Poprzedni temat «» Następny temat
Bugi w WoBG, Część II
Autor Wiadomość
BRP 

Posty: 55
Podziękowania: 3/4
Wysłany: 2018-12-29, 10:52   

Nie tak dawno temu trafiłem we Wrotach na coś takiego.
Podsyłam 2 obrazki.

cyrdemac.rar
Pobierz Plik ściągnięto 26 raz(y) 1,75 MB

Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1697
Podziękowania: 790/111
Wysłany: 2018-12-29, 11:36   

Masz może sejwa?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
lubczyk 


Wiek: 30
Posty: 162
Podziękowania: 30/8
Wysłany: 2018-12-29, 14:19   

Błąd ten przerabiałem kilka razy. Jednak powtórzenie go 2,3 razy pod rząd to już jest wyczyn.
Pojawił się po patchu 1.66. (tego od dzienników) bynajmniej u mnie pierwszy zauważony raz.
Ciężko go zgłosić bo jak pisałem nigdy go nie wywołałem 2 razy pod rząd. Load zawsze pomagał.

Przyczyny jak domniemam mogą być różne:
postać stoi za daleko, skakanie kodem teleportu w miejsca już nie dostępne, próba rozmowy z NPC która nie powinna się odbyć w tej chwili.

Więcej nie pomogę chyba ze trafie na miejsce gdzie błąd ten jest powtarzalny
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
BRP 

Posty: 55
Podziękowania: 3/4
Wysłany: 2018-12-29, 16:56   

Gdybym miał, to dostałbyś go już razem z fotkami. Wszak od dawna wiem, że potrzebujesz w takich sytuacjach.

Wydawało mi się, że zrobiłem wszystko, co w takim przypadku konieczne. Skopiowałem ekran i zapisałem grę, ale ten zapis zrobiłem za pomocą klawisza "Q" i zanim wpadło mi do głowy, by przenieść sejwa w bezpieczne miejsce, było po zawodach.

Poza tym 'lubczyk' ma rację. Błąd istnieje od niedawna i trudno załapać się na niego po raz drugi z rzędu.
Zwykle skutkuje cofnięcie się do poprzedniego "sztywnego" sejwa i ogranie fragmentu gry jeszcze raz i w moim przypadku właśnie tak było.

Dzięki za błyskawiczną reakcję.
BRP
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
BRP 

Posty: 55
Podziękowania: 3/4
Wysłany: 2018-12-30, 07:35   

Po paru godzinach zabawy specjalna ekipa poszukiwawcza na sterydach znalazła miejsce, w którym powstaje błąd Cyrdemaca.

Podsyłam sejwa i kolejne trzy obrazki.

I jeszcze jedna uwaga. Coś dziwnego dzieje się z klejnotami w szafie Areany.
W jednej z szaf jest 200 klejnotów, ale w sakiewce mojego złodzieja ląduje tylko 20.

areana-cyrdemac.rar
Pobierz Plik ściągnięto 17 raz(y) 2,38 MB

000001500-x5.rar
Pobierz Plik ściągnięto 16 raz(y) 1,24 MB

Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1697
Podziękowania: 790/111
Wysłany: 2018-12-30, 07:56   

Ok, sejwy mi ułatwią sprawę.
Aczkolwiek obadałem trochę sprawę już i znalazłem błąd pochodzący z oryginalnej gry BG1. Jest to właśnie wątek Areany zlecającej zabójstwo Cyrdemaca. Jeśli odmówimy zlecenia, to po spotkaniu Cyrdemaca mamy takie błędy, jak na tych wczorajszych screenach. Ten błąd istniał od zawsze w WoBG, nie ma to żadnego związku z którąś tam kolejną wersją jak piszecie.

Sprawdzę, czy nie ma czegoś dodatkowego, bo wtrąca się tam jeszcze Jaheira i Coran z moda BGT NPC Project, a oboje masz w drużynie. Być może to jeszcze jakiś dodatkowy czynnik.

Z nowych screenów wynikałoby mi, że zadanie przyjmujesz, a błąd i tak występuje?
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
BRP 

Posty: 55
Podziękowania: 3/4
Wysłany: 2018-12-30, 08:35   

Opiszę to trochę dokładniej.
Błąd występuje tylko wtedy, gdy po przyjęciu zadania odbieram od zauroczonej Areany kasę (250 SZ).
Jeśli przyjmę zadanie i nie zauroczę szlachcianki, to rozmowa z Cyrdemacem wygląda tak, jak wyglądać powinna.

Poza tym mam stare sejwy z wersji 1.32. Wynika z nich, że wtedy zauroczyłem Areanę, a do powstania błędu mimo wszystko nie doszło.
Bardzo możliwe, że przyczyna występowania błędu jest gdzie indziej.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1697
Podziękowania: 790/111
Wysłany: 2018-12-30, 09:09   

To ten sam problem. Jeśli zauroczysz Areanę, to jest ustawiana zmienna, tak jak przy odrzuceniu zadania. W następnym patchu będzie poprawka.
Co do tych dwustu kamieni. U mnie nie ma problemu. W plecaku pojawia się 200 kamieni.
Tak swoją drogą korzystanie z sejwów sprzed 50 wersji to lekki hardkor.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
BRP 

Posty: 55
Podziękowania: 3/4
Wysłany: 2018-12-30, 10:44   

Jestem w 100% pewien, że podesłałem ci sejwa z wersji 1.83.

Zmiany dotyczyły tylko składu drużyny:
1. Wywaliłem wszystkich tych załogantów, którzy mają zadania poza podstawką, głównie po to, by nie zakłócali fabuły gry.
2. Charname i Imoen zostali mocno podrasowani za pomocą SK (poziom, umiejętności, biegłości, odporności i bla, bla), głównie po to, by wszystkie zadania wykonać w biegu (poszło o czas).

Sejwy z wersji 1.32 służą mi jako "pamiętnik gracza". Stąd moja 100% pewność, że wtedy ten błąd nie wystąpił.

Mam jeszcze jedno pytanie:
Czy błąd Cyrdemaca można podczas rozgrywki zlikwidować kodem, a jeśli tak jakim?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1697
Podziękowania: 790/111
Wysłany: 2018-12-30, 10:49   

Ten błąd nie ma żadnego znaczenia dla rozgrywki. Nie ma dalszego ciągu questa. Quest zakończyłeś w momencie zauroczenia zleceniodawczyni i wzięcia od niej nagrody.

CYDERM.zip
Pobierz Plik ściągnięto 9 raz(y) 983 Bajtów

Podziękuj autorowi tego posta
 
 
BRP 

Posty: 55
Podziękowania: 3/4
Wysłany: 2018-12-30, 10:59   

Kiedyś był dalszy ciąg. Areanę można było szantażować i wyciągnąć od niej jeszcze trochę grosza.
Trwało to jakiś czas, do momentu, gdy zamiast szlachcianki pojawiał się najemnik Tor Lobo.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1697
Podziękowania: 790/111
Wysłany: 2018-12-30, 15:04   

Owszem, i dalej tak jest. Pod warunkiem, że nie bawisz się w jej zauroczenie. Skoro wybrałeś takie rozwiązanie questa, to nie dziwne, że nie masz dalszego ciągu.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Cerveza 

Posty: 12
Podziękował 3 razy
Skąd: BDG
Wysłany: 2019-01-01, 18:25   

Witam wszystkich to mój pierwszy post gdyż członkiem jestem własciwie od dzisiaj. Dradiel wyrazy uszanowiania za wspaniałą robote.

Ale do rzeczy: Mój problem polega na tym że w Czarowięzach na drugim poziomie (Bodhi i 1-sza przemiana w zabójce) mój Char-name zachowuje sie jakby miał włączony berserk/szał, lub coś w tym stylu. Bez wrogów potulny jak baranek, ale gdy zobaczy przeciwnika pojawia się żółta obwódka i do uśmierciena przeciwnika atakuje kogo popadnie... Nigdy tak się nie działo. Dradiel przeslę Ci save na maila..
Jakiś czas temu miałem problemu z crush'owaniem gry podczas odp. może wpadłeś na pomysł czym to może być spowodowane (wysłałem wtedy save)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Keleborn 

Wiek: 25
Posty: 144
Podziękowania: 17/1
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-01-01, 20:09   

Wydaje mi się, że to jest normalne. Poczekaj po prostu parę minut i przemiana powinna się skończyć.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Cerveza 

Posty: 12
Podziękował 3 razy
Skąd: BDG
Wysłany: 2019-01-01, 20:16   

w WoBG grałem dość dawno i nie jestem pewny czy tak właśnie jest. Ale jestem pewny że w zwykłej "Dwójce" nie było takiego czegoś.. Owszem po zaatakowaniu Bodhi zmienialiśmy sie w Zabójce i po pierwszym śnie atakowalismy drużynę. Ale to jest zupelnie inna sytuacja. Zupelnie jakby jakis trigger sie NIE aktywował i wymuszał na postaci atak (jak np. miecz Berserker) nawet po 24 h odpoczynku sytuacja pozostaje bez zmian
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group