Poprzedni temat «» Następny temat
Holnara Waleczna
Autor Wiadomość
Ruffle_truffle 


Wiek: 30
Posty: 877
Podziękowania: 28/80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-07-03, 21:38   Holnara Waleczna

Wiem, że mam dużo projektów, ale chyba nie zaszkodzi, jeśli podzielę się swoim kolejnym pomysłem.

Grałem ostatnio "krasnoludzicą". Tematyka kobiet-krasnoludów jest baaardzo zaniedbana w D&D i nawet ogólnie fantastyce. Wszystko przez to, że krasnoludzice i gnomki mają brody lub są w inny sposób "mało kobiece".

Nawet Beamdog postanowiło, że w Faerunie krążyć będą obwoźni fryzjerzy gnomo-krasnoludzcy, damscy. Chciałbym dodać NPC - kobietę krasnoludzką, która będzie "cierpieć" na nadwyżkę testosteronu (przywrócony oryginalny wygląd - nieostrzyżona facjata karłowatej damy).

Mimo tego, kobieta ta ma być w zamierzeniu niesłychanie wrażliwa, choć również znajdzie się w jej wnętrzu miejsce na odwagę i "męstwo" oraz odrazę dla zepsucia.

Rasa: Krasnolud złoty
Klasa: Krasnoludzki obrońca
Charakter: Praworządny neutralny
Portret:


Konflikty z: Kagain, Montaron, Eldoth.

Neutralne relacje z: Ajantis (chociaż jego ideał kobiety daleki jest od Holnary), Baeloth, Edwin, Faldorn, Dynaheir, Coran (choć ten również nie przepada za kobietami z brodą :zab: ), Dorn, Garrick, Imoen, Jaheira, Khalid, Kivan, Minsc, Neera, Rasaad, Quayle, Safana, Skie, Tiax, Viconia, Xan, Xzar.

Dobre relacje z: Yeslick, Shar-Teel, Branwen, Alora.

To taki rdzeń. Krasnoludzica ma neutralny charakter, więc może się bratać lub kłócić zarówno z dobrymi, jak i złymi.

Ogólnie jest wynajęta do ochrony karawan. Nie znosi Kagaina, który jest jej konkurentem, i który sprzedałby tych, których ma chronić za kilka miedziaków ("Nie warto za to umierać!").

Biegłości: Cep bojowy/morgensztern, styl walki mieczem i tarczą, proca.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 30
Posty: 877
Podziękowania: 28/80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-08-19, 23:06   

Myślę, że dobrym zestawem dźwiękowym byłby głos z Icewinda Kobieta wojownik 1.

Tylko nie wiem, jak muszę postępować z wykorzystywaniem czyjegoś dorobku. Może ktoś zna procedurę i będzie łaskaw napisać?
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
porfirion 
Czciciel Azutha
osiełek


Posty: 703
Podziękowania: 127/87
Skąd: Zielona Gęś
Wysłany: 2017-08-19, 23:41   

Ruffle_truffle napisał/a:
Myślę, że dobrym zestawem dźwiękowym byłby głos z Icewinda Kobieta wojownik 1.

O, to ciekawy (i moim zdaniem dobry) wybór - bo ta sama aktorka grała w BG1 właśnie kobiety-krasnoludy (fakt, tam tego było kilka sampli na krzyż, ale zawsze).

Ruffle_truffle napisał/a:
Tylko nie wiem, jak muszę postępować z wykorzystywaniem czyjegoś dorobku. Może ktoś zna procedurę i będzie łaskaw napisać?

Wiem tyle, że w modach chyba dość często wykorzystywano dźwięki z obu Baldurów, a także pozostałych gier Infinity oraz zupełnie innych - i wydaje mi się, że nikt nigdzie nawet nie pisał, które dźwięki skąd wykorzystuje. Nie wiem, czy to postępowanie właściwe, tj. czy nikt się nie przyczepi do tego - ale jak dotąd chyba nic takiego nie miało miejsca (tym bardziej, że jest to użyte w darmowej modyfikacji, a nie komercyjnym produkcie - a to chyba ma jakieś znaczenie).
_________________
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 30
Posty: 877
Podziękowania: 28/80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-08-20, 16:57   

To w takim razie jak będę się zajmował Holnarą, wybiorę ten głos.

Beamdog:


Mam sporo pomysłów i dość sporo czasu, więc może urzeczywistnię kiedyś ten projekt. W każdym razie o portret do kobiety krasnoludzkiej bardzo ciężko, a wykorzystując jakąś znaną markę można się przejechać.

No ale nie wiem, czy byłbym w stanie samemu namalować portret.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 300
Podziękowania: 14/61
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-21, 13:35   

Podoba mi się pomysł na Holnarę. Bardzo mało NPC krasnoludów, a np. ja kiepsko czuję się z tworzeniem postaci z tej rasy - zawsze preferowałem ludzi i elfy. Trzymam kciuki za powodzenie projektu!
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 30
Posty: 877
Podziękowania: 28/80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-09-08, 23:32   

Dzięki, @nowus777

Postanowiłem poszukać innego portretu i najlepszy wydaje mi się ten:



Tylko przydałaby się niewielka obróbka, ale ja mam mało programów graficznych. Zresztą ten efekt nie wiem jakim sposobem miałbym uzyskać (lekka "plastikowość").



Zrobiłem małe przymiarki. Na razie Holnara jest plikiem .chr. No i jej ojczyzną będzie miasto Tibold, ale o nim wiele wzmianek w banterach nie będzie.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 30
Posty: 877
Podziękowania: 28/80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-01-05, 19:32   

nowus777 trzymał kciuki za powodzenie projektu

Nad tym projektem też nieco myślę.

Postanowiłem, że Holnara będzie mogła mieć nietypową jak na krasnoluda klasę - kapłan/złodziej.

Aerie też trochę łamie zasady. W przypadku Holnary będzie to uzasadnione - lubi ciemność jaskiń, z których się wywodzi i nie boi się mroku, a nawet jest dla niej miły. No chyba, że dać wojownik/kapłan, ale taka postać już jest (Yeslick). Powinienem zrobić ankietę co do jej profesji.

Edit: W każdym razie klasa kapłana na dodatek. Wstępnie ma czcić Dumathoina.

zakopane bogactwa, rudy, klejnoty, kopalnie, poszukiwania, strażnicy umarłych
Domeny: jaskinia, krasnolud, metal, ochrona, rzemiosło, wiedza, ziemia
Jak nietrudno się domyślić, bóstwo jest związane z misją w kopalni Naskhel.

Edit 2: Napisałem wstępny dialog. Użyłem dość nietypowego słowa, które znalazłem w Wikipedii. Jest to słowo "chobołd". Bardziej według mnie pasuje do 'gwary' Holnary. Ewentualnie można to zaliczyć do swego rodzaju dialektu.

Dialog wstępny

Szczurzy pies! Już myślałam, że będę tu sama się zmagać z tymi chobołdami. Witam was ciepło, awanturnicy. Jestem Holnara.

1. Kobieta z brodą?!
2. Co to jest ten... 'Chobołd'?
3. Zamierzasz przeczesać kopalnię?

If 1. A czy to jest dziwne? Krasnoludzice majom brody.
If 2. Szczurzy pies to chobołd. Choć słyszałam, jak człeki mówią raczej kobold.
If 3. Z pomocą mej broni oraz Dumathoina. Coś się zagnieździło w tej sztucznej jaskini.

1. To dla mnie niesmaczne...
2. Cóż, skoro tak mają... Wracając do sedna - co to jest ten 'chobołd'?

If 1. To się przestań gapić i idź swoją drogom. Nie chcę wysłuchiwać ignoranckich głupot.
If 2. Szczurzy pies to chobołd. Choć słyszałam, jak człeki mówią raczej kobold.

1. Zamierzasz przeczesać kopalnię?
2. Miło się gawędziło, ale czas już na mnie.

If 1. Z pomocą mej broni oraz Dumathoina. Coś się zagnieździło w tej sztucznej jaskini.
If 2. No to powodzenia.

1. Kto to jest Dumathoin?
2. Może zatem zechcesz ze mną podróżować?
3. Co wiesz o wnętrzu tej wielkiej kopalni?

If 1. Dumathoin jest bóstwem wielu krasnoludów. To patron jaskini, ziemi i metalu. Strzeże też umarłych, a jego domeną są zakopane bogactwa, rudy, klejnoty, kopalnie oraz poszukiwania. Jestem po części kapłankom Dumathoina.
If 2. Zgoda. Połączymy siły no i oczyścimy tę sztuczną jaskinię z wszyściutkich chobołdów!
If 3. Dumathoin mi zesłał we śnie pewną wizję. On lubi bogactwa, rudy i klejnoty, a także kopalnie i poszukiwania. Chobołdy są tylko marnymi sługami, którym przewodniczy ktoś znacznie silniejszy.

1. Może zatem zechcesz ze mną podróżować?
2. Miło się gawędziło, ale czas już na mnie.

If 1. Zgoda. Połączymy siły no i oczyścimy tę sztuczną jaskinię z wszyściutkich chobołdów!
If 2. No to powodzenia.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 30
Posty: 877
Podziękowania: 28/80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-01-06, 22:24   

Po namyśle postanowiłem naciągnąć nieco sztywne zasady i dodać jej podklasę, podczas gdy jest wieloklasowcem.

Cechy rozdzielone tak, żeby do niej pasowały:



Dialogi? Mają być, ale raczej z innymi NPC.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 30
Posty: 877
Podziękowania: 28/80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-06-02, 15:47   

Tu jest więcej o Holnarze. Sugeruję się tym portretem. Jest też wstępny dialog w spoilerze, a także inne info. Można będzie powiedzieć Holnarze, że to dla nas obleśne, że rośnie jej broda. Głos - wstępnie kobieta wojownik 1 z Icewind. Na bliźniacze topory Clanceddina!
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 30
Posty: 877
Podziękowania: 28/80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-07-29, 15:49   Próbka dialogów

Oto treść próbna dialogów z Holnarą.


Dialog po wejściu do kniei Otulisko

Kolejna kopalnia skażona obecnościom obcych ciemiężców! Dobrze ją przebadajmy i sprawdźmy, czego tu szukajom!

Dialog po wejściu do Wieży Durlaga

Szczurzy pies! Może i ja bendem kiedyś takom wielkom wojowniczkom jak Durlag! Musimy pokazać tym lochom i pułapkom! Dumathoin z nami!

Dialog po wejściu do niższych poziomów Wieży

Szczurzy pies! Ale mi dusza ściemniała w tym lochu… Okrucieństwo Durlag było i jest ogromne. Musiał też wiele cierpieć i niemal oszaleć!

Dialog 1

Szczurzy pies! Czyszczenie kopalni Nashkel jest jak gryzienie jeża! Te przeklęte chobołdy umieją szyć z luków!

Jak na kobietę, GHolnaro, znosisz to dość mężnie.
Mówisz zupełnie jak mężczyzna twej rasy. Nie podoba mi się to.
O, bogowie! Niejeden ludzki wojownik nie ma tyle testosteronu!

If 1. Kobiety mej rasy som mężne jak chłopy. A niekiedy nawet bardziej!
If 2. A mnie wadzi to, że krytykujesz mnie za coś, na co mom mały wpływ. Zepsułeś mi humor.
If 3. Kobiety kremowego ludu takie som!

Dialog 2

Zwyczaje tutejszej krainy som mi obce. Kobiety ubiera siem w wystawne suknie i traktuje jak ozdoby. Chociaż trafi się czasem równa kobita podobna mnie.

Co kraj, to obyczaj, Holnaro. Wśród ludzi płci się bardziej między sobą różnią.
Nie zmuszaj mnie do dyskusji o tym, Holnaro. Dla mnie to obleśne, że rośnie ci broda.

If 1. Trochę to egzotyczne w mych oczach, ale ja też taka tutaj jestem.
If 2. Wienc wyobraź sobie, że to jest peruka! Ja jej golić nie bendem.

Dialog 3

Tęsknię za swym klanem, choć twa misja wciąga. Czy czujesz nostalgię tak, jak ja za Tibold?

Hm, nie. Poza domowym azylem jest znacznie ciekawiej.
Oczywiście, że tak. W murach Candlekeep czułem się bezpiecznie.

If 1. Tak i ja czuję, ale brakuje mi mych hardych ziomków (wzdycha). Ruszajmy, jeszcze się tam znajdem.
If 2. Ja broniłam Tibold jako kapłan-żołnierz. Udałam się w podróż, lecz teraz już tęsknię.

Dialog z Branwen

B: Holnara ma więcej odwagi, niż niejeden męski krasnolud obrońca. Myślę, że zasługuje nie tylko na mój szacunek.

Dialog z Shar - Teel

S: Holnara to niezły pastisz ludzkich samców!

Dialog z Yeslickiem

Y Holnaro, z jakiego klanu się wywodzisz?
H Mieszkałam w Tibold, twierdzy na Południu.
Y Obca jest mi w sumie tamta geografia. Ale jesteś dla mnie cenną towarzyszką.

Dialog z Kagaina

K Jak się zachowujesz, durna pało?!

H Nie szydź że mnie, chciwcze, bo dojdzie do bójki!

Dialog z Montaronem

M Prawa, waleczna, odważna… Mdli mnie od “cnót” Holnary.
H Uważaj, co mówisz, mały rzezimieszku, bo dostaniesz w łeb!

Dialog z Xanem

H Masz wiotkom posturę, elfi zaklinaczu.
X Ćwiczyłem jak dotąd swój umysł, nie ciało.
H Zjedzże coś, chucherko!
X Gdyby potrzebne mi były twoje porady, byłbym o nie poprosił...
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Aristo 
Legenda


Posty: 366
Podziękowania: 163/130
Wysłany: 2018-07-29, 16:36   

Ruffle_truffle napisał/a:
O, bogowie! Niejeden ludzki wojownik nie ma tyle testosteronu!

Na pewno fizjologia, biochemia i inne nauki były tak dobrze rozwinięte w Krainach, że wiedzą tam, co to testosteron i jak on działa? U nas został odkryty dopiero w 1935 roku.

Ruffle_truffle napisał/a:
Zwyczaje tutejszej krainy som mi obce. Kobiety ubiera siem w wystawne suknie i traktuje jak ozdoby. Chociaż trafi się czasem równa kobita podobna mnie.

Co kraj, to obyczaj, Holnaro. Wśród ludzi płci się bardziej między sobą różnią.
Nie zmuszaj mnie do dyskusji o tym, Holnaro. Dla mnie to obleśne, że rośnie ci broda.

Tu aż by się prosiło o odzielną opcję dialogowa na wypadek, gdyby ktoś grał krasnoludzką kobietą.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Ruffle_truffle
greegarak 

Wiek: 34
Posty: 387
Podziękowania: 33/47
Wysłany: 2018-07-31, 18:52   

Z tym testosterom poza tym co Aristo napisał to kłuje po uszach również. Podobnie słowo pastisz.
Mówi gwarą, fajnie, ale skąd niby znajomość łaciny i terminów naukowych.
Przegięta podklasa Obrońcy staje się 3 razy przegięta przez możliwość wieloklasy i kpołązenia z kapłaństwem(czar ZbrojaW,dodatkowe 15procent na odporno ści)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Ruffle_truffle
Ruffle_truffle 


Wiek: 30
Posty: 877
Podziękowania: 28/80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-08-02, 17:06   

Dzięki za rady. Zajmę się Elvanellem i Gorkiem z npc, ankieta ankietą, ale jest też wena. Mam też dialogi do Belaree z Bg2. Ale do tego muszę mieć więcej czasu
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 30
Posty: 877
Podziękowania: 28/80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-08-19, 15:34   

Jak sugerował #Damianus dam jej dobry charakter i unikalną podklasę. Yeslick jest, ale on woj/kapłan, dobry, lecz nie ma czystego dobrego kapłana. A zwłaszcza krasnoluda i jeszcze kobiety. Podklasa:

KAPŁAN DUMATHOINA

Dumathoin jest bóstwem krasnoludów. Jego domeną są skarby, poszukiwania, metal, ziemia, obrona. Jego kapłani strzegą też umarłych.

ZALETY:

- raz dziennie na 3 poziomy, począwszy od 1. poziomu może rzucić Szukanie pułapek
- raz dziennie na 3 poziomy, począwszy od 1. poziomu może rzucić Otwarcie
- raz dziennie na 5 poziomów, począwszy od 5. poziomu może rzucić Unieruchomienie nieumarłego
- na 6, 9 i 12 poziomie potrafi rzucić Żelazną skórę

WADY:

- nie może wydawać punktów biegłości w broniach nie z metalu (maczuga, kij).
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group