Poprzedni temat «» Następny temat
BG:EE 10 NPC PROJECT - założenia
Autor Wiadomość
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 300
Podziękowania: 14/61
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-23, 22:16   BG:EE 10 NPC PROJECT - założenia

Mod BG:EE 10 NPC PROJECT to autorski dodatek do gry Baldur's Gate: Enhancd Edition.

Mod wprowadza do gry dwie nowe postaci przyłączalne (NPC), które uczestniczą w życiu drużyny (nawiązują różnorakie relacje z członkami drużyny), posiadają własne questy oraz żywo komentują decyzje gracza. Można też z nimi przeżyć pre-romanse.

Mod został stworzony na silniku gry Baldurs Gate:Enhaced Edition i do pełnego działania wymaga jedynie zainstalowanej pełnej wersji BGEE. Mod jest kompatybilny z najnowszą wersją moda BG1 NPC PROJECT (v22), przy czym zaznaczam, że nie wystarczy zainstalować wyłącznie "wymaganych modyfikacji", mod wymaga do działania komponentów, o których wyświetlenie instalacja pyta wcześniej, tzn. banterów i romansów z pozostałymi NPC.

wykonane na dzień 2017/08/03
- Miranda NPC,
- Masambe NPC,
- pozostałe 8 postaci - stworzenie plików .cre oraz umieszczenie w lokacjach, opracowanie historii oraz założeń dotyczących questu, stworzenie biografii.
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Ostatnio zmieniony przez nowus777 2017-08-03, 23:27, w całości zmieniany 2 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Phaelin 
Planewalker


Posty: 81
Podziękowania: 13/6
Skąd: Melbourne, VIC
Wysłany: 2017-07-26, 07:41   

Same człowieki i elfiory.
_________________
It would be of small avail to talk of magic in the air...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 28
Posty: 3092
Podziękowania: 210/70
Wysłany: 2017-07-26, 09:13   

Mhm, no właśnie. Trochę to wszystko mało różnorodne. Brak mi np. jakiegoś fajnego gnoma, albo niziołka. Taki gnom wojownik, albo niziołek kapłan... bardzo rzadko widzi się takie połączenia. Zamiast tego ciągle leci się tymi samymi kalkami.
Z drugiej strony nie wiem czy chce, by było "oryginalnie", bo kiedy ostatnio tak coś zapowiedziano, to takie uzasadnienie padło.
Ostatnio zmieniony przez Meisarcha 2017-07-26, 19:44, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 300
Podziękowania: 14/61
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-26, 09:27   

Lava Del'Vortel napisał/a:
Mhm, no właśnie. Trochę to wszystko mało różnorodne. Brak mi np. jakiegoś fajnego gnoma, albo niziołka. Taki gnom wojownik, albo niziołek kapłan... bardzo rzadko widzi się takie połączenia. Zamiast tego ciągle leci się tymi samymi kalkami.
Z drugiej strony nie wiem czy chce, by było "oryginalnie", bo kiedy ostatnio tak coś zapowiedziano, to takie uzasadnienie padło


Możesz powiedzieć, na jakiej podstawie uważasz, że tworzę postaci-kalki? Czy dałem jakies sygnały, że chcę stworzyć drugą Aerie czy Yoshimo? Naprawdę bardzo staram się, aby każda z tworzonych przeze mnie postaci była zupełnie inna i nie zamierzam tworzyć żadnych kalek. Fakt, iż będzie kilka osób z tej samej rasy wcale nie oznacza, iż będą one takie same ;) Nie zabieram się za tworzenie niziołków czy krasnoludów, gdyż sam nigdy nie lubiłem grać takimi rasami, w związku z czym obawiam się, że nie umiałbym zrobić dobrze takiego NPC. Wychodzę z założenia, żeby nie robić niczego na siłę lub "bo tak wypada", a skoro mod jest autorski, to mogę sobie na to pozwolić. Zależy mi na tym, aby być profesjonalnym.
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Ostatnio zmieniony przez Meisarcha 2017-07-26, 19:43, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 28
Posty: 3092
Podziękowania: 210/70
Wysłany: 2017-07-26, 09:48   

Powiedziałem, że "leci się kalkami", nie pisałem jeszcze o Twoich modach, bo obecnie jest jeden. Ale to popularne, że przy pierwszych projektach albo leci się czymś totalnie od czapy, albo robi się kolejnego "bardzo inteligentnego maga". Osobiście chętniej widziałbym głupiego czarownika, który używa swojej magii w nieprzemyślany sposób, nic nie robiący z sobie z konsekwencji, na którym już np. akademia postawiła krzyżyk, bo mają dość lenistwa w jego/jej wykonaniu.

EDIT: Rozważania, zgodnie z przewidywaniami, odbiegły od tematu, skoncentrowały się na kwestiach niepożądanych w głównym nurcie Forum, dlatego trafiły do działu przeznaczonych na takie rozważania, będę tam odsyłać również kolejne - M
Ostatnio zmieniony przez Meisarcha 2017-07-26, 19:44, w całości zmieniany 2 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 44
Posty: 476
Podziękowania: 113/139
Skąd: Garwolin

Wysłany: 2017-07-26, 22:50   

Cieszę się, że wróciłeś, nowusie. I gratuluję własnej komnaty!
M napisał/a:

Rozważania, zgodnie z przewidywaniami, odbiegły od tematu, skoncentrowały się na kwestiach niepożądanych w głównym nurcie Forum, dlatego trafiły do działu przeznaczonych na takie rozważania, będę tam odsyłać również kolejne

Wobec tego nie będę nawet próbował zgadnąć, co przegapiłem, chociaż nietrudno się domyślić. Nie daj się, nowusie! Stwórz takie postacie, na jakie masz ochotę. Pamiętaj tylko o tym, że w rozmowie z nimi <CHARNAME> musi mieć możliwość reagowania w różny sposób na ich zachowanie. Niech popiera ich wizję świata lub potępia ją w czambuł, niech będzie dla ich pomysłów obojętny lub neutralny. W Faerunie jest miejsce dla wszystkich. Ludzie rodzą się tam jako słudzy i jako słudzy umierają. I większości z nich nawet nie przyjdzie do głowy, że mogliby odmienić swój los (tylko popatrz na misje związane z rodem d'Arnise). Żebrzą tam na ulicach, a gdy ktoś tych żebraków morduje, to gracz może nawet wybrać jako komentarz, że "to świetny początek do oczyszczenia ulic"! W uwielbianym przez graczy Podmroku panują seksistowskie i rasistowskie zasady, a jakoś nie słychać, żeby ktoś na to sarkał.
Nie chcę wcale powiedzieć, że brak Ci wyobraźni - broń Boże! - ale nie widziałem wśród Twoich pomysłów niczego tak kontrowersyjnego, jak niektóre słynne pomysły z Siege of Dragonspear, a te obroniły się przed atakami nietolerancji, więc i Tobie się uda. Bądź sobą, bądź twardy, twórz!
_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 300
Podziękowania: 14/61
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-26, 23:13   

memory napisał/a:
Cieszę się, że wróciłeś, nowusie. I gratuluję własnej komnaty!
Nie daj się, nowusie! Stwórz takie postacie, na jakie masz ochotę. Pamiętaj tylko o tym, że w rozmowie z nimi <CHARNAME> musi mieć możliwość reagowania w różny sposób na ich zachowanie. Niech popiera ich wizję świata lub potępia ją w czambuł, niech będzie dla ich pomysłów obojętny lub neutralny. W Faerunie jest miejsce dla wszystkich. Ludzie rodzą się tam jako słudzy i jako słudzy umierają. I większości z nich nawet nie przyjdzie do głowy, że mogliby odmienić swój los (tylko popatrz na misje związane z rodem d'Arnise). Żebrzą tam na ulicach, a gdy ktoś tych żebraków morduje, to gracz może nawet wybrać jako komentarz, że "to świetny początek do oczyszczenia ulic"! W uwielbianym przez graczy Podmroku panują seksistowskie i rasistowskie zasady, a jakoś nie słychać, żeby ktoś na to sarkał.
Nie chcę wcale powiedzieć, że brak Ci wyobraźni - broń Boże! - ale nie widziałem wśród Twoich pomysłów niczego tak kontrowersyjnego, jak niektóre słynne pomysły z Siege of Dragonspear, a te obroniły się przed atakami nietolerancji, więc i Tobie się uda. Bądź sobą, bądź twardy, twórz!


Ja również się cieszę, że wróciłem, Memory :) I bardzo cieszę się z tej własnej komnaty! :) Zapewniam Cię, że z żadnego ze swoich pomysłów nie zamierzam zrezygnować, a wręcz przeciwnie - trwają intensywne prace i wciąż pojawiają się nowe idee. Zapewniam Cię, że będzie kontrowersyjnie, ale zważywszy na dzisiejszą dyskusję sprzed kilku godzin wolę póki co mniej pisać o planach, a więcej działać w kwestii samego modowania :) Masambe powinien się pojawić w fazie testowania jeszcze w sierpniu.

Dziękuję za miłe słowa, motywację i jeszcze raz dziękuję za wszystkie znalezione błędy w "Mirandzie NPC" :)
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Nobanion 
Avatar Sehanine
kotołak, zajebójca czata ^^


Posty: 1024
Podziękowania: 98/212
Skąd: Nowy Londyn
Wysłany: 2017-07-26, 23:52   

Cytat:
nowus777

Rób jak uważasz, a spokojnie możesz liczyć na pomoc testujących, a inni modujący z tego co wyczytałem z życzliwości chcą byś ominął pewne niebezpieczne rafy pracy modderskiej...Czasami nie warto wyważać otwartych drzwi, coś o tym wiem hehe :zab:

W przyszłości planujesz coś pod silnik BG 2 EE? A może EET? :razz:
_________________
Zapomniane Krainy, to nie świat, to stan umysłu :cwan:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 300
Podziękowania: 14/61
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-27, 00:08   

Nobanion napisał/a:
Cytat:
nowus777

Rób jak uważasz, a spokojnie możesz liczyć na pomoc testujących, a inni modujący z tego co wyczytałem z życzliwości chcą byś ominął pewne niebezpieczne rafy pracy modderskiej...Czasami nie warto wyważać otwartych drzwi, coś o tym wiem hehe :zab:

W przyszłości planujesz coś pod silnik BG 2 EE? A może EET? :razz:


Dzięki :) Każdy z 10 NPC będzie miał dopiero początek swej historii w BGEE, natomiast rozwinięcie chciałbym kontynuować w BG2EE, przy czym to już na pewno nie dla wszystkich 10 NPC, a dla tych, którzy zostaną wybrani przez graczy. Planów jest sporo, oby starczyło czasu, sił i motywacji do ich realizacji :)
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Phaelin 
Planewalker


Posty: 81
Podziękowania: 13/6
Skąd: Melbourne, VIC
Wysłany: 2017-07-27, 08:26   

nowus777 napisał/a:
Nie zabieram się za tworzenie niziołków czy krasnoludów, gdyż sam nigdy nie lubiłem grać takimi rasami, w związku z czym obawiam się, że nie umiałbym zrobić dobrze takiego NPC. Wychodzę z założenia, żeby nie robić niczego na siłę lub "bo tak wypada", a skoro mod jest autorski, to mogę sobie na to pozwolić. Zależy mi na tym, aby być profesjonalnym.

To oczywiste, że jesteś autorem, więc tworzysz wedle uznania. Natomiast ja jako odbiorca wyrażam tylko żal, że modów wprowadzających nowe postacie przyłączalne będące ludźmi, elfami czy półelfami jest zatrzęsienie - natomiast niziołków, krasnoludów czy gnomów jest deficyt, naprawdę dobrego nie ma chyba wcale. I wtedy pojawiasz się Ty z DZIESIĘCIOMA nowymi postaciami, które na pierwszy rzut oka zmieściłyby się w czterech.

Gdybym miał mocne moderskie umiejętności i dużo wolnego czasu to stworzyłbym naprawdę przyzwoitego dwarfa. Niestety moje umiejętności kończą się na dodaniu go do gry, a czasu mam mniej niż bym sobie życzył. Na szczęście jest spora scena moderska do BG. Oh, wait (human fighter, human fighter, human cleric, elf ranger, half-elf sorceror, human fighter, human rogue).

@Nowus777, nie chcę Cię w żaden sposób deprecjonować - bynajmniej! Wierzę w to, że wkładasz wiele pracy i wysiłku w te postaci i każda z nich jest specjalna na swój sposób. Potraktuj ten post nie jako jakiś atak na Ciebie, tylko bardziej jako samozarzut na moje własne oczekiwania.

Powodzenia z Twoim projektem.
_________________
It would be of small avail to talk of magic in the air...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 300
Podziękowania: 14/61
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-27, 12:04   

Phaelin napisał/a:
nowus777 napisał/a:
Nie zabieram się za tworzenie niziołków czy krasnoludów, gdyż sam nigdy nie lubiłem grać takimi rasami, w związku z czym obawiam się, że nie umiałbym zrobić dobrze takiego NPC. Wychodzę z założenia, żeby nie robić niczego na siłę lub "bo tak wypada", a skoro mod jest autorski, to mogę sobie na to pozwolić. Zależy mi na tym, aby być profesjonalnym.

To oczywiste, że jesteś autorem, więc tworzysz wedle uznania. Natomiast ja jako odbiorca wyrażam tylko żal, że modów wprowadzających nowe postacie przyłączalne będące ludźmi, elfami czy półelfami jest zatrzęsienie - natomiast niziołków, krasnoludów czy gnomów jest deficyt, naprawdę dobrego nie ma chyba wcale. I wtedy pojawiasz się Ty z DZIESIĘCIOMA nowymi postaciami, które na pierwszy rzut oka zmieściłyby się w czterech.

Gdybym miał mocne moderskie umiejętności i dużo wolnego czasu to stworzyłbym naprawdę przyzwoitego dwarfa. Niestety moje umiejętności kończą się na dodaniu go do gry, a czasu mam mniej niż bym sobie życzył. Na szczęście jest spora scena moderska do BG. Oh, wait (human fighter, human fighter, human cleric, elf ranger, half-elf sorceror, human fighter, human rogue).

@Nowus777, nie chcę Cię w żaden sposób deprecjonować - bynajmniej! Wierzę w to, że wkładasz wiele pracy i wysiłku w te postaci i każda z nich jest specjalna na swój sposób. Potraktuj ten post nie jako jakiś atak na Ciebie, tylko bardziej jako samozarzut na moje własne oczekiwania.

Powodzenia z Twoim projektem.


Akurat polskich modów NPC do BG:EE aż tak dużo nie ma :) Niewykluczone, że kiedyś wezmę się za jakieś inne rasy. Bardzo dziękuję za życzenia powodzenia, przydadzą się :)
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 300
Podziękowania: 14/61
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-03, 23:19   

Po wielu przemyśleniach zdecydowałem się zmienić podstawowe założenie moda, tzn. dostosowałem go pod BGEE bez zainstalowanego BG1 NPC PROJECT. Sądzę, że dzięki temu mod dotrze do większego grona osób, w tym przede wszystkim do tych, którzy nie przepadają za zawartością moda BG1 NPC PROJECT.

Istotne jest to, że mod jest kompatybilny z najnowszą wersją moda BG1 NPC PROJECT (v22), przy czym zaznaczam, że nie wystarczy zainstalować wyłącznie "wymaganych modyfikacji" - mod wymaga do działania komponentów, o których wyświetlenie instalacja pyta wcześniej, tzn. banterów i romansów z pozostałymi NPC.

WAŻNE: obecne portrety NPC z moda to portrety tymczasowe - trwają prace związane z autorskimi modyfikacjami portretów w celu stworzenia portretów oryginalnych i niepowtarzalnych. Za wszelkie linki i instrukcje pomocne przy zabawie grafiką będę bardzo wdzięczny :)
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 44
Posty: 476
Podziękowania: 113/139
Skąd: Garwolin

Wysłany: 2017-08-04, 08:57   

Cytat:
Po wielu przemyśleniach zdecydowałem się zmienić podstawowe założenie moda, tzn. dostosowałem go pod BGEE bez zainstalowanego BG1 NPC PROJECT. Sądzę, że dzięki temu mod dotrze do większego grona osób, w tym przede wszystkim do tych, którzy nie przepadają za zawartością moda BG1 NPC PROJECT.

I bardzo dobrze, pozostawienie graczom możliwości wyboru, to dobre rozwiązanie. Wspominałem o tym już przy okazji Mirandy.
Niestety im lepiej poznaję BG1 NPC PROJECT, tym gorsze mam o nim zdanie. Nie wiem kto i po co pisał te dialogi... Myślę, że spokojnie można usunąć z moda z 60% zawartości. O ile wypowiedzi NPCy można jeszcze jakoś przełknąć, to odpowiedzi <CHARNAME> wyraźnie pisane były na siłę tylko po to, żeby zwiększyć ilość linii.
Pamiętam, że Twoja Miranda nie cierpiała na te przypadłości i mam nadzieję, że Masambe też one nie dotkną.

Bantery tak, wypaczenia nie!
_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 300
Podziękowania: 14/61
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-04, 11:52   

memory napisał/a:
Cytat:
Po wielu przemyśleniach zdecydowałem się zmienić podstawowe założenie moda, tzn. dostosowałem go pod BGEE bez zainstalowanego BG1 NPC PROJECT. Sądzę, że dzięki temu mod dotrze do większego grona osób, w tym przede wszystkim do tych, którzy nie przepadają za zawartością moda BG1 NPC PROJECT.

I bardzo dobrze, pozostawienie graczom możliwości wyboru, to dobre rozwiązanie. Wspominałem o tym już przy okazji Mirandy.
Niestety im lepiej poznaję BG1 NPC PROJECT, tym gorsze mam o nim zdanie. Nie wiem kto i po co pisał te dialogi... Myślę, że spokojnie można usunąć z moda z 60% zawartości. O ile wypowiedzi NPCy można jeszcze jakoś przełknąć, to odpowiedzi <CHARNAME> wyraźnie pisane były na siłę tylko po to, żeby zwiększyć ilość linii.
Pamiętam, że Twoja Miranda nie cierpiała na te przypadłości i mam nadzieję, że Masambe też one nie dotkną.

Bantery tak, wypaczenia nie!


Mam identyczne zastrzeżenia wobec BG1 NPC PROJECT, tzn. duża część dialogów jest naprawdę zbędna. Mod bardzo ożywia jednak rozgrywkę :) Ja zaczynałem swoją przygodę z BG od 2 części, dlatego gdy zacząłem grać w 1 i zdałem sobie sprawę, że tam NPC tak niewiele mówią, to BG1 NPC PROJECT okazał się małym wybawieniem :)

W przypadku Mirandy i Masambe raczej nie ma zbędnych linijek :)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 300
Podziękowania: 14/61
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-16, 23:33   

Kolejny tydzień przyniósł kolejne rozważania:
1) wyniki ankiety pokazały, że to jednak questy NPC są dla graczy najistotniejsze - z tego też względu planuję poświęcić więcej pracy na rozszerzenie i dopracowanie zaplanowanych questów - dotyczy to także postaci już stworzonych (Miranda i Masambe), których questy zostaną rozwinięte,
2) w BG:EE planuję uniezależnić questy od wątków przyjaźni i pre-romansów, tzn. nie trzeba wdawać się w pre-romans, aby móc wykonać questy; każdy quest składać się będzie z 5 części (większych bądź mniejszych),
3) co do rozmów i banterów plan dla każdej postaci jest następujący:
- ok. 5-10 rozmów związanych z questem,
- 5 rozmów koleżeńskich,
- 10 rozmów pre-romansowanych,
- po 3 bantery z każdym z oryginalnych NPC (w tym również z tymi z EE) + po 3 bantery z każdym z tworzonych przeze mnie NPC, przy czym niektóre relacje pomiędzy NPC zostaną rozwinięte w relacje, konflikty, spiski i flirty (w tego typu rozwiniętych relacjach oczywiście będzie więcej niż 3 bantery).
- komentarze odnośnie głównego wątku gry oraz wątków pobocznych.
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group