Poprzedni temat «» Następny temat
Balans w ograniczeniach
Autor Wiadomość
Sythe 

Wiek: 29
Posty: 42
Podziękowania: 6/16
Skąd: LBN
Wysłany: 2016-04-21, 15:13   Balans w ograniczeniach

1. Wojownik/Kapłan - ograniczenie broni kapłana
Wojownik/Druid - ograniczenie broni druida
Łowca/Kapłan - ograniczenia kapłana
Druid dwuklasowany na wojownika - ograniczenie druida
Mag/Wojownik - żadnych ograniczeń
kombinacje dwuklasowania wojowników/magów - żadnych ograniczeń
zrozumiałbym gdyby mag był najsłabszą postacią castującą ale akurat on miażdży konkurencje totalnie. Wnoszę o dodanie ograniczeń władania bronią dla wojownikow/magów tak jak w pozostałych SŁABSZYCH klasach castujących. zapewne zaraz sie posypią hejty od stałych grających tą przegiętą kombinacją ale przypominam że połączeniem woja i maga jest bard.
ps. da sie zrobić swietnego wojownika/maga na dwie bronie używając maczug i sztyletów, lub na kije a i tak bedzie silniejszy niz pozostałe multiklasy :wink:
wymagało by to również zmienienia specjalizacji kilku NPC ale niema ich dużo

2. łucznik dwuklasowany na kapłana nie może używać broni strzelających, a to jest jedyna klasa na jaką może dwuklasować (buhahahaha)
nie gram taką kombinacją ale ktoś kiedyś może sie nieźle rozczarować :wink:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Damianus_NT 
beamdog hater


Wiek: 28
Posty: 312
Podziękowania: 93/21
Wysłany: 2016-04-21, 15:29   

O ile się nie mylę, to Wojownik/Mag ma najsłabsze Trak0 i najmniej PŻ, spośród wymienionych wieloklasowców. Do tego nie może nosić pancerza, podczas gdy taki Wojownik/Kapłan czy Łowca/Kapłan latają sobie w pełnych płytówkach.

Dowolność w używaniu broni to IMO główna cecha/zaleta tej klasy. Zabierz to, a Wojownik/Mag niemalże straci sens. Pozostanie nam o wiele słabszy mag, z nieco lepszym Trak0 i podbitym życiem.
_________________
Dni V - zwiastun (CoB)
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Kliwer
Sythe 

Wiek: 29
Posty: 42
Podziękowania: 6/16
Skąd: LBN
Wysłany: 2016-04-21, 15:52   

Cytat:
O ile się nie mylę, to Mag/Wojownik ma najsłabsze Trak0 i najmniej PŻ, spośród wymienionych wieloklasowców
do podbijania trak0 są dwa czary na 1 poziomie maga (zwinnosc i chyba prawdziwe trafienie czy cos takiego). co do pz to powiedz mi poco magowi dużo pż?
Cytat:
Do tego nie może nosić pancerza , podczas gdy taki Wojownik/Kapłan czy Łowca/Kapłan latają sobie w pełnych płytówkach
bo nosi szaty? a i tak po czarach ma lepsze osiągi niż kazda inna wieloklasa z wojownikiem?
Cytat:
Dowolność w używaniu broni to IMO główna zaleta tej klasy. Zabierz to, a Wojownik/Mag niemalże straci sens.
czy my mówimy na pewno o tej samej grze? woj/mag z byle jaką maczugą i tym sztyletem co dodaje ataków (plus bonus +1 atak za specjalizacje i 7lvl) zmasakruje kazdą inną multiklase wojownika.
Cytat:
Pozostanie nam o wiele słabszy mag, z nieco lepszym Trak0 i podbitym życiem. Bez sensu.
Sorry kolego ale nie masz pojęcia o czym piszesz. w WOBG są tak przegiete itemy że czystym magiem z odpowiednimi czarami skladam wszystkich całą gre walcząc wręcz (jedynie sie buffując). chcesz mi powiedziec ze dodanie do niego multiklasy woja go osłabi? :lol:
Woj/Mag to maszyna do mielenia i nawet dodanie mu ograniczeń w broniach tego nie zmieni (ale wypadałoby ze względu na pozostałe klasy)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Scol 


Wiek: 27
Posty: 722
Podziękowania: 98/112
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-04-21, 16:01   

Damianus_NT napisał/a:
O ile się nie mylę, to Mag/Wojownik ma najsłabsze Trak0

TraK0 dwu/wielkoklasowców jest równe TraK0 lepszej klasy. Tak więc woj/mag, woj/kap, woj/dru i woj/zło mają takie samo TraK0.

Damianus_NT napisał/a:
Pozostanie nam o wiele słabszy mag, z nieco lepszym Trak0

Przy 1500000 XP (mag14 lub woj11/mag12) przy założeniu że mam 2ptk biegłości na dwuklasowcu to woj/mag będzie miał Trak0 o 7 lepsze, do tego +2 obrażeń i +1 atak. Jak dla mnie różnicza jest jednak dość spora.

Osobiście podoba mi się koncepcja zwiększenia ograniczeń używania przedmiotów u wieloklasowców

Sythe napisał/a:
2. łucznik dwuklasowany na kapłana nie może używać broni strzelających, a to jest jedyna klasa na jaką może dwuklasować (buhahahaha)

Może, proc i młotów do rzucania (choć tych drugich jest niewiele i nie może się w nich specjalizować, Crom Faeyr się do nich zalicza)
Ostatnio zmieniony przez Scol 2016-04-21, 16:09, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Damianus_NT 
beamdog hater


Wiek: 28
Posty: 312
Podziękowania: 93/21
Wysłany: 2016-04-21, 16:06   

Ok. Nerfujcie. Wojownik bez pancerza oraz ograniczony do kija i procy. Brzmi zachęcająco.

Cytat:
czy my mówimy na pewno o tej samej grze? woj/mag z byle jaką maczugą i tym sztyletem co dodaje ataków (plus bonus +1 atak za specjalizacje i 7lvl) zmasakruje kazdą inną multiklase wojownika.

Skoro zmasakruje każdego maczugą, to jaki problem masz z tym, że może używać mieczy i innych broni? Nie każdemu podoba się gra golasem z patykiem. Ograniczenie broni Wojownikowi/Magowi to nie tyle nerf co rzucanie kolejnej kłody pod nogi graczom. W przypadku druidów ograniczenie broni ma jakiś tam sens w lore (choć nadal mogą nosić trochę żelastwa, co nieco kłóci się z ich naturą), w przypadku kapłanów w pewnym sensie również (obuchy zawsze towarzyszyły tej klasie). Wojownik/Mag miał zawsze swoją specyfikę i klimat. Ty apelujesz, by to zniszczyć.

Cytat:
chcesz mi powiedziec ze dodanie do niego multiklasy woja go osłabi? :lol:

Tak :lol:
_________________
Dni V - zwiastun (CoB)
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Sythe 

Wiek: 29
Posty: 42
Podziękowania: 6/16
Skąd: LBN
Wysłany: 2016-04-21, 16:44   

Cytat:
to jaki problem masz z tym, że może używać mieczy i innych broni?
Problem leży w itemach. są tak przegiete ze mozliwość używania ich wszystkich przez woja/maga zakrawa o bycie bogiem ... pozostałe multiklasy z wojem jednak tej możliwosci nie mają (a i tak są słabsze)
Cytat:
Wojownik bez pancerza oraz ograniczony do kija i procy. Brzmi zachęcająco.
wlasciwie to na dwie bronie: maczugi i sztylety (jeszcze strzalki z ich bazowymi 3 atakami na runde :razz: ) ciekawych broni dla maga jest sporo i są one w miarę wyważone (no moze poza kijami z 5 atakami itp). rozklad sił sie nie zmieni i nadal woj/mag > pozostałe dwuklasy

ps. co żeś sie uczepił tego pancerza? przeciez ogarniety mag z walk z reguły wychodzi bez zadrapania dzięki czarom :-/
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Kliwer 


Wiek: 30
Posty: 1385
Podziękowania: 139/201
Wysłany: 2016-04-21, 17:40   

Ja jestem przeciw. Wojownik-mag to silna klasa, ale nie aż tak miażdżąco jak to przedstawiasz. Nie powiedziałbym, że jest np. słabszy od wojownik-kapłana, o kapłanie-łowcy nie wspominając (czarowanie w zbrojach, zaklęcia dwóch klas). Na tym polega urok BG, że nie wszystko jest idealnie zbalansowane- i choć są klasy ewidentnie skrzywdzone i wymagające poprawek (czysty złodziej, zabójca magów) to jednak reszta ma swoje zastosowanie. To dobrze, że nie wszyscy mają jednakową moc. Coś bliskiego idealnego balansu zaprowadzono w PoE- i tamten system klas jest dużo nudniejszy od baldurowego. Pamiętajmy też, że dużo zależy od poziomu, na którym się porównujemy. Np. wojownik-mag na niskich levelach jest zupełnie słaby w porównaniu do czystego wojownika, o berserkerze nie wspominając.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Caladan 
Chaos is Behind you

Wiek: 32
Posty: 214
Podziękowania: 6/14
Skąd: Gdynia Smocza Góra
Wysłany: 2016-04-21, 17:50   

Wojownik/mag dopiero zyskuje po zdobyciu 4 poziomu zakleć. Tam jest szereg fajnych zaklęc defensywnych, które wzmacniają go.

Z itemami jest tak, ze większość klas moze z nich korzystać. Kazda klasa ma swoje plusy i minusy. Niektóre maja za dużo minusów......Za bardzo nie jestem zwolennikiem robienia na siłę osłabiania danych klas postachiw imieniu równości . Chodzi o nie psucie klimatu.

Zamiast osłabiac klasy. Lepiej wzmocnić te słabsze.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
ulver

Posty: 4
Podziękował 1 razy
Wysłany: 2016-04-22, 17:08   

Cytat:
łucznik dwuklasowany na kapłana nie może używać broni strzelających

Dzięki za info, miałem w planie zagrać łuczniczką (zainspirował mnie portret z Keirą Knightley :wink: ) dualowaną na kapłanke, ale tak to z procą nie będę poginał.
Co do W/M to też jestem zdania, że na zbyt wiele może sobie pozwolić. Oczywiście gra nie staje się z nim banalna, a i tak większość zależy jak kto prowadzi postać. Ograniczanie dostępności do przedmiotów jednak mija się z celem. Generalnie wyznaje zasadę, że im mnie reguł, nakazów, zakazów tym lepiej. Ogólne ramy w których gracz obyty i wprawiony (a tacy są gracze wobg :wink: ) swobodnie działa. Rozwiązań szukałbym w kwestii magii. Już w podstawowych zasadach magowie specjaliści mieli nie ciekawie, a w Wobg całkiem tracą racje bytu (mam nadzieje że w nowszych wersjach ringi podwajające czary poziomu 1-5 zniknęły). Dlatego marzy mi się, żeby zróżnicować moc i dostępność zaklęć. Teraz wprawdzie siła czaru skaluje się z poziomem i są opozycyjne szkoły magii, ale fajne byłyby rozwiązania z mechaniki ID2, chociaż pewnie jest to niemożliwe. Wiecie o co kaman? Na przykład nekromanta ma zwiększone rzuty obronne przeciwko śmierci, iluzjonista lepsze lustrzanki albo wkrywanie (ja np. dodałem gnomiemu iluzjoniście prawdziwe widzenie inkwizytora), mistrz przywołań lepsze stworki, zauroczeń zwiększony czas albo stopień uroku etc. Nie wiem jak to technicznie rozwiązać, czy dodawać czary do zdolności specjalnych jak u kapłanów, czy tworzyć nowe czary dla poszczególnych domen. Miałoby to kilka skutków, zwiększyłaby się różnorodność i użyteczność specjalistów, granie solo stałoby się trudniejsze, a W/M np. nie miałby dostępu do kamiennej skóry (i ma to sens, bo raczej ciężko walczyć z kamieniem na skórze). Pozdrawiam.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Scol 


Wiek: 27
Posty: 722
Podziękowania: 98/112
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-04-22, 17:45   

ulver napisał/a:
mam nadzieje że w nowszych wersjach ringi podwajające czary poziomu 1-5 zniknęły

Dalej jest w grze, choć chyba tylko na etapie BG1

ulver napisał/a:
iluzjonista lepsze lustrzanki albo wkrywanie (ja np. dodałem gnomiemu iluzjoniście prawdziwe widzenie inkwizytora)

Wykrywanie iluzji związane jest ze szkołą Poznania a nie Iluzji.

Magowie specjaliści mają bardzo fajny bonus w postaci pierścienia zapewniającego niepodatność na czary ze swojej szkoły (do złożenia u Ruada). Jest to szczególnie mocne w przypadku specjalistów w Odrzucaniu i Poznaniu.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
AlienStalker 

Posty: 158
Podziękowania: 2/10
Wysłany: 2016-04-22, 19:20   

Wojownik/Mag powinien zostać osłabiony dość znacznie (np. poprzez nerf możliwości używania przedmiotów, bo w porównaniu do innych wieloklas jest zdecydowanie przegięty) po tym co się oberwało druidowi, tym bardziej ta przegięta klasa jaką jest wojownik/mag/złodziej.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Caladan 
Chaos is Behind you

Wiek: 32
Posty: 214
Podziękowania: 6/14
Skąd: Gdynia Smocza Góra
Wysłany: 2016-04-22, 20:32   

Scol napisał/a:
ulver napisał/a:
mam nadzieje że w nowszych wersjach ringi podwajające czary poziomu 1-5 zniknęły

Dalej jest w grze, choć chyba tylko na etapie BG1

ulver napisał/a:
iluzjonista lepsze lustrzanki albo wkrywanie (ja np. dodałem gnomiemu iluzjoniście prawdziwe widzenie inkwizytora)

Wykrywanie iluzji związane jest ze szkołą Poznania a nie Iluzji.

Magowie specjaliści mają bardzo fajny bonus w postaci pierścienia zapewniającego niepodatność na czary ze swojej szkoły (do złożenia u Ruada). Jest to szczególnie mocne w przypadku specjalistów w Odrzucaniu i Poznaniu.



Chyba Icewind dale bodajże jest. Mam propozycje, zeby wojownicy/magowie nie mogli korzystac z bizuterii czyli naszyjniki i pierścienie.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Kliwer 


Wiek: 30
Posty: 1385
Podziękowania: 139/201
Wysłany: 2016-04-22, 21:05   

Cytat:
Chyba Icewind dale bodajże jest. Mam propozycje, zeby wojownicy/magowie nie mogli korzystac z bizuterii czyli naszyjniki i pierścienie.


Pomysł ździebko bez sensu, bo nie ma żadnego uzasadnienia. Wszystkie ograniczenia w używaniu ekwipunku w grze mają, mniej lub bardziej, logiczny powód albo wynikają z klimatu profecji. np.

-Kensai nie może nosić zbroi etc. bo to szermierz, którego techniki wykluczają obciążenie;
-Władca zwierząt nie może korzystać z metalowych broni i zbroi bo to dzikus z lasu.

Tutaj to byłoby takie zabranie dla samego zabrania.

Jedyne o czym, moim zdaniem, można by na serio pomyśleć to o ograniczeniu dostępu do najsilniejszych magicznych szat/pierścieni (takich jak szata Veckny, pierścień ostrości) do czystych magów. Ale to się robi przez zmiany w przedmiotach, nie w samej profesji.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group