Poprzedni temat «» Następny temat
BG:EE 10 NPC PROJECT - założenia
Autor Wiadomość
Kliwer 


Wiek: 29
Posty: 1386
Podziękowania: 142/205
Wysłany: 2017-08-17, 00:15   

Cytat:
- po 3 bantery z każdym z oryginalnych NPC (w tym również z tymi z EE) + po 3 bantery z każdym z tworzonych przeze mnie NPC, przy czym niektóre relacje pomiędzy NPC zostaną rozwinięte w relacje, konflikty, spiski i flirty


Jedna uwaga tylko: nie musisz koniecznie wyrabiać pańszczyzny typu "po 3 bantery z każdym". Owszem, dobrze przyjąć jakieś minimum, ale na Twoim miejscu nie trzymałbym się tego sztywno. Nie wszystkie postacie muszą sobie nawzajem poświęcać tyle samo uwagi. Daj się trochę powodować natchnieniu :smile: Niech z jednym będą tylko 2, ale z innym 6, jeżeli złoży Ci się jakaś ciekawa relacja (ot, taka na przykład jak Mazzy i Korgan).
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 270
Podziękowania: 15/53
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2017-08-17, 10:30   

Kliwer napisał/a:
Cytat:
- po 3 bantery z każdym z oryginalnych NPC (w tym również z tymi z EE) + po 3 bantery z każdym z tworzonych przeze mnie NPC, przy czym niektóre relacje pomiędzy NPC zostaną rozwinięte w relacje, konflikty, spiski i flirty


Jedna uwaga tylko: nie musisz koniecznie wyrabiać pańszczyzny typu "po 3 bantery z każdym". Owszem, dobrze przyjąć jakieś minimum, ale na Twoim miejscu nie trzymałbym się tego sztywno. Nie wszystkie postacie muszą sobie nawzajem poświęcać tyle samo uwagi. Daj się trochę powodować natchnieniu :smile: Niech z jednym będą tylko 2, ale z innym 6, jeżeli złoży Ci się jakaś ciekawa relacja (ot, taka na przykład jak Mazzy i Korgan).


Na pewno bantery nie zostaną napisane jako "sztuka dla sztuki" - nie ma mowy o stawianiu na ilość kosztem jakości. 3 bantery z każdym NPC traktuję jako minimum, ale oczywiście nic na siłę :)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 43
Posty: 438
Podziękowania: 106/132
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2017-08-17, 22:35   

nowus777 napisał/a:
1) wyniki ankiety pokazały, że to jednak questy NPC są dla graczy najistotniejsze - z tego też względu planuję poświęcić więcej pracy na rozszerzenie i dopracowanie zaplanowanych questów - dotyczy to także postaci już stworzonych (Miranda i Masambe), których questy zostaną rozwinięte,

Bardzo dobra decyzja, nowusie. Moim zdaniem możesz nawet zacząć od rozwinięcia tych gotowych postaci, a dopiero potem zająć się kolejnymi NPCami. Questy przodem :wink: .
No i te "spiski" brzmią intrygująco; może uda Ci się nawet stworzyć postać porównywalną z NPCami z Tormenta. Żeby tak mieli swoje własne cele, plany i tajemnice. I żeby wybory gracza w istotny sposób wpływały na ich zachowanie. Tak, żeby się chciało grać z nimi po raz kolejny, i kolejny, żeby tylko lepiej ich poznać.
Się rozmarzyłem :grin:
_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 270
Podziękowania: 15/53
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2017-08-24, 13:53   

Zdecydowałem, że nie będę udostępniał pojedynczych NPC przed zakończeniem prac nad całym modem. Najbliższa udostępniona wersja moda (w tym także z odświeżoną Mirandą i Masambe już po poprawkach) będzie zatem zawierać wszystkich 10 NPC.
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Meisarcha
Avatar Bhaala


Posty: 554
Podziękowania: 74/114
Wysłany: 2017-08-24, 17:23   

No ok, Twój wybór (w sumie tak może będzie lepiej), choć patrząc na Twoje średnie tempo* (a przecież każdy NPC wymaga - jak sądzę - trochę czasu, dla "wczucia się" weń, dopieszczenia dialogów i interakcji itd.) możemy tego nie doczekać;) Mam nadzieję, że chętnym chociaż do testów będziesz udostępniać poszczególne postaci (moją wyobraźnię cały czas pobudza ta elficka magiczka - Ariadne i nie wykluczam, że kiedys (gdy już znajde trochę czasu) z nią nie zagram), albo przynajmniej informować o postępach - w końcu masz piękne całkiem jeszcze nowe tematy na to;)

* Nie odbieraj, prosze, tego jako przytyku, to raczej konstatacja, bez jakichkolwiek podtekstów in minus - lepiej, żeby prace nad czymś trwały kilka lat a efekt finalny był zapierający dech w piersiach, niż 10 NPCów żywcem wyjętych z TDD.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 270
Podziękowania: 15/53
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2017-08-24, 18:21   

O postępach na pewno będę informował na bieżąco :)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kliwer 


Wiek: 29
Posty: 1386
Podziękowania: 142/205
Wysłany: 2017-08-24, 19:56   

Wódz ma sporo racji- trudniej będzie o testy.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 29
Posty: 820
Podziękowania: 27/73
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-08-26, 12:36   

Też bym wolał jeden po drugim, a nie wszystkich naraz.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 270
Podziękowania: 15/53
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2017-08-27, 20:54   

2017/08/27
W miniony weekend całkowicie zmieniłem skrypty w plikach Mirandy i Masambe. Questy obu postaci zostały rozwinięte i składają się obecnie z 5 części. Zmieniłem również skrypty dialogowe, poprawiłem skrypty przeciwników, uniezależniłem questy od wątków pre-romansowych, poprawiłem wpisy do dziennika oraz ścieżki przyjaźni i pre-romansu. Do poprawy pozostały jeszcze banterv i konflikty pre-romansowe, ale tym chcę się zająć na sam koniec, jak stworzę już questy dla pozostałych 8 NPC. Nadal nie mam też jeszcze aktualnych portretów obu postaci, planuję też poprawić soundset.

Od jutra zabieram się za 3 postać!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 270
Podziękowania: 15/53
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2017-09-04, 22:10   

Prace nad modem trwają nieustannie - myślę, że mogę powiedzieć, że na chwile obecną jest gotowe 30%. Wiem, jeszcze dużo pracy przede mną, ale motywacji i chęci wciąż mi nie brakuje.

Mogę zdradzić, że zmieniły się też pierwotne założenia. Każda z 10 postaci będzie rasy ludzkiej, co wcale nie oznacza, że nie będzie odniesień do innych ras. Skąd taka decyzja? Cóż, ludzi pisze się jednak dużo łatwiej niż np. elfów czy krasnoludy. Nie zrozumcie mnie źle, wcale nie chodzi o to, że idę na łatwiznę. Po prostu pisząc postać ludzką czuję się dużo bardziej komfortowo.

Ostatnie dni poświęciłem na zabawę grafiką i po wielu próbach udało mi się "wyłuskać" cały skład. To może śmieszne, ale dialogi pisze mi się dużo łatwiej wiedząc, jak postać wygląda. Podkreślam, że żaden z portretów nie został stworzony przeze mnie - poczyniłem jedynie modyfikacje. Oto efekt moich prac.



Podtrzymuję, iż dużo większy nacisk został położony na questy postaci, każda z postaci będzie mieć quest składający się z 5 części (na dzień dzisiejszy gotowe są questy Mirandy, Masambe i Alethry oraz szczegółowo rozpisane/zaplanowane questy pozostałych 7 NPC). Nie chodzi o jednorazowe questy typu "przynieś" lub "zabij". Każda z postaci ma swoją historię, charakter i w przypadku każdej z postaci quest będzie się ciągnął właściwie przez cały czas trwania gry. Questy będą niezależne od prowadzenia ścieżki przyjaźni czy pre-romansu. Co warto podkreślić, gracz będzie miał wpływ na to, jak potoczą się questy. Oczywiście dużo zależeć będzie od charakteru NPC - będą tacy, którzy pozwolą CHARNAME na większą swobodę, zapytają go o zdanie/poradę, ale będą też i tacy, którzy będą chcieli postawić na swoim niezależnie od wszystkiego/narzucić swe zdanie postaci gracza. Co ciekawe, niektóre z questów różnych NPC będą się krzyżować, co oczywiście będzie mieć wpływ na relacje pomiędzy członkami drużyny.

Ech, gdyby tylko doba była dłuższa... ;)
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kliwer 


Wiek: 29
Posty: 1386
Podziękowania: 142/205
Wysłany: 2017-09-06, 09:26   

Obrazki świetne, tylko ten ostatni w górnym rzędzie powinieneś wywalić- bo zbyt przypomina Jaheirę (to zresztą chyba jest Jaheira z jakiegoś portrait packa)- ta sama zbroja i podobne rysy. Ostatni w dolnym rzędzie można by chyba trochę poprawić, bo typ ma zbyt wielki baniak w proporcji do ciała.
Drugi z prawej w pierwszym rzędzie ma zbroję jak oryginalny portret tego blondaska, dostępnego dla gracza od BG1- w sumie zmieniłbym jej chociaż kolor.

Ale ogólnie naprawdę mi się podobają.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 270
Podziękowania: 15/53
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2017-09-06, 18:54   

Dzięki za opinię :)

No dobra - to teraz pytanie o poradę. Która bardziej pasuje na praworządną dobrą paladynkę, łowczynię nieumarłych Talindrę? :) Chyba jedyneczka, co?

Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kliwer 


Wiek: 29
Posty: 1386
Podziękowania: 142/205
Wysłany: 2017-09-06, 19:20   

Definitywnie jedyneczka :) Drugie to jakaś czarodziejka w pół drogi do piekielnego świata mangi.

Tylko ten symbol, co trzyma w dłoni dobrze by zedytować na pasujący do niej. Chyba że jest czcicielką Helma, wtedy ok.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Meisarcha
Avatar Bhaala


Posty: 554
Podziękowania: 74/114
Wysłany: 2017-09-06, 19:34   

Ten ostatni w górnym rzędzie jest Kirary, to tak na marginesie.
2. to na wiele rzeczy wygląda, ale nie na paladynkę...
Kliwer napisał/a:
Tylko ten symbol, co trzyma w dłoni

a to nie jest klejnot miecza?
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 270
Podziękowania: 15/53
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2017-09-06, 19:46   

Meisarcha napisał/a:
Ten ostatni w górnym rzędzie jest Kirary, to tak na marginesie.


Podziwiam talent. Piękny portret.

Meisarcha napisał/a:
2. to na wiele rzeczy wygląda, ale nie na paladynkę...


Tak też myślałem, ale wolałem się upewnić i posłuchać zdania innych :)

Meisarcha napisał/a:
a to nie jest klejnot miecza?


Mnie to jednak wygląda na symbol. Postaram się go zmienić.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group