Poprzedni temat «» Następny temat
BG:EE 10 NPC PROJECT
Autor Wiadomość
nowus777 


Wiek: 29
Posty: 252
Podziękowania: 9/36
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2016-04-14, 13:50   BG:EE 10 NPC PROJECT

Witam, chyba czas najwyższy założyć ten temat.

Od jakiegoś czasu pracuję nad modem, który wzbogaci BG:EE o 6 nowych bohaterów przyłączalnych. Każda z tych postaci będzie miała swój własny (aczkolwiek niewielki) quest, bantery związane z relacją z CHARNAME (przyjaźń lub flirt/pre-romans) oraz mnóstwo banterów z innymi NPC (część z nich złoży się na wyjątkowo ciekawe relacje, pakty i układy). Postaci te będą też reagować na różne wydarzenia w grze. Podstawą do instalacji moda będzie BG:EE wraz z BG1 NPC PROJECT. Jeśli wśród testujących moda znajdą się chętni do poznania dalszych losów stworzonych postaci, planuję stworzenie kontynuacji ich przygód w BG2:EE.

Na ten moment mam dokładnie rozpisany plan na 6 postaci. Pierwsza z nich jest już ukończona. Od tego, jak zostanie przyjęta pierwsza postać zależeć będzie to, czy pokuszę się o stworzenie kolejnych postaci.

Bardzo zależy mi na tym, aby stworzyć nieprzegięte postaci, które idealnie wpiszą się w świat BG i dadzą graczom dużo frajdy.

A zatem przedstawiam Mirandę.

Rasa
Człowiek

Klasa
Łowca, władca zwierząt

Charakter
Neutralny dobry

Statystyki
siła: 13
kondycja: 14
zręczność: 16
inteligencja: 10
mądrość: 16
charyzma: 16

Biografia
Zapytana o przeszłość spojrzy nieufnie, po czym lekko się uśmiechnie. Wyzna, że wychowała się w konserwatywnej rodzinie łowców w Tashlucie, stolicy dalekiego i egzotycznego Tashalar. Swą młodość spędziła na nauce łowów w mrocznych lasach Czarnych Dżungli i u podnóża Gór Hazuk. Dozgonna miłość do otaczającej ją przyrody oraz fascynacja druidzkim światem nie pozwoliły jej jednak czcić Boga Łowów, Malara. Ofiarowała zatem swe życie Silvanusowi, który objawił jej się we śnie i po wykonaniu zadania inicjacyjnego nakazał wędrówkę na Wybrzeże Mieczy. Pytana o szczegóły tej nagłej podróży spuszcza wzrok i odrzeka, że najwidoczniej taka była wola Ojca Lasu, a pojedyncza łza na jej policzku sugeruje ci, że ta egzotyczna kobieta skrywa więcej sekretów, niż może się wydawać…

edit (2016/05/02):
Link do pobrania modu MIRANDA NPC (wersja 1.0): https://megawrzuta.pl/download/4f03756daf00a95fa9eaf4d9b85d5e76.html
Ostatnio zmieniony przez nowus777 2016-06-02, 00:11, w całości zmieniany 6 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kliwer 


Wiek: 29
Posty: 1388
Podziękowania: 141/205
Wysłany: 2016-04-14, 14:19   

Fajny projekt, powodzenia :smile:

Mała uwaga- to dobrze, że chcesz robić postacie nieprzegięte ale nie przesadź. Powyższa panienka ma jedną z najsłabszych podklas w całej grze i do tego żenująco niskie statystki: mądrość i charyzma są bezużyteczne a z cech fizycznych tylko zręczność zapewnia dodatni modyfikator, a i to niewielki. Na twoim miejscu starałbym się, by twoi NPC-e mieli statystyki zbliżone do tych oryginalnych. No weź ją porównaj z jakimkolwiek innym zbrojnym:

Khalid: S:15, Zr:16, Kon:17 (dwie statystyki z dodatnim modyfikatorem)
Minsc: 18/93, 15/16, 15/16 (siła bardzo wysoka, zręczność i kondycja z premią)
Kegein: 16, 12, 20 (siła z premią, kondycja ponad normę)
Shar-Teel: 18/58, 17, 9 (kondycja niska ale wciąż bez ujemnego modyfikatora, dwie wysokie)
Ajantis: 17, 13, 16 (dwie z premią)

W obecnym kształcie nie ma żadnego technicznego powodu, by przyłączać twoją pannę. No, ma ona, jak na BG1, przegiętą zdolność przywołania chowańca co w pewien sposób nie czyni jej całkiem beznadziejną, niemniej mogłaby mieć te statystyki rozłożone choć trochę logiczniej. Do tego nie wiem, czy władca zwierząt-NPC tego chowańca przyzwać może- w takim układzie byłaby to postać tragicznie słaba. Oczywiście nie ma to aż takiego znaczenia, BG bez modów da się przejść i kaleką, no ale po co tak ją zaniżać?

A tak to podoba mi się.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 


Wiek: 29
Posty: 252
Podziękowania: 9/36
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2016-04-14, 14:30   

Hehehe, czekałem na to ;) Miranda celowo ma słabe statystyki. Jest to wpisane w całą jej historię, bantery z innymi NPC oraz dalsze losy. Zdaję sobie sprawę, że gra z nią będzie pewnego rodzaju wyzwaniem, ale zapewniam, że warto :)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 30
Posty: 1742
Podziękowania: 129/135
Wysłany: 2016-04-14, 17:30   

Nie zniechęcałbym się niskimi statami - nie bez kozery mamy itemy podnoszące cechy (które u postaci z wymaksowanymi siłą czy kondycją są bezużyteczne). Mnie tam cieszy że postać nie będzie mieć cech 19/20/17 i podobnych :P
Powodzenia, chętnie przetestuję ;)
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
nowus777 


Wiek: 29
Posty: 252
Podziękowania: 9/36
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2016-04-25, 13:13   

Zrobione na dzień 2016/04/25 - MIRANDA:
- postać ze statystykami i biografią,
- dialogi przyłączenia/odłączenia,
- dialogi przyjaźni i pre-romansu,
- dialogi konfliktów romansowych z Branwen, Dynaheir i Neerą,
- bantery z innymi NPC, w tym również przyjaźnie i konflikty oraz bantery grupowe,
- 1 część questu,
- 1/3 banterów okolicznościowych,
- muzyka w dialogach przyjaźni oraz pre-romansu.

Co zostało do zrobienia?
- 2/3 banterów okolicznościowych,
- dialogi uwarunkowane reputacją,
- 2 część questu,
- ugłosowienie postaci,
- być może zdolność specjalna dla Mirandy.

Hmmmm, przed końcem maja powinna wyjść ver. 1.00
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 43
Posty: 429
Podziękowania: 104/131
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2016-04-26, 07:25   

No i świetnie. Podoba mi się sposób w jaki dzielisz się wynikami swojej pracy. Jeżeli do samego moda podchodzisz równie rzetelnie, to wierzę w jego sukces.
Powodzenia!
_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
nowus777 


Wiek: 29
Posty: 252
Podziękowania: 9/36
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2016-04-26, 23:23   

Dzięki :) Mam nadzieję, że znajdą się chętni do przetestowania moda :)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 


Wiek: 29
Posty: 252
Podziękowania: 9/36
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2016-05-02, 12:26   

Zrobione na dzień 2016/05/02 - MIRANDA:
- postać ze statystykami, biografią i zdolnością specjalną,
- dialogi przyłączenia/odłączenia,
- dialogi przyjaźni i pre-romansu,
- dialogi konfliktów romansowych z Branwen, Dynaheir i Neerą,
- bantery z innymi NPC, w tym również przyjaźnie i konflikty oraz bantery grupowe,
- bantery okolicznościowe,
- dialogi uwarunkowane reputacją,
- quest,
- muzyka w dialogach przyjaźni oraz pre-romansu,
- ugłosowienie postaci,
- ulepszenie dwóch przeciwników z podstawowej wersji gry.

Co zostało do zrobienia?
- wpis do dziennika,
- poprawić 1 skrypt dialogowy (a właściwie powiązać go z innym),
- napisać README,
- losowo przetestować niektóre elementy moda.

Nie jestem w stanie samodzielnie sprawdzić wszystkiego i nie wiem, czy mod nie będzie wyrzucał jakichś błędów. Wierzę, że osoby, które zgodzą się przetestować moda, okażą swą cierpliwość i wskażą elementy, które trzeba poprawić/które według nich szwankują.

Btw, jestem żywym dowodem na to, że jeśli się chce, to naprawdę można samodzielnie stworzyć moda (niebędącego ONE-DAY-NPC) zaczynając przygodę z modowaniem zupełnie od zera.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 


Wiek: 29
Posty: 252
Podziękowania: 9/36
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2016-05-24, 20:56   

A zatem, na podstawie Waszych uwag, poczynione zostały pewne zmiany:
- wyświetla się imię Alarica i pojawia się on w zupełnie innym miejscu, na późniejszym etapie gry (nie da się go przegapić, a i drużyna jest już silniejsza niż w 2 czy 3 rozdziale),
- Miranda po osiągnięciu 3 i 6 poziomu nabywa po jeszcze jednej umiejętności "Pomocy owadów".

Na razie tyle zmian.

Co do kolejnego NPC - kilka wstępnych informacji, które być może ulegną zmianie.

Imię
Masambe

Rasa
Elf, a dokładnie dziki elf

Klasa
Barbarzyńca

Charakter

Chaotyczny neutralny

Statystyki
siła: 19
kondycja: 17
zręczność: 15
inteligencja: 10
mądrość: 12
charyzma: 10

Biografia
Zapytany o przeszłość Masambe zmarszczy czoło i wykrzyczy, że nie lubi się powtarzać, a zatem warto dobrze go wysłuchać. Wychował się wśród dzikich elfów w Chondath, w samym sercu dzikiej Puszczy Chondal, co dokładnie tłumaczy jego brak ogłady i dzikie zapędy. Życie w takich, a nie innych warunkach nauczyło go radzenia sobie z nawet najbardziej ekstremalnymi problemami. Kiedy lord Eles Wianar, władca Arrabar, stolicy Chondath, ogłosił misję, za którą obiecał wysoką nagrodę, Masambe zgłosił się na jednego z ochotników do jej wykonania wierząc, że poza zarobkiem zdoła też rozwiązać tajemnicę miejsca zamieszkania swego plemienia oraz uchroni je przed wpływem złowieszczych sił i coraz częściej zagłębiających się w te rejony ciekawskich podróżników.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kliwer 


Wiek: 29
Posty: 1388
Podziękowania: 141/205
Wysłany: 2016-05-24, 21:02   

Elf-barbarzyńca, he he. Następny niech będzie ent-drwal :lol:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 


Wiek: 29
Posty: 252
Podziękowania: 9/36
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2016-05-24, 21:30   

Sugerujesz, że powinien to być człowiek? Przyznaję, że wciąż waham się co do rasy, chociaż dla Masambe mam sensowne wytłumaczenie (geograficzno-fabularne) jeśli chodzi o elfa-barbarzyńcę.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kliwer 


Wiek: 29
Posty: 1388
Podziękowania: 141/205
Wysłany: 2016-05-24, 22:10   

Wiem, że w FR są te tam dzikie elfy i różne podobne cudactwa ale dla mnie to i tak głupie. Wielu się jednak z tą opinią nie zgodzi więc rób jak chcesz. Elfi dzikus dla mnie wygląda kretyńsko.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Jolan 
Dziecię Bhaala
Bendem go zjadł

Wiek: 22
Posty: 699
Podziękowania: 59/107
Wysłany: 2016-05-24, 23:59   

Ostatecznie i tak każdy NPC wychodzi jako klasyczny przestawiciel ( wojownik-krasnolud-pijak) albo egzotyczny rzadki dziwny okaz ( praworządny dobry drow )
_________________
[Dzisiaj 22:47] Jolan: Hmm, w sumie w komentarz twórców było wiele o rozbudowie twierdzy. Co jeśli można dobudować zamtuz?
[Dzisiaj 22:49] Tuldor88: Wtedy będzie to już "ku***sko dobra twierdza" :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 43
Posty: 429
Podziękowania: 104/131
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2016-05-25, 08:10   

Oby tylko nie kolejny drow renegat. Już i tak z nich można drużynę piłkarską złożyć. Tylko nie ma grubego na bramkę.

Czy przypadkiem kondycja i zręczność Masambe nie powinny się zamienić miejscami?
Chyba, że znowu planujesz to motywować jego historią :wink: .

Postanowiłem zatrzymać kiepską (prawie eastereggową) Neerę do końca przygody w BG1 ze względu na jej dialogi z Mirandą. Udały Ci się.
_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
nowus777 


Wiek: 29
Posty: 252
Podziękowania: 9/36
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2016-05-25, 16:22   

memory napisał/a:
Oby tylko nie kolejny drow renegat. Już i tak z nich można drużynę piłkarską złożyć. Tylko nie ma grubego na bramkę.

Czy przypadkiem kondycja i zręczność Masambe nie powinny się zamienić miejscami?
Chyba, że znowu planujesz to motywować jego historią :wink: .

Postanowiłem zatrzymać kiepską (prawie eastereggową) Neerę do końca przygody w BG1 ze względu na jej dialogi z Mirandą. Udały Ci się.


Zarówno kondycję jak i zręczność da się podrasować. Masambe ma bardzo wysoką siłę, dodając kolejne punkty do zręczności lub kondycji stworzyłbym prawdziwego tanka, a tego chcę uniknąć.

Od początku mówiłem, że między Neerą a Mirandą będzie iskrzyć :) Cieszę się, że dialogi Ci się podobają.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group