Poprzedni temat «» Następny temat
Holnara Waleczna
Autor Wiadomość
Damianus_NT 
beamdog hater


Wiek: 30
Posty: 342
Podziękowania: 105/24
Wysłany: 2018-12-07, 19:09   

Cytat:
2. Co to jest ten... 'Chobołd'?
3. Zamierzasz przeczesać kopalnię?

2. a) Chobołdami? b) Chobołd? A cóż to takiego? c) Chobołdy? Co masz na myśli? (dużo alternatyw)
3. Witaj. Czy jesteś tu aby przeczesać kopalnię? (Holnara nas pozdrawia, wypadało by się chociaż odwzajemnić skromnym "witaj", albo "bądź pozdrowiona").

Cytat:
If 1. A czy to jest dziwne? Krasnoludzice majom brody.
If 2. Szczurzy pies to chobołd. Choć słyszałam, jak człeki mówią raczej kobold.

1. A czemu się tak dziwisz? Krasnoludzice przecie majom brody.
2. Chobołdy, czyli szczurze psy. Słyszałam jeszcze jak miejscowi zwą je koboldami."

Cytat:
2. Cóż, skoro tak mają... Wracając do sedna - co to jest ten 'chobołd'?

2. Rozumiem. Pozwól więc, że zapytam... czymże są 'chobołdy' o których mówisz?

Cytat:
If 1. To się przestań gapić i idź swoją drogom. Nie chcę wysłuchiwać ignoranckich głupot.

Podoba mi się, że Holnora mówi: "majom", "drogom" etc. Ale jest tutaj chyba mała niekonsekwencja, bo zostaje już "swoją". Warto by mieć konkretną listę słów, które krasnoludzica "bastardyzuje".

Cytat:
3. Co wiesz o wnętrzu tej wielkiej kopalni?

Co wiesz na temat tej kopalni? / Udało ci się dowiedzieć czegoś ciekawego na temat wnętrza kopalni?

Generalnie to się czepiam, żeby nie było.

Cytat:
Szczurzy pies! Może i ja bendem kiedyś takom wielkom wojowniczkom jak Durlag! Musimy pokazać tym lochom i pułapkom! Dumathoin z nami!

Musimy pokazać tym lochom i pułapkom? Brzmi to jakoś tak... nie wiem. Może lepiej by było coś w stylu: "Musimy wspólnie stawić czoła wyzwaniom i pułapkom jakie czają się w tych lochach", albo: "Pokażmy tym lochom i pułapkom na co nas stać!/że się nie boimy", ew. "Pokażmy, że lochy i pułapki nam nie straszne".

Cytat:
Szczurzy pies! Ale mi dusza ściemniała w tym lochu… Okrucieństwo Durlaga było i jest ogromne. Musiał też wiele cierpieć i niemal oszaleć!

Nie rozumiem za bardzo co Holnara chce powiedzieć.
Alternatywa: "Szczurzy pies! Aż dreszcze krasnoluda przechodzą. Okrucieństwo Durlaga jest zaiste ogromne. Jego własne cierpienie musiało go doprowadzić do szaleństwa".

Cytat:
O, bogowie! Niejeden ludzki wojownik nie jest taki męski! Jak na kobietę, Holnaro, znosisz to dość mężnie.

"O bogowie! Niewielu ludzkich wojowników może się poszczycić takim męstwem! Jak na kobietę, Holnaro, jesteś niezwykle waleczna."
Hehe, łapiecie? Waleczna... hehe.... ehh... dobra, to może już przestanę :P

Tak tylko chciałem coś napisać w temacie. To tylko sugestie zmęczonego i niewyspanego gracza. BG1 jest nieduże, więc można je szybko z Holnarą ograć i wtedy udzielić konkretniejszej krytyki (i wprowadzić ewentualne poprawki).
_________________
Dni V - zwiastun (CoB)
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 31
Posty: 950
Podziękowania: 22/82
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-12-12, 18:17   

Uwzględnię te uwagi. Mój mózg jest coraz bardziej spowolniony. Wypowiedzi klecę lakoniczne. Cóż.

Wracając do moda - w oryginale nie ma dobrego kapłana. Czystego. Jest Yeslick, ale późno i do tego wojownik. Nie wiem, jaki dam jej głos. Przesłucham w domu dźwięki i coś wybiorę.

"Eeech, jestem prostą kobitą."
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 31
Posty: 950
Podziękowania: 22/82
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-01-06, 10:20   

Co do udźwiękowienia, to wybieram głos kobieta mag 3 z icewind dale. Na tarczę Gaerdala! Ale to się wytnie. Są kwestie typu "ma wiara pomoże mi", co do kapłanki pasuje. Muszę przesłuchać ten zestaw i sprawdzić dialogi tak, żeby krasnoludzica nie bastardyzowała używanych przy odzywaniu się słów.

Szkoda, że nie ma bardziej gwarowej wersji, a ta typowo krasnoludzka opcja wojowniczki nie pasuje do portretu.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 31
Posty: 950
Podziękowania: 22/82
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-03-21, 13:32   

"Autorecenzja".

Uwaga, będę krytyczny.

Holnara jest w obecnej wersji już poprawna, wczoraj grałem dość długo (wybacz, @nowus777), a dziś dodałem poprawki końcowe.

OGÓLNE:

Holnara jest zwykłym, typowym krasnoludem tarczowym. Może tylko mało ponurym i sztywnym. Co nie zmienia faktu, iż jej niska charyzma czy inteligencja ją "oddalają od normy". Jej klasa to czysty kapłan o dobrym charakterze, którego w oryginale brak (jest Yeslick, ale to "klasowy" mieszaniec, o nim później). Dobry kapłan ma nieco mniej zaklęć, niż neutralny, ale to w praktyce niewiele zmienia.

Ma dobrze rozłożone cechy, choć tragicznie niska inteligencja (tępy Yeslick ma o punkt wyższą) czyni ją niezdolną do używania różdżek magicznego pocisku, czytania zwojów ochronnych, pisania dziennika :lol: , a mądrość w wysokości 16 nie zwiększy liczby czarów z 3 lvlu. Za to siła, zręczność, kondycja (w załączniku z puklerzem z EE +1) na przyzwoitym poziomie. Wysoka zręczność (jak na krasnoluda) daje jej lepsze KP o 2. Charyzma, cóż, jak na krasnoluda przystało.

Mówi gwarą. Bastardyzuje niektóre słowa. Niekiedy trzyma się reguły, innym razem w wygłosie li tylko dodaje końcówkę -m (som [są]), gdy w środku zdania tego nie robi. Ale to poprawne pod względem fonetycznym.

Udźwiękowienie kiepskie (autor mimo wszystko ma za niski głos i musiał dodać dźwięki z IWD). Dialogi są konkretne, zwarte, nie ma rozrzutności w słowach. Holnara jest dosyć prostolinijna. Poczciwa. Mimo na pozór barbarzyńskich standardów, cechuje ją jakaś wrażliwość. Jest to postać, którą da się lubić.

Relacje z innymi npc - najwięcej do czynienia ma z Kagainem. Ale nie dochodzi do bójki. No i Yeslick... Oni się lubią, ale tych dwoje jest dla siebie konkurencją dla gracza. Yeslick dzięki klasie wojownika więcej zdziała wręcz. Natomiast Holnara - magicznie. Tyle tylko, że tych zaklęć nie ma o wiele więcej. Właściwie nie zdziwiłbym się, gdyby Holnara stanowiła alternatywę dla Branwen, po czym wszyscy zamieniali ją na Yeslicka właśnie. Bo dialogów jest sześć i w dużych odstępach czasowych, ale po wygaśnięciu ich Holnara staje się wydobytym złożem. Pustą kopalnią, którą można zostawić. Dlatego przydałby się quest na późniejszych etapach gry.

Nie ma żadnego specjalnego ekwipunku ani zdolności. Jest dostępna w kopalni Nashkel i zawsze ma 3 lvl.

ZALETY:

- wysokie cechy fizyczne
- dość wysoka mądrość
- unikalne połączenie rasy/klasy/płci
- charakterystyczny styl wypowiedzi

WADY:

- tragicznie niska inteligencja
- niska charyzma
- małe rozbudowanie

6+/10
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 31
Posty: 501
Podziękowania: 23/77
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-26, 23:54   

Ruffle, zainstalowałem dziś Holnarę, żeby ją sprawdzić. Oto moje wnioski:
- nie odnotowano żadnych błędów w instalacji, przyłączenie postaci też działa w sposób poprawny,
- dobrze wybrałeś lokację dla tego NPC, Holnara pasuje do tego miejsca,
- soundset jest ok - co prawda niektóre kwestie nie pasują mi do Holnary (np. "To tak traktuje się damę?"), ale na pewno możesz wyłączyć niektóre z tych niepasujących zwrotów i wtedy będzie ok,
- Holnara ma bardzo wysokie cechy fizyczne i to może czynić ją dosyć potężnym NPC,
- na pewno kobieta-krasnolud to ewenement wśród modów NPC i ta oryginalność jest moim zdaniem jej największym plusem,
- mam problem z gwarą Holnary - sądzę, że niektórzy gracze mogą nie zdawać sobie sprawy z tego, jaki był Twój zamysł i błędnie mogą stwierdzić, że to autor tekstów nie zna się na podstawowych zasadach ortografii, a to z kolei może negatywnie wpłynąć na odbiór moda; niską inteligencję NPC można wyrazić w inny sposób, niekoniecznie w błędach językowych (zwłaszcza, że gdy NPC rozmawiają pomiędzy sobą, to przecież mówią, a nie piszą i inne postaci nie wiedzą tego, że Holnara robi błędy, podobnie zresztą ma się sprawa rozmów z CHARNAME - po co zatem utrudniać życie graczom i zmuszać ich do czytania tekstów pełnych błędów?),
- minusem jest niska rozbudowa postaci; bantery są, ale właściwie nic nie wnoszą, więc równie dobrze mogłoby ich nie być... może warto pokusić się o napisanie chociaż kilku bardziej rozbudowanych banterów, które będą przypominały coś w rodzaju rozmowy?
- na pewno przydałby się też jakieś prościuteńki quest, który sprawiłby, że gracz już na wstępie bardziej zainteresowałby się Holnarą i miałby szansę sprawdzić jej przydatność w walce. Choćby zabicie jakiegoś konkretnego kobolda, który ukradł jej wartościowy pierścień...

Postać ma potencjał, ale trzeba nad nią jeszcze popracować :)
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Ruffle_truffle
Ruffle_truffle 


Wiek: 31
Posty: 950
Podziękowania: 22/82
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-03-27, 06:45   

Pomyślę nad questem, ten pomysł z "chobołdem", który ukradł jej pierścień wydaje mi się dobry.

Natomiast nie wiem jeszcze, czy zrezygnuję z gwary. Gwara to coś, z czego na polonistyce pisze się prace magisterskie, bada się ten zamierzchły "styl wypowiedzi". @Damianus_NT np. napisał, że podoba mu się, że ona mówi "majom". To daje jej jakiś konkretny urok i brzydotę zarazem. Stąd niska charyzma i inteligencja. Może to według niektórych głupie, aczkolwiek moje "zboczenie" polonistyczne nie stoi przeciw temu, wręcz przeciwnie. Chobołd też brzmi jakby "gwarowo", a nie chcę, aby ona mówiła, jak wszyscy.

Chobołd, chobold, chobard, chochołd, kobold (z niem. Kobold – gnom, skrzat, od kobold, kobewald – opiekun domu, od kobe – chata, od walten – zajmować się; od łac. cobalus – pachołek), pokrewny kłobukowi – demon warmińsko-mazurski, opiekun domostwa i ogniska domowego, zapożyczony z mitów niemieckich.

Ona ma dostatecznie "prymitywne" wypowiedzi, ciężko stworzyć postać z niską inteligencją i wysoką mądrością. Tak niska inteligencja sprawia, że ona jest niepiśmienna. To mi się kojarzy z pańszczyźnianymi chłopami (i chłopkami), którzy nie potrafili się podpisać inaczej, niż krzyżykiem. Co do zarzutu z tym, że autor nie zna ortografii - wypowiedzi protagonisty są napisane "poprawnym" językiem. Najczęściej dodaje końcówkę -m. Som, majom.

No nie wiem... Pomyślę nad tym.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 31
Posty: 501
Podziękowania: 23/77
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-27, 16:50   

Ruffle_truffle napisał/a:
Chobołd, chobold, chobard, chochołd, kobold (z niem. Kobold – gnom, skrzat, od kobold, kobewald – opiekun domu, od kobe – chata, od walten – zajmować się; od łac. cobalus – pachołek), pokrewny kłobukowi – demon warmińsko-mazurski, opiekun domostwa i ogniska domowego, zapożyczony z mitów niemieckich.


Chobołda się absolutnie nie czepiam, brzmi ok :)
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 31
Posty: 950
Podziękowania: 22/82
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-03-27, 17:34   

Gwarę już usunąłem. Teraz czekam na wenę, by napisać ostatni, najbardziej rozbudowany banter z charname.

A może dopiero we Wrotach dać jej quest? Wykorzystać Szczurka - krążącego po kanałach szefa gangu koboldów. Rozbudować ten wątek. Np. tym, że Szczurek ukradł jej pierścień czy coś w ten deseń. I zarazem ten banter z charname byłby o tym.

Po prostu if holnara in party, then... say. itd.

Ale nie wiem za bardzo, jakie bonusy miałby dodawać pierścień.

Może po prostu Kamienna skóra plus +1 do KP.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 30
Posty: 3154
Podziękowania: 214/71
Wysłany: 2020-03-27, 17:39   

Yhm, tylko, że to nie od tego kobolda wywodzą się TE koboldy. Te koboldy jak najbardziej pochodzą od innej historii. Wystarczy nawet zerknąć na pierwsze słowa Wikipedii:
Cytat:
Postać pochodząca z folkloru niemieckiego, obecnie często spotykana w literaturze fantastycznej i grach fabularnych. Dawni niemieccy górnicy uważali, że koboldy ukradkiem zamieniają srebro na uważane wtedy za bezużyteczne nikiel, kobalt, wolfram. Stąd pochodzi nazwa kobaltu

Wiec zamiast docenić i zauważyć to, jak zwinnie twórcy wpisali koboldy w wątek podobny do folkloru niemieckiego, z którego wywodzi się dana istota, zaczynamy się od tego odcinać i psuć bardzo ciekawy zabieg... szkoda.

Wersja dłuższa:

mitologia i folklor zna różne rodzaje koboldów, gra (czy D&D w ogóle) wybrało sobie jedną konkretną wizję kobolda, która pochodzi dokładnie z konkretnego mitu: tutaj germańskiego o koboldach jako złych duchach / demonach kradnących wartościowe metale, podmieniające je na gorsze. O ile inne mity opowiadają o innych koboldach, to w ramach tego uniwersum nie są one brane pod uwagę, bo to nie na tym archetypie zostały zbudowane.

To trochę tak - mamy trolle, które żyją pod mostem i trolle, które... wyglądają jak bobaski z kolorowymi włosami. To, że tak samo się nazywają, nie oznacza, że są dokładnie tym samym.

To więc tak, jakbyś teraz wziął bobasa kolorowymi włosami... i walczył z nim z użyciem kwasu i ognia. Trochę robi się z tego mieszana kaszana, która prowadzi jedynie do dezorientacji... w ostatecznie oba trolle są zupełnie czymś innym.

Zrobisz co chcesz, ale to udziwnianie na siłę, za którym nie stoi nic poza dobraniem dziwnego słowa, by wyróżnić postać. Jednocześnie jednak ten sam zabieg kompletnie ignoruje wszystkie pozostałe konteksty.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
greegarak 
ttp://athkatla.cob-bg.pl/viewtopic.php?t=5917


Wiek: 36
Posty: 496
Podziękowania: 43/66
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2020-03-27, 18:46   

Ruffle_truffle napisał/a:
Ale nie wiem za bardzo, jakie bonusy miałby dodawać pierścień.
Może mógłby tropić koboldy na planszy?. Czyli umiejętność HLA łowcy z trony bala.
Dwa zadania też mogą być, te na wczesna fazę gry. To co powyżej byłoby praktyczne, bo ..,,,,,,koboldy najlepiej to omijać. Owszem mają strzały, niektóe ogniste, ale są tylko z a 7XP. Szkoda na nich czasu. A na paru lokacjach się respawnują.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 31
Posty: 950
Podziękowania: 22/82
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-03-29, 08:55   

Stat: AC vs. Creature Type Modifier [219]

Dam taki bonus. Potężne kp przeciwko koboldom. Myślę, że tak -5. Bo to tropienie... Nie wiem, jakie dać zmienne, by ta umiejętność tropiła tylko koboldy.

Zakładamy, gdy przyjdzie walczyć z tymi wrednymi stworzeniami.

Które rzeczywiście są wredne, a mało doświadczenia za nie. Pierścionek będzie w skrzynce, tylko muszę obczaić, jak go tam dodać...
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 30
Posty: 3154
Podziękowania: 214/71
Wysłany: 2020-03-29, 11:57   

To jak dodajesz pierścień do gry absolutnie jest w stanie rozwalić kompatybilność z KAŻDYM modem, który jakoś dotyka Mulaheya. Absolutnie nie dodaje się w ten sposób przedmiotów do istniejących postaci, bo możesz komuś uszkodzić rozgrywkę. Jeśli jakikolwiek mod aktualizuje Mulaheya, dodając mu nowe przedmioty questowe, to w ten sposób się ich pozbywasz z gry i nie pozwalasz na progresję...

Do takich rzeczy jest zwyczajny kod do TP2. Przykład z Innershade:
Cytat:
// also add Innershade map to mugger in Athkatla Bridge District
COPY_EXISTING ~BMUGG1.cre~ ~override~
PATCH_IF (SOURCE_SIZE > 0x2d3) THEN BEGIN
ADD_CRE_ITEM ~ISHMAP~ #0 #0 #0 ~NONE~ ~inv~
END


Czasami warto zobaczyć, jak coś robią inne mody...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Ruffle_truffle
Ruffle_truffle 


Wiek: 31
Posty: 950
Podziękowania: 22/82
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-03-29, 12:16   

Dziękuję, spróbuję to jakoś naprawić. Ja po prostu nie łapię tych skryptów, gubię się w cudzych modach. Np. widząc taki wpis (powyższy) nie skojarzyłbym, że chodzi konkretnie o to.

Spróbuję to zamienić na swoją wersję.

COPY_EXISTING ~MULAHE.cre~ ~override~
PATCH_IF (Holnara in Party? Albo to pominąć...)
ADD_CRE_ITEM ~RINGHO~ #0 #0 #0 ~NONE~ ~inv~
END
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 30
Posty: 3154
Podziękowania: 214/71
Wysłany: 2020-03-29, 12:31   

Po pierwsze, to nie jest skrypt postaci, więc nie ma żadnego InParty tutaj. To jest polecenie z tp2, które ma zaktualizować plik postaci...

Cytat:

COPY_EXISTING ~MULAHE.cre~ ~override~
PATCH_IF (SOURCE_SIZE > 0x2d3) THEN BEGIN
ADD_CRE_ITEM ~RINGHO~ #0 #0 #0 ~NONE~ ~inv~
END


I tyle.

Co więcej, skrypty Holnary nie mają szansy na jakiekolwiek funkcjonowanie:

Kod:

IF
See([PC])
Global("HolnaraTalks","GLOBAL",0)
THEN
RESPONSE #100
RealSetGlobalTimer("HolnaraTimer","GLOBAL",1200)
SetGlobal("HolnaraTalks","GLOBAL",1)
END

IF
See([PC])
Global("HolnaraTalks","GLOBAL",0)
OR (6)
Global("HolnaraTalks","GLOBAL",1)
Global("HolnaraTalks","GLOBAL",2)
Global("HolnaraTalks","GLOBAL",3)
Global("HolnaraTalks","GLOBAL",4)
Global("HolnaraTalks","GLOBAL",5)
RealGlobalTimerExpired("HolnaraTimer","GLOBAL")
THEN
RESPONSE #100
SetGlobal("HolnaraTalks","GLOBAL",1)
END


Wg tylko 2 pierwszych bloków, samo zobaczenie postaci z drużyny (Holnara nawet nie musi być w drużynie...) ustawiony zostaje timer rozmowy oraz zmienna HolnaraTalks na 1. Po tym kolejny plik mówi, że jeżeli zmienna jest 0 oraz 1, 2, 3, 4, 5, 6 w tym samym czasie (co jest niemożliwe, bo zmienna nie może być 0 oraz 1 w tym samym czasie - jest albo 0 albo 1, a nie 0 i 1).

Ale to nie jedyny błąd... bo wg skryptu, jeśli zmienna będzie 0 oraz 1/2/3/4/5 jednocześnie, każesz ustawić zmienną na 1, co... powoduje nieskończoną pętlę... tzn powodowałoby, gdyby zmienna mogła być w 2 wartościach jednocześnie.

Swoją drogą dokładnie ten sam błąd jest w Belaree, wiec żadna z tych postaci nie ma prawa działać w kontekście rozmów z postacią gracza.

Swoją drogą OR ma wartość 6, także obejmuje sprawdzenie timera... także i on jest jednym z 6 opcjonalnych warunków...

EDIT:
Jeszcze gdyby na ten temat nie było żadnych tutoriali, ale...
http://baldur.cob-bg.pl/f...cielskich_w_bg2
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 31
Posty: 950
Podziękowania: 22/82
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-03-29, 12:38   

Ale te wypowiedzi się u mnie uruchamiają... :/

Zobaczenie postaci gracza ustawia timer, ale nie wywołuje rozmowy. Rozmowa toczy się dopiero, gdy ją mamy w drużynie. Mogę to nawet nagrać, wpisywałem nawet kod na AdvanceRealTime, a także trzymałem krasnoludzicę ze sobą.

Działało, tam jest więcej skryptów.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group