Poprzedni temat «» Następny temat
BGT Mod - Belaree NPC
Autor Wiadomość
Ruffle_truffle 


Wiek: 30
Posty: 877
Podziękowania: 28/79
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2016-06-27, 13:46   BGT Mod - Belaree NPC

Nowa postać do Baldur's Gate Trilogy.

Specjalne podziękowania dla:

- @kirara (za korektę dialogów, skryptów i największą pomoc)
- @nowus777 (za "ściągę" w postaci Mirandy NPC)
- @porfirion (za przesłane dźwięki z Icewind Dale 2)
- @memory (za motywowanie)

Postać posiada bantery z wieloma bohaterami, choć nie ze wszystkimi.
Nie jest dedykowana pod NPC Project.
Niemniej jednak, stanowi chyba więcej niż Easter-egg'a.
Poziom rozbudowania - średni. Tak, by pasował do podstawowej gry.
Belaree nie wyróżnia się zbytnio od dodatkowych bohaterów do EE,
jest za to bardziej rozbudowana od bohaterów z klasycznego BG.
Nie posiada questu z dodatkowymi obszarami, lecz wypowiada się
dość często, choć - uwaga - należy samemu nawiązać interakcje
(timery zdają się na razie zawodzić).


Bardkę można znaleźć
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
(UWAGA, SPOILER!)
///////////////////

W lokacji AR9100 (lokacja z pająkami i Czerwonymi Magami)
x=3645, y=87

Aby postać została w pełni wykorzystana, należy najpierw zainstalować podklasę "Sildradis" (Silver Dragon Disciple - Uczeń Srebrnego Smoka).

Na razie bardka nie pojawia się w Cieniach Amn/Tronie Bhaala.
Posiada dwa własne przedmioty, a także ma w asortymencie jedną dodatkową zdolność specjalną więcej z poziomu 1 i 4.

Edit: Nie wiem czemu, ale postać przestała reagować na inicjowanie dialogu. Jest to wersja testowa i wyłapuję błędy, znalazłem np. niedziałający banter między Belaree a Jaheirą. Jak komuś się chce, to może inne bantery też wyłapać. Do publikacji wersji kompletnej jeszcze daleko.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 30
Posty: 877
Podziękowania: 28/79
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2016-06-29, 10:04   

Bantery i dialogi nie działają (w czystym BG1 działały, ale nie pod BGT). Jest to związane z innymi nazwami plików dialogowych .dlg przypisanych do postaci.

W obecnym stanie postać nadaje się do grania pod czyste Baldur's Gate Trilogy (i to z opcją "mniej gadania, więcej walki"...).
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 30
Posty: 877
Podziękowania: 28/79
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2016-07-05, 21:32   BGT Mod - Belaree NPC v. 1,5

Ok, trochę poszperałem w plikach i na światło dzienne wychodzi wersja 1,5.

Co zrobione:

- dialogi z bohaterką wywołuje się samemu (u mnie działa)
- bantery powinny się odpalać

Co ma być jeszcze (w najbliższej przyszłości):

- dźwięki wypowiedzi BNów dodane do ich banterów z Belaree

Wystarczy ściągnąć i zrobić reinstall, powinno wszystko zacząć działać lepiej.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Tuldor88
Ruffle_truffle 


Wiek: 30
Posty: 877
Podziękowania: 28/79
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2016-07-06, 21:07   Łatka dialogowa

Wstawiam łatkę poprawiającą dialogi między bohaterami. Opcja w notatniku "Znajdź i zamień" bywa zdradliwa. Jaheira miała imię pochrzanione, jeden błąd ortograficzny.

"Kulminuje" niech już zostanie. Uznałem, że odwzorowuje to przejęzyczający się charakter wypowiedzi niestałej emocjonalnie "schizolki".

Plik należy umieścić w folderze "Belaree/Dialogues" i zrobić reinstall.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 30
Posty: 877
Podziękowania: 28/79
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2016-07-10, 10:23   

Łatka dialogowa nadal miała dwa małe błędy. Teraz powinno być lepiej.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 30
Posty: 877
Podziękowania: 28/79
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2016-07-15, 12:15   Gra ktoś? Any opinions?

Za niedługo wstawię wersję 2.0.

Miały być dialogi z wszystkimi, ale jakoś nie mam pomysłu.
Ktoś rozpoczął rozgrywkę? Są jakieś uwagi?
U mnie nie odpalały się bantery z niektórymi BNami, co mnie trochę dziwi.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 30
Posty: 877
Podziękowania: 28/79
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2016-07-22, 14:18   BGT Mod - Belaree NPC v. 2,0

Kolejna aktualizacja, do wersji 2,0.

Wkleiłem dźwięki bohaterów podczas rozmowy z Belaree. Poza tym nie ma większych dodatków.
Poprzednią wersję usunąłem i została tylko łatka. Teraz łatka też idzie w niebyt.

Trochę mało mam informacji zwrotnych. Właściwie żadnej, więc ciężko mi nanieść poprawki.
Chyba trzeba by było nowej gry, aby to sprawdzić, bo tylko część się zaktualizowała.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 30
Posty: 877
Podziękowania: 28/79
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-07-01, 09:20   

Belaree NPC - Enhanced Edition [PL]

Dostosowuję Belaree do wersji EE.

Będzie się różnić od tej dla wersji BGT.
Przede wszystkim, dostała podklasę uczeń smoka (stworzona przez Beamdog).
Będzie miała więcej doświadczenia, jej lanca nieco inaczej zadziała, otrzyma też więcej wtrąceń (np. wypowiedź Viconii po spotkaniu Belaree czy konflikt z Baelothem).

Dziękuję @kirara, @Lava Del'Vortel i innym, którzy starali się mi pomóc, gdy projektowałem Belaree.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 30
Posty: 877
Podziękowania: 28/79
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-07-04, 07:21   

Wczoraj starałem się poprawić skrypty, żeby działało na ee. Może się uda. Jakiś pre-efekt był. Muszę mieć trochę więcej wolnego czasu, żeby to przetestować.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 30
Posty: 877
Podziękowania: 28/79
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-07-05, 20:53   Belaree NPC - wersja testowa dla EE

Dziś całe popołudnie i trochę wieczoru poświęciłem pracy nad wersją moda Belaree dostosowaną do EE.

Testów było jak na lekarstwo, ale powinno działać (postać jest grywalna, co najwyżej kilka rzeczy może nie wypalić).

Jeśli chodzi o wersję dla BGT - wystarczyło zamiast JAHEIR napisać JAHEI...

Dziwne, bo niby to przedtem poprawiałem.

Wstawię obie wersje.

Wersja BGT:

Belaree NPC - wersja BGT

Wersja dla EE:

Belaree NPC - wersja EE
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Nobanion 
Avatar Sehanine
kotołak, zajebójca czata ^^


Posty: 1024
Podziękowania: 98/212
Skąd: Nowy Londyn
Wysłany: 2017-07-07, 09:14   

Tematy o takich rzeczach ja sugeruję prowadzić w tematach, bo sam ostatnio w tym przesadzam, a z sb znika po jakimś czasie

Cytat:
[Dzisiaj 9:04] Nobanion: Lava ci doradza, bo uwierz mi o przyjacielu w kocie, że wie co mówi i gram jego postacią i dokładnie odgrywa Versza tak swoją rolę jak powinien...
[Dzisiaj 9:10] Nobanion: zacznij powoli zagadywać w temacie EET odnośnie postaci pod tą modyfikację, obok WoBGa to jest też swoiste zwieńczenie tego rodzaju gry, ma inne trochę założenie i myślę że spokojnie można grać, mnie żeby nie brak czasu to hohoho
_________________
Zapomniane Krainy, to nie świat, to stan umysłu :cwan:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 30
Posty: 877
Podziękowania: 28/79
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-07-07, 09:32   

Macie rację. Zajmę się Belaree. Rozwinę ją nieco. Potem może Holnarą się zajmę, a najniższy priorytet mają te romanse. Po drodze jeszcze podklasy. Zechciejcie wybaczyć, ale nie od razu Kraków zbudowano. Chociaż to raczej zaczyn na chleb, a nie fundamenty miasta.

Edit: : Belaree jest schizofreniczką. Ma zdezorganizowane myślenie, stłumione własne ja, jej zachowanie czasem przestaje posiadać jakikolwiek sens (utrata kontroli), ma bezzasadne poczucie misji do spełnienia, na dodatek uznaje się za oświeconą. To typowe objawy poza halucynacjami czy urojeniami.

Muszę sprawić, by dialogi z npc były jednorazowe. W rzeczywistości leki przywracają do normalnego stanu. W BG czar Uzdrowienie skutkuje. Spróbujcie go rzucić na Yakmana...
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 28
Posty: 3092
Podziękowania: 210/70
Wysłany: 2017-07-07, 16:20   

To może tak rozpisz postać, by można było to odczuć. Schizofrenia to nie jest coś, co można oddać w 3-4 dialogach. Takie osoby różnie reagują w różnych sytuacjach, różnie muszą sobie radzić... to jak jest obecnie niewyobrażalnie spłaszcza ją i jej dolegliwość.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 30
Posty: 877
Podziękowania: 28/79
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-07-07, 17:16   

Niestety, będę oporny.

Wszystko odgrywa się we wnętrzu i mózgu tej osoby. Schizofrenicy nie uzewnętrzniają się za bardzo. Są zamknięci w swoim świecie, poza tym, nie wiem, co to za fetysz, by oglądać ludzkie wnętrze (chodzi mi o stronę psychologiczną). Spotkałem się w swoim życiu ze stwierdzeniami:

- to jakby oglądanie z upodobaniem wnętrzności
- w czymś takim powinien grzebać się jedynie psycholog/terapeuta/psychiatra

Za możliwość powyrzucania z siebie emocjonalno-refleksyjnych... Flaków - płacę regularnie.

Przykro mi, jestem jedynie hobbystą.

I bardzo ważna rzecz:

Z dodatkowymi dialogami jestem na bakier. Jako jeden z nielicznych nie uznaję NPC Project. Uważam, że postaci "czyste", jakie Black Isle z fabryki wypuściło, są lepsze, niż bardziej "rozbudowane", ale mniej konkretne i... Wybaczcie, ale gorsze! To jak z Brzytwą Ockhama - lepiej nie mnożyć niczego ponad potrzebę, a już na pewno nie starać się "poprawiać" coś, co w swojej prostocie było genialne (mówię o bohaterach z czystego BG, nie o swoim modzie czy innych, stanowiących ponoć przeciwwagę i dodających wielce "głębokie" kwestie).

Szczerze mówiąc, grałem z NPC Projektem i nic mi się w nim nie podobało. Dla mnie to profanacja i nic nie wnoszące pipczenie na scenie.

Baldur zawsze kojarzył mi się z czymś pomiędzy hack'n'slashem, a rasowym RPGiem typu Torment. I cała siła tej gry leżała według mnie na idealnej równowadze między walką i elementami bardziej Icewindowymi, a fabułą oraz elementami Tormentowymi.

Po prostu złoty środek. Nie sądzę, że go osiągnąłem, ale takie było zamierzenie. Skończyliśmy załatwiać gobliny? No to utnijmy sobie mega pasjonującą debatę na poważny temat. Pot i zmęczenie przecież w niczym nie przeszkadza, ani to, że mamy robotę.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 28
Posty: 3092
Podziękowania: 210/70
Wysłany: 2017-07-07, 17:30   

Nie chcesz pisać takich dialogów, to wymyśl taką postać, która tego nie wymaga. Podejmując trudny problem albo go rozwiń, albo nie podejmuj się w ogóle, a w zamian stwórz coś mniej zobowiązującego.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group