz zupełnie opcjonalny dodatek. Dobrze wykonany quest, z ładną lokacją, może wyjść postaci jedynie na plus... ale są (moim zdaniem) ważniejsze rzeczy niż to.
_________________
Dni V - zwiastun (CoB)
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 300
Podziękowania: 14/62
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2017-08-11, 12:14   

Damianus_NT napisał/a:
Cytat:
"klimatyczność", tj. oryginalność, nieszablonowość

Klimatyczność postaci to dla mnie sprawa priorytetowa. Doceniam wiarygodnych bohaterów, mocno osadzonych we świecie przedstawionym - i takich właśnie uważam za najbardziej klimatycznych (innymi słowy, "klimatyczność" rozumiem jako "dobre wpasowanie się w klimat opowieści/świata"). W istnienie takich towarzyszy łatwiej "uwierzyć", przez co mocniej się z nimi zżywamy i bardziej nas obchodzi ich los.

Z kolei postacie "oryginalne" i "nieszablonowe" to coś czego unikam. Nie rozumiem dlaczego obie te cechy (klimatyczność i nieszablonowość) znalazły się w jednym punkcie? Przecież to dwie zupełnie oddzielne kwestie. "Oryginalne" dziwadło zazwyczaj mocno odstaje od standardów gry, przez co moim zdaniem staje się bardzo nieklimatyczne (chyba że sam świat jest cudaczny, np. Sigil w Tormencie).


Ja sam też nie lubię dziwadeł, które nie pasują do świata gry. Rozumiesz "klimatyczność" dokładnie w ten sam sposób co ja. Co do "nieszablonowości", chodziło mi bardziej o oryginalne i nieszablonowe rozwiązania, które nie będą kalką tego, co już znamy ze świata gry. Dziwadła w ogóle nie były tu brane pod uwagę ;)

Damianus_NT napisał/a:
Przy okazji dodam, że bantery i dialogi są dla mnie również bardzo ważne (na równi z klimatem i przydatnością). Ale znowuż... w dostępnej opcji widnieje "przegadanie" postaci... a nie ma nic gorszego niż NPC spamujący nas swoimi wywodami co zakręt (nie zależy mi na ilości, a na jakości). Jeden Noober w Baldurze w zupełności wystarczy.


W ankiecie istnieje opcja "rozgadanie", co w żadnym wypadku nie oznacza NPC spamującego bezsensownymi wypowiedziami ;) "Rozgadany" NPC to dla mnie klasyczny NPC z drugiej części gry, natomiast "nierozgadani" są według mnie wszyscy ci znani z jedynki. Zdecydowanie jakość powinna górować nad ilością - z tego też względu to właśnie pisanie banterów z innymi NPC stanowi dla mnie jedną z największych trudności w całym procesie tworzenia nowych NPC.

Dzięki za wszystkie uwagi! :)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group