Poprzedni temat «» Następny temat
Bugi w WoBG, Część II
Autor Wiadomość
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1598
Podziękowania: 750/107
Wysłany: 2018-01-13, 11:35   

Dialog ten nic szczególnego nie wnosi, poza oczywiście tą jedną zmienną. Od patcha 1.74, który się właśnie ukazał, będzie tam zabezpieczenie, które uwzględni ewentualnie taktykę, którą zastosowałeś.

Tekst nie dostosowany do płci jest trudny do skorygowania ze względu na specyfikę silnika gry w tym zakresie. Być może nigdy tego nie będę korygował, ponieważ nie zawsze daje do zadowalający efekt, a praca taka byłaby bardzo czasochłonna.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
triber 

Wiek: 28
Posty: 10
Podziękował 13 razy
Skąd: Wro
Wysłany: 2018-01-28, 20:46   Zagubiony chowaniec

Hej, mam taki problem, że podróżując po mapach gdzieś zgubiłem swojego chowańca xP Po prostu nie przeszedł z mapy na mapę chyba. Problemu by nie było (wyczarowałbym sobie nowego gdybym znalazł tylko zwój) ale po zapisaniu gry i wczytaniu jej kondycja mi spadła, a chowaniec został uznany za zmarłego :| Wiąże się to oczywiście z obniżeniem kondycji. Problem dałoby się rozwiązać wyczarowując sobie księgę zwiększania kondycji na stałe o 1, ale pozostaje wciąż czerwony kolor cyfry kondycji na karcie postaci. Pytanie mam takie: czy da się jakoś zmienić kolor liczby kondycji lub wyzerować ten licznik zmarłych chowańców za pomocą konsoli? (opcja nowa gra/imprort postaci z zapisu też powoduje, że postać zaczyna z czerwoną, obniżoną kondycją) ;/
(W sumie to chyba mogę fabularnie wytłumaczyć sobie, że go coś wpierniczyło, także to mniej problem, a bardziej zachcianka, ale tematu zachcianki nie znalazłem :P)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1598
Podziękowania: 750/107
Wysłany: 2018-01-29, 05:33   

Aby to zmienić, to trzeba by oglądać sejwa i go wyedytować za pomocą NI. Konsola tu nie pomoże.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
triber
Astharoshe 
Gwiazda Mystry


Wiek: 27
Posty: 35
Podziękowania: 35/21
Wysłany: 2018-01-31, 18:39   

Znalazłam taki "dialog" w grze:


Wydaje mi się, że może to mieć coś wspólnego z zadaniem z Księgą Niewiedzy. Podczas wykonywania tego questa rozmawiamy z Lobarem w Pochyłej Latarni. Być może coś później zmienia się w jego dialogach, co doprowadza do takiego dziwnego rezultatu.
Błąd odkryty całkiem przypadkowo, więc nic dziwie się, dlaczego, ktoś nie zwrócił na to wcześniej uwagi. Pojawił mi się dopiero podczas wykonywania zadań z NTotSC. Wcześniej przy pierwszej wizycie we Wrotach było wszystko ok.

Druga sprawa. Nie wiem czy to bug czy nie, ale po pokonaniu Sarevoka nie pojawił się u mnie Elminster w Podziemnym Mieście przed Świątynią. Ponoć NTotSC dodaje takie spotkania, ale ja niczego takiego nie miałam.
Podziękuj autorce tego posta
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 44
Posty: 477
Podziękowania: 113/139
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2018-01-31, 19:03   

Mnie tu najbardziej zaciekawiło to, co wyświetliło Ci się zamiast "Zakończ rozmowę". Nie instalowałaś jakichś modów na WoBG? Bo to wygląda jak pomieszane linie dialogowe.

Tego Elminstera to i ja na oczy nie widziałem. Naprawdę NTotSC dodaje coś takiego? A jeśli tak, to zostało zamiplementowane w WoBG?
_________________
Slainte mhath!
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Astharoshe 
Gwiazda Mystry


Wiek: 27
Posty: 35
Podziękowania: 35/21
Wysłany: 2018-01-31, 19:11   

memory napisał/a:
Mnie tu najbardziej zaciekawiło to, co wyświetliło Ci się zamiast "Zakończ rozmowę". Nie instalowałaś jakichś modów na WoBG? Bo to wygląda jak pomieszane linie dialogowe.

Nie. Ja się nawet boję w skryptach mieszać, żeby mi się coś nie popsuło. Nawet nowego patcha jeszcze nie instalowałam.

Cytat:
Tego Elminstera to i ja na oczy nie widziałem. Naprawdę NTotSC dodaje coś takiego? A jeśli tak, to zostało zamiplementowane w WoBG?

Posiłkuję się tym: http://baldur.cob-bg.pl/node/2798

"Po zabiciu Sarevoka, przed Świątynią w Podziemnym Mieście pojawi się Elminster, można z nim porozmawiać."

Dlatego piszę PONOĆ. Bo ja tego nie widziałam, a solucja może być stara i nieaktualna.
Podziękuj autorce tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1598
Podziękowania: 750/107
Wysłany: 2018-02-01, 05:46   

Rozmowa tak się wyświetliła, ponieważ kolejny string rozmowy ma jakiś tam warunek, które nie został spełniony. Przydałby się sejw tuż przed rozmową, zebym mógł zobaczyć jak stoją zmienne.

Co do Elminstera, to sam nie wiem. Musiałbym się temu przyjrzeć. Może wynika to z tego, że w WoBG jest wersja moda dla BGT, a ona miała różnice

Tak swoją drogą, to jednak zalecam instalowanie patchy na bieżąco. Wstrzymywać się jest tylko sens w przypadku np. poważnej wymiany lokacji, jak to było z Soubar, czy Riatavin i to na czas ich przejścia. Zresztą przy okazji patchy informuję o takich sytuacjach.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Astharoshe 
Gwiazda Mystry


Wiek: 27
Posty: 35
Podziękowania: 35/21
Wysłany: 2018-02-01, 13:31   

dradiel napisał/a:
Rozmowa tak się wyświetliła, ponieważ kolejny string rozmowy ma jakiś tam warunek, które nie został spełniony. Przydałby się sejw tuż przed rozmową, zebym mógł zobaczyć jak stoją zmienne.

Nie mam sejwa dokładnie z tego czasu, gdy brałam screena, ale mam sejw z końca gry. Przeszłam się tam i sytuacja jest taka sama, więc mam nadzieję, że się nada.

I przy okazji zaktualizowałam sobie grę do najnowszej wersji.

940000038-test.zip
Pobierz Plik ściągnięto 41 raz(y) 1,79 MB

Podziękuj autorce tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1598
Podziękowania: 750/107
Wysłany: 2018-02-04, 18:15   

Błąd, który zgłosiłaś został usunięty. Wszystko w pełni dobrze będzie działać dla osób, które na tą lokację trafią po raz pierwszy od patcha 1.76.
Poza tym naprawiłem problem z Edwinem, o którym pisałaś na priv.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Astharoshe, Remi
Nobanion 
Avatar Sehanine
kotołak, zajebójca czata ^^


Posty: 1031
Podziękowania: 98/215
Skąd: Nowy Londyn
Wysłany: 2018-02-09, 20:25   

A ja walczę już jakiś czas i mam rzadko spotykany błąd, wiem wiem, aliasy czy jak im tam, UAC itp znam znam

Cytat:
-----TobEx: Throne of Bhaal Extender build 0.26.3.25 (Fri 09 Feb 2018 20:19:48)
[Fri 09 Feb 2018 20:19:58] ASSERTION FAILED! Return Address: 0x98EA1E File: ChDimm.cpp Line: 834 Expression: FALSE Message: (null)


Jeszcze pokombinuję, ale wg tego, co znalazłem na CoBie mam wszystko w porządku, sygnalizuję to, bo ta wersja z PT coś mi buguje, wcześniej też było dziwnie...
_________________
Zapomniane Krainy, to nie świat, to stan umysłu :cwan:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1598
Podziękowania: 750/107
Wysłany: 2018-02-09, 20:54   

A ten błąd to wyświetla się przy jakiej okazji? Przy uruchamianiu gry, przy wczytywaniu zapisanego stanu, przechodzeniu pomiędzy lokacjami? Opisz sytuację. Co to znaczy, że wcześniej też było dziwnie? Przypominam o raportowaniu błędów.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Nobanion 
Avatar Sehanine
kotołak, zajebójca czata ^^


Posty: 1031
Podziękowania: 98/215
Skąd: Nowy Londyn
Wysłany: 2018-02-09, 20:58   

dradiel napisał/a:
A ten błąd to wyświetla się przy jakiej okazji? Przy uruchamianiu gry, przy wczytywaniu zapisanego stanu, przechodzeniu pomiędzy lokacjami? Opisz sytuację. Co to znaczy, że wcześniej też było dziwnie? Przypominam o raportowaniu błędów.

Tamte wersje pokasowane stąd raportu nie dałem ci, a błąd zawsze występował po aktualizacji i podczas próby uruchomienia WoBGa, wcześniej żadnych podczas instalacji problemów, teraz po raz kolejny próbuję w innym miejscu zainstalować itd itp...powinno teraz pójść :zab:

Piszę post pod postem, bo napiszę co się stało, ale na priv, może to coś ci pomoże, nie pomoże?

Scalone.
_________________
Zapomniane Krainy, to nie świat, to stan umysłu :cwan:
Ostatnio zmieniony przez dradiel 2018-02-09, 21:36, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1598
Podziękowania: 750/107
Wysłany: 2018-02-09, 21:41   

Nie wolno w nazwie głównego katalogu gry używać polskich znaków, bo dostanie się błąd jak powyżej.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
AlienStalker 

Posty: 158
Podziękowania: 2/10
Wysłany: 2018-02-11, 22:14   

Drobny błąd, który w przypadku tego przedmiotu zamiast w menu przedmiotów pokazywać nazwy aktywnych umiejętności/czarów, pokazuje nazwę przedmiotu.


Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Lemistio

Posty: 5
Podziękował 1 razy
Wysłany: 2018-02-18, 21:03   

W Icewind Dale 2 po wejściu do Upadłego Lasu nie mogę przejść w żadną stronę bo gra crashuje z błędem, mogę jedynie się cofnąć do poprzednich lokacji. Próbowałem skrócić ten etap atakując Limhę, i stało się to samo przy wyjściu z jej namiotu. Oto komunikat:
"an assertion failed in chvidimage3d.cpp at line number 1910"
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group