Poprzedni temat «» Następny temat
[BG II] Ilość ataków na rundę
Autor Wiadomość
Anarion


Wiek: 24
Posty: 49
Skąd: Valinor
Wysłany: 2004-12-28, 12:48   [BG II] Ilość ataków na rundę

Witam. Na starym forum odbyło się kilka dyskusji o ilości ataków na rundę - czy są ważniejsze niż obrażenia zadawane w jednym ataku itp. Często padało stwierdzenie, że można osiągnąć 8 8) czy 10 8) 8) ataków na rundę (po ulepszonym przyspieszeniu), wtedy to większy młyniec idzie w odstawkę i używa się trafienia krytycznego... Jakim cudem :? ? Kiedy wejdzie się do karty postaci, maksymalna liczba ataków nigdy nie przekracza 5, to granica którą można przekroczyć tylko dzięki zdolnościom specjalnym. Nawet kiedy zrobiłem sobie w IEEP miecz z 10 dodatkowymi atakami, nadal było 5 :cry: . Poza tym w SK 5 też jest wartością graniczną. Dlatego młyńce są tak przydatne (dają 2 razy więcej ataków niż ma super wielki mistrz z pięcioma * :D).
Mam ToB i patche. Nie wgrywałem żadnych modów zmieniających zasady gry. Czy któryś z nich coś zmienia?
_________________
Każda taktyka polega na zaskoczeniu przeciwnika.
Ostatnio zmieniony przez L`f 2014-04-25, 17:52, w całości zmieniany 4 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Marko
Zasłużony

Wiek: 29
Posty: 271
Skąd: stąd
Wysłany: 2004-12-28, 12:58   

Dołączam się do tego pytania - w jaki sposób możan uzyskać tyle ataków na runde?? Ja tez miałem maks 5, nawet jak rzuciłem ulepszone przyspieszenie. Tylko młyńcem miałem 10
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Karanith 
Przyjaciel Klanu


Wiek: 29
Posty: 1177
Podziękowania: 38/15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2004-12-28, 13:08   

Max to 5 ataków na rundę, a Ulepszone Przyspieszenie podwaja tę liczbę, więc spokojnie może dojść do 10. A sam czar jest o tyle dobry, że można go rzucić za pomocą paru przedmiotów dostępnych dla zbrojnych (Gaxx, Ul. Płaszcz Ochrony +2). I tak jest w normalnej, niemodowanej grze.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Anarion


Wiek: 24
Posty: 49
Skąd: Valinor
Wysłany: 2004-12-28, 13:34   

Tak przy okazji:
Powinno się skończyć z tym wypisywaniem ilości ataków przeciwników na podstawie danych z SK, przecież postać może mieć w SK 1 atak (tak jak nasz bohater) a tak naprawdę ma ich 10 :lol: . To zależy przecież od biegłości i itemów. Jeśli chodzi o smoki (bo o nich się najczęściej pisze) to raczej nie ma większego znaczenia (bo nie mają przedmiotów i biegłości), ale kiedy ktoś pisze o ludziach (różne Bruenory, Drizzty itp.) to jest już dość ważne. Oczywiście wiem, że nie ma innej metody i trzeba by było mierzyć czas ze stoperem w ręku, ale na chybił trafił autorzy postów czy artykułów mogliby to określać. :?:

Może trochę nie na temat (ale zawsze można zmienić nazwę topiku :D):
Tak samo, a nawet bardziej odnosi się to do KP (AC jakby co) i PŻ (HP), bo na to ZAWSZE wpływają statystyki (zręczność na KP i kondycja na PŻ).
Więc jak smok ma bazowe KP -12 i zręczność 20 to ma tak serio -16 :( .

Trzeba to rozgłosić, żeby wszyscy zwrócili na ten problem uwagę, a w przyszłości, kiedy będzie trochę czasu, zrobić korektę artykułów. :)
Wiem, że nie jestem w klanie (jeszcze :twisted:) i może trochę z tym rozgłaszaniem przesadziłem, ale tym trzeba się kiedyś zająć.
_________________
Każda taktyka polega na zaskoczeniu przeciwnika.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Cruel 
Zasłużony


Wiek: 32
Posty: 256
Podziękowano 1 razy
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2004-12-28, 15:56   

Ataki: bazowo 1. Poziom 7 - +1/2 ataku. Poziom 13 - +1/2 ataku. Dwa * biegłości - +1/2 ataku. Pięć * biegłości - dodatkowy 1 atak. Buty przyspieszenie - zaokrąglenie ilości ataków do liczby całkowitej w przypadku wartości ułamkowych - 3/2, 5/2 i 7/2. Broń w drugiej ręce - dodatkowy atak.
Ponad 5 ataków tak jak już Karan - przy użyciu Ulepszonego Przyspieszenia Ruchów, podstawowo tylu ataków mieć nie można. Jednak czaru przedmiotem się nie zastąpi, bo użycie z Gaxxa trwa po prostu zbyt krótko.
Liczbę ataków zaś b. łatwo można policzyć w przypadku wroga - ctrl+q i odczyt z karty postaci, lub dla pewności włączenie w opcjach autopauzy pauzy po skończeniu rundy i na tej podstawie dokonanie odczytu.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Solar
Zasłużony


Wiek: 19
Posty: 417
Podziękowano 2 razy
Wysłany: 2004-12-28, 17:17   

Ja mialem na ulepszonym przyspieszeniu 9 ataków na runde... a bez mialem 5 :// czyli cos mi sie spieprzylo
_________________
Cos sie zmieni...starsi muszą odejsc zeby zrobic miejsce młodym...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Anarion


Wiek: 24
Posty: 49
Skąd: Valinor
Wysłany: 2004-12-28, 17:57   

Dzięki Cruel za te ctrl+q. :D

Solar, miałeś 5 bo ci buty szybkości zaokrągliły ataki z 9/2 na 5, a ulepszone przyspieszenie nie kumuluje się z innymi przyspieszeniami (czy to z czarów czy z butów), więc 9/2 x 2 = 9

No i tak zgodnie z kartą postaci np. Adalon ma TraK0 -9 (a nie -2), a KP -16 (a nie -11), więc w artykułach o przeciwnikach dobrze byłoby używać danych z karty, bo różnice są spore. Nie wiem dlaczego punkty życia są takie same (w tym przypadku 254), ale może tak jest tylko u smoków.

EDIT: Nie, tak jest nie tylko u smoków.
_________________
Każda taktyka polega na zaskoczeniu przeciwnika.
Ostatnio zmieniony przez Anarion 2005-02-17, 16:51, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Amber

Wiek: 43
Posty: 53
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2005-02-16, 16:34   

Pewne bronie chyba przevież podnosżą liczbę ataków - widać to przy ulepszonym - opóżnienie ( krótki miecz Ibratha?) o wartości 0 powinno chyba robić swoje.
Dodatkowąsa zdolności specjalne - no może nie w przypadku fechmistrza - choć z Niewierną żoną i maczugą wdrugiej ręce może ma 5 ataków a zdolność doda mu jedden atak
Podobnie w przypadku Fechmnistarza z batlessa na ulepszonym ma 9 a jak zastosujemy Taniec to dostajemy dodatkowy 10 atak na runde przez czas trwania zdolności
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Jvegi 
Przyjaciel Klanu


Wiek: 29
Posty: 1432
Podziękowania: 40/38
Skąd: Z chomikowa
Wysłany: 2005-02-18, 20:40   

Może to glupio zabrzmi bo właściwie przechodziłem bladura już dużo razy ale mam wrażenie ze kiedy strzelam z łuku mając 3 ataki na rundę naprawdę strzelam tylko 2 razy. 2 szybkie strzały,potem postać czeka i znowu dwa strzału. Przy 4 atakach tego nie ma.
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ascaephel
Zasłużony


Wiek: 36
Posty: 904
Podziękowania: 9/8
Skąd: Sejny
Wysłany: 2005-02-18, 20:43   

Sprawdź ile razy postać strzela w ciagu 6 sekund (albo użyj w autopauzie opcji pauzowania po rundzie :) )
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 39
Posty: 1355
Podziękowano 78 razy
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2005-02-18, 23:47   

Cytat:
Pewne bronie chyba przevież podnosżą liczbę ataków - widać to przy ulepszonym - opóżnienie ( krótki miecz Ibratha?) o wartości 0 powinno chyba robić swoje.

Nie, Kundun ma po prostu we właściwościach przedmiotu dodany dodatkowy atak, a to że ma opóźnienie = 0, to całkiem inna sprawa.
Cytat:
No i tak zgodnie z kartą postaci np. Adalon ma TraK0 -9 (a nie -2), a KP -16 (a nie -11), więc w artykułach o przeciwnikach dobrze byłoby używać danych z karty, bo różnice są spore. Nie wiem dlaczego punkty życia są takie same (w tym przypadku 254), ale może tak jest tylko u smoków.

Przecież noszą przedmioty, mają biegłości, bronie, więc bazowe statsy trochę się różnią, także PŻ.

Dla Ambera: warto to uwzględnić przy artach, jak pisze Anarion, prześlę ci moje uwagi do tych artów, które przesłałeś (naprawdę świetna robota, szczególnie Bodhi!).
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Amber

Wiek: 43
Posty: 53
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2005-02-25, 18:34   

No ale czy czytelnicy nie będąmiali za łatwo po ich przeczytaniu - art. o solo finale był dla solo czarownika -bo tak przechodziłem gre w momencie gdy go pisałem a było to jakiś rok temu albo jeszce dawniej -
poza tym specjalnie odkrywczy nie byłem - wtedy Tactics był gdzieś w wersji 15/16 więc sam rozumiesz
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 39
Posty: 1355
Podziękowano 78 razy
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2005-02-27, 22:53   

Niekonicznie, mnie np. niewiele się przydał art o finale w Piekle, u mnie np. taktyka Usunięcie magii + TS + Czachy nie działała, więc musiałem wymyślić coś innego (sposób Asca się przydaje, albo Uwięzienie, albo TS i atak na Ulepszonym przyspieszeniu).
Art o Bodhi jest świetny, chociaż ja mam nieco inną taktykę, zresztą sporo zależy od tego kim gramy, bo np. Czarownik może mieć kłopot z Widmem w Piekle, a wojownik rozkłada go w kilka rund...
Chociaż warto dodać, że np. Widmo jest odporny na sposób Asca, Kula strachu również, ale np. nawet woj może pokonać Miecz Chciwości w banalny sposób (Czaszka śmierci rzuca Zaklęcie śmierci, chociaż trzeba ją nieco zmodyfikować, bo u mnie w ogóle nie mogłem rzucić).
Różnie bywa...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Amber

Wiek: 43
Posty: 53
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2005-03-03, 15:48   

No tak ale na miecz w końcu Krwawiący mi się przydał pierwszy raz w grze - Wodnego nie składałem akurat - Morituri solo - w tej chwili. Ciekawe czy poradzi sobie na szaleńczym z Amelką?
Ostatnio zmieniony przez Kinski 2009-06-27, 12:39, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group