Poprzedni temat «» Następny temat
Gdybyś to ty odpowiadał za wersję EE...
Autor Wiadomość
anoim2666

Posty: 365
Podziękowania: 48/17
Wysłany: 2016-09-25, 11:35   Gdybyś to ty odpowiadał za wersję EE...

No właśnie. Jakby według was wyglądała idealna edycja rozszerzona?
Ja uważam, że pierwsze co by trzeba było zrobić to nowy dubbing. Czyli zrobić go jeszcze raz od podstaw ujednolicając z BG2. Jedynka w tej kwestii, niestety nie wypada za dobrze.
Druga sprawa to rozbudowanie NPC w stylu NPC project i udźwiękowienie tych dialogów. Mod ten nie wszystkim daje banterów po równo więc tutaj też można by coś porobić.
Po trzecie, przejście do lochów Irka. Każdy towarzysz z jedynki powinien móc przechodzić do dwójki jeśli mieliśmy go w teamie przy zabijaniu Sarevoka. Powinien być tak samo rozbudowany jak każdy inny NPC z BG2, czyli bantery i jakiś quest.
Po czwarte, stworzenie jednej gry (po prostu Baldurs Gate) z logicznymi i dobrze zrobionymi przejściami pomiędzy jedynką a dwójką.
Po piąte, wypełnienie tych pustych map czymś co by dawało powód by tam zaglądać.
Dobra więcej pomysłów nie mam. A wy? Co byście zmienili w EE?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
greegarak 

Wiek: 34
Posty: 397
Podziękowania: 35/48
Wysłany: 2016-09-25, 15:53   

Cytat:
Po trzecie, przejście do lochów Irka. Każdy towarzysz z jedynki powinien móc przechodzić do dwójki jeśli mieliśmy go w teamie przy zabijaniu Sarevoka..

Jakieś uzasadnienie przyczynowo - skutkowe? Zabicie Sarevoka to nie moment po którym napada nas Irenicus. Poza tym Imonn jest obowiązkowa w każdym składzie, bo o nią opiera się fabuła. Minska można by zastąpić, co z Yaheirą już nie jest możliwą, bo jak wytłumaczyć stół ze zwłokami Khalida(albo wumazać z apmięci że to Khalid jest przecież)?
Odnośnie zmian/ulepszeń:
- rózne losowe rozlokowanie przyłączalnych NPC (poza wyjątkami jak Yaheirai Khalid, choć i tu można zrobić "questa", który by zmieniał lokację)
- rozbudowa w styu NPC project
- losowe rozmieszczenie przedmiotów jak w modzie Anwil, albo tak losowe jak w Icewind
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Tuth 


Wiek: 30
Posty: 38
Podziękowania: 1/2
Skąd: Przechlewo
Wysłany: 2016-09-26, 12:32   

Moja wizja edycji rozszerzonej (nierealna, wiem):
- Nowa zawartość coś na kształt TWM, więc nacisk na to żeby nowe postaci/lokacje/zadania/grafiki/dźwięki pasowały do oryginalnej gry, bez przekombinowania.
- Animacje postaci z BG1, a przy dużym budżecie nowe, bo od tych z BG2 oczy krwawią.
- Klasyczny wygląd UI, cutscenek, snów, dziennika.
- Dostosowanie gry pod większe rozdzielczości.
- Przywrócenie wyciętej zawartości z oryginalnej gry.
- Wsparcie dla modów nowych, jak i już istniejących.
- Zbyt dużo by wymieniać, więc ogólnie zachowanie silnika BG1 dla BG1 (brak pauzy w ekwipunku itd).

Generalnie większość rzeczy wolałbym takie, jak są w oryginalne. Nie widzę sensu zmieniać tego, co nie jest zepsute. Od zmian wszelakich są mody.
_________________
Release, revolve, renew.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Damianus_NT 
beamdog hater


Wiek: 28
Posty: 312
Podziękowania: 93/21
Wysłany: 2016-09-26, 19:19   

1. Nowy silnik i asety (ważne):
- muzyka i dźwięk nagrane w wyższej jakości (wierne oryginałowi),
- dograne dodatkowe kwestie mówione i odgłosy postaci (oryginalne głosy i dialogi, poza 'oczyszczeniem' próbek, bez zmian),
- narysowane na nowo mapy (wierne oryginałowi),
- dynamiczne oświetlenie oraz cykl dnia i nocy,
- nowy interfejs, posiadający masę dodatkowych opcji oraz dający możliwość daleko posuniętej personalizacji (więcej slotów na podręczne czary etc.),
- stworzone od zera modele postaci i nowe, ładniejsze paperdollsy,
- podmiana starych animacji na nowe, lepsze i bardziej urozmaicone,
- napisane na nowo, bardziej skomplikowane skrypty z szeregiem zależności,
- wbudowany w grze system umożliwiający łatwe pisanie własnych skryptów zachowań dla postaci (a la Dragon Age Origins),
- możliwość wyboru rozdzielczości (gra dopasowuje się do każdego ekranu),
- łatwy w obsłudze, rozbudowany edytor gry, z wbudowanymi konwerterami oraz wszystkimi niezbędnymi narzędziami,

2. Zawartość (mniej ważne):
- więcej opcjonalnych ksiąg, listów, notatek z informacjami dot. historii i świata gry (tzw. flavour text),
- BNi zachowują się bardziej naturalnie, można z nimi rozmawiać i zdobywać więcej informacji,
- dodatkowe mini zadania i smaczki związane (lub nie) z istniejącymi towarzyszami (nie narzucające się, oparte na oryginalnych projektach postaci i lore świata),
- nowi przeciwnicy (niewielka ilość, od powszechnie spotykanego mięsa armatniego, przez nowe drużyny poszukiwaczy przygód, aż po bonusowych, ukrytych mini bossów; wszystko dalej zgodne z lore i DnD),
- napisane na nowo starcia z wybranymi, oryginalnymi ekipami (balans),
- napisane na nowo poziomy trudności, skala wyzwania oparta mniej na dopakowaniu statystyk, a bardziej na zachowaniu przeciwników i dodatkowych zasobach, z których korzystają (a la Sword Coast Stratagems),

To tylko pierwsze lepsze, jakie przyszły mi do głowy.
_________________
Dni V - zwiastun (CoB)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kliwer 


Wiek: 30
Posty: 1385
Podziękowania: 139/201
Wysłany: 2016-10-06, 07:44   

Cytat:
Ja uważam, że pierwsze co by trzeba było zrobić to nowy dubbing. Czyli zrobić go jeszcze raz od podstaw ujednolicając z BG2. Jedynka w tej kwestii, niestety nie wypada za dobrze.


Ja bym zostawił stary dubbing, nie wiem co w nim wypada źle. No, może pojedyncze głosy tak sobie dobrane (Coran) ale tak ogólnie to świetny. Na pewno bym tego nie ruszał.

Cytat:

Druga sprawa to rozbudowanie NPC w stylu NPC project i udźwiękowienie tych dialogów. Mod ten nie wszystkim daje banterów po równo więc tutaj też można by coś porobić.


Zgadzam się. Zdecydowanie trzeba by rozbudować oryginalnych NPC-ów do poziomu BG2, dodać im questy, zadania. Oprócz tego niektórym pododawałbym podklasy z BG2.

Cytat:
Po czwarte, stworzenie jednej gry (po prostu Baldurs Gate) z logicznymi i dobrze zrobionymi przejściami pomiędzy jedynką a dwójką.


Tak, jak najbardziej.

Przepisałbym część dialogów w BG1 i BG2 tak, aby było więcej opcji odgrywania postaci a charyzma była ważniejsza.

Zrewidowałbym system dobra/zła. Dodał alternatywne złe zakończenia questów (coś jak projekt Evil Moda Tuldora).

Cytat:
Po piąte, wypełnienie tych pustych map czymś co by dawało powód by tam zaglądać.


Zgadza się. Parę nowych lokacji tu i tam, z zadaniami i przedmiotami to konieczność.

W ogóle dobrym pomysłem byłoby wybranie najlepszych modów, doszlifowanie ich pod względem technicznym i włączenie do gry (płacąc przy tym moderom).

Cytat:
Po trzecie, przejście do lochów Irka. Każdy towarzysz z jedynki powinien móc przechodzić do dwójki jeśli mieliśmy go w teamie przy zabijaniu Sarevoka. Powinien być tak samo rozbudowany jak każdy inny NPC z BG2, czyli bantery i jakiś quest.


To akurat nie wydaje mi się szczególnie potrzebne.


Największą zmianą jaką bym wprowadził to gruntowne rozbudowanie Tronu Bhaala. Tak jak jest obecnie blado to wygląda. Zobaczcie, każde z Piątki (poza panią Szybką) ma swoją twierdzę, zbiera armie, popleczników etc. A my tylko biegamy od lochu do lochu i zabijamy. Wprowadziłbym więc motyw budowania własnej cytadeli, byłoby ich kilka do wyboru, zależnie od naszej klasy, charakteru i podejmowanych decyzji. Zbierało by się własną armię i byłaby opcja zawierania sojuszy z okolicznymi siłami. Byłoby więcej możliwych zakończeń. Jako że miałaby to być jedna gra wprowadziłbym coś takiego, że decyzje podejmowane przez całą grę, od BG1, miałyby wpływ na naszą sytuację w ToBie. Ktoś, kogoś uratowaliśmy we Wrotach Baldura mógłbym nam potem pomagać a ktoś komu zaszkodziliśmy- szkodzić.
Generalnie przez całą grę, ale zwłaszcza w ToBie zbierałoby się jakieś punkty siły militarnej/mocy etc. Jakby się ich przez całą grę nazbierało za mało to nie dałoby się wygrać- nasza armia byłaby rozbita a my pokonani i zniszczeni przez rywali. Czyli, ogólnie, to co zawsze chciałem w jakimś RPG-u zobaczyć- grę trzeba nie tylko PRZEJŚĆ, ale WYGRAĆ. Jak się sknoci ważne sprawy to wygrana jest niemożliwa (przynajmniej nie pełna).

Wprowadziłbym oprócz tego ciągnące się ścieżki zadań klasowych, dostępnych tylko dla konkretnych profesji. Paladyn mógłby chronić pielgrzymów, wojownik brać udział w pojedynkach, złodziej aktywniej uczestniczyć w życiu lokalnego światka przestępczego, bard śpiewać po ucztach i gospodach etc. Wykonując te misje zbierałoby się osobne punkty "sławy branżowej" i niektóre zadania z każdej ścieżki dostępne by były tylko dla tych co już sobie zdobyli rozgłos. Przy okazji rozbudowałbym motyw twierdz w SoA, powiązał je z innymi zadaniami (np. wojownik mógłby czasem wezwać swoich żołnierzy na pomoc- chociażby do walki z Bodhi, szlachta by go rozpoznawała jako władcę księstwa etc.)

Magom/kapłanom/druidom dałbym, w ramach ich twierdz, możliwość przeprowadzania rytuałów/obrzędów. Byłby to rodzaj zadań, w czasie których trzeba by najpierw zdobyć "receptę" na rytuał, potem nazbierać odpowiednich składników i uczniów/akolitów do pomocy a potem kolektywnie rzucić czar o jakimś trwałym albo bardzo potężnym efekcie (np. przyzwanie demona, z którym można by paktować o artefakty, trwała premia do cech etc.)

Wprowadziłbym możliwość zepsucia niektórych zadań. Zadania już nie przechodziłyby się same, ale można by je wykonać "na maxa", "minimalnie" albo w ogóle sknocić. Zależałoby to tak od naszych decyzji jak i od cech postaci. Przy okazji zmieniłbym wszystkie przedmioty ustawiające daną cechę na takie, co dodają premię (jak w WoBGu) i w ogóle utrudnił podnoszenie cech.

Przebudowałbym system reputacji/sławy. Przede wszystkim drobnymi uczynkami nie można by osiągnąć statusu bohatera, tylko wielkie czyny dawałyby nam taki status. NPC-e by nas rozpoznawali po osiągnięciach (och, to ty zabiłeś czerwonego smoka!)

Heh, dużo można by tak marzyć...


Ze zmian techniczny to poprawa sztucznej inteligencji (coś ala SCS), utrudnienie starć, radykalna redukcja zdobywanego doświadczenia tak, by w BG1 nie mieć czarów 6 poziomu a w SoA zdolności wysokopoziomowych (przy graniu pełną drużyną).

Może jakoś przebudować system rozwoju postaci. W Baldurach jest on bardzo liniowy, tzn. tworzymy postać a potem rozwija się już ona sama. Dodać jakieś atuty/umiejętności wybierane co kilka poziomów. Zwłaszcza dodać coś zbrojnym, żeby mogli wykonywać jakieś akcje poza autoatakiem.

Zablokowałbym jakąkolwiek możliwość zmieniania ekwipunku w trakcie walki. Mikstur i zwojów można by używać tylko tych, które wcześniej umieściliśmy w przegródkach podręcznych.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
nowyU
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group