Wysłany: 2017-07-17, 19:42 Dział Baldur's Gate Trilogy - uwagi, opinie
Witajcie!
Miło mi poinformować, że skończyliśmy dziś pierwszy etap prac nad opisaniem świata gry dostępnego w Baldur's Gate Trilogy, oto link: http://baldur.cob-bg.pl/bgt
Zdaję sobie sprawę, że ktoś może mieć wątpliwości nad klasyfikacją tego jako opracowania gry a nie modów, ale tak chyba ma to więcej sensu - to w końcu czyste BG II w połączeniu z BG I na silniku BG II + drobna modyfikacja zakończenia BG I, by wprowadzić nieco logiki w obraz gry.
Opracowanie powstało jako odprysk prac nad solucją WoBG (konieczne było uzdatnienie solki BG I do warunków BGT). Nie jest to praca skończona, ani specjalnie daleko zaawansowana, pomyślałem jednak, że skoro i tak to zostało zrobione, by dać zaczyn pod wspomniane WoBG, czemu by tego nie wstawić a z czasem doprowadzić być może do satysfakcjonującego wszystkich końca.
Co zostało zrealizowane:
- opracowanie BG I na warunki BG II (prawdę mówiąc, głównie rzeczy niewidoczne z poziomu czytającego - sporo czasu zajęło przekodowanie solek, w jakimś stopniu zmiana ich standardu na ten z BG II itd.)
Co jest, ale powinno być z czasem zmienione:
- materiały do BG II (mechanika, zwłaszcza cechy) pisane z perspektywy całej gry, nie tylko BGT)
- solka do BG II powinna być osobno wstawiona (obecnie działa na aliasach z BG II, czyli klikniecie w link czy do menu w niej odsyła do menu BG II) - zostanie to zrobione po wstawieniu materiałów do WoBG i reszty rzeczy do BG I EE
- NPCe z BG I (poprawione lokalizacje itd.)
Co powinno udać się zrealizować z czasem:
- przedmioty, czary i brakujące rzeczy z postaci z działu BG I - wymagają gruntownej zmiany (przy okazji przydałoby się opracować nową grafikę do przedmiotów z BG II, ten jest nienajlepszy, delikatnie rzecz ujmując)
- osobny Hall of Fame
Czego zrobić się nie podejmuję:
- mapki (a przynajmniej ich obramowania)
- mapa świata
Wadą z pewnością jest też pozostawienie osobno dodatku w solce BG I, ale jakoś nie chciało się mi tego na siłę kompilować (dla mnie niestety już zawsze OzWM będzie mocno odstawać od oryginału).
Gdyby ktoś chciał pomóc w zaznaczonych pracach - sprawi nam tym wielką radość, a siebie zapisze w Klanowych Annałach.
EDIT: Zmieniliśmy tytuł na bardziej zgodny z istniejącym trendem tytułów na CoBie. Braki pozostają brakami, choć od dzis jest bardziej ujednolicona wizualnie
Ostatnio zmieniony przez Meisarcha 2017-11-30, 23:39, w całości zmieniany 1 raz
Mały update:
Dzięki K4thosowi (użyłem części jego grafiki) dział BGT zyskał stylowy i cieszący oko nagłówek. Dziękuję w imieniu Klanu i korzystających (choć i Wy możecie podziękować tutaj)
A tak poniekąd przy okazji - solucja BGQE doczekała się uzdatnienia w postaci korekty, ogólnych zmian kompozycyjnych oraz mapek. Obok już wcześniej istniejącej wersji BG I, powstała także osobna wersja pod BGT. Zapraszam do korzystania.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum